Hyvä ompelukone, mikä merkki?
Pitäisi hankkia ompelukone ja vähän verestää niitä yläasteen käsityötunneilla opittuja taitoja. Mutta minkälaisen koneen hankintaa te palstan ompelutaitoiset suosittelette? Eritoten, minkä merkin koneita kannattaa lähteä katselemaan vai onko ompelukoneissa selkeästi hyviä merkkejä?
Koneen ei tarvitse olla huippumalli, vaan ihan perusompeluun jos pystyy niin se riittää. Ompelen pääosin pieniä korjailuja vaatteisiin, verhoja ja ym. helppoa. Eli suoraa ommelta, siksakkia ja napin ompelu pitäisi olla, koska nykyvaatteista saa aina käsin olla ompelemassa nappeja kiinni.
Edullinen hinta tietysti plussaa, käytettyä en enää halua ostaa koska on ongelmia ollut niiden kanssa. Tärkeintä olisi luotettava toiminta ja helppokäyttöisyys! :)
Minkä merkkisiä koneita teillä itsellänne on? Oletko tyytyväinen siihen? Mitä ominaisuuksia kaipaisit lisää?
Kommentit (6)
Minulla on perus Pfaff, ilman mitään hienouksia. Kone on noin 6 vuotta vanha ja olen ollut siihen todella tyytyväinen. Aina on ommellut hyvin, eikä ole ollut mitään ongelmia.
Toinen hyvä merkki on mielestäni Bernina. Näillä olen myös ommellut paljon ja peruskoneet ovat ainakin tosi kestäviä.
Pfaffia minäkin suosittelen.
T. Vaatetusmuotoilija
Mulla on Janome, on toiminut moitteettomasti useamman vuoden harrastelijakäytössä.
Pfaffin aika perusmalli mullakin on ollut jo kauan. Olen ommellut sillä mm. kolminkertaista tekonahkaa ilman ongelmia ja ohuen sifonkipuseron saanut myöskin aikaiseksi.
Vihreä Husgvarna oli viimmeinen tosihyvä kone sitten laatu huononi ja koneet tehtiin myyntiä varten eikä pitkäaikaista käyttöävarten. Teollisuus koneet ja saumurit ovat,luku erikseen. Niitä yksityiskäyttöön on vaikea
hankkia Jos sellaisen saa niin siinä on konetta lopuksi elämää. Varaosien saannista ei minulla ole kylläkään
mitään tietoa. Meillä oli Husgvarna 200 joka oli susi jo syntyessään eikä kasvanut aikuiseksi koskaan
Terveisin joskus ompelukoneen nähnyt entinen suomalainen.
Jos olet aloittelija etkä halua satsata ensimmäiseen koneeseen paljoa rahaa niin sellainen jossa on etanavaihde. Koulussa meillä oli pfaff-ompelukone ja ostin sitten sellaisen itsellenikin. Olen tykännyt ja se on ollut käytössä noin 10 vuotta. Jos olet varakas niin kannattaa ostaa tehdaskone sillä ne ovat aivan käsittämättömän hyviä koneita. Tehdaskoneeseen saa äärimmäisen kauniin tikin koska säädöt toimivat niin hyvin.