Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vitunvittuuu - pitää tankata ja kortit ei toimi

Vierailija
23.04.2017 |

Nyt ei päästä mummolaan

Kommentit (119)

Vierailija
81/119 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on omituista että vuonna 2017 pankkijärjestelmiä ei voi päivittää ilman että ne ajetaan kokonaan alas 14 tunnin ajaksi. 

Vierailija
82/119 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä opimme tästä:   aina varalla kotona vähän käteistä pahan päivän varalle, jos vaikka kortit ei toimisi.   Minulla on muutama seteli aina varoiksi.  Pärjää pari päivää hyvin.

No mä ihmettelen että jotkut ihmiset eivät sitä paria päivää selviä ylipäätään. Ei minulle ole koskaan mikään katastrofi vaikka viikkoon ei pääsisi kauppaan (aina sen verran on ruokaa kaapeissa että viikon pärjää) tai että rahaa tarvitsisi. En käytä välttämättä yhtään rahaa viikon aikana.

Mihin ihmisten elämänhallinta on kadonnut? jos kaupat ovat esim yhden päivän kiinni niin aivan hirveä hamstraus kaupoissa ja paniikin omainen toiminta päällä.

Minä en ainakaan halua maksaa mistään järjettömistä kaappitiloista mihin hamstraan ruokia. 

Minikeittiön omistajanakaan ei aukea. Monen päivän varasapuskat mahtuvat kahteen kenkälaatikkoon.

En tiedä minkälaiset kenkälaatikot sinulla on mutta ei ainakaan minun kenkälaatikkoihini mahdu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/119 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortit toimii.

Vierailija
84/119 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on omituista että vuonna 2017 pankkijärjestelmiä ei voi päivittää ilman että ne ajetaan kokonaan alas 14 tunnin ajaksi. 

Täysin samaa mieltä.

Ottaisi kaupunkien sähkäverkoista mallia. Aika harvoin esim. Helsingissä on sähköt katki. Jos on niin ne tulee hyvin nopeasti takaisin päälle.

Vierailija
85/119 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mtv sivuilla tieto, että toimisivat jo...käyttökatkoksesta kyllä infottu hyvin, verkkopankissakin tieto ajoissa. Jos pyörii vaan facessa, instassa ja av:llä niin silloin ei kyllä tiedä mistään mitään.

Vierailija
86/119 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli muutama vuosi sitten aika suuri uudistus, jonka tiedotusstrategiaa suunniteltiin hartaasti. Puoli vuotta ennen muutosta kaikissa laskuissa oli tiedote, asiakkaille lähetettiin 2 kirjettä asiasta, kaikissa mahdollisissa lehdissä oli suuret ilmoitukset, niille joiden sähköpostiosoitteet ja matkapuhelinnumerot oli tiedossa lähetettiin asiaa koskeva  viesti ajoissa ja vielä uudet ennen uudistuksen voimaantuloa. Paikallisessa televisiossakin oli maksettu mainos asiasta.

Voitte arvata, että yllätyksenähän koko asia tuli monelle "en minä lue teidän mainostekstiviestejä, en minä lue teidän yhtiön posteja"  jne jne, ei kuulemma ole tiedotettu. Luulimme todella tehneemme kaiken mahdollisen paitsi lähettäneet kirjekyyhkysiä kertomaan asiasta.

Koskaan ei voi aliarvioida ihmisen kykyä huomata häntä koskevien asioiden tiedototus.

tarkoitit kai Yliarvioida kykyä huomata tai aliarvoida kykyä olla huomaamatta? mutta juurikin näin että "ikinä en oo kuullut tai nähnyt" vaikka kaikki on tehty mitä normaalijärjellä voi tehdä. Ja se määrä ihmisiä on muuten iso, jotka eivät huomaa ja sitten valittavat. minäkin useamman tuollaisen projektin olen läpikäynyt ja aina samat "yllätykset" kohderyhmälle.

Ilmoitukset pitää tehdä henkilökohtaisesti jokaiselle ihmiselle jota se koskettaa.

Piätisi laissa määrätä että pankkien on rakennettava moninkertaiset järjestelmät. Ei Helsingissä sähkötkään katkea vaikka korjauksia tehdään. Koska ne asiat on hoidettu oikein.

Kyllähän sellainen laki säädetään, jos riittävän moni sitä haluaa. Asiakas tietysti lopulta maksaa kaikki päällekkäisten järjestelmien kustannukset.

Vierailija
87/119 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Ei asiasta kuitenkaan ole infottu eri kanavissa kuin viimeiset kolme viikkoa.

Ei todellakaan ole infottu. Minä luen joka ikinen päivä kaikki Suomen tärkeimmät mediat (Yle (netti), MTV(netti), Ilta-Sanomat (netti), Iltalehti (netti), Metro lehden(paperiversio), Kaleva(netti), Suomenuutiset.fi(netti), verkkouutiset, kouvolansanomat.fi, hs.fi jne.

Näin vasta eilen sen että tänään ei Nordean pankki toimi.

Taas hyvä todiste siitä että pankkeihin ei voi luottaa. Sitten vielä yritetään saada ihmisiä luopumaan käteisestä. Milläs ne sitten ostaa?

Nordean tiedotteessa asiallisesti kehotettiin nostamaan käteistä rahaa huoltokatkon ajaksi, koska kortit eivät toimi. Kyllä on aina järkevää pitää käteistä mukana, vaikka ei olisikaan huoltokatkosta. Käteisestä rahasta ei pidä koskaan luopua. Se toimii silloinkin, kun sähköt ovat poikki tai on muuten poikkeuksellinen tilanne. Kassat eivät välttämättä toimi, mutta kauppaa pystyy silti käymään käteisen avulla.

Vierailija
88/119 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit nostanut tarpeeksi käteistä eilen, pässi. Ps. Eilenkin vielä is:n sovelluksessa näkyi uutinen tästä.

Vierailija
89/119 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen nordean asiakas, enkä ole saanut heiltä mitään viestiä aiheesta ennakkoon. Tänään luin hesarista että mikään ei toimi. Miksei voinut olla vaikka eilisessä lehdessä, noin ennakkovaroituksena???

Vierailija
90/119 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyaikana ei ole kummoinen homma laittaa vaikka automaattinen tekstiviesti tällaisesta kaikille asiakkaille. Pienemmiltäkin puljuilta onnistuu niin on se kumma jos ei tuollaiselta kansainväliseltä puljulta muka suju.

Vierailija
91/119 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta ei. Teen töitä tietoturvan kanssa. En pankkien, mutta viranomaisten ja suuryhtiöiden.

Parempi tehdä kunnolla.

Vierailija
92/119 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä että se on aina Nordea jolla noita "teknisiä ongelmia" on. Vaihappas pankkisi vaikkapa Osuuspankkiin niin ei tarvitse tuollaisista lastentaudeista kärsiä.

Vierailija
93/119 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä opimme tästä:   aina varalla kotona vähän käteistä pahan päivän varalle, jos vaikka kortit ei toimisi.   Minulla on muutama seteli aina varoiksi.  Pärjää pari päivää hyvin.

No mä ihmettelen että jotkut ihmiset eivät sitä paria päivää selviä ylipäätään. Ei minulle ole koskaan mikään katastrofi vaikka viikkoon ei pääsisi kauppaan (aina sen verran on ruokaa kaapeissa että viikon pärjää) tai että rahaa tarvitsisi. En käytä välttämättä yhtään rahaa viikon aikana.

Mihin ihmisten elämänhallinta on kadonnut? jos kaupat ovat esim yhden päivän kiinni niin aivan hirveä hamstraus kaupoissa ja paniikin omainen toiminta päällä.

Minä en ainakaan halua maksaa mistään järjettömistä kaappitiloista mihin hamstraan ruokia. 

Minikeittiön omistajanakaan ei aukea. Monen päivän varasapuskat mahtuvat kahteen kenkälaatikkoon.

En tiedä minkälaiset kenkälaatikot sinulla on mutta ei ainakaan minun kenkälaatikkoihini mahdu.

Tuossa ei tietenkään puhuttu salaatinkeristä. Jos tuoretavara tuodaan mukaan, joo, sitten tarvitsisi kolmannenkin boksin.

(Tämä on tosiaan vain mittakaava. En säilytä ruokaa krnkälaatikoissa.)

Vierailija
94/119 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Ei asiasta kuitenkaan ole infottu eri kanavissa kuin viimeiset kolme viikkoa.

Joo mutta tämä on tietysti silti jonkun muun syytä!

Vierailija
95/119 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus mitä urpoja maa päällään kantaa. Hapen tuhlausta.

Vierailija
96/119 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin luin kyllä vasta eilen, ettei kortitkaan lainkaan toimi, joten sikäli ihan surkeaa tiedotusta.

Kyllä näin on. Sillä juuri sinun mukaasihan tiedotus tapahtuu ja jos et juuri sinä olet kuullut asiasta mitään on tiedotus epäonnistunut sillä juuri sinä olet se kaikista tärkein eikä syy ettet ole asiasta kuullut voi mitenkään olla sinussa.

Vierailija
97/119 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään, kun en elä opiskeluaikojen ja vauvavuoden tapaan ihan kädestä suuhun, mulla on kotona aina käteistä satanen. Symbolisesti lääkekaapissa. 😂 Kaksikymppisinä, kymppeinä ja vitosina, sillai miksattuna, että eri asioihin tarvittaessa löytyy sopiva raha.

Puhelimen kotelossa, aina mukana, lisäksi sen verran rahaa, että pääsisin lähimmältä lentoasemalta kotiin taksilla koska vaan.

Vähentää stressiä tämmöisistä.

Niillä, joilla kyse ei ole siitä, etteikö tuohon olisi varaa, miksi ette tee noin? Olisi mielenkiintoista kuulla.

Ekana tulee mieleen, että pelkääkö jonkun perheenjäsenen ottavan vararahastosta luvatta tms.

Vierailija
98/119 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Säästöpankin asiakas ja meilläkin oli tänään max 3,5h kestävä huoltotauko. Nordealla arvioitu aika oli 14h. Samaan aikaan pystyi maksamaan debit- ja electron-korteilla. 

Oma katko tuli minulle yllätyksenä, sillä en ole hetkeen käynyt verkkopankissa eikä oma pankki mainosta asiaa kovinkaan paljon. Tosin, ei ole koskaan vaikuttanut omaan toimintaani :) 

Vaikka en ole Nordean asiakas, niin jopa minä tiesin heidän katkostaan ja muistuttelin kavereita asiasta :D 

Vierailija
99/119 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kortit toimivat. En vaihda asiakkuuttani Osuuspankkiin, kaupunkilaisena tyttönä en kannata osuuskuntia. Mies on Osuuspankin asiakasomistaja, kätevää kun eri pankeissa. Maalaisväestö asioi Osuuspankissa.

Vierailija
100/119 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän nettipankkia tarvitse kuin muutamia kertoja vuodessa.

Äitisi maksaa laskusi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan