Kuuleeko porukka oikeasti että lapset identifioituvat eläimiksi?
Hirveä haloo noussut tästä therian-ilmiöstä ja joo toki, olen itsekin sitä mieltä että koulussa ei opetusta häiritä esittämällä eläintä ym. Mutta somessa aikuiset ihmiset päivittelevät kuinka sairaaksi tänä maailma on mennyt, vaikka suurimmalle osalle lapsista tämä on puhtaasti leikkiä. Roolileikkejä on leikitty iät ajat, mistä lähtien siitä on tullut sairasta? Ja ehkä lapset jopa uskovat olevansa eläimiä, mutta vain sen takia että tästä on muodostunut jonkinlainen trendi. Samanlaisia trendejä oli kouluissa 90-luvulla, esim Pokemonkorttien ja tarrojen vaihtokauppa. Herranjestas antakaa lasten olla lapsia ja älkää ottako niin tosissaan kaikkia niiden juttuja! Ne ovat kuitenkin vain lapsia, jotka leikkivät
Kommentit (52)
No mun maukuminen ja haukkuminen on tunnilla kielletty, kuten kaikki muutkin leikit, ja pihalle laitetaan kengät jalkaan, niinkuin ennekin, vaikka olisi mikä leikki menossa.
En luule. Leikeille on aikansa ja paikkansa.
Tytöt ja nuoret naiset ovat pelottavin mörkö maailmassa monille ihmisille. Nyt ovat vielä laittaneet päähän pelottavan naamion = 🤯
Koulu on opiskelua varten. Leikitään sitten läksyjen jälkeen illalla!
Mielestäni tälläinen todella erikoinen käytös koulussa kiinnittää liikaa huomiota opetuksesta, jos joku naukuu, haukkuu tai murisee tunnilla.
Erityistä opetusta varten siirrettävä omiin ryhmiinsä!
Punaisenlehdistön promoamaan propagandaa. Itselleni se kysymys pikemminkin on, eikö mikään sosiaalinen normisto saisi rajoittaa sitä lasta?
En minäkään niitä Pokemon-kortteja levittänyt kaupan tai luokan lattialle, eikä äitini antanut niitä kouluunkaan viedä.
Jos lasten annetaan kulkea ulkona ilman kenkiä, niin sitten on paskaset jalat ja lattiat loppupäivän. Ja kyse ei ole leikistä vaan identifioitumisesta.
Yksinkertaisesti kielletään itseltä tai toiselta kommunikointi muuten kuin esim. maukuen.
Häiritsee opetusta ja siitä kaikki taas lapset tykkää. Ei Gretan ilmastotapahtumiinkaan ketään olisi tullut ellei samalla saa olla pois koulusta.
Leikki kuuluu päiväkotiin, ei kouluun. Ala-asteikäinen voi leikkiä kotonaan koulun jälkeen jos vielä siinä iässä haluaa leikkiä. Näitä eläinhahmoja näkyy myös yläasteella joten kysymys ei ole pelkästään leikistä. Katsoin muutaman videon aiheesta ja näky nelin kontin hyppelehtivistä nuorista ja lapsista ei näyttänyt hyvältä. Mitä vikaa on olla ihminen jos on ihmiseksi syntynyt?
Onneksi nämä monet erityisesti TikTokin levittämät ilmiöt menevät ohi. Ja toisaalta jos lapsi ja nuori pysyy poissa muusta pahanteosta/ilkivallasta/väkivallasta eläintä leikkimällä niin hyvä niin. Lisäksi eläimet eivät käytä minkään tyypin aseita.
Miten mä muistaisin, että nuo pokemonkortitkin kiellettiin, kun niistä aiheutui harmia koulupäivien aikana?
Ennen leikittiin olevamme eläimiä, ei identifioiduttu sellaisiksi (therian). Leikittiin vapaa-ajalla, koulussa osallistuttiin oppitunnille ihmisinä.
Ongelma on se että nämä lapset ei ymmärrä ja hyväksy että aina ei voi leikkiä.
Mun oli tytär joskus 1986 aikaansa edellä. Hän tahtoi kissaa ja kaksi viikkoa naukui, oli kaikki päivät kissana (olin hoitovapaalla pienemmästä), ruokalautasen tahtoi lattialle ja söi suullaan ruuan siitä. Konttaamalla liikkui. Noin neljä vuotta oli kissaneidolla ikää.
Hän voitti, kissa otettiin. Lujatahtoinen nainen vieläkin.
Saatiin 80-luvulla pitää luistimet tunnin aikana jaloissa, jos osattiin käyttäytyä. Jos joku ryssi, kielto tuli eli oli säännöt. Nyt mikään ei saisi tosiaan rajoittaa sitä lasta.
Meillä myös tahdottiin kissaa muttei itse leikitty sitä. Toki lapsilla oli eläinhahmoisia leikkihahmoja mutta ne kyllä puhuivat kuten ihmiset
Aina on lapsilla ollut joku villitys.
Nykyäänhän lapset identifioituu miksi haluaa ja vanhempien pitää vain ylistää sitä miten erikoinen ja erilainen lapsi heillä on..
Vierailija kirjoitti:
Punaisenlehdistön promoamaan propagandaa. Itselleni se kysymys pikemminkin on, eikö mikään sosiaalinen normisto saisi rajoittaa sitä lasta?
En minäkään niitä Pokemon-kortteja levittänyt kaupan tai luokan lattialle, eikä äitini antanut niitä kouluunkaan viedä.
Saa toki, ja pitääkin rajoittaa. Ja olen myös sitä mieltä, että koulussa, varsinkin oppitunneilla keskitytään opetukseen, ei leikkiin. Mutta avaukseni pointti olikin se, suurin osa aikuisista täällä somessa näyttää oikeasti uskovan, että nämä lapset ovat tosissaan. Siis porukka uskoo oikeasti että lapset identifioituvat eläimiksi, vaikka harva lapsi edes ymmärtää mitä tarkoittaa kun identifioituu joksikin muuksi. Ja tätä sitten kauhistellaan, että kuinka sairasta kaikki nykypäivänä on
Ap
Incelit täällä vaan purkaa pahaa oloaan ala-aste ikäisiin pikkutyttöihin.