Järjestin miehelleni pienen yllätyksen, en olekaan kotona siivoamassa ja hoitamassa kaikkea kun hän palaa töistä :)
Meillä on siis menossa ruuhkavuodet ja minä olen pyörittänyt kotia yksin lasten syntymästä asti. Teen ruuat, siivoan, pesen pyykit, hoidan tiskit, käyn kaupassa, lenkitän koirat ja olen lasten kanssa.
Mies ei näihin ehdi osallistua kun hänen täytyy levätä usein rankan työpäivänsä jälkeen (on töissä 8-16 toimistossa). Viikonloppuisinkin tämä työn uuvuttama mieheni tarvitsee jatkuvasti irtiottoja arjesta kavereidensa kanssa, milloin menevät keikalle, milloin peliin ja joskus(useimmiten) ihan vain baariin parille.
Niin ja jaksaa hän käydä kuntosalilla n. 4 krt viikossa työpäivien jälkeen kun se nollaa hänen aivonsa ja hän voi sitten rauhassa illan viimeiset tunnit lepäillä kotona sohvalla kun vaimo on siivonnut kodin ja on puhtaat vaatteet ja lämmin ruoka odottamassa, nämähän "kuuluvat hyvän vaimon tehtäviin" :) :)
No mies on myös aina todennut, kuinka helppoa mun on ottaa koira samalla lenkille kun menen lasten kanssa ulos, tai kuinka mun on samalla helppoa olla lasten kanssa kun siivoilen ja laitan ruokaa.
No tänään miehellä on jälleen sovittua menoa illalla kavereidensa kanssa, mutta minä ehdin ensin. En tehnyt kotona yhtään mitään aamulla vaan lähdin ensin kampaajalle, sen jälkeen syömään ja nyt tulin kotiin vaihtamaan vaatetta ja lähden ennen kuin mieheni tulee töistä ja hakee lapset tarhasta ja illalla näen ystäviäni ja käymme jossain lasillisella ja syömässä. Miehelleni jätän lapun, että tulen n. klo 22-23 :)
Saa nähdä onko lapset ruokittu tarhan jälkeen, onko koira käytetty ulkona, onko pyykkikone pyörinyt, onko tiskit tiskattu jne :)
ps. Tää on mun eka vapaapäivä vuosiin kun en kyhnötä kotona siivoamassa ja leikkimässä kodinhengetärtä, huomenna arki jatkuu iltavuorolla, mutta tänään mä nautin. :)
Kommentit (355)
öö, ja miksi et ole itse tehnyt tuota aiemmin??
Varsinainen yllätys. Eiköhän tuo mielumminkin ole normaalia elämää.
Mies kuulostaa siltä, että olis ollut parempi jättää lapset tekemättä ja pysyä ihan sinkkuna vaan.
Terveisin: Lapseton sinkku, joka voi ihan rauhassa rentoututa töiden jälkeen ja viikonloppuisin tehdä ihan mitä huvittaa ilman että se on keneltäkään pois. Siivoan silloin kun jaksaa/huvittaa.
Vierailija kirjoitti:
Joskus raivostuttaa nämä kotitöistä valittavat akat.
Se nyt on lopulta tosi helppoa ja kevyttää hommaa jos ei nyt ihan pataluha laiskimus ole.
Jotku tälläisetkin marisee jotka ei ole itse edes töissä.
Niin. Eli ap:n äijäkin varmasti voi sitten hoitaa oman osana, eikä vaan hengailla salilla ja kavereiden kanssa. Kyllä sitä naisenkin tarvitsee välillä päästä sieltä neljän seinän sisältä muualle kuin ruokakauppaan.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti tulee kotiin ettei lähde suoraan baariin näin perjantain kunniaksi. :)
Ai perheellinen ihminen menee puolisolleen ilmoittamatta suoraan baariin töiden jälkeen ja vielä silloin, kun hänellä on sovittu lastenhakuvuoro?
Toivottavasti sinulla ei ole omia lapsia...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kämpän siivoamiseen menee vartti päivässä joten jää tuhon kyllä luppoaikaa.
No ehkä sun pienen sossuluukun siivoamiseen...
Mulla on 2 kerroksinen omakotitalo ja maatila,enkä kyllä kuuntele kotitöiden raskautta valittavaa sekuntiakaan.
M45
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
JESS HYVÄ AP !!!
Mäkin hoidan aina kodin siivoukset, mutta nyt oon tarkotuksella testannu miestä. Vessan roskakori pursuaa yli roskia ja niitä on vessan lattiallakin. 2 viikkoa menny, eikä sitä kukaan ole siistinyt.. Oon tässä vähän kahtellu ja odotellu, saisko mies jotain aikaseksi.. Ei hyvältä näytä.
Miehet...
Niin ja missään tapauksessahan ei voi sanoa, että veisitkö roskat... ei toki...
Aikuisia vai
Olet irti-ottosi aansainnut. Teidän lapsilla on kaksi vanhempaa, vastuun jakaminen ja arjen pyöritys pitää hoitua tasapuolisesti. Nauti illasta ja pidä hauskaa.
Vierailija kirjoitti:
JESS HYVÄ AP !!!
Mäkin hoidan aina kodin siivoukset, mutta nyt oon tarkotuksella testannu miestä. Vessan roskakori pursuaa yli roskia ja niitä on vessan lattiallakin. 2 viikkoa menny, eikä sitä kukaan ole siistinyt.. Oon tässä vähän kahtellu ja odotellu, saisko mies jotain aikaseksi.. Ei hyvältä näytä.
Miehet...
Kommentoin tähän vaan, että meillä nainen on ainoa, joka käyttää vessan roskakoria, joten yleensä hän on se, joka sen hoitaa. Voisin minäkin sen kohteliaisuudesta ja rakkaudesta viedä, mutta eipä ole toistaiseksi tarvinnut.
Kiitos tsempeistä! :)
Mies tulee kodin kautta, koska hän hakee tänään lapset tarhasta. En todellakaan kertonut miehelle etukäteen, että en ole kotona, miksi kertoisin kun ei hänkään aina kerro mulle?
Mulla on sairaanhoitajan vuorotyössä n.200e parempi palkka kuin miehelläni, kun joku sitäkin kysyi.
Miehellä oli juu menoa sovittuna, oli sopinut mulle ilmoittamatta, että menee kavereiden kanssa kaljoille illalla, kertoi tänä aamuna, mä jätin hänelle lapun, että menen itse ja ei valitettavasti pääse tänään menemään :) Laitoin, että tulen kotiin n. 22-23, mutta varmaan venytän kotiinpaluuta parilla tunnilla, kuten hänkin aina tekee :)
Ap
Varmista nyt hyvä ihminen, että joku hakee ne lapset sieltä tarhasta ja että joku on myös kotona. Ei tälläisten asioiden kanssa leikitä kun perheessä on lapsia.
Siis miksi sun pitäis kotona lasten kanssa olla, jos ne on tarhassa??
Kyllä kotonaolevan kuuluukin hoitaa siivoukset, ruoanlaitot ja ne lapset. Miehesi on kokopäivän tekemässä töitä ja tuomassa rahaa kotiin, sun ei tarvitse mennä minnekkään. Vai mieluumminko sä olisit töissä etkä kotona?
Vierailija kirjoitti:
Kiitos tsempeistä! :)
Mies tulee kodin kautta, koska hän hakee tänään lapset tarhasta. En todellakaan kertonut miehelle etukäteen, että en ole kotona, miksi kertoisin kun ei hänkään aina kerro mulle?
Mulla on sairaanhoitajan vuorotyössä n.200e parempi palkka kuin miehelläni, kun joku sitäkin kysyi.
Miehellä oli juu menoa sovittuna, oli sopinut mulle ilmoittamatta, että menee kavereiden kanssa kaljoille illalla, kertoi tänä aamuna, mä jätin hänelle lapun, että menen itse ja ei valitettavasti pääse tänään menemään :) Laitoin, että tulen kotiin n. 22-23, mutta varmaan venytän kotiinpaluuta parilla tunnilla, kuten hänkin aina tekee :)
Ap
Aika jännä että sairaanhoitaja tekisi noin. Taitaa olla kyllä provo.
Vierailija kirjoitti:
Joskus raivostuttaa nämä kotitöistä valittavat akat.
Se nyt on lopulta tosi helppoa ja kevyttää hommaa jos ei nyt ihan pataluha laiskimus ole.
Jotku tälläisetkin marisee jotka ei ole itse edes töissä.
Veikkaisin, että muuttuisi ääni sinunkin kellossasi, jos olisit se, joka 24/7 vastaa kaikista kotiin ja perheen ylläpitoon liittyvistä töistä samalla kun vaimosi kävisi viitenä päivänä viikossa tekemässä 8-tuntista toimistotyötä eikä sen jälkeen liikauttaisi kotona eväänsäkään. Tuntuisiko vielä yhtä reilulta työnjaolta?
Ei kuitenkaan kannata huudella naapurin tietyistä ruokalajeista häirintähuuteluita, kuten ei joistain muista naisista.niinkuin kotkut huutelee.
Sitten kun roikut vielä naapurissa jatkuvasri kiinni, parisuheriita on tosiasia.
Eesti ja venäjä kin samassa kämpässä ja riidat ovat taattu.
Vierailija kirjoitti:
Siis miksi sun pitäis kotona lasten kanssa olla, jos ne on tarhassa??
Kyllä kotonaolevan kuuluukin hoitaa siivoukset, ruoanlaitot ja ne lapset. Miehesi on kokopäivän tekemässä töitä ja tuomassa rahaa kotiin, sun ei tarvitse mennä minnekkään. Vai mieluumminko sä olisit töissä etkä kotona?
Kivikautista ajatella että mies tuo kotiin rahat.
Vierailija kirjoitti:
Kämpän siivoamiseen menee vartti päivässä joten jää tuhon kyllä luppoaikaa.
Yksinäisen boksi, jossa on sohva ja telkkari, tiskiä yksi kuppi ja lautanen päivässä? Silloin kyllä.
Jos kotona pyörittää ruoka-, huolenpito- ja varhaiskasvatuspalveluita parille lapselle, voi olla eri juttu.
Miten mies on voinut käyttäytyä tavallaan ilman aloitajan mahdollistamista?