Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järjestin miehelleni pienen yllätyksen, en olekaan kotona siivoamassa ja hoitamassa kaikkea kun hän palaa töistä :)

Vierailija
21.04.2017 |

Meillä on siis menossa ruuhkavuodet ja minä olen pyörittänyt kotia yksin lasten syntymästä asti. Teen ruuat, siivoan, pesen pyykit, hoidan tiskit, käyn kaupassa, lenkitän koirat ja olen lasten kanssa.
Mies ei näihin ehdi osallistua kun hänen täytyy levätä usein rankan työpäivänsä jälkeen (on töissä 8-16 toimistossa). Viikonloppuisinkin tämä työn uuvuttama mieheni tarvitsee jatkuvasti irtiottoja arjesta kavereidensa kanssa, milloin menevät keikalle, milloin peliin ja joskus(useimmiten) ihan vain baariin parille.

Niin ja jaksaa hän käydä kuntosalilla n. 4 krt viikossa työpäivien jälkeen kun se nollaa hänen aivonsa ja hän voi sitten rauhassa illan viimeiset tunnit lepäillä kotona sohvalla kun vaimo on siivonnut kodin ja on puhtaat vaatteet ja lämmin ruoka odottamassa, nämähän "kuuluvat hyvän vaimon tehtäviin" :) :)

No mies on myös aina todennut, kuinka helppoa mun on ottaa koira samalla lenkille kun menen lasten kanssa ulos, tai kuinka mun on samalla helppoa olla lasten kanssa kun siivoilen ja laitan ruokaa.

No tänään miehellä on jälleen sovittua menoa illalla kavereidensa kanssa, mutta minä ehdin ensin. En tehnyt kotona yhtään mitään aamulla vaan lähdin ensin kampaajalle, sen jälkeen syömään ja nyt tulin kotiin vaihtamaan vaatetta ja lähden ennen kuin mieheni tulee töistä ja hakee lapset tarhasta ja illalla näen ystäviäni ja käymme jossain lasillisella ja syömässä. Miehelleni jätän lapun, että tulen n. klo 22-23 :)

Saa nähdä onko lapset ruokittu tarhan jälkeen, onko koira käytetty ulkona, onko pyykkikone pyörinyt, onko tiskit tiskattu jne :)

ps. Tää on mun eka vapaapäivä vuosiin kun en kyhnötä kotona siivoamassa ja leikkimässä kodinhengetärtä, huomenna arki jatkuu iltavuorolla, mutta tänään mä nautin. :)

Kommentit (355)

Vierailija
61/355 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies löytää paremman, sitten ap tekee edelleen kaikki kotityöt ja ei ole toista jakamassa kuluja, mutta palstalla heitetään yläfemmoja.

Ei vaan silloin mies joutuu yh:ksi joka toinen viikko tai viikonloppuisäksi ja maksaa elarit useasta lapsesta. Ihan lain nojalla eikä siitä voi luistaa.

Vierailija
62/355 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti tulee kotiin ettei lähde suoraan baariin näin perjantain kunniaksi. :)

Ai perheellinen ihminen menee puolisolleen ilmoittamatta suoraan baariin töiden jälkeen ja vielä silloin, kun hänellä on sovittu lastenhakuvuoro? 

Toivottavasti sinulla ei ole omia lapsia...

Kyllä niitä lapsia haetaan päiväkodista ihan sosiaalitoimen toimessa, kun kumpikaan vanhemmista ei ole hakukunnossa. Tervetuloa todellisuuteen, jossa kaikkille lapsille ei niitä vastuuntuntoisia vanhempia ole suotu.

Niin ja mielipide ei auttamatta kerro mitään omista elämän arvoistani. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/355 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te ette kommunikoi niissä suhteissanne?!?! Olisi hieman parempi tapa saada ajatuksena toisellekin perille. Jos ei sit sanomalla ymmärrä niin kannattaa miettiä, haluaako siinä suhteessa edes olla.

Vierailija
64/355 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi te ette kommunikoi niissä suhteissanne?!?! Olisi hieman parempi tapa saada ajatuksena toisellekin perille. Jos ei sit sanomalla ymmärrä niin kannattaa miettiä, haluaako siinä suhteessa edes olla.

En ole ap, mutta ei huvita kauheasti kommunikoida kun mieskään ei ole sitä vaivaa nähnyt vuosiin. Lapsellista antaa takaisin samalla mitalla, tiedän, mutta ihmisiä tässä vain ollaan.

Vierailija
65/355 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain kerran tarpeekseni, kun kiireinen uramies oli muutenkin hyvin harvoin kotona ja sitten ilmoitti lähtevänsä osaston risteilylle Tallinnaan. Kysyin, onko pakko lähteä, ettei edes perjantai-iltaa voi olla kotona, kun arkipäivät ja -illat muutenkin menee töissä ja matkoilla. Kuulemma oli tärkeää osaston hengen kannalta, johtavassa asemassa kun oli.

En sanonut mitään, mutta siivosin kodin tiptop ja soitin vanhemmilleni, että lähdetäänpä yhdessä kylpyläviikonloppua viettämään, kun mieskään ei ole kotona. Pakkasin lapset autoon ja suljin puhelimeni.

Mies palasi la-aamuna tyhjään, siistiin kotiin ja oli alkanut huolestuneena soittelemaan ensin vanhemmilleni, jotka siis olivat minun kanssani (heillä ei matkapuhelinta silloin edes ollut), sitten veljelleni, joka ei tiennyt asiasta yhtään mitään ja lopulta yhteisille ystävillemme peläten, että olen saanut lopullisesti tarpeekseni.

Palasin sunnuntaina iltapäivällä hyväntuulisena onnistuneen kylpyläreissun jälkeen kotiin. Helpottunut mies oppi jotain siitä...

Vierailija
66/355 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies löytää paremman, sitten ap tekee edelleen kaikki kotityöt ja ei ole toista jakamassa kuluja, mutta palstalla heitetään yläfemmoja.

Ei vaan silloin mies joutuu yh:ksi joka toinen viikko tai viikonloppuisäksi ja maksaa elarit useasta lapsesta. Ihan lain nojalla eikä siitä voi luistaa.

Näinpä juuri. Nykytilanteeseen verrattuna on ruhtinaallista, jos aloittaja saa joka toisen viikonlopun ihan kokonaan vapaaksi. Ja isäkin tutustuu lapsiinsa ja oppii laittamaan ruokaa. Kaikki voittavat. Tällä hetkellähän miehestä ei ole aloittajalle edes seuraa, kun se luuhaa vaan salilla ja kavereidensa kanssa.

Vierailija
67/355 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite tilaisin pizzaa muksuille ja itselle ja katsoisin leffaa ipanoitten kanssa röjähtäen sohvalle. Jotain kunnon actionia ihan sama ikärajoitteista. Naisilla on vaikeaa arjessa koska siitä tehdään vaikeaa. Roskat vien roskiin ja tiskiäkään ei tule kun sitä ei tee. Siitä kuitenkin olen apn kanssa samaa mieltä, että kyllä hänkin ansaitsee vapaailtansa.

Vierailija
68/355 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ryhtyä varattomaksi ja saada nollasopimuksen.

Vierailija
69/355 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kyllä osaisi tuollaisesss tilanteessa "nauttia ja rentoutua", pakostakin ajattelisin, joutuuko lapset sijaiskärsijiksi tuossa näytelmässä.

Ja kyllä, olen ollut vuosia paskassa suhteessa työnarkomaaniin, jolle ei omasta mielestään kuulunut tippaakaan mikään normaali perhe-arkeen kuuluva, koska hän teki niin tärkeää ja uuvuttavaa työtä. Ei kertonut menoistaan, ei suunnitelmistaan. Aloin tekemään myös samoin, kuten ap:kin kuvittelee, muka näpäytyksenä miehelle. Voin kertoa, että sillä ei ollut muuta vaikutusta kuin se, että kaikki meni paskempaan suuntaan.

Nyt ole jo vuosia ollut tasavertaisessa suhteessa (missä ei lasketa kotitöiden prosenttiosuuksia, vaan asioita tehdään tilanteiden mukaan), enkä voi ymmärtää, miksi tuhlasin vuosia elämästäni niin huonoon ja uuvuttavaan suhteeseen.

Vierailija
70/355 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinpä juuri. Nykytilanteeseen verrattuna on ruhtinaallista, jos aloittaja saa joka toisen viikonlopun ihan kokonaan vapaaksi. Ja isäkin tutustuu lapsiinsa ja oppii laittamaan ruokaa. Kaikki voittavat. Tällä hetkellähän miehestä ei ole aloittajalle edes seuraa, kun se luuhaa vaan salilla ja kavereidensa kanssa.

Näinpä juuri ihanne maailmassa jota ei ole. Voihan se isä olla tapaamatta niitä lapsiaan...

Vierailija
71/355 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä kyllä ihmetyttää millaisia "miehiä" löytyy.

Mun mielestä miehuuteen nimenomaan kuuluu reiluus ja pelisäännöt. Ei ole selityksiä, jos vähän vanhanaikaisemmin ilmaistaan sama.

Vierailija
72/355 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on siis menossa ruuhkavuodet ja minä olen pyörittänyt kotia yksin lasten syntymästä asti. Teen ruuat, siivoan, pesen pyykit, hoidan tiskit, käyn kaupassa, lenkitän koirat ja olen lasten kanssa.

Mies ei näihin ehdi osallistua kun hänen täytyy levätä usein rankan työpäivänsä jälkeen (on töissä 8-16 toimistossa). Viikonloppuisinkin tämä työn uuvuttama mieheni tarvitsee jatkuvasti irtiottoja arjesta kavereidensa kanssa, milloin menevät keikalle, milloin peliin ja joskus(useimmiten) ihan vain baariin parille.

Niin ja jaksaa hän käydä kuntosalilla n. 4 krt viikossa työpäivien jälkeen kun se nollaa hänen aivonsa ja hän voi sitten rauhassa illan viimeiset tunnit lepäillä kotona sohvalla kun vaimo on siivonnut kodin ja on puhtaat vaatteet ja lämmin ruoka odottamassa, nämähän "kuuluvat hyvän vaimon tehtäviin" :) :)

No mies on myös aina todennut, kuinka helppoa mun on ottaa koira samalla lenkille kun menen lasten kanssa ulos, tai kuinka mun on samalla helppoa olla lasten kanssa kun siivoilen ja laitan ruokaa.

No tänään miehellä on jälleen sovittua menoa illalla kavereidensa kanssa, mutta minä ehdin ensin. En tehnyt kotona yhtään mitään aamulla vaan lähdin ensin kampaajalle, sen jälkeen syömään ja nyt tulin kotiin vaihtamaan vaatetta ja lähden ennen kuin mieheni tulee töistä ja hakee lapset tarhasta ja illalla näen ystäviäni ja käymme jossain lasillisella ja syömässä. Miehelleni jätän lapun, että tulen n. klo 22-23 :)

Saa nähdä onko lapset ruokittu tarhan jälkeen, onko koira käytetty ulkona, onko pyykkikone pyörinyt, onko tiskit tiskattu jne :)

ps. Tää on mun eka vapaapäivä vuosiin kun en kyhnötä kotona siivoamassa ja leikkimässä kodinhengetärtä, huomenna arki jatkuu iltavuorolla, mutta tänään mä nautin. :)

Okei.

Vierailija
73/355 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies tienaa 100% perheen rahoista, kuuluu hänelle silloin 0% kotitöistä. Jos mies tienaa 50% perheen rahoista, kuuluu hänelle silloin 50% kotitöistä.

Miten siis on?

Hiphei, minäpä näytän tämän miehelle. Mies saakin hoitaa kotityöt seuraavien 30 vuoden aikana. Mies saa muutaman bonusvuoden, kun enää ei ole hoidettavia lapsia.

Kuinka monta naista tunnet, joka on täysin ilman minkäänlaisia tuloja kotona vain miehen palkan varassa? Minä en tunne yhtään, mutta vanhempain- tai hoitorahaa tai työttömyyspäivärahaa saavia tunnen.

Vierailija
74/355 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sain kerran tarpeekseni, kun kiireinen uramies oli muutenkin hyvin harvoin kotona ja sitten ilmoitti lähtevänsä osaston risteilylle Tallinnaan. Kysyin, onko pakko lähteä, ettei edes perjantai-iltaa voi olla kotona, kun arkipäivät ja -illat muutenkin menee töissä ja matkoilla. Kuulemma oli tärkeää osaston hengen kannalta, johtavassa asemassa kun oli.

En sanonut mitään, mutta siivosin kodin tiptop ja soitin vanhemmilleni, että lähdetäänpä yhdessä kylpyläviikonloppua viettämään, kun mieskään ei ole kotona. Pakkasin lapset autoon ja suljin puhelimeni.

Mies palasi la-aamuna tyhjään, siistiin kotiin ja oli alkanut huolestuneena soittelemaan ensin vanhemmilleni, jotka siis olivat minun kanssani (heillä ei matkapuhelinta silloin edes ollut), sitten veljelleni, joka ei tiennyt asiasta yhtään mitään ja lopulta yhteisille ystävillemme peläten, että olen saanut lopullisesti tarpeekseni.

Palasin sunnuntaina iltapäivällä hyväntuulisena onnistuneen kylpyläreissun jälkeen kotiin. Helpottunut mies oppi jotain siitä...

Nyt anteeksi vaan en ymmärrä mitä mies tuosta oppi? Mitä väliä missä olitte kun hänkään ei ollut kotona? Ja koti oli siivottu?

Vierailija
75/355 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Passiivisagressiivinen teko on aina parempi kuin suora puhuminen. Eikö aikuiset ihmiset voi keskustella mikä olisi suhteessa reilu työnjako? Ja jos keskustelu ei onnistu tai toinen ei suostu tekemään omaa osuuttaan, miksi sellaisen ihmisen kanssa on edes alunperin perustettu perhe? En todellakaan ymmärrä sitä, että ihmiset valittavat parisuhteestaan ja kostavat lapsellisilla teoilla puolisoilleen kun puhuakin voisi. 

Vierailija
76/355 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miksi sun pitäis kotona lasten kanssa olla, jos ne on tarhassa??

Kyllä kotonaolevan kuuluukin hoitaa siivoukset, ruoanlaitot ja ne lapset. Miehesi on kokopäivän tekemässä töitä ja tuomassa rahaa kotiin, sun ei tarvitse mennä minnekkään. Vai mieluumminko sä olisit töissä etkä kotona?

Kommentoit siis lukematta ketjua.

Ap on itsekin töissä ja tienaa yhtä paljon kuin mies.

Vielä enemmän.

Vierailija
77/355 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehenä kyllä ihmetyttää millaisia "miehiä" löytyy.

Mun mielestä miehuuteen nimenomaan kuuluu reiluus ja pelisäännöt. Ei ole selityksiä, jos vähän vanhanaikaisemmin ilmaistaan sama.

Eikö parisuhde kuintenkin ole kahden kauppa, jossa pelkän yhden osapuolen syyttelyn sijaan tulisikin miettiä olisiko kummassakin vikaa? Ei näissä tapauksissa naista voi kuvata lapsen tasolle typistettynä viattomana uhrina, joka ei ole omilla valinnoillaan asemassaan.

Miksi ap ei voi käyttäytyä vastuunsa tuntevan aikuisen tavoin? No, koska tämä on provo. Näihän näitä naisia aina neuvotaan, että lähtekää, toimikaa, jne. Vastuunsa tuntava aikuinen luovuttaisi lapsensa käsikädessä periaatteella sille vanhemmalla, eikä heita lasta vaan ilmaan varmistamatta onko joku ottamassa kopin.

Vierailija
78/355 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaisin että kotona odottaa raivostunut mies, koska voisihan puhelimella ees tiedottaa poissaolosta etukäteen. Miehethän ei tunnetusti ole ajatustenlukijoita

No ovatko naiset sitten??? 🙄

Vierailija
79/355 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ryhtyä varattomaksi ja saada nollasopimuksen.

Hauska unelma lahjoittaa pois omaisuutensa ja elää rutiköyhänä ilman edes autoa, jotta välttyisi maksamasta elareita. Ja jäädä työttömäksi siitä työstään ja elää sossun tuella. Kyllä nousee miehen arvo naismarkkinoillakin siten. Kyllä.

Vierailija
80/355 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta ei huvita kauheasti kommunikoida kun mieskään ei ole sitä vaivaa nähnyt vuosiin. Lapsellista antaa takaisin samalla mitalla, tiedän, mutta ihmisiä tässä vain ollaan.

Miksi sitten olet vuosia ollut tuollaisessa suhteessa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän