Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huonoimmat tarjoilut virallisissa juhlissa (rippijuhlat, yo...)

Vierailija
22.04.2017 |

Pöytään kokemuksia niin tiedän, mitä ei ainakaan kannata tehdä!

Kommentit (1617)

Vierailija
61/1617 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huonoimmat on se että on hyvää ja loppuu kesken tai huonoa ja kukaan ei halua. Erikoiset viritelmät jättäisin muuhun kun juhlaan. Ite en myöskään voileipäkakkua koskaan tarjolle laita kun vähän turhan retro ja ihmiset ei niistä tunnu pitävän. Suolaiset piirakat tai valmiiksi täytetyt raikkaat leivät näyttävät menevän paremmin ja ovat kevyempiä. Myös se peritneinen karjalanpaisti tai lohikeitto jää meillä aina juhlista pois. Makeista tarjottavista taas en osaa sanoa kun kaikki näyttää aina kelpaavan.

Raikkaat leivät?

Kyllä mulle maistuisi voileipäkakku.

Tai karjalanpaisti tai lohikeitto.

Jotain ruokaa on hyvä olla. Varsinkin rippijuhlissa. Kirkon jälkeen kaikilla on nälkä

Leivän päälle hieman jotain levitettä ja siihen salaattia, kurkkua, tomaattia yms ja sitten vaikka savulohta tai graavia tms. Parempi kun voileipäkakku kun siihen ei tule majoneesia yms raskasta niskaan kerrosta.

Aika monta voileipäkakkua olen elämäni aikana tehnyt, ikinä en ole niihin majoneesia sotkenut. Lämpimällä kelillä en muutenkaan pistäisi mitään majoneesipohjaista tarjolle, ettei tuu ruokamyrkytysepidemiaa.

Olisi vissiin pitänyt mielummin käyttää tms kun yms. Mutta yhtä raskaita ne muutkin täytteet on oli se sitten majoneesia, tahnaa tai jotain juustolevitettä.

Nimimerkki "raikkaat leivät", on tullut selväksi ettet sinä tykkää voileipäkakuista. Kiitos tiedosta. Ei tarvitse enää toistaa

Sitä kutsutaan keskusteluksi eikä toistoksi. Sitä ei vissiin sun piireissä harrasteta vaan yksi ja ainoa mielipide ja tapa on se oikea?

Vierailija
62/1617 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ollut missään noissa ns. virallisemmissa juhlissa joissa ruoka olisi ollut varsinaisesti huonoa, mutta kylläkin sellaisissa, joissa tarjoilujen määrä on alimitoitettu pahasti ja se on loppunut kesken. Siis niin, että jonon päässä lounastaan jonottaneet vieraat saivat lautasilleen ruokalausikallisen perunamuusia, muutaman nokareen poropaistia ja salaatista jokusen viinirypäleen puolikkaan. Ei kiva. Kannattaa siis varata aina mieluummin enemmän kuin vähemmän ruokaa vieraiden lukumäärään nähden.

Olen ollut häissä joissa täytekakku loppui kesken. Paikalla ei ollut kuokkavieraita. Morsian sanoi jossan kohtaa pitopalvelun henkilölle että onhan kakkua vielä lisää niin sai vastaukseksi että kyllä kakku riittää. No ei riittänyt vaan viimeiset kakun ottajat sai kaapia tyhjää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/1617 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huonoimmat on se että on hyvää ja loppuu kesken tai huonoa ja kukaan ei halua. Erikoiset viritelmät jättäisin muuhun kun juhlaan. Ite en myöskään voileipäkakkua koskaan tarjolle laita kun vähän turhan retro ja ihmiset ei niistä tunnu pitävän. Suolaiset piirakat tai valmiiksi täytetyt raikkaat leivät näyttävät menevän paremmin ja ovat kevyempiä. Myös se peritneinen karjalanpaisti tai lohikeitto jää meillä aina juhlista pois. Makeista tarjottavista taas en osaa sanoa kun kaikki näyttää aina kelpaavan.

Raikkaat leivät?

Jotain ruokaa on hyvä olla. Varsinkin rippijuhlissa. Kirkon jälkeen kaikilla on nälkä

Leivän päälle hieman jotain levitettä ja siihen salaattia, kurkkua, tomaattia yms ja sitten vaikka savulohta tai graavia tms. Parempi kun voileipäkakku kun siihen ei tule majoneesia yms raskasta niskaan kerrosta.

Puhu vain omasta puolestasi. Mä aina ajattelen lämmöllä juhlien järjestäjiä aina kun näen kunnon voileipäkakun pöydässä. Eivät ole mitenkään edullinen vaihtoehto ja siitä tulee vieraallekin hyvä mieli kun joku haluaa oikein panostaa ja tarjota vieraille herkulliset tarjottavat.

Niinpä voileipäkakut on niin ihania!!! Ja siis mitä vit, majoneesia?? Eihän hyvin laadukkaista aineista tehtyyn voileipäkakkuun mitään majoneesia laiteta, vaan ranskankermaa yms.

Voileipäkakku todellakin panostamista, ja todella paras ja ihanin herkku juhlissa. Ja mites se retroa olisi? Sittenhän kaikki suolaiset piirakarkin leivät yms. on retroa, kaikkiahan noita ollut kauemmin kuin voileipäkakkuja. Jos kevyttä haluat niin tee pelkkää salaattia ja tomaattikeittoa.

Vierailija
64/1617 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en oo kovasti tarjoilujen perään, mutta voisin kuvitella että jos olis kahvia ja jotain Marie -keksejä niin se olis aika tylsää.

Täällä aina dissataan kaikkea "perinteistä" ja "tylsää" (tyyliin suolainen piirakka, voileipäkakku), mutta kummasti ne perinteiset jutut vaan uppoaa juhlavieraisiin.

En dissaa noita mutta en kyllä niitä söisikään. 90% kerroista tuollaisissa suolaisissa jutuissa on jotain jota en allergioitten takia voi syödä, vähintäänkin jotain sipulia. Eivätkä ne maistu omaan makuuni yleensä hyviltä vaikka täytteet nimellisesti minulle sopisivatkin.

Huonoimmat mahdolliset tarjoilut ovat muutenkin näitä valmiiksi "sörssättyjä" eli sellaisia että samaan astiaan tai leipomukseen on työnnetty paljon erilaisia juttuja sekaisin. Eivätkö juhlien järjestäjät oikeasti tajua että siinä vaan kasvaa eksponentiaalisesti se vaara että syötävä ei sovikaan kaikille?

Parasta on jättää valinnanvapaus syöjälle itselleen laittamalla esim. salaattitarpeet omissa kulhoissaan esiin, jolloin jokainen saa varmasti koottua itselleen sopivan annoksen ilman turhaa hälinää ja säätämistä. Win-win -tilanne kaikin puolin.

Ongelma siinä että laittaa kaikki erikseen on siinä että joku aines loppuu. Esim tuttavani rippijuhlissa oli näin ja salaattiin oli savulohta, kanakuutioita ja jotain lihaa lisättäväksi ja sukulaismies kävi ja otti muutaman siivun kurkkua ja kauhoi kalat ja lihat melkeen kaikki omalle lautaselleen. Eikä siinä viitsisi vieressäkään seistä katsomassa ja komentamassa. Mielestäni olisi parasta kysyä kaikilta allergioita tai itse ilmoittautuessa ilmoittaa ne.

Tärkeintä on että ruokaa on riittävästi. Eikä kukaan seiso vieressä komentamassa

Jos ne on noin omissa kulhoissaan ja joukossa yksi tai kaksi rohmua mikään ei riitä. Ne kauhoo kaiken mitä pystyy ja jättää pari palaa ihan vaan näön vuoksi.

Sitten sitä on liian vähän. Jotkut syö itse lusikallisen ja heille kaikki muu on rohmuamista. Lusikallinen kalaa riittää ja loppu salaattia!

Itse varaan aina niin paljon ruokaa ettei voi loppua kesken. Eikä tarvitse miettiä rohmuaako joku meillä juhlissa

Noissa juhlissa oli ihan kunnon määrä noita täytteitä. Tämä rohmu on juuri tuota sorttia joka vetää kaiken omalle lautaselleen. Jos sitä otettaisiin niin että kaikille riittää menisi juhlien pitäjällä koko budjetti niihin lihoihin. Tämä sama rohmu vetää isosta kakusta puolet ja kaveri kertoi että oli aikoinaan ostanut viisi donitsia heille mennessään niin että 1 jokaiselle. Tämä mies oli ennen kun kahvi valmistui vetänyt kolme ja ihmetteli miksei lopuille riitä jos ne kaksi vikaa laittaa puoliksi.

Eli on ollut tidossa että tarvitaan enemmän lihoja. Ei kenenkään juhlabudjetti voi olla kiinni muutamista lihanpaloista.

Pääasia on että riittää varmasti

Tämä kaveri oli varannut reilusti niitä juuri tämän rohmun takia. Ajatteli vain että ei kukaan voi olla niin röyhkeä että vetää pelkkää lihaa, kalaa ja kanaa kaikkia melkeen sen koko kulhollisen. Lisäksi ne ei todellakaan ole halpoja ja jos niihin on jo useita kymppejä laittanut niin turha enempää on laittaa kun se rohmu vetää vaikka kuusi kulhollista jos niitä on saatavilla. Kannattaa lukea täällä foorumilla törkeät vieraat ketju joissa näitä samanlaisia rohmuja oli useita. Noh kaveri oppi tästä että sekoittaa kaikki keskenään eri salaateiksi ja se siitä. En jaksa jankata jos joku ei tajua ideaa.

Vierailija
65/1617 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raikkaat leivät?

Aika monta voileipäkakkua olen elämäni aikana tehnyt, ikinä en ole niihin majoneesia sotkenut. Lämpimällä kelillä en muutenkaan pistäisi mitään majoneesipohjaista tarjolle, ettei tuu ruokamyrkytysepidemiaa.

Olisi vissiin pitänyt mielummin käyttää tms kun yms. Mutta yhtä raskaita ne muutkin täytteet on oli se sitten majoneesia, tahnaa tai jotain juustolevitettä.

Nimimerkki "raikkaat leivät", on tullut selväksi ettet sinä tykkää voileipäkakuista. Kiitos tiedosta. Ei tarvitse enää toistaa

Sitä kutsutaan keskusteluksi eikä toistoksi. Sitä ei vissiin sun piireissä harrasteta vaan yksi ja ainoa mielipide ja tapa on se oikea?

Mun piireissä keskustelu ei ole yhden asian jankkausta.

(ja voileipäkakku maistuu)

Vierailija
66/1617 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne perinteiset suolaiset voileipäkakut on ainakin mun mielestä todella hyviä ja ne uppoaa AINA vieraisiin!

Komppaus tälle. Voileipäkakku on ihanaa, mutta niin työlästä ettei tule itse koskaan tehtyä. Niinpä syön sitä mielelläni juhlatilaisuuksissa, milloin vain on tarjolla.

Vierailija
67/1617 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en oo kovasti tarjoilujen perään, mutta voisin kuvitella että jos olis kahvia ja jotain Marie -keksejä niin se olis aika tylsää.

Täällä aina dissataan kaikkea "perinteistä" ja "tylsää" (tyyliin suolainen piirakka, voileipäkakku), mutta kummasti ne perinteiset jutut vaan uppoaa juhlavieraisiin.

En dissaa noita mutta en kyllä niitä söisikään. 90% kerroista tuollaisissa suolaisissa jutuissa on jotain jota en allergioitten takia voi syödä, vähintäänkin jotain sipulia. Eivätkä ne maistu omaan makuuni yleensä hyviltä vaikka täytteet nimellisesti minulle sopisivatkin.

Huonoimmat mahdolliset tarjoilut ovat muutenkin näitä valmiiksi "sörssättyjä" eli sellaisia että samaan astiaan tai leipomukseen on työnnetty paljon erilaisia juttuja sekaisin. Eivätkö juhlien järjestäjät oikeasti tajua että siinä vaan kasvaa eksponentiaalisesti se vaara että syötävä ei sovikaan kaikille?

Parasta on jättää valinnanvapaus syöjälle itselleen laittamalla esim. salaattitarpeet omissa kulhoissaan esiin, jolloin jokainen saa varmasti koottua itselleen sopivan annoksen ilman turhaa hälinää ja säätämistä. Win-win -tilanne kaikin puolin.

Ongelma siinä että laittaa kaikki erikseen on siinä että joku aines loppuu. Esim tuttavani rippijuhlissa oli näin ja salaattiin oli savulohta, kanakuutioita ja jotain lihaa lisättäväksi ja sukulaismies kävi ja otti muutaman siivun kurkkua ja kauhoi kalat ja lihat melkeen kaikki omalle lautaselleen. Eikä siinä viitsisi vieressäkään seistä katsomassa ja komentamassa. Mielestäni olisi parasta kysyä kaikilta allergioita tai itse ilmoittautuessa ilmoittaa ne.

Tärkeintä on että ruokaa on riittävästi. Eikä kukaan seiso vieressä komentamassa

Jos ne on noin omissa kulhoissaan ja joukossa yksi tai kaksi rohmua mikään ei riitä. Ne kauhoo kaiken mitä pystyy ja jättää pari palaa ihan vaan näön vuoksi.

Sitten sitä on liian vähän. Jotkut syö itse lusikallisen ja heille kaikki muu on rohmuamista. Lusikallinen kalaa riittää ja loppu salaattia!

Itse varaan aina niin paljon ruokaa ettei voi loppua kesken. Eikä tarvitse miettiä rohmuaako joku meillä juhlissa

Noissa juhlissa oli ihan kunnon määrä noita täytteitä. Tämä rohmu on juuri tuota sorttia joka vetää kaiken omalle lautaselleen. Jos sitä otettaisiin niin että kaikille riittää menisi juhlien pitäjällä koko budjetti niihin lihoihin. Tämä sama rohmu vetää isosta kakusta puolet ja kaveri kertoi että oli aikoinaan ostanut viisi donitsia heille mennessään niin että 1 jokaiselle. Tämä mies oli ennen kun kahvi valmistui vetänyt kolme ja ihmetteli miksei lopuille riitä jos ne kaksi vikaa laittaa puoliksi.

Eli on ollut tidossa että tarvitaan enemmän lihoja. Ei kenenkään juhlabudjetti voi olla kiinni muutamista lihanpaloista.

Pääasia on että riittää varmasti

Tämä kaveri oli varannut reilusti niitä juuri tämän rohmun takia. Ajatteli vain että ei kukaan voi olla niin röyhkeä että vetää pelkkää lihaa, kalaa ja kanaa kaikkia melkeen sen koko kulhollisen. Lisäksi ne ei todellakaan ole halpoja ja jos niihin on jo useita kymppejä laittanut niin turha enempää on laittaa kun se rohmu vetää vaikka kuusi kulhollista jos niitä on saatavilla. Kannattaa lukea täällä foorumilla törkeät vieraat ketju joissa näitä samanlaisia rohmuja oli useita. Noh kaveri oppi tästä että sekoittaa kaikki keskenään eri salaateiksi ja se siitä. En jaksa jankata jos joku ei tajua ideaa.

Lihaa, kanaa ja kalaa sai mahtumaan yhdelle lautaselle kolme kulhollista?

Vierailija
68/1617 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön kyllä mieluummin voileipäkakkua kuin voileipiä juhlissa. Voileipä on arkista ruokaa.

Vierailija
69/1617 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei yksi ihminen määräänsä enempää syö: mahaan ei mahdu.  Onhan se tyylitöntä ottaa vain lihaa,mutta vastaavasti sitten tältä ihmiseltä jäi muut ottamatta. Nykyään on mm. vegaaneja ja kasvissyöjiä paljon, jotka ei muutenkaan lihaa olisi ottaneet. Ja jos on ensin suolaista, ei kukaa jaksa enää ½täytekakkua syödä. 

Vierailija
70/1617 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole törmännyt huonoihin tarjottaviin. Rippijuhliin olen kaivannut ruokaa kahvittelun sijasta. Jos on tullut kauempaa ja jo kirkkoon ja sitten on kahvit voileipäkakkuineen, niin ainakin mulle on tullut niistä paha olo. Ruoka olisi ollut parempi vaikka sitten se kiusaus.

Vierailija
71/1617 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa on ollut, että myös naisväelle on ollut "miestä väkevämpää" tarjolla. Olen siis Pohjanmaalta ja siellä perinteisesti häissä on ollut miehille väkeviä tarjolla, mutta ei naisille. Naiset ei kehtaa ottaa sitä koskispulloa (omaa) rintataskuun. Parit häät on olleet, että on ollut kaikille avoin alkoholipitoinenkin tarjoilu - ei siis mitään ylimakeaa ällöä boolia, vaan reilusti esim. ruokaryypyt tms.

Vierailija
72/1617 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi joka ei voileipäkakusta perusta. Sitä aika monessa juhlassa on ja yleensä se on ollut niissä ainoa suolainen tarjottava. Toki sitä sitten vähän kohteliaisuudesta nälkäänsä maistaa ja suurin osa on ällöttävän veteliä tai todella kuivia. Kuivat yleensä ovat olleet itse tehtyjä ja vetelät tilattuja. En myöskään oikeen tykkää niistä täytekomboista.

Yhden kerran maistoin siedettävää voileipäkakkua mutta senkin pilasi yhdessä kerroksessa ollut ällöttävän kirpeä ja oudon makuinen kerros jota ei kehdannut raapia lautasen reunalle.

Tästä syystä meillä on aina myös valmiiksi tehtyjä leipiä, piirakoita, suolaisia tuulihattuja tai sitten ihan kunnon ruoka. Koskaan ei kukaan ole sen voileipäkakun perään itkenyt. Tärkein on se, että hyvää ruokaa on ja sitä on riittävästi.

Vierailija
73/1617 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raikkaat leivät?

Nauroin pissat housussa

Vierailija
74/1617 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole törmännyt huonoihin tarjottaviin. Rippijuhliin olen kaivannut ruokaa kahvittelun sijasta. Jos on tullut kauempaa ja jo kirkkoon ja sitten on kahvit voileipäkakkuineen, niin ainakin mulle on tullut niistä paha olo. Ruoka olisi ollut parempi vaikka sitten se kiusaus.

Samaa mieltä. Jos aamulla on lähtenyt ajamaan kauemmas kirkkoon on aamiaisella huolimatta nälkä siinä vaiheessa kun kahviin päästään. Mulle tulee myös huono olo jonkin voileipäkakun syömisestä, puhumattakaan että on pelkkää makeaa tarjolla.

Kerran ajoin suoraan töistä vanhemman sukulaisen syntymäpäiville ja siellä oli varmaan kymmentä lajia makeaa eikä mitään suolaista. Sitten vielä tuputetaan että pitäisi ottaa monta sorttia, vaikka laatta meinaa lentää jo sen rasvaisenmakean kermakakun jälkeen.

Vierailija
75/1617 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien rippijuhlieni tarjoilut oli vähän pettymys.

- Isäni itse tekemä nakkikeitto. Ei muuten, mutta isäni on hyvin perso suolalle. Keitossa oli siis aivan liikaa suolaa minun ja useimpien vieraiden makuun. Keiton kanssa ei ollut tarjolla leipää.

- Kakut oli ostettu kaupan pakastealtaasta

- Juotavaksi oli vettä, ja Rainbown sokeritonta tiivistemehua

Siinä kaikki. Kyllä harmitti ja kävi kateeksi serkkujani, joilla oli omissa juhlissaan voileipäkakkuja, itse tehtyjä suolaisia ja makeita leivoksia, alkoholillista ja alkoholitonta kuohuviiniä, ja vaikka mitä muuta.

Rahassa tästä ei ollut kyse, minun vanhemmat ja serkkujeni vanhemmat ovat suunnilleen yhtä varakkaita. Vanhempani on vaan aina ollut tuollaisia, että mihinkään hienouksiin ei saa tuhlata rahaa, joten rippijuhlanikin järjestettiin mahdollisimman pienellä budjetilla.

Vierailija
76/1617 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei yksi ihminen määräänsä enempää syö: mahaan ei mahdu.  Onhan se tyylitöntä ottaa vain lihaa,mutta vastaavasti sitten tältä ihmiseltä jäi muut ottamatta. Nykyään on mm. vegaaneja ja kasvissyöjiä paljon, jotka ei muutenkaan lihaa olisi ottaneet. Ja jos on ensin suolaista, ei kukaa jaksa enää ½täytekakkua syödä. 

Sä et selkeästi ole koskaan nähnyt näitä hyperläskejä, jotka voi vetää ihan sairaita määriä ruokaa. :D (meillä suvussa myös tämmöinen rohmu, joka vetää pöydän tyhjäksi. Monesti istuu pöytään jo sillon, kun sitä katetaan ja kutsua ei ole pöytään vielä käynyt).

Vaikka muille jäisikin enemmän salaattia niin olisihan se kiva, että muutkin saa siihen salaattiin jotain proteiinia myöskin.

-eri

Vierailija
77/1617 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön kyllä mieluummin voileipäkakkua kuin voileipiä juhlissa. Voileipä on arkista ruokaa.

Jos tekee itse on mietittävä miten saa säilytettyä. Jotkut voileivät ja coctailpalat pitäisi tehdä samana päivänä. Niitä ei voi säilyttää päällekkäin. Voileipäkakun säilytys on helpompaa ja sen koristelu on aamulla mahdollista. Jotkut piiraat on myös pieninä juhlavampia kuin pellillisen palasina. Itse en oikein tykkää pakastetuista leipomuksista

Rippijuhlissa on tosiaan ruoka tärkeää. Eikä salaatit riitä ruuaksi. Yo juhlat on erilaiset. Silloin pitäisi olla paljon pieniä herkkuja. Voileipäkakkukin voisi olla hyvä.

Mahdollisesti joku keitto nälkäisimmille ja kauempaa tulleille

Vierailija
78/1617 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panosta kunnon kermakakkuun sen sijaan, että laitat näitä sokerimassa ja sokerikreemi kauhistuksia tarjolle jotka varsinkin kesähelteellä härskiintyy.

Vierailija
79/1617 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällainen juttu tuli mieleen viime kesän rippijuhlistamme:

Meillä oli konfirmaatio jo klo 10 ja vieraat tulivat pääosin pitkän matkan takaa. Meillä oli tavallaan "lounaaksi" ensin kahta erilaista salaattia ja suolaisia piirakoita, jotka tekivätkin kauppansa. Yllättäen lapsivieraita varten varattu kinkkupizza maistui myös aikuisille. 

Juomana oli tuossa vaiheessa kivennäisvettä, jäävettä, mökkipaikkakunnan olutta, mehua ja löytyi myös paria erilaista limsaa.

Ajatuksena oli, että kahvi on sitten kakun kanssa sen jälkeen kun on syöty suolaiset. Heti alkuun oli kyllä pöydässä pientä makeaakin, kuten rippilapsen siskon tekemiä kuppikakkuja, pikkuleipiä jne. 

Infotiin kyllä tietenkin, että tässä ensin ruokaisampaa tarjottavaa ja sen jälkeen tarjolla on kakkukahvit.

Miehen sukulaiset alkoivat kuitenkin kyselemään kahvin perään jo noiden suolaisten tarjottavien kanssa. No ei muuta kuin kahvia keittämään, mutta tää ei tullut mieleen :) Eli hyvä varautua tällaiseenkin, jos tarjoaa ns. ruokaa, että osa vieraista haluaa jo siinä vaiheessa kahvia.

Miksi helvetissä juoksutat vieraat kaukaan, pitkä ajomatka, pitkä konfirmaatio ja lopuksi jotain salaattia ja piirakkaa? Oikeasti hei. Miettisit hiukan vieraitakin. Jos on kaukaa porukka, niin eiköhän se ole kunnon ruuan paikka. Mistä lähtien vieraiden ajattelusta on tullut ihmisille mahdotonta?

Ja kyllä, olemme kerran lähteneet hampparibaariin kesken konfirmaation. Tosin toiset vieraat heitti iloisena jo tunnin oleilun jälkeen, että "täytyy tästä lähteä, kun on kolmen tunnin ajomatka ja pitää ehtiä käydä vielä syömässäkin.."

Vierailija
80/1617 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällainen juttu tuli mieleen viime kesän rippijuhlistamme:

Meillä oli konfirmaatio jo klo 10 ja vieraat tulivat pääosin pitkän matkan takaa. Meillä oli tavallaan "lounaaksi" ensin kahta erilaista salaattia ja suolaisia piirakoita, jotka tekivätkin kauppansa. Yllättäen lapsivieraita varten varattu kinkkupizza maistui myös aikuisille. 

Juomana oli tuossa vaiheessa kivennäisvettä, jäävettä, mökkipaikkakunnan olutta, mehua ja löytyi myös paria erilaista limsaa.

Ajatuksena oli, että kahvi on sitten kakun kanssa sen jälkeen kun on syöty suolaiset. Heti alkuun oli kyllä pöydässä pientä makeaakin, kuten rippilapsen siskon tekemiä kuppikakkuja, pikkuleipiä jne. 

Infotiin kyllä tietenkin, että tässä ensin ruokaisampaa tarjottavaa ja sen jälkeen tarjolla on kakkukahvit.

Miehen sukulaiset alkoivat kuitenkin kyselemään kahvin perään jo noiden suolaisten tarjottavien kanssa. No ei muuta kuin kahvia keittämään, mutta tää ei tullut mieleen :) Eli hyvä varautua tällaiseenkin, jos tarjoaa ns. ruokaa, että osa vieraista haluaa jo siinä vaiheessa kahvia.

Miksi helvetissä juoksutat vieraat kaukaan, pitkä ajomatka, pitkä konfirmaatio ja lopuksi jotain salaattia ja piirakkaa? Oikeasti hei. Miettisit hiukan vieraitakin. Jos on kaukaa porukka, niin eiköhän se ole kunnon ruuan paikka. Mistä lähtien vieraiden ajattelusta on tullut ihmisille mahdotonta?

Ja kyllä, olemme kerran lähteneet hampparibaariin kesken konfirmaation. Tosin toiset vieraat heitti iloisena jo tunnin oleilun jälkeen, että "täytyy tästä lähteä, kun on kolmen tunnin ajomatka ja pitää ehtiä käydä vielä syömässäkin.."

Täh kesken konfirmaation kävelet kirkosta ulos? Eihän siihen mennessä edes ole tarjoiluja kun ne on vasta sitten konfirmaation jälkeen. Olisikohan sitä pitänyt syödä ennen sitä konfirmaatiota jos et kestä sitä tunteroista mikä sielä kirkossa menee?