Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Järjestin miehelleni pienen yllätyksen, en olekaan kotona siivoamassa ja hoitamassa kaikkea kun hän palaa töistä :)

Vierailija
21.04.2017 |

Meillä on siis menossa ruuhkavuodet ja minä olen pyörittänyt kotia yksin lasten syntymästä asti. Teen ruuat, siivoan, pesen pyykit, hoidan tiskit, käyn kaupassa, lenkitän koirat ja olen lasten kanssa.
Mies ei näihin ehdi osallistua kun hänen täytyy levätä usein rankan työpäivänsä jälkeen (on töissä 8-16 toimistossa). Viikonloppuisinkin tämä työn uuvuttama mieheni tarvitsee jatkuvasti irtiottoja arjesta kavereidensa kanssa, milloin menevät keikalle, milloin peliin ja joskus(useimmiten) ihan vain baariin parille.

Niin ja jaksaa hän käydä kuntosalilla n. 4 krt viikossa työpäivien jälkeen kun se nollaa hänen aivonsa ja hän voi sitten rauhassa illan viimeiset tunnit lepäillä kotona sohvalla kun vaimo on siivonnut kodin ja on puhtaat vaatteet ja lämmin ruoka odottamassa, nämähän "kuuluvat hyvän vaimon tehtäviin" :) :)

No mies on myös aina todennut, kuinka helppoa mun on ottaa koira samalla lenkille kun menen lasten kanssa ulos, tai kuinka mun on samalla helppoa olla lasten kanssa kun siivoilen ja laitan ruokaa.

No tänään miehellä on jälleen sovittua menoa illalla kavereidensa kanssa, mutta minä ehdin ensin. En tehnyt kotona yhtään mitään aamulla vaan lähdin ensin kampaajalle, sen jälkeen syömään ja nyt tulin kotiin vaihtamaan vaatetta ja lähden ennen kuin mieheni tulee töistä ja hakee lapset tarhasta ja illalla näen ystäviäni ja käymme jossain lasillisella ja syömässä. Miehelleni jätän lapun, että tulen n. klo 22-23 :)

Saa nähdä onko lapset ruokittu tarhan jälkeen, onko koira käytetty ulkona, onko pyykkikone pyörinyt, onko tiskit tiskattu jne :)

ps. Tää on mun eka vapaapäivä vuosiin kun en kyhnötä kotona siivoamassa ja leikkimässä kodinhengetärtä, huomenna arki jatkuu iltavuorolla, mutta tänään mä nautin. :)

Kommentit (355)

Vierailija
101/355 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko moderaattorihenkilön mielestä pitkä viestini kotitöitä tekemättömästä vaimostani jotenkin vauva.fi teemaan sopimaton purkaus, kun se piti poistaa? Aika tasa-arvoista.

Vierailija
102/355 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi te ette kommunikoi niissä suhteissanne?!?! Olisi hieman parempi tapa saada ajatuksena toisellekin perille. Jos ei sit sanomalla ymmärrä niin kannattaa miettiä, haluaako siinä suhteessa edes olla.

En ole ap, mutta ei huvita kauheasti kommunikoida kun mieskään ei ole sitä vaivaa nähnyt vuosiin. Lapsellista antaa takaisin samalla mitalla, tiedän, mutta ihmisiä tässä vain ollaan.

Miksi olette yhdessä? On niitä olemassa miehiä, jotka osaa myös kommunikoida, hoitaa kotia ja lapsia.

Aika montaa ei kiinnosta hoitaa muiden lapsia... 

t. ohis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/355 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi te ette kommunikoi niissä suhteissanne?!?! Olisi hieman parempi tapa saada ajatuksena toisellekin perille. Jos ei sit sanomalla ymmärrä niin kannattaa miettiä, haluaako siinä suhteessa edes olla.

Mä kyllä aina yritän keskustella miehen kanssa. Miehellä nyt vain on erilainen tapa kohdata ongelmat kuin minulla, eikä siihen kuulu keskustelu. Silloin minä teen ratkaisun miehen puolesta ja lähden muutamaksi päiväksi pois ilmoittamatta miehelle asiasta mitään.

Kummasti löytyy keskustelunhaluja taas sen jälkeen. Miksi miesten kanssa pitää aina mennä äärimmäisyyksiin, kun helpompaa olisi vain kohdata asiat heti?

Vierailija
104/355 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko moderaattorista totemukseni siitä, että miehelle oli sopinut lapseton sinkkuus paremmin kuin perhe-elämä, jotenkin sopimaton ja sääntöjen vastainen? Vai kenties se, että olen itse lapseton sinkku?

En edelleenkään tajua tätä viestien poistamislogiikkaa.

Vierailija
105/355 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miksi sun pitäis kotona lasten kanssa olla, jos ne on tarhassa??

Kyllä kotonaolevan kuuluukin hoitaa siivoukset, ruoanlaitot ja ne lapset. Miehesi on kokopäivän tekemässä töitä ja tuomassa rahaa kotiin, sun ei tarvitse mennä minnekkään. Vai mieluumminko sä olisit töissä etkä kotona?

Kommentoit siis lukematta ketjua.

Ap on itsekin töissä ja tienaa yhtä paljon kuin mies.

Luit väärin sinäkin. Ap on töissä ja tienaa enemmän kuin miehensä.

Vierailija
106/355 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepä olet tuohon alistunut. Itse en koskaan palvelisi miestä ilmaiseksi niin että olen vain itsestäänselvä rätti. Ja miksi naiset haluavat vaimoiksi kun miehet kuuluttavat suureen ääneen että hehän pitävät hauskaa koko nuoruutensa ja kotiin otetaan mahdollisimman alistuva, tottelevainen ja typerä hiiri joka tekee kaiken käskemättä ja ilman kiitosta. En vain kykene ymmärtämään naisia tässä asiassa.

Minusta ei ikinä kenenkään vaimoa tule. Noloa olla vaimo, vaihtaa oma nimi, tehdä kaikki vaiva samalla kun mies on vapaa kuin taivaan lintu. En ikinä lähtisi tuohon. Säälin jokaista vaimoa. Ette te seksityöläisistä juurikaan eroa.

Vierailija
107/355 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko moderaattorista totemukseni siitä, että miehelle oli sopinut lapseton sinkkuus paremmin kuin perhe-elämä, jotenkin sopimaton ja sääntöjen vastainen? Vai kenties se, että olen itse lapseton sinkku?

En edelleenkään tajua tätä viestien poistamislogiikkaa.

(Lähes) kaikki poistetaan, jos joku ilmoittaa ne asiattomaksi, riippumatta _mitenkään_ viestin sisällöstä. Jos ilmoitat asiattomaksi viestin, jossa kysellään, käytätkö lapsillasi tavallisia vai kuviollisia laastareita, viesti poistuu alta aikayksikön.

Vierailija
108/355 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoossa on kaikki ihmeellistä ja asiat aina päälaellaan.  ;D

0/5

Vierailija
109/355 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti tulee kotiin ettei lähde suoraan baariin näin perjantain kunniaksi. :)

Ai perheellinen ihminen menee puolisolleen ilmoittamatta suoraan baariin töiden jälkeen ja vielä silloin, kun hänellä on sovittu lastenhakuvuoro? 

Toivottavasti sinulla ei ole omia lapsia...

No aika moni kuule menee. Kaikilla ei ole normaalia perhe-elämää tai parisuhdetta. Päihderiippuvaisia on paljon. Ihan työssäkäyviä sellaisia. Joo, ei kukaan pakota katsomaan, ei. Mutta helpommin sanottu kuin tehty,

Vierailija
110/355 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monta naista tunnet, joka on täysin ilman minkäänlaisia tuloja kotona vain miehen palkan varassa? Minä en tunne yhtään, mutta vanhempain- tai hoitorahaa tai työttömyyspäivärahaa saavia tunnen.

Ei siitä ole kauankaan, kun puolison tulot vaikuttivat työttömyyskorvauksiin ja silloin oli moni työtön nollatuloilla, jos puoliso oli töissä. Olen minäkin saanut siitä ilosta nauttia, ei ollut herkkua se. Nyt tuloni ovat jopa ruhtinaalliset, noin 1200€/kk ansiosidonnainen. Mies tienaa 5000€/kk ja jos näistä nettotuloista aletaan laskea montako prosenttia kotitöistä minun pitäisi tehdä, niin oi voi. Ei tuolle nirsolle miehelle tahdo edes minun pöperöt maistua, kun on itse niin paljon parempi kokki.

Vierailija
111/355 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kotonaolevan kuuluukin hoitaa siivoukset, ruoanlaitot ja ne lapset. Miehesi on kokopäivän tekemässä töitä ja tuomassa rahaa kotiin, sun ei tarvitse mennä minnekkään. Vai mieluumminko sä olisit töissä etkä kotona?

Minkä takia näinkin oleellinen asia kerrotaan vasta vastauksen vastuksessa sivulla 3? 

Vierailija
112/355 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ap! Jos ei kerta ilmoittamista tule aiemmin kuin aamulla niin et ole sinäkään velvollinen ilmoittamaan menoistasi aiemmin. Mielelläni kuulisin miehen reaktion! Jospa ei vie lapsia isovanhemmille tai muille hoitoon vaan jäisi kerrankin itse kotiin...

Vierailija
113/355 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies löytää paremman, sitten ap tekee edelleen kaikki kotityöt ja ei ole toista jakamassa kuluja, mutta palstalla heitetään yläfemmoja.

Ei vaan silloin mies joutuu yh:ksi joka toinen viikko tai viikonloppuisäksi ja maksaa elarit useasta lapsesta. Ihan lain nojalla eikä siitä voi luistaa.

Tässä ap on se joka voi löytää parempaa. Kotityön määrä vähenee huomattavasti sekä yksinhuoltajana saa kaiken mahdollisen rahallisen avun. Ja omaa aikaa tosiaan saa sitten, kun isä ottaa lapset omalla hoito ajallaan. Kyllä mies on tässä se joka häviää, jos ero tulisi.

Vierailija
114/355 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia näinkin oleellinen asia kerrotaan vasta vastauksen vastuksessa sivulla 3? 

Eiköhän sen takia, että nykyaikana on muutenkin itsestäänselvyys Suomessa, että naiset käyvät töissä. En minäkään tunne ketään kotirouvaa, vaikka olen äiti ja tuttavapiirini koostuu lähes pelkästään äideistä. Ehkä sun kannattaa päivittää oletuksesi perheen elatuksesta tähän päivään.

Vierailija
115/355 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

JESS HYVÄ AP !!!

Mäkin hoidan aina kodin siivoukset, mutta nyt oon tarkotuksella testannu miestä. Vessan roskakori pursuaa yli roskia ja niitä on vessan lattiallakin. 2 viikkoa menny, eikä sitä kukaan ole siistinyt.. Oon tässä vähän kahtellu ja odotellu, saisko mies jotain aikaseksi.. Ei hyvältä näytä.

Miehet...

Niin ja missään tapauksessahan ei voi sanoa, että veisitkö roskat... ei toki...

Ajattelitko, että mies aina sanoo että veisitkö roskat? Jotkut (naiset) tajuaa sanomattakin, että kun roskis on täysi, se pitää tyhjentää.

Vierailija
116/355 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

JESS HYVÄ AP !!!

Mäkin hoidan aina kodin siivoukset, mutta nyt oon tarkotuksella testannu miestä. Vessan roskakori pursuaa yli roskia ja niitä on vessan lattiallakin. 2 viikkoa menny, eikä sitä kukaan ole siistinyt.. Oon tässä vähän kahtellu ja odotellu, saisko mies jotain aikaseksi.. Ei hyvältä näytä.

Miehet...

Ajattelitko, että mies aina sanoo että veisitkö roskat? Jotkut (naiset) tajuaa sanomattakin, että kun roskis on täysi, se pitää tyhjentää.

No miksi sitten meillä olen aina minä (mies) se joka vie roskat?

Vierailija
117/355 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heittäisin sellaisen vastapallon että kuinka moni nainen kehtaa tunnustaa että hänen mies tekee enemmän kotitöitä kuin itse?

Vierailija
118/355 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

JESS HYVÄ AP !!!

Miehet...

Aika ihme olettamus että (kaikki) naiset nyt vaan aina tajuaa sanomatta tehdä noita juttuja.

Vierailija
119/355 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä te tuollaisia helmiä oikein löydätte "miehiksenne"? Minä olisin ottanut työnjaon ja molempien aikuisten tarpeen omaan vapaa-aikaan puheeksi jo aikoja sitten.

Epäilen, ettei tuollainen vähän lapselliselta kuulostava"kosto" hirveästi ainakaan paranna teidän parisuhdettanne, AP. 

Mikä lapsellinen kosto? Normaali päivä. Sittenhän miehen JOKA IKINEN päivä on lapsellista kostoa.

Vierailija
120/355 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heittäisin sellaisen vastapallon että kuinka moni nainen kehtaa tunnustaa että hänen mies tekee enemmän kotitöitä kuin itse?

Miksi pitäisi heittää? On laiskimusnaisia varmasti olemassa. Tai miehiä, joilla siisteyskäsitys on naista korkeammalla tasolla.

Se nyt vain ei liity tähän aloitukseen mitenkään.