Vitunvittuuu - pitää tankata ja kortit ei toimi
Kommentit (119)
Tunti sitten Nordean Mastercard kelpasi Kalevan Abc:llä. Huvikseni kokeilin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli muutama vuosi sitten aika suuri uudistus, jonka tiedotusstrategiaa suunniteltiin hartaasti. Puoli vuotta ennen muutosta kaikissa laskuissa oli tiedote, asiakkaille lähetettiin 2 kirjettä asiasta, kaikissa mahdollisissa lehdissä oli suuret ilmoitukset, niille joiden sähköpostiosoitteet ja matkapuhelinnumerot oli tiedossa lähetettiin asiaa koskeva viesti ajoissa ja vielä uudet ennen uudistuksen voimaantuloa. Paikallisessa televisiossakin oli maksettu mainos asiasta.
Voitte arvata, että yllätyksenähän koko asia tuli monelle "en minä lue teidän mainostekstiviestejä, en minä lue teidän yhtiön posteja" jne jne, ei kuulemma ole tiedotettu. Luulimme todella tehneemme kaiken mahdollisen paitsi lähettäneet kirjekyyhkysiä kertomaan asiasta.
Koskaan ei voi aliarvioida ihmisen kykyä huomata häntä koskevien asioiden tiedototus.
Nordea ainakin "mokasi" sillä, että tämä oli samanlaisena viestinä esillä kuin aiemmat katkokset, joissa "kortti ei toimi su-yönä kello 03-06" tai "nettipankkiin ei pääse la-su välisenä yönä 23-06" eli tilanteet, jotka eivät vaikuta normaali-ihmisen elämään mitenkään. Sen sijaan kortti pois käytöstä koko helkkarin sunnuntain on täysin eri asia. Se kannattaisi laittaa koko teksti punaisella sinne nettipankkiin, eikä samanlaisena tiedotteena kuin noi puoliturhat tiedotteet.
t.kiireinen
No jos katkos on lähemmäs toista vuorokautta niin missä kohdin sitte paras aika olisi ollut? sunnuntaiyöstä maanantai iltapäivään?
Ihminen vaan on sellainen. Koulussakin on opetettu vuosi toisensa perään erinäisiä asioita, esimerkiksi yhdyssanat ja isokirjaimiset erisnimet. Silti oppilaat vielä yläkoulussa väittävät, että kukaan ei ole kertonut aiemmin.
Ei oo motii.
Vierailija kirjoitti:
Mitä opimme tästä: aina varalla kotona vähän käteistä pahan päivän varalle, jos vaikka kortit ei toimisi. Minulla on muutama seteli aina varoiksi. Pärjää pari päivää hyvin.
No mä ihmettelen että jotkut ihmiset eivät sitä paria päivää selviä ylipäätään. Ei minulle ole koskaan mikään katastrofi vaikka viikkoon ei pääsisi kauppaan (aina sen verran on ruokaa kaapeissa että viikon pärjää) tai että rahaa tarvitsisi. En käytä välttämättä yhtään rahaa viikon aikana.
Mihin ihmisten elämänhallinta on kadonnut? jos kaupat ovat esim yhden päivän kiinni niin aivan hirveä hamstraus kaupoissa ja paniikin omainen toiminta päällä.
Minäkin tiesin tämän jo viikko sitten vaikka olen OP:n asiakas ?! Eli kyllä siitä on tiedotettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä opimme tästä: aina varalla kotona vähän käteistä pahan päivän varalle, jos vaikka kortit ei toimisi. Minulla on muutama seteli aina varoiksi. Pärjää pari päivää hyvin.
No mä ihmettelen että jotkut ihmiset eivät sitä paria päivää selviä ylipäätään. Ei minulle ole koskaan mikään katastrofi vaikka viikkoon ei pääsisi kauppaan (aina sen verran on ruokaa kaapeissa että viikon pärjää) tai että rahaa tarvitsisi. En käytä välttämättä yhtään rahaa viikon aikana.
Mihin ihmisten elämänhallinta on kadonnut? jos kaupat ovat esim yhden päivän kiinni niin aivan hirveä hamstraus kaupoissa ja paniikin omainen toiminta päällä.
Tässä oli kysymys bensasta. Harvalla sitä on enemmälti kotona.
Kai sen auton olisi voinut tankata aiemmin kunnolla reissu tiedossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli muutama vuosi sitten aika suuri uudistus, jonka tiedotusstrategiaa suunniteltiin hartaasti. Puoli vuotta ennen muutosta kaikissa laskuissa oli tiedote, asiakkaille lähetettiin 2 kirjettä asiasta, kaikissa mahdollisissa lehdissä oli suuret ilmoitukset, niille joiden sähköpostiosoitteet ja matkapuhelinnumerot oli tiedossa lähetettiin asiaa koskeva viesti ajoissa ja vielä uudet ennen uudistuksen voimaantuloa. Paikallisessa televisiossakin oli maksettu mainos asiasta.
Voitte arvata, että yllätyksenähän koko asia tuli monelle "en minä lue teidän mainostekstiviestejä, en minä lue teidän yhtiön posteja" jne jne, ei kuulemma ole tiedotettu. Luulimme todella tehneemme kaiken mahdollisen paitsi lähettäneet kirjekyyhkysiä kertomaan asiasta.
Koskaan ei voi aliarvioida ihmisen kykyä huomata häntä koskevien asioiden tiedototus.
tarkoitit kai Yliarvioida kykyä huomata tai aliarvoida kykyä olla huomaamatta? mutta juurikin näin että "ikinä en oo kuullut tai nähnyt" vaikka kaikki on tehty mitä normaalijärjellä voi tehdä. Ja se määrä ihmisiä on muuten iso, jotka eivät huomaa ja sitten valittavat. minäkin useamman tuollaisen projektin olen läpikäynyt ja aina samat "yllätykset" kohderyhmälle.
Jep, tarkoitin, kiitos korjauksesta.
Toinen juttu vähän ohi aiheen on, jos vaikka joku valmistaja haluaa tarjota omaan tuotteeseensa jotain ilmaista extraa, niin siitäkin kyllä tulee palauteryöppy, että ei saisi antaa kenellekään, kun MINÄ en sitä tarvitse.
Nordea on Pohjoismaiden suurin pankki, voisin kuvitella, että heidän pitää myös joskus yrittää päivitellä järjestelmiään, jotta pystyvät tarjoamaan jatkossakin palveluita kasvaville asiakasmäärilleen.. itsekin lukenut viimeset 3 viikkoa tämän tiedoitteen ja olen nostanut tätä varten ennakkoon rahaa, pärjäisin kyllä päivän tai pari ihan mainiosti ilman minkäänlaista ostelua. Kyllä nykyihminen on avuton.
Nämä jotkut väittäisivät että ei oo tiedotettu vaikka olisi mikä.
Minäkin olen tiennyt tuon jo ainakin viikon, vaikka minulla ei ole mitään tekemistä Nordean kanssa.
Mä olen itseasiassa lukenut asiasta vain täällä(muualla en ole uutista huomannut vaikka olen lukenut iltalehteä, ja ylen uutisia), ja niitäkään avauksia en ole viitsinyt avata, koska olen ajatellut että yhden päivän pärjää kuitenkin ja yleensä nämä katkokset on yöaikaan. Ja ruokatilanteen puolesta me tämä päivä hyvin pärjätäänkin, mutta en tullut ajatelleeksi että bensaa ei meilläkään ole.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen itseasiassa lukenut asiasta vain täällä(muualla en ole uutista huomannut vaikka olen lukenut iltalehteä, ja ylen uutisia), ja niitäkään avauksia en ole viitsinyt avata, koska olen ajatellut että yhden päivän pärjää kuitenkin ja yleensä nämä katkokset on yöaikaan. Ja ruokatilanteen puolesta me tämä päivä hyvin pärjätäänkin, mutta en tullut ajatelleeksi että bensaa ei meilläkään ole.
Juu ei näistä viihdeosastolla yleensä tiedotetakaan.
Aika tampio saa olla ettei tuolla pankin tiedottamisella ole mennyt jakeluun ettei pankinpalvelut toimi sunnuntaina. Toitotettu joka tuutista ja pankin omilla sivuilla.
Miksi kehoitettu ihmisiä nostamaan tarpeeksi käteistä??? Oisko vaikka niin ettei kortit toimi?? :D :D
Olihan se jo tiedossa. Oliko pää pensaassa?
Mummolan matkalle toisella kertaa. Tuskin mummulille tulee yllärinä hmm tietää väkensä.
Ja perjantaina oli uutisia jonoista automaateille... Ei voi kyllä muita kuin itseä syyttää jos tuli yllätyksenä.
En minäkään kuullut tuosta kuin vasta eilen klo 22 illalla :D Munkin pitäis kaupassa tänään käydä, mutta jospa sitten 18 jälkeen.
Ja kyllähän ne kortit saattaakin toimia, käy korttimaksu-tankilla niin ei ole sitä riskiä, että tankkaat ja et saakkaan maksettua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu ei näistä viihdeosastolla yleensä tiedotetakaan.
Ei tarvitse viihdeosiolla tiedottaakaan mutta jos ei niistä etusivuilla tiedoteta, niin ei ihmekään että monella menee ohi. Kaikki ei lue talousuutisia.
'
Ja periaatteen miehenä ei voi tankata muualla.