Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huonoimmat tarjoilut virallisissa juhlissa (rippijuhlat, yo...)

Vierailija
22.04.2017 |

Pöytään kokemuksia niin tiedän, mitä ei ainakaan kannata tehdä!

Kommentit (1617)

Vierailija
1601/1617 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku alapeukuttaa tätä??

Vierailija
1602/1617 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut huonoimmat tarjoilut, ihan heittämällä, kun pääsin ylioppilaaksi. Tarjoilua ei nimittäin ollut. Oma toiveeni oli, että ei ole juhlia, koska en ole juhlaihminen. Mahdollisimman nopeasti juhlamekko kaappiin kun kotiin pääsee. Mummo ja ukki kävi, kun ei ne uskoneet, ettei ole juhlia. Ei siinä mitään, kyllä rahalahjat kelpaa, mutta itse en tunkisi kenenkään ns. juhliin, jos on ilmoitettu, ettei ole juhlia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1603/1617 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ollut huonoimmat tarjoilut, ihan heittämällä, kun pääsin ylioppilaaksi. Tarjoilua ei nimittäin ollut. Oma toiveeni oli, että ei ole juhlia, koska en ole juhlaihminen. Mahdollisimman nopeasti juhlamekko kaappiin kun kotiin pääsee. Mummo ja ukki kävi, kun ei ne uskoneet, ettei ole juhlia. Ei siinä mitään, kyllä rahalahjat kelpaa, mutta itse en tunkisi kenenkään ns. juhliin, jos on ilmoitettu, ettei ole juhlia.

Mun maailmassa isovanhemmat ovat osa perhettä ja itseoikeutetusti tulevat onnittelukäynnille, oli juhlat tai ei.

Vierailija
1604/1617 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oli niin hyvää niin laitatko ohjeen tänne.

Vierailija
1605/1617 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt täytekakkukurssilla paikallisessa kansalaisopistossa. Siellä opettaja luennoi, että tarjottavia varataan aina ihan liikaa yo-juhliin, rohkea ja reipas emäntä tarjoaisi vain yhtä kakkua  eikä mitään muuta. Vieraat kun vain piipahtavat ja jatkavat seuraaviin juhliin.

Itse en ole tähän oppiin uskonut. Millainen olisi edes kakku, joka maistuu hyvälle ja sopii kaikkien ruokavalioon? Ja se, että ainakin meillä juhlissa väki viihtyy ja vieraita tulee kauempaakin. 

Osanottoni niille vieraille, jotka ovat olleet tämän opettajan järjestämissä juhlissa.

Vierailija
1606/1617 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään monet ihmiset on niin vaativia ja valittajia, että kaikki pitäisi olla just heidänlaistaan tonton ruokaa eli käytännössä pelkkää ilmaa. Tässä en tarkoita esim oikeasti gluteeniton-maidoton tms diettejä. 

Vierailija
1607/1617 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun maailmassa isovanhemmat ovat osa perhettä ja itseoikeutetusti tulevat onnittelukäynnille, oli juhlat tai ei.

Jaa. Meillä ne ei kyllä olleet läheisiä. Mummo ja ukki kävivät yleensä 5 vuoden välein, ja me kävimme siellä päin kerran kesässä. Heillä oli heidän oma uskontonsa, ja kun äitini ei enää kuulunut samoihin piireihin, välit olivat huonot niin pitkään kuin isovanhemmat eli. Jälkikäteen äiti tietysti hehkutti, miten upean kasvatuksen saanut ja äiti-kullan haudalle pitää viedä kukkia. Sellaista näennäistä esittämistä, 

Vierailija
1608/1617 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoimmat juhlat on ne, joista näkee että kerätään vaan lahjat/rahat mutta tarjoiluihin ei ole panostettu lainkaan. Esim jos juhlat alkaa päivällä niin tarjoiluja on kaksi makeaa kakkua ja yksi suolainen juttu, jota kukaan ei uskalla ottaa lisää jotta riittää niille myöhemmillekin vieraille... Niin tää tarkoittaa mun mielestä sitä, että vieraat ottaa vaan ne pakolliset pikkuviipaleet ja häipyy nopeasti pois. 

Meidän juhlissa on aina ollut runsaat tarjoilut ja juhlissa myös viihdytään kauemmin. Molempien lasten rippijuhlissa oli lohikeitto ( ja lihakeitto allergisille) ja sen lisäksi rieskaa, ruisleipää, karjalanpiirakoita, erilaisia leikkeleitä ja juustoja, sekä salaatteja + monenlaiset ruokajuomat( rippijuhlissa ei alkoholia) Makeita on ollut 2-3 kakkua ja karkkeja, Suklaata sekä tuoreita mansikoita.

Valmistujaisissa taas toisella oli kunnon ruoka salaatteineen ym suolaisine tarjottavineen ja vielä iltaruoka erikseen + makeat jutut. Toisella taas suolainen buffetpöytä salaatteineen, paahtopaisteineen,  voileipäkakkuineen sekä muutama suolainen sormisyötävä+ muutama makea. 

Mulle on itselle tärkeä että vieraille ei tule tunne että kerätään vaan lahjat ja häivytään vaan että juhlista saa nauttia ja syödä vatsansa täyteen ja seurustella eri sukulaisten, tuttavien kanssa. Lisäksi itse inhoan sitä että tulee nälkä kesken juhlien ja ei ole oikein kunnon syötävää. Toki mietin myös niitä jotka käy vain kahvilla, heille on sen vuoksi nuita pienempiä suolaisia juttuja ja makeat jos ruoka ei maistu esim monien juhlien vuoksi.

Laitan aina kutsuun että ruokatarjoilu juomineen, tästä kyllä moni ymmärtää mitä on luvassa. Jos on pienemmät juhlat niin kutsussa lukee kakkukahvit ja silloin kukaan ei oleta saavansa ruokaa. 

Vierailija
1609/1617 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisarelleni ei järjestetty varsinaisia ylioppilasjuhlia kun ei sellaisia halunnut. Olen usean vuoden sisartani vanhempi ja olisin sellaiset voinut järjestää. Taustalla oli äitimme kuolema muutama vuosi aikaisemmin ja välit äidinpuoleisiin sukulaisiin oli poikki. Isämme veli toki pyydettiin käymään ja käyttäytyi asiallisesti. Kuitenkin isämme kaveri, jonka kanssa emme sisareni kanssa olleet tekemisissä tunki käymään ja myös äitimme sukulainen, jolle ei oltu edes kerrottu sisareni pääsystä ylioppilaaksi. Sisareni oli pitkään ystäviensä juhlissa.

Vierailija
1610/1617 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sisarelleni ei järjestetty varsinaisia ylioppilasjuhlia kun ei sellaisia halunnut. Olen usean vuoden sisartani vanhempi ja olisin sellaiset voinut järjestää. Taustalla oli äitimme kuolema muutama vuosi aikaisemmin ja välit äidinpuoleisiin sukulaisiin oli poikki. Isämme veli toki pyydettiin käymään ja käyttäytyi asiallisesti. Kuitenkin isämme kaveri, jonka kanssa emme sisareni kanssa olleet tekemisissä tunki käymään ja myös äitimme sukulainen, jolle

Omien juhlieni aikaan äiti oli vielä elossa, eikä ollut vielä sairastunutkaan tai ehkä olikin, mutta diagnoosia ja häiritseviä oireita tuossa vaiheessa vielä ollut. Juhlan olivat tasan sellaiset kun äitini halusi ja kutsui sinne sitten ihmisiä, joita en voinut sietää. Muutenkin juhlissa oli paljon ihmisiä, jotka eivät olleet auttaneet tai tukeneet mitenkään ennen tuota, eivätkä varsinkaan tuon jälkeen. Sitä apua ja tukea olisin useita kertoja tarvinnut, mutta yksin olen aina jäänyt. Enää en itselleni mitään juhlia järjestä.

Vierailija
1611/1617 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olette harvinaisia tänä päivänä, kun asutte suvun kanssa samassa talossa.

Meidän perheeseen kuuluu vain - no meidän perhe, ei suku.

Vierailija
1612/1617 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonoimpia on sellaiset, joissa tarjottavat on hajotettu eri paikkoihin piilojemmoihin, eikä ole pahemmin tyrkytelty edes toista kahvikupillista. Esim kahvi ja makeat alakerrassa, suolaiset yläkerrassa. Juomana vain alkoholia tai mehua mutta ei missään laseja. Ei istumapaikkaa syömisen ajaksi. Jos ehtii tulla nälkäkiukku ennen tarjoiluja ja on pelkkää makeaa. Nämä nyt ainakin. Eli melkein mitä vaan voi tarjota mutta useampaa sorttia, niin on kaikille jotakin.

Onko tämän kirjoittaja mahdollisesti erehtynyt osoitteesta? Juhlien sijaan murtautunut jonnekin keittelemään kahvia ja kohnaamaan syötävää ympäri kämppää?

Vierailija
1613/1617 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloin voida pahoin jo pihalla rippijuhliin mennessäni, pihalla asti lemusi kuivalihakeitto. Hyi rutto!

kuivaliha yli 100 euroa kilo, itsev tykkään vuolla puukolla kuivalihaa

Vierailija
1614/1617 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olette harvinaisia tänä päivänä, kun asutte suvun kanssa samassa talossa.

Meidän perheeseen kuuluu vain - no meidän perhe, ei suku.

Miten niin asuvat samassa talossa, missä kohtaa muka luki näin🙄🤦🙄?

Luepas nyt uudelleen ja ymmärrä lukemasi myös...

Vierailija
1615/1617 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku alapeukuttaa tätä??

Siis mitä?

Vierailija
1616/1617 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppoa on esim pari ruokaisaa salaattia, pastafeta tms. Hyvää leipää, iso kiekko brie juustoa, kirsikoita. Ei liian montaa lajia. Jälkkäriksi kakku yhtä lajia, suklaita, karkkia. Pienet kakut, jotta voi ottaa tilalle aina uuden. Meidän tuttupiirissä ihmisillä on aina monta kyläpaikkaa yo päivänä, joten kun mennään ei voi joka paikassa syödä kuin jotain. Tärkeintä on pitää omannäköiset juhlat. 

"ruokaisa salaatti" on uusi "raikas voileipä" 

Vierailija
1617/1617 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon gluteiini-gluteeni-juttuun sanoisin, että vielä 20-30 vuotta sitten puhuttiin gluteiinista. Ei kai se väärin ole vieläkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi