Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huonoimmat tarjoilut virallisissa juhlissa (rippijuhlat, yo...)

Vierailija
22.04.2017 |

Pöytään kokemuksia niin tiedän, mitä ei ainakaan kannata tehdä!

Kommentit (1617)

Vierailija
41/1617 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkkoht ällöttää halvasta kinkkusuikaleesta tehty mikä tahansa eväs, kinkkupiirakka, kinkku-pastasalaatti tai mikä ikinä. 

Äläpä,niissä on usein jänteitä, jotka jäävät suuhun pyörimään.

Vierailija
42/1617 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkkoht ällöttää halvasta kinkkusuikaleesta tehty mikä tahansa eväs, kinkkupiirakka, kinkku-pastasalaatti tai mikä ikinä. 

Niin samaa mieltä. Monet ylpeilevät sillä että kaikki on itse tehtyä, mutta sitten kuitenkin käytetty kaikkeen mahdollisimman halpoja ja huonoja raaka-aineita, ei mitään tuoretta tarjolla jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/1617 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ot, mutta ai että tuli mieli lohivoileipäkakkua.

Voi juku, sellaista missä on sekä kylmäsavu-, että lämminsavulohta, juuri sopivasti majoneesia ja päällä koristeena vielä jokiravunpyrstöjä ja katkarapuja. Söisin!

Vierailija
44/1617 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Savukinkkupalasta itse leikatut kuutiot on ihan eri ruokalaji.

Toinen on halpa tonnikala. Se on aina pahaa

Vierailija
45/1617 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoin oli oikeasti, kun tarjoiluja ei saanut. Oli siis todellakin liian pieni paikka verrattuna määrään, mitä häävieraita oli kutsuttu. Seisova pöytä, mutta tilojen ahtauden vuoksi 1 jono, eli kesti tunnin jonottaa.

OK, jos joku haluaa häät, joissa on 500 vierasta, mutta sitten pitää olla tilat myös sen mukaan. Ja jos haluaa 500 hengen häistä ruokahäät, niin ruokaa pitää olla kaikille.

Kun ruokaa ei ole pakko tarjota, tai kutsua 500 vierasta.

Vierailija
46/1617 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta on aina mielenkiintoista käydä yhden tuttavan juhlissa, kun siellä innovatiivinen ja pihi isäntä. Omien sanojensa mukaan ruuanlaittoa rakastava.

Järjesti yllärinelikymppiset vaimolleen. Tarjolla itsetehtyjä lohkoperunoita (4 lohkoa per syöjä) dippinä ketsuppi ja jalapenolla maustettu ketsuppi. Juomia kaikille yksi olut ja yksi lasillinen punaviiniä. Yksi pakkaskakku.

Vuosi sitten lapsensa ylppäreillä suolaiset tarjottavat oli valkopapupitsa. (Heinzin papuja sai puolivuotta aikaisemmin 10 sntillä purkki cittarissa, mäkin hamstrasin!) ja puolikas grillimakkara sai dipata yhteiseen sinappiastiaan.

Silloin oli makiaa enemmän tarjolla, koska anoppi oli leiponut.

Poikansa rippijuhliin tuo oli leiponut kesäisen mansikkakakun. Kerma oli keltaisena ryyninä ja pakkasmansikat (heinäkuussa!) Sulaneet rumasti pitkin pintaa. Tällä kertaa anoppi oli leiponut suolaiset.

Mansikkakku jäi maistamatta, muut maistoin. Nam?

Perhe on tuttu hiekkalaatikolta ja lapset ystäviä keskenään, siksi vieraillaan ristiin. Siellä vaimo ei osaa kokata, eikä se kiinnostu, että sanois. Anopin kanssa on riidellyt aiheesta monesti.

Juuri tämä nuukailu on pahinta (kuten 500 hengen häät, joissa olin). Kun mikään pakko ei ole tarjota ruokaa. Parempi, että ei tarjoa, jos laatu on kelvotonta tai ruokaa on todella vähän (pihiys).

Vierailija
47/1617 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en oo kovasti tarjoilujen perään, mutta voisin kuvitella että jos olis kahvia ja jotain Marie -keksejä niin se olis aika tylsää.

Täällä aina dissataan kaikkea "perinteistä" ja "tylsää" (tyyliin suolainen piirakka, voileipäkakku), mutta kummasti ne perinteiset jutut vaan uppoaa juhlavieraisiin.

En dissaa noita mutta en kyllä niitä söisikään. 90% kerroista tuollaisissa suolaisissa jutuissa on jotain jota en allergioitten takia voi syödä, vähintäänkin jotain sipulia. Eivätkä ne maistu omaan makuuni yleensä hyviltä vaikka täytteet nimellisesti minulle sopisivatkin.

Huonoimmat mahdolliset tarjoilut ovat muutenkin näitä valmiiksi "sörssättyjä" eli sellaisia että samaan astiaan tai leipomukseen on työnnetty paljon erilaisia juttuja sekaisin. Eivätkö juhlien järjestäjät oikeasti tajua että siinä vaan kasvaa eksponentiaalisesti se vaara että syötävä ei sovikaan kaikille?

Parasta on jättää valinnanvapaus syöjälle itselleen laittamalla esim. salaattitarpeet omissa kulhoissaan esiin, jolloin jokainen saa varmasti koottua itselleen sopivan annoksen ilman turhaa hälinää ja säätämistä. Win-win -tilanne kaikin puolin.

Ongelma siinä että laittaa kaikki erikseen on siinä että joku aines loppuu. Esim tuttavani rippijuhlissa oli näin ja salaattiin oli savulohta, kanakuutioita ja jotain lihaa lisättäväksi ja sukulaismies kävi ja otti muutaman siivun kurkkua ja kauhoi kalat ja lihat melkeen kaikki omalle lautaselleen. Eikä siinä viitsisi vieressäkään seistä katsomassa ja komentamassa. Mielestäni olisi parasta kysyä kaikilta allergioita tai itse ilmoittautuessa ilmoittaa ne.

Tärkeintä on että ruokaa on riittävästi. Eikä kukaan seiso vieressä komentamassa

Jos ne on noin omissa kulhoissaan ja joukossa yksi tai kaksi rohmua mikään ei riitä. Ne kauhoo kaiken mitä pystyy ja jättää pari palaa ihan vaan näön vuoksi.

Vierailija
48/1617 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raakapakastepasteijat yms. jotka on huonosti paistettu, ja muutenkin kaikki valmis, kunnon juhlissa pitää olla itse tehdyt tarjottavat.

Vierailija
49/1617 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huonoimmat on se että on hyvää ja loppuu kesken tai huonoa ja kukaan ei halua. Erikoiset viritelmät jättäisin muuhun kun juhlaan. Ite en myöskään voileipäkakkua koskaan tarjolle laita kun vähän turhan retro ja ihmiset ei niistä tunnu pitävän. Suolaiset piirakat tai valmiiksi täytetyt raikkaat leivät näyttävät menevän paremmin ja ovat kevyempiä. Myös se peritneinen karjalanpaisti tai lohikeitto jää meillä aina juhlista pois. Makeista tarjottavista taas en osaa sanoa kun kaikki näyttää aina kelpaavan.

Raikkaat leivät?

Kyllä mulle maistuisi voileipäkakku.

Tai karjalanpaisti tai lohikeitto.

Jotain ruokaa on hyvä olla. Varsinkin rippijuhlissa. Kirkon jälkeen kaikilla on nälkä

Leivän päälle hieman jotain levitettä ja siihen salaattia, kurkkua, tomaattia yms ja sitten vaikka savulohta tai graavia tms. Parempi kun voileipäkakku kun siihen ei tule majoneesia yms raskasta niskaan kerrosta.

Aika monta voileipäkakkua olen elämäni aikana tehnyt, ikinä en ole niihin majoneesia sotkenut. Lämpimällä kelillä en muutenkaan pistäisi mitään majoneesipohjaista tarjolle, ettei tuu ruokamyrkytysepidemiaa.

Vierailija
50/1617 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään todella yleistä, että väitetään tarjoavansa ruokaa, mutta sitten sitä on liian vähän, ja vieraat on nälissään. Mieluummin reilu peli, ja kerrotaan, että on vaikka vain kahvitus, tai lasilliset kuohuviiniä tms.

Kun ruokaa ei ole mikään pakko tarjota, mutta jos luvataan, harva käy muualla syömässä etukäteen.

Vierailija
51/1617 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa myös että jos kyseessä on juhlat jossa menee aikaa ennen kuin pääsee juomaan mitään tai istumaan alas että sielä tilassa missä odotellaan on silti tarpeeksi suojaa kuumalta ja kylmältä ja varsinkin kesällä juotavaa tarjolla.

Vierailija
52/1617 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en oo kovasti tarjoilujen perään, mutta voisin kuvitella että jos olis kahvia ja jotain Marie -keksejä niin se olis aika tylsää.

Täällä aina dissataan kaikkea "perinteistä" ja "tylsää" (tyyliin suolainen piirakka, voileipäkakku), mutta kummasti ne perinteiset jutut vaan uppoaa juhlavieraisiin.

En dissaa noita mutta en kyllä niitä söisikään. 90% kerroista tuollaisissa suolaisissa jutuissa on jotain jota en allergioitten takia voi syödä, vähintäänkin jotain sipulia. Eivätkä ne maistu omaan makuuni yleensä hyviltä vaikka täytteet nimellisesti minulle sopisivatkin.

Huonoimmat mahdolliset tarjoilut ovat muutenkin näitä valmiiksi "sörssättyjä" eli sellaisia että samaan astiaan tai leipomukseen on työnnetty paljon erilaisia juttuja sekaisin. Eivätkö juhlien järjestäjät oikeasti tajua että siinä vaan kasvaa eksponentiaalisesti se vaara että syötävä ei sovikaan kaikille?

Parasta on jättää valinnanvapaus syöjälle itselleen laittamalla esim. salaattitarpeet omissa kulhoissaan esiin, jolloin jokainen saa varmasti koottua itselleen sopivan annoksen ilman turhaa hälinää ja säätämistä. Win-win -tilanne kaikin puolin.

Ongelma siinä että laittaa kaikki erikseen on siinä että joku aines loppuu. Esim tuttavani rippijuhlissa oli näin ja salaattiin oli savulohta, kanakuutioita ja jotain lihaa lisättäväksi ja sukulaismies kävi ja otti muutaman siivun kurkkua ja kauhoi kalat ja lihat melkeen kaikki omalle lautaselleen. Eikä siinä viitsisi vieressäkään seistä katsomassa ja komentamassa. Mielestäni olisi parasta kysyä kaikilta allergioita tai itse ilmoittautuessa ilmoittaa ne.

Tärkeintä on että ruokaa on riittävästi. Eikä kukaan seiso vieressä komentamassa

Jos ne on noin omissa kulhoissaan ja joukossa yksi tai kaksi rohmua mikään ei riitä. Ne kauhoo kaiken mitä pystyy ja jättää pari palaa ihan vaan näön vuoksi.

Sitten sitä on liian vähän. Jotkut syö itse lusikallisen ja heille kaikki muu on rohmuamista. Lusikallinen kalaa riittää ja loppu salaattia!

Itse varaan aina niin paljon ruokaa ettei voi loppua kesken. Eikä tarvitse miettiä rohmuaako joku meillä juhlissa

Vierailija
53/1617 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdet häät olivat pohjanoteeraus. Tarjolla oli lohikeittoa. Luulin aluksi, että kyseessä on alkupala, mutta ei. Keiton kanssa oli ruisleipää ja leikkeleitä, juustoa, kurkkua. Siis ihan arkiruokaa. Jälkiruoaksi oli mansikkakakku, joka oli ihan ok, mutta teetä ei ollut ollenkaan tarjolla. En juo kahvia ollenkaan, joten hörpin sitten mehukattia.

Toisissa häissä vieraiden piti itse palauttaa astiat keittiöön tiskausta varten. Luulin tämän olevan vitsi, kun bm kertoi asiasta, mutta kun sulhasparin sukulaiset alkoivat kiikuttaa astioita keittiöön, niin uskottavahan se oli.

Vierailija
54/1617 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huonoimmat on se että on hyvää ja loppuu kesken tai huonoa ja kukaan ei halua. Erikoiset viritelmät jättäisin muuhun kun juhlaan. Ite en myöskään voileipäkakkua koskaan tarjolle laita kun vähän turhan retro ja ihmiset ei niistä tunnu pitävän. Suolaiset piirakat tai valmiiksi täytetyt raikkaat leivät näyttävät menevän paremmin ja ovat kevyempiä. Myös se peritneinen karjalanpaisti tai lohikeitto jää meillä aina juhlista pois. Makeista tarjottavista taas en osaa sanoa kun kaikki näyttää aina kelpaavan.

Raikkaat leivät?

Jotain ruokaa on hyvä olla. Varsinkin rippijuhlissa. Kirkon jälkeen kaikilla on nälkä

Leivän päälle hieman jotain levitettä ja siihen salaattia, kurkkua, tomaattia yms ja sitten vaikka savulohta tai graavia tms. Parempi kun voileipäkakku kun siihen ei tule majoneesia yms raskasta niskaan kerrosta.

Aika monta voileipäkakkua olen elämäni aikana tehnyt, ikinä en ole niihin majoneesia sotkenut. Lämpimällä kelillä en muutenkaan pistäisi mitään majoneesipohjaista tarjolle, ettei tuu ruokamyrkytysepidemiaa.

Olisi vissiin pitänyt mielummin käyttää tms kun yms. Mutta yhtä raskaita ne muutkin täytteet on oli se sitten majoneesia, tahnaa tai jotain juustolevitettä.

Vierailija
55/1617 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa häissä ja hautajaisissa jne on ollut aina hyvä tarjoilu. Suolainen tarjoilu menee aina ja kaikille.

Makeat kakut kyllä jäävät yleensä yli.

Kummallisia perhejuhlia täällä palstalaisilla.

Vierailija
56/1617 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raikkaat leivät?

Olisi vissiin pitänyt mielummin käyttää tms kun yms. Mutta yhtä raskaita ne muutkin täytteet on oli se sitten majoneesia, tahnaa tai jotain juustolevitettä.

(Voileipä)kakuissa on se hyvä puoli, että niistä voi itse leikata sopivan palasen. Jos kakku on raskas, sitä voi ottaa pienen palan. :)

Vierailija
57/1617 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten sitä on liian vähän. Jotkut syö itse lusikallisen ja heille kaikki muu on rohmuamista. Lusikallinen kalaa riittää ja loppu salaattia!

Itse varaan aina niin paljon ruokaa ettei voi loppua kesken. Eikä tarvitse miettiä rohmuaako joku meillä juhlissa

Noissa juhlissa oli ihan kunnon määrä noita täytteitä. Tämä rohmu on juuri tuota sorttia joka vetää kaiken omalle lautaselleen. Jos sitä otettaisiin niin että kaikille riittää menisi juhlien pitäjällä koko budjetti niihin lihoihin. Tämä sama rohmu vetää isosta kakusta puolet ja kaveri kertoi että oli aikoinaan ostanut viisi donitsia heille mennessään niin että 1 jokaiselle. Tämä mies oli ennen kun kahvi valmistui vetänyt kolme ja ihmetteli miksei lopuille riitä jos ne kaksi vikaa laittaa puoliksi.

Vierailija
58/1617 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raikkaat leivät?

Nimimerkki "raikkaat leivät", on tullut selväksi ettet sinä tykkää voileipäkakuista. Kiitos tiedosta. Ei tarvitse enää toistaa

Vierailija
59/1617 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli ristiäiset, haluttiin pienet juhlat kahvitteluineen kotona. Anoppi oli vihainen, kun sanottiin, että on vain kahvittelut, ei ruokaa. Kinkkukiusausta olis halunnut väkisin tehdä, kun on niin halpaa ja helppoa! Jos en halua nähdä juhliin vaivaa enkä olisi valmis niihin panostamaan rahallisesti, niin sitten en järjestä juhlia!

Anopin luona on ollut parot mielenkiintoiset juhlat. Palaneet piparit ja täysin mauton täytekakku, jossa kermat valuivat pois reunoilta ovat jääneet mieleen. Mutta oli halpaa, kun ei viitsinyt edes tehdä uutta erää pipareita?

Vierailija
60/1617 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noissa juhlissa oli ihan kunnon määrä noita täytteitä. Tämä rohmu on juuri tuota sorttia joka vetää kaiken omalle lautaselleen. Jos sitä otettaisiin niin että kaikille riittää menisi juhlien pitäjällä koko budjetti niihin lihoihin. Tämä sama rohmu vetää isosta kakusta puolet ja kaveri kertoi että oli aikoinaan ostanut viisi donitsia heille mennessään niin että 1 jokaiselle. Tämä mies oli ennen kun kahvi valmistui vetänyt kolme ja ihmetteli miksei lopuille riitä jos ne kaksi vikaa laittaa puoliksi.

Eli on ollut tidossa että tarvitaan enemmän lihoja. Ei kenenkään juhlabudjetti voi olla kiinni muutamista lihanpaloista.

Pääasia on että riittää varmasti