Vitunvittuuu - pitää tankata ja kortit ei toimi
Kommentit (119)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli muutama vuosi sitten aika suuri uudistus, jonka tiedotusstrategiaa suunniteltiin hartaasti. Puoli vuotta ennen muutosta kaikissa laskuissa oli tiedote, asiakkaille lähetettiin 2 kirjettä asiasta, kaikissa mahdollisissa lehdissä oli suuret ilmoitukset, niille joiden sähköpostiosoitteet ja matkapuhelinnumerot oli tiedossa lähetettiin asiaa koskeva viesti ajoissa ja vielä uudet ennen uudistuksen voimaantuloa. Paikallisessa televisiossakin oli maksettu mainos asiasta.
Voitte arvata, että yllätyksenähän koko asia tuli monelle "en minä lue teidän mainostekstiviestejä, en minä lue teidän yhtiön posteja" jne jne, ei kuulemma ole tiedotettu. Luulimme todella tehneemme kaiken mahdollisen paitsi lähettäneet kirjekyyhkysiä kertomaan asiasta.
Koskaan ei voi aliarvioida ihmisen kykyä huomata häntä koskevien asioiden tiedototus.
tarkoitit kai Yliarvioida kykyä huomata tai aliarvoida kykyä olla huomaamatta? mutta juurikin näin että "ikinä en oo kuullut tai nähnyt" vaikka kaikki on tehty mitä normaalijärjellä voi tehdä. Ja se määrä ihmisiä on muuten iso, jotka eivät huomaa ja sitten valittavat. minäkin useamman tuollaisen projektin olen läpikäynyt ja aina samat "yllätykset" kohderyhmälle.
Ilmoitukset pitää tehdä henkilökohtaisesti jokaiselle ihmiselle jota se koskettaa.
Piätisi laissa määrätä että pankkien on rakennettava moninkertaiset järjestelmät. Ei Helsingissä sähkötkään katkea vaikka korjauksia tehdään. Koska ne asiat on hoidettu oikein.
Vierailija kirjoitti:
Mä käyn mobiiliverkkopankissa lähes päivittäin ja tosiaan eilen illalla klo 22 pompsahti mulle ekan kerran tieto tästä asiasta. Että kyllä vikaa on siellä Nordeankin päässä.
No onpa outoa. Mulla se teksti on näkynyt verkkopankissa ainakin viikon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Ei asiasta kuitenkaan ole infottu eri kanavissa kuin viimeiset kolme viikkoa.
Ei todellakaan ole infottu. Minä luen joka ikinen päivä kaikki Suomen tärkeimmät mediat (Yle (netti), MTV(netti), Ilta-Sanomat (netti), Iltalehti (netti), Metro lehden(paperiversio), Kaleva(netti), Suomenuutiset.fi(netti), verkkouutiset, kouvolansanomat.fi, hs.fi jne.
Näin vasta eilen sen että tänään ei Nordean pankki toimi.
Taas hyvä todiste siitä että pankkeihin ei voi luottaa. Sitten vielä yritetään saada ihmisiä luopumaan käteisestä. Milläs ne sitten ostaa?
Mulle tuli tieto tästä jo kolmisen viikkoa sitten. Nettipankissakin on ollut asiasta tieto saatavilla.Amppareissakin oli viime viikolla otsikoita aiheesta. Se että sä et ole saanut tietoa ei tarkoita sitä etteikö sitä ois jaettu.Kouvolan sanomat tai Suomen uutiset ei ole mikään tärkein media, et selkeästikään lue esim.Kauppalehden nettiversiota.
Eihän nettipankkia tarvitse kuin muutamia kertoja vuodessa.
Minä luen joka ikinen päivä pari tuntia uutisia kaikilta noilta sivuilta ja muiltakin. Joten ei sitä nyt kyllä kovin kummoisesti ole mainostettu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen itseasiassa lukenut asiasta vain täällä(muualla en ole uutista huomannut vaikka olen lukenut iltalehteä, ja ylen uutisia), ja niitäkään avauksia en ole viitsinyt avata, koska olen ajatellut että yhden päivän pärjää kuitenkin ja yleensä nämä katkokset on yöaikaan. Ja ruokatilanteen puolesta me tämä päivä hyvin pärjätäänkin, mutta en tullut ajatelleeksi että bensaa ei meilläkään ole.
Juu ei näistä viihdeosastolla yleensä tiedotetakaan.
Ei tarvitse viihdeosiolla tiedottaakaan mutta jos ei niistä etusivuilla tiedoteta, niin ei ihmekään että monella menee ohi. Kaikki ei lue talousuutisia.
Se on ihan omaa tyhmyyttä jos ei seuraa asioita muualta kuin etusivuilta ja facesta...lienee aika yleistä jos ainoa netinkäyttöväline on älykänny, sehän saattaa jopa jumittaa jos sinne latautuu etusivun lööppiä raskaampaa tietoa.
Ajankohtaisia asioita seuraava PC-käyttäjä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä opimme tästä: aina varalla kotona vähän käteistä pahan päivän varalle, jos vaikka kortit ei toimisi. Minulla on muutama seteli aina varoiksi. Pärjää pari päivää hyvin.
No mä ihmettelen että jotkut ihmiset eivät sitä paria päivää selviä ylipäätään. Ei minulle ole koskaan mikään katastrofi vaikka viikkoon ei pääsisi kauppaan (aina sen verran on ruokaa kaapeissa että viikon pärjää) tai että rahaa tarvitsisi. En käytä välttämättä yhtään rahaa viikon aikana.
Mihin ihmisten elämänhallinta on kadonnut? jos kaupat ovat esim yhden päivän kiinni niin aivan hirveä hamstraus kaupoissa ja paniikin omainen toiminta päällä.
Minä en ainakaan halua maksaa mistään järjettömistä kaappitiloista mihin hamstraan ruokia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen itseasiassa lukenut asiasta vain täällä(muualla en ole uutista huomannut vaikka olen lukenut iltalehteä, ja ylen uutisia), ja niitäkään avauksia en ole viitsinyt avata, koska olen ajatellut että yhden päivän pärjää kuitenkin ja yleensä nämä katkokset on yöaikaan. Ja ruokatilanteen puolesta me tämä päivä hyvin pärjätäänkin, mutta en tullut ajatelleeksi että bensaa ei meilläkään ole.
Juu ei näistä viihdeosastolla yleensä tiedotetakaan.
Ei tarvitse viihdeosiolla tiedottaakaan mutta jos ei niistä etusivuilla tiedoteta, niin ei ihmekään että monella menee ohi. Kaikki ei lue talousuutisia.
Se on ihan omaa tyhmyyttä jos ei seuraa asioita muualta kuin etusivuilta ja facesta...lienee aika yleistä jos ainoa netinkäyttöväline on älykänny, sehän saattaa jopa jumittaa jos sinne latautuu etusivun lööppiä raskaampaa tietoa.
Ajankohtaisia asioita seuraava PC-käyttäjä
Kyllä minä seuraan mutta kun tuollaista ilmoitusta ei ole näkynyt missään.
Minä ainakin vaihdan pankkia nyt. Olen kyllästynyt ton Nordean pelleilyihin. Kun se ei vaan toimi.
Nykyaikana kortit EI voi olla toimimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä käyn mobiiliverkkopankissa lähes päivittäin ja tosiaan eilen illalla klo 22 pompsahti mulle ekan kerran tieto tästä asiasta. Että kyllä vikaa on siellä Nordeankin päässä.
No onpa outoa. Mulla se teksti on näkynyt verkkopankissa ainakin viikon.
Joo, niin oli mun vanhemmillakin kun kyselin asiasta. Sitten taas hetkelläkään ei ollut näkynyt myöskään. Eipä siinä, ei mulla nyt mitään akuuttia ole, ettenkö huomiseen pärjäisi.
Vierailija kirjoitti:
Kai sen auton olisi voinut tankata aiemmin kunnolla reissu tiedossa?
Ei se tankki päivää kestä reissulla.
Minustakin tällasesta pitäisi tulla henkilökohtainen viesti esim. sähköposti/tekstiviesti. Ei ole verkkopankissa tullut mitään infoa asiasta mulle, vaikka kolmen viikon sisään olen siellä kyllä käynyt. Viikon sisään en ole käynyt, eikä voi olettaakkaan, että ihmisten pitäisi siellä jatkuvasti laukata.
Uutisia olen jonkin verran lukenut, mutta ei ole osunut tällainen uutinen silmään, niitä uutisotsikoita kun on satoja päivittäin, niin ei sieltä välttämättä juuri tämä tietty nenälle pomppaa, enkä usko että siitä on uutta uutista tehty kolmen viikon aikana joka päivä, vai onko?
nordealainen kirjoitti:
Aika tampio saa olla ettei tuolla pankin tiedottamisella ole mennyt jakeluun ettei pankinpalvelut toimi sunnuntaina. Toitotettu joka tuutista ja pankin omilla sivuilla.
Miksi kehoitettu ihmisiä nostamaan tarpeeksi käteistä??? Oisko vaikka niin ettei kortit toimi?? :D :D
Eli pitäisi kantaa tuhansia euroja käteistä siksi että Nordean porukka ei osaa työtään?
Mitä hemmettiä se pankin omilla sivuilla tiedottaminen hyödyttää kun ei siellä normaali ihminen käy kuin muutaman kerran vuodessa?
Laskut menee suurimmalla osalla ihmisistä automaattisesti joten ei siellä nettipankissa ole mitään tarvetta käydä
Nordean käyttökatkoksesta on tiedotettu tänään mm. television ja radion uutisissa. Asia pitäisi siis olla tiedossa.
Nykyään, kun en elä opiskeluaikojen ja vauvavuoden tapaan ihan kädestä suuhun, mulla on kotona aina käteistä satanen. Symbolisesti lääkekaapissa. 😂 Kaksikymppisinä, kymppeinä ja vitosina, sillai miksattuna, että eri asioihin tarvittaessa löytyy sopiva raha.
Puhelimen kotelossa, aina mukana, lisäksi sen verran rahaa, että pääsisin lähimmältä lentoasemalta kotiin taksilla koska vaan.
Vähentää stressiä tämmöisistä.
MInäkin jopa ole siitä kuullut, vaikkei asia minua tai ketään tuttavapiiristäni koske...enkä hirveästi seuraa uutisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä opimme tästä: aina varalla kotona vähän käteistä pahan päivän varalle, jos vaikka kortit ei toimisi. Minulla on muutama seteli aina varoiksi. Pärjää pari päivää hyvin.
No mä ihmettelen että jotkut ihmiset eivät sitä paria päivää selviä ylipäätään. Ei minulle ole koskaan mikään katastrofi vaikka viikkoon ei pääsisi kauppaan (aina sen verran on ruokaa kaapeissa että viikon pärjää) tai että rahaa tarvitsisi. En käytä välttämättä yhtään rahaa viikon aikana.
Mihin ihmisten elämänhallinta on kadonnut? jos kaupat ovat esim yhden päivän kiinni niin aivan hirveä hamstraus kaupoissa ja paniikin omainen toiminta päällä.
Minä en ainakaan halua maksaa mistään järjettömistä kaappitiloista mihin hamstraan ruokia.
Minikeittiön omistajanakaan ei aukea. Monen päivän varasapuskat mahtuvat kahteen kenkälaatikkoon.
Vierailija kirjoitti:
Nordean käyttökatkoksesta on tiedotettu tänään mm. television ja radion uutisissa. Asia pitäisi siis olla tiedossa.
Tänään kerrottu asia varmaan kauheasti lämmittää bensa-asemalla tankkausta yrittävää.
Laittakaa raportteja korttimaksujen onnistumisesta tai päinvastoin, jos ei ole toiminut niin tietää vähän varautua muut.
Vierailija kirjoitti:
Tänään tiedottaminen on vähän myöhäistä kun katko on jo päällä.
Vähän kuin ilmoitettaisiin vesikatkosta vasta sitten kun katko on alkanut.
Minä olen kuullut aiemmin ettei verkkopankki toimi, ei voi nostaa rahaa eikä voi maksaa nordean kortilla. Nordean kortin ymmärsin pankkikortiksi/pankki-visaksi/visa electroniksi. Vasta tänään kerrottiin erikseen, ettei myöskään Nordean erilliset luottokortit toimi. No ei se mitään, minulla on myös OP:n ja HB:n kortit. Eikä kauppaan ole ihan pakko mennä, mutta viikolla en oikein ehdi. Yleensä käyn lauantaisin, mutta eilen olin muualla enkä ehtinyt.
Vierailija kirjoitti:
Kuka niitä käyttää?