Järjestin miehelleni pienen yllätyksen, en olekaan kotona siivoamassa ja hoitamassa kaikkea kun hän palaa töistä :)
Meillä on siis menossa ruuhkavuodet ja minä olen pyörittänyt kotia yksin lasten syntymästä asti. Teen ruuat, siivoan, pesen pyykit, hoidan tiskit, käyn kaupassa, lenkitän koirat ja olen lasten kanssa.
Mies ei näihin ehdi osallistua kun hänen täytyy levätä usein rankan työpäivänsä jälkeen (on töissä 8-16 toimistossa). Viikonloppuisinkin tämä työn uuvuttama mieheni tarvitsee jatkuvasti irtiottoja arjesta kavereidensa kanssa, milloin menevät keikalle, milloin peliin ja joskus(useimmiten) ihan vain baariin parille.
Niin ja jaksaa hän käydä kuntosalilla n. 4 krt viikossa työpäivien jälkeen kun se nollaa hänen aivonsa ja hän voi sitten rauhassa illan viimeiset tunnit lepäillä kotona sohvalla kun vaimo on siivonnut kodin ja on puhtaat vaatteet ja lämmin ruoka odottamassa, nämähän "kuuluvat hyvän vaimon tehtäviin" :) :)
No mies on myös aina todennut, kuinka helppoa mun on ottaa koira samalla lenkille kun menen lasten kanssa ulos, tai kuinka mun on samalla helppoa olla lasten kanssa kun siivoilen ja laitan ruokaa.
No tänään miehellä on jälleen sovittua menoa illalla kavereidensa kanssa, mutta minä ehdin ensin. En tehnyt kotona yhtään mitään aamulla vaan lähdin ensin kampaajalle, sen jälkeen syömään ja nyt tulin kotiin vaihtamaan vaatetta ja lähden ennen kuin mieheni tulee töistä ja hakee lapset tarhasta ja illalla näen ystäviäni ja käymme jossain lasillisella ja syömässä. Miehelleni jätän lapun, että tulen n. klo 22-23 :)
Saa nähdä onko lapset ruokittu tarhan jälkeen, onko koira käytetty ulkona, onko pyykkikone pyörinyt, onko tiskit tiskattu jne :)
ps. Tää on mun eka vapaapäivä vuosiin kun en kyhnötä kotona siivoamassa ja leikkimässä kodinhengetärtä, huomenna arki jatkuu iltavuorolla, mutta tänään mä nautin. :)
Kommentit (355)
Nauti huolella, olet sen ansainnut! Ja mielelläni kuulisin miehen reaktiosta tällä palstalla sitten myöhemmin :)
Nostan hattua, ihan oikein tehty! Miehet kun ajattelee, että äiti SAA vain olla kotona, että kotiäitinä oleminen on pelkkää lomailua ja kaiken oletetaan olevan tip top kunnossa ja valmiina kun mies tulee rankan 8h duunipäivän päätteeksi kotiin, samaan aikaan kun kotiäidin työpäivä jatkuu ja jatkuu vaan. Meillä myös sama, lepopäivinä (eli niinä päivinä kun mies ei käy salilla) ei jaksa yksinkertaisesti tehdä mitään, ei leikkiä/huomioida lapsiaan, mutta kas kummaa että salille jaksetaan mennä vaikka olis kuinka uupunut ja väsynyt. Saatana. Olispa itelläkin pokkaa joskus tehdä noin.
Kämpän siivoamiseen menee vartti päivässä joten jää tuhon kyllä luppoaikaa.
Saapas nähdä, että yllätyt tuplasti kun itse palaat takaisin kotiin....
Kai sä siis kerroit miehelle etukäteen että et oo kotona? Jos kerran hänelläkin on meno sovittuna.
Vierailija kirjoitti:
Kämpän siivoamiseen menee vartti päivässä joten jää tuhon kyllä luppoaikaa.
No ehkä sun pienen sossuluukun siivoamiseen...
HÄhä. Lapset mummolaan ja homma hoidettu. Hähä.
hyvä! toivottavasti ei vain ala kiukuttelemaan varsinkaan lasten kuullen, tuollainen ei ole kovin hyvää esimerkkiä lapsillekkaan, että näytetään "miten nainen hoitaa kodin" , nykyään ei pärjää elämässä jossei itse osaa tehdä "muuta kuin työnsä", oli sitten mies tai nainen. Eikö pitäisi riittää, että olet äiti lapsillesi, etkä myös miehellesi, sinun kuuluu olla kumppani miehellesi, eikä mikään kodin putsaus oy tms. Tsemppiä kovasti.
* Saa nähdä onko lapset ruokittu tarhan jälkeen, onko koira käytetty ulkona, onko pyykkikone pyörinyt, onko tiskit tiskattu jne :) *
Korkeintaan lapset ruokittuna. Toivottavasti mies ei ole vähääkään jännämies, muutan teillä on paljon yllätyksiä edessä.
JESS HYVÄ AP !!!
Mäkin hoidan aina kodin siivoukset, mutta nyt oon tarkotuksella testannu miestä. Vessan roskakori pursuaa yli roskia ja niitä on vessan lattiallakin. 2 viikkoa menny, eikä sitä kukaan ole siistinyt.. Oon tässä vähän kahtellu ja odotellu, saisko mies jotain aikaseksi.. Ei hyvältä näytä.
Miehet...
Jos mies tienaa 100% perheen rahoista, kuuluu hänelle silloin 0% kotitöistä. Jos mies tienaa 50% perheen rahoista, kuuluu hänelle silloin 50% kotitöistä.
Miten siis on?
Mistä te tuollaisia helmiä oikein löydätte "miehiksenne"? Minä olisin ottanut työnjaon ja molempien aikuisten tarpeen omaan vapaa-aikaan puheeksi jo aikoja sitten.
Epäilen, ettei tuollainen vähän lapselliselta kuulostava"kosto" hirveästi ainakaan paranna teidän parisuhdettanne, AP.
Joskus raivostuttaa nämä kotitöistä valittavat akat.
Se nyt on lopulta tosi helppoa ja kevyttää hommaa jos ei nyt ihan pataluha laiskimus ole.
Jotku tälläisetkin marisee jotka ei ole itse edes töissä.
Toivottavasti tulee kotiin ettei lähde suoraan baariin näin perjantain kunniaksi. :)
Vierailija kirjoitti:
JESS HYVÄ AP !!!
Mäkin hoidan aina kodin siivoukset, mutta nyt oon tarkotuksella testannu miestä. Vessan roskakori pursuaa yli roskia ja niitä on vessan lattiallakin. 2 viikkoa menny, eikä sitä kukaan ole siistinyt.. Oon tässä vähän kahtellu ja odotellu, saisko mies jotain aikaseksi.. Ei hyvältä näytä.
Miehet...
Niin ja missään tapauksessahan ei voi sanoa, että veisitkö roskat... ei toki...
En vaan käsitä miksi monet naiset suostuu tuollaiseen järjestelyyn, hoitavat yksin 24/7 lapset ja kodin. Mies elää täyshoidossa olemalla yksi lisälapsi josta naisen on huolehdittava.
Pahimmillaan se menee niin että nainen palvoo miestään ja ensin tulee miehen tarpeet ja vasta sen jälkeen lapset. Mies on nostettu jopa jumalan yläpuolelle hierarkiassa. Meillä oli tällainen perhe naapurina muutaman vuoden ja kyllä otti päähän niiden lasten puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Jos mies tienaa 100% perheen rahoista, kuuluu hänelle silloin 0% kotitöistä. Jos mies tienaa 50% perheen rahoista, kuuluu hänelle silloin 50% kotitöistä.
Miten siis on?
Sinulla on ihan kivikautiset käsitykset yhteisen talouden hoidosta, mutta niinhän se varmaan menee, jos ei ole koskaan edes ollut parisuhteessa mistään perheenperustamisesta puhumattakaan...
Vierailija kirjoitti:
Kai sä siis kerroit miehelle etukäteen että et oo kotona? Jos kerran hänelläkin on meno sovittuna.
Tätä minäkin mietin, jos kuitenkin kyseessä pariskunta ja perhe.
Miksi otsikon perässä on hymiö?