Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Järjestin miehelleni pienen yllätyksen, en olekaan kotona siivoamassa ja hoitamassa kaikkea kun hän palaa töistä :)

Vierailija
21.04.2017 |

Meillä on siis menossa ruuhkavuodet ja minä olen pyörittänyt kotia yksin lasten syntymästä asti. Teen ruuat, siivoan, pesen pyykit, hoidan tiskit, käyn kaupassa, lenkitän koirat ja olen lasten kanssa.
Mies ei näihin ehdi osallistua kun hänen täytyy levätä usein rankan työpäivänsä jälkeen (on töissä 8-16 toimistossa). Viikonloppuisinkin tämä työn uuvuttama mieheni tarvitsee jatkuvasti irtiottoja arjesta kavereidensa kanssa, milloin menevät keikalle, milloin peliin ja joskus(useimmiten) ihan vain baariin parille.

Niin ja jaksaa hän käydä kuntosalilla n. 4 krt viikossa työpäivien jälkeen kun se nollaa hänen aivonsa ja hän voi sitten rauhassa illan viimeiset tunnit lepäillä kotona sohvalla kun vaimo on siivonnut kodin ja on puhtaat vaatteet ja lämmin ruoka odottamassa, nämähän "kuuluvat hyvän vaimon tehtäviin" :) :)

No mies on myös aina todennut, kuinka helppoa mun on ottaa koira samalla lenkille kun menen lasten kanssa ulos, tai kuinka mun on samalla helppoa olla lasten kanssa kun siivoilen ja laitan ruokaa.

No tänään miehellä on jälleen sovittua menoa illalla kavereidensa kanssa, mutta minä ehdin ensin. En tehnyt kotona yhtään mitään aamulla vaan lähdin ensin kampaajalle, sen jälkeen syömään ja nyt tulin kotiin vaihtamaan vaatetta ja lähden ennen kuin mieheni tulee töistä ja hakee lapset tarhasta ja illalla näen ystäviäni ja käymme jossain lasillisella ja syömässä. Miehelleni jätän lapun, että tulen n. klo 22-23 :)

Saa nähdä onko lapset ruokittu tarhan jälkeen, onko koira käytetty ulkona, onko pyykkikone pyörinyt, onko tiskit tiskattu jne :)

ps. Tää on mun eka vapaapäivä vuosiin kun en kyhnötä kotona siivoamassa ja leikkimässä kodinhengetärtä, huomenna arki jatkuu iltavuorolla, mutta tänään mä nautin. :)

Kommentit (355)

Vierailija
261/355 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän mies tulee töistä suoraan nukkumaan. Hänen työnsä on todella raskas.

Saamme nauttia hänen seurastaan viikonloppuisin mutta joskus hän on lauantaitkin poissa.

Säälittää ihan kun ei enää voi edes harrastaa liikuntaa vaikka oli siinä joskus hyvä.

Hänelle ei jää mitään vapaa-aikaa. Kääntyy kotona vaan nukkumassa ja menee takaisin töihin :(

olisi aika rumasti tehty jos tekisin miehelleni kuten ap teki.

Jos vaivautuisit lukemaan ketjun tietäisit, että ap:n mies tekee toimistotyötä 8-16, mutta ap raskaampaa vuorotyötä isommalla palkallakin ja myös mm iltavuoroja.

Kyllä se on mies, joka tässä käyttäytyy 'rumasti'.

Tässä ei keskustalla nyt ap:n tilanteesta vaan minun tilanteestani!

Sen lisäksi että mies käy vaan kääntymässä kotona hän saa kuussa palkkaa vaivaiset 1400e. Kyllä minä olen ehdottanut miehelle että jospa vaan alettaisiin molemmat tukien varalle ja nimellisesti eri talouksiin.

Ei tuolla pärjää ja sen lisäksi mies on ihan puhki. Tänäänkin on taas töissä että juuri ja juuri saa sen 1500e kk. Herran jumala miten hulluja te olette.

Vierailija
262/355 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, onko kommunikointi yliarvostettua toimintaa nykyään? Onneksi ei itse tarvii elää sairaassa suhteessa, kyllä meillä riitoja jne. välillä tulee mutta osataan keskustella ja sopia asioista. Ja molemmilla on oikeus tulla ja mennä, kun niistä yhdessä puhutaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/355 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku vastata, joku siis joka on sitä mieltä että tämä kylpylään lastensa kanssa kadonnut rouva toimi oikein, olisiko se ok että vaimo ilmoittaisi lähtevänsä tyttöjenreissulle ja mies tästä suivaantuneena eräs kaunis päivä hakisi lapset hoidosta ja vaimolle mitään ilmoittamatta olisi lasten kera poissa kaksi päivää, eikä vastaisi puhelimeen? Kavereille eikä sukulaisillekkaan ei olisi kertonut mitään. Palaisi sitten reissusta ja odottaisi vaimon olevan oppinut virheistään, pyytävän anteeksi ja menevän itseensä?

Etkö tajua, että verrannollista olisi se, että vaimo kävisi omin lupineen tyttöjen viikonloppureissulla joka viikonloppu vuosikausien ajan, vaikka mies pyytää, ettei menisi, ja lisäksi vaimo viettäisi arki-illat harrastuksissaan ja jättäisi kaikki kotityöt miehen yksin hpidettavaksi, eikä viitsisi muuttaa tapojaan, vaikka mies yrittäisi keskustella siitä monesti vuosien mittaan ja sanoisi, että tilanne ei ole ok.

Mut eihän asia kylpylänaisella ollut ollenkaan tuollaista. Mies teki paljon nimenomaan niitä töitä. Eikä missään lue vuosikausien keskusteluista yhtään mitään.Ainakaan mistään ei tule ilmi mitään muuta kuin epämääräinen "onko pakko" -juttu. Veikkaan et rahat on kelvannu kuitenkin. Luulen, et tolla miehellä ei oo ollu mitään käsitystä ton marttyyrimamman ajatuksista ja nyt joutuu aveckina raahaamaan sitä joka paikkaan. Sääliks käy.

Vierailija
264/355 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kanssa sitä mieltä että katoamistemput päiviksi ilmoittamatta perheelle on henkistä väkivaltaa. Tiedän perheen jonka nuori poika katosi vuosia sitten laivalla. Koskaan ei selvinnyt mitä tarkemmin tapahtui ja ruumista ei ole koskaan löytynyt. Vuosikymmenien tietämättömyys aiheuttaa uskomatonta ahdistusta ja tuskaa. Nämä aikuisten katoamistemput parisuhdeongelmien kostona ja kiusana on valitettavan yleisiä. Poliisi saa säännöllisesti ilmoituksia, näissä on resurssien tuhlaamisen lisäksi se ongelma että vakavia katoamistapauksia ei heti tutkita heti kunnolla kun oletus on että puoliso palaa kun rauhoittuu. Sitten kun aloitetaan tutkinta niin aika on valitettavasti tuhonnut ison osan jäljistä.

Mua tämä kylpylärouva ei naurattanut yhtään. Ap:n ymmärrän, hän oli kumminkin jättämässä viestin illastaan miehelle. Minusta ihan eri luokan asioita.

Vierailija
265/355 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan selvä provo

Vierailija
266/355 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää palstalaiset on kattoneet liikaa netflixiä :D. Juu, heti on joku hullu murhaaja tappanut kaikki ja vielä sukulaisetkin. Jösses sentään!

Vierailija
267/355 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä miksi kukaan alunperinkään suostuu pyörittämään täysihoitolaa aikuiselle miehelle joka lapsista huolimatta elää täysin omaa elämäänsä???

Vierailija
268/355 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On täällä huvittavaa porukka, meinasi lauantaiaamun kahvit mennä väärään kurkkuun :D! 

Lukekaa alkuperäinen teksti uudelleen, kylpylästä kirjoittanut jatkaa:

1. Kyseessä ei ollut työmatka vaan vapaa-ajalla tapahtuva risteily työkavereiden kesken "osaston sisäisen hengen nostattamiseksi". Entäs se perheen sisäinen henki?

Maksoiko hän reissun itse vai maksoiko firma. Jos firma se on työreissu. Tietyssä asemassa kun on näihin on vain pakko osallistua huvitti tai ei. osaston duunareille nämä ovat "kivoja virkistäytymisiä" joihin osallistuminen on vapaaehtoista. Pomoille käytännössä ei ole vapaaehtoisia. Ja sitten kiva kuunnella niitä känniavautumisia.. Joka toinen haukkuu kännissä paskaksi ja joka toinen kännissä kehuu mailman parhaaksi tyypiksi. Nimimerkillä kokemusta on

Vierailija
269/355 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänne ketjuun on pesiytynyt hullu naisvihamielinen jankkaaja. Ap voisi ehkä tehdä uuden ketjun, jossa kertoo, miten kävi.

Missä? Enemmän täällä näkee hulluja miesvihamielisiä jankkaajia. :D

Vierailija
270/355 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta kylpylärouvasta tulee mieleen aviomiehet jotka katoavat roskienviemis reissulla. Yleensä miehellä on jo uusi puoliso tiedossa tossa vaiheessa, se kommunikoiminen on vain niin vaikeaa että on helpompi kadota hiljaa sanomatta sanakaan. Kyllähän se vaimo siinä vaiheessa huomaa kun ei palaa kotiin.

Vierailija
271/355 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On täällä huvittavaa porukka, meinasi lauantaiaamun kahvit mennä väärään kurkkuun :D! 

Lukekaa alkuperäinen teksti uudelleen, kylpylästä kirjoittanut jatkaa:

1. Kyseessä ei ollut työmatka vaan vapaa-ajalla tapahtuva risteily työkavereiden kesken "osaston sisäisen hengen nostattamiseksi". Entäs se perheen sisäinen henki?

2. Käytännössä kyseessä oli yksi yö, koska mies itse oli poissa pe-la yön ja palasi joskus la-aamupäivällä (saatoin kyllä palata jo la-illallkin, en enää muista, koska tapahtuneesta on niin paljon aikaa).

3. Hän kyllä osasi heti yhdistää tapahtumat, koska oli huolestuneena soitellut ystävillemmekin, että olenkohan lopullisesti kyllästynyt. Kuten jokainen normaali, ajatteleva ihminen tekisi. Hän näki, että auto oli poissa ja tietää kyllä, että onnettomuuden sattuessa poliisi ottaa varsin pian yhteyttä. Kuten jokainen normaali ihminen tietää. Ihan itse on koettu sekin.

Minä en voi kuin ihmetellä, millaisissa parisuhteissa ne kommentoijat oikein elävät, joiden ensimmäinen ajatus on tehdä ilmoitus poliisille lastenryöstöstä? Mahtaa olla paljon epävarmuutta ja pelkoa suhteissa.

Otetaanpa ihan hypoteettinen tilanne, että näin todellakin olisi tapahtunut: Kumpaa luulette poliisin uskovan, vaimoa, joka hyväntuulisena palaa iloisten lasten kanssa siistiin kotiin ja ihmettelee miehelleen, että "voi kulta rakas, oliko sinulla niin hauskaa Tallinnassa, ettet ollenkaan muistanut, että kerroin lähteväni isovanhempien kanssa kylpylään?", vai juuri Tallinnasta palannutta miestä...? Lapset eivät todellakaan tienneet tilanteesta mitään, kokivatpahan vain hauskan kylpyläreissun minun ja isovanhempien (jotka eivät myöskään tiedä asiasta mitään) seurassa. Kännykät eivät silloin olleet vielä niin tavallisia (isovanehmmilla ei ollut) ja ihan hyvin olisin voinut omani unohtaa kotiin, akku loppua jne.

Osa kommentoijista on ollut fiksuja ja ymmärtänyt mistä on kyse, osa on ihan pihalla kuin Ellun kanat. Ymmärrän kyllä, että jos suhteessa on asiat totuttu hoitamaan huutamalla, riitelemällä kenties nyrkkien puhuessa ja pelkäämällä mitä ihmeellisimpiä asioita, on vaikea ymmärtää muita toimintamalleja.

Tämän enempää en tähän aiheeseen palaa, toteanpahan vain, että tuona viikonloppuna meillä keskusteltiin rauhallisesti molempien toiveista työn ja perhe-elämän tasapainottamisen suhteen ja erityisesti työajan ulkopuolella tapahtuvan elämän suhteen. Mies on aina tehnyt paljon töitä enkä sitä ole koskaan yrittänyt estää, mutta minun mielestäni kohtuullista oli sitten rauhoittaa vapaa-aikaa perheelle. Meillä muutos tapahtui, mies ei enää pitänyt perhettä itsestään selvänä taustalla olevana juttuna. Ja myös ne työajan ulkopuolella olevat iltatilaisuudet, joihin hän pystyi vaikuttamaan, muuttuivat avec-tilaisuuksiksi. Onnistuimme ilmeisen hyvin, koska olemme edelleen onnellisesti naimisissa ja lapsetkin ovat aikuisia (tuolloin he olivat pieniä).

I rest my case.

Siis tässähän on oleellista se, että miksi mies soittaisi poliisille. Mies soittaisi poliisille sen takia että on huolissaan perheestään ja vieläpä niin että sukulaisistakaan osa ei vastaa, eli ovat kadonneet. Mistä mies voi tietää onko tapahtunut joku onnettomuus jossain mistä ei ole saatu poliisille tietoa? Joku hullu ammuskellut ja tappanut kaikki? Auto ojassa jossain sivutiellä?

Ja se että kun vaimo tulee takaisin lasten kanssa on se ratkaisu, eli ei ole mitään pahaa tapahtunut, siinä vaiheessa poliisille ei tarvi selitellä mitään, eikä poliisin pidä uskoa kumpaakaan, vaan tapaus on selvitetty, tapaus oli se, että missä vaimo, lapset ja vanhukset ovat, ja tapaus on selvitetty kun selvisi että kunnossa ovat. Eihän mies ole syyttänyt ketään mistään, vaan tehnyt poliisille katoamisilmoituksen. Se että jos mies epäilisi vaimon kaapanneen lapset olisi eri juttu, ja sekin selviäisi sillä että vaimo tulee takaisin lasten kanssa hyvissä voimissa, siinäkin tapauksessa poliisin juttu mahdollisesta lapsikaappauksesta raukeaa, ei tarvi poliisin uskoa ketään. Poliisi vaan toteaa että miehen tekemä ilmoitus on väärä hälyytys, eli tarpeeton.

Ei ole väärä hälytys eikä tarpeeton ilmoitus. He olivat kadonneet. Se että tulivat takaisin, ei muuta tuota tosi asiaa.

Vierailija
272/355 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku vastata, joku siis joka on sitä mieltä että tämä kylpylään lastensa kanssa kadonnut rouva toimi oikein, olisiko se ok että vaimo ilmoittaisi lähtevänsä tyttöjenreissulle ja mies tästä suivaantuneena eräs kaunis päivä hakisi lapset hoidosta ja vaimolle mitään ilmoittamatta olisi lasten kera poissa kaksi päivää, eikä vastaisi puhelimeen? Kavereille eikä sukulaisillekkaan ei olisi kertonut mitään. Palaisi sitten reissusta ja odottaisi vaimon olevan oppinut virheistään, pyytävän anteeksi ja menevän itseensä?

Etkö tajua, että verrannollista olisi se, että vaimo kävisi omin lupineen tyttöjen viikonloppureissulla joka viikonloppu vuosikausien ajan, vaikka mies pyytää, ettei menisi, ja lisäksi vaimo viettäisi arki-illat harrastuksissaan ja jättäisi kaikki kotityöt miehen yksin hpidettavaksi, eikä viitsisi muuttaa tapojaan, vaikka mies yrittäisi keskustella siitä monesti vuosien mittaan ja sanoisi, että tilanne ei ole ok.

Ensinnäkin tässä tapauksessa oli kyse siitä että mies teki paljon töitä ja oli työreissuilla, tuo kyseinen reissukin oli työporukan virkistäytymisreissu. Eli sinusta olisi ok?

Ei ole ollut 20v. mitään työnantajan järjestämiä virkistysreissuja, sillä yritys ei voi vähentää niitä verotuksessaan ja ne ovat työntekijälle veronalaista tuloa, josta maksetaan myös palkan sivukulut. Näin sanoo Suomen laki.

Jos jotakin on, ne ovat työntekijöiden itsensä järjestämiä ja maksamia ja jokainen päättää osallistuuko niihin vai ei ja viettääkö vapaa-aikaa työkavereiden vai oman perheensä seurassa.

Ja työntekijöiden on noudatettava työaikaa, eikä niitä ylitöitä kovinkaan paljon voi tehdä, sillä työnantajien työaikaa seurataan ja jos menee yli, yritys joutuu maksamaan sanktion. Osakkeenomistajat ja yrittäjät on tietysti erikseen, mutta tästä nyt ei ollut kysymys.

Vierailija
273/355 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sais nyt tulla kertomaan miten yllätykseen on suhtauduttu!

Vierailija
274/355 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nämä ihme hepuloijat että soittavat heti poliisin jos ei tiedä missä lapset on tuosta kylpylärouvasta tajua että on eri asia jos ei tiedä missä pelkät lapset on mutta ne on selkeästi turvallisen aikuisen seurassa vaikka et tiedä missä he ovat. Ihan samalla tavalla et tiedä missä ne on jos olet töissä ja työmatkalla päiväkausia läpeensä. Miksi nyt on eri? Ai siksi kun kerrankin olet kotona ja silloin pitää mennä sinun pillisi mukaan ja sinulla sairas tarve moiselle valtapelille?

Poliisi ei edes tee mitään muutamaan päivään näissä tilanteissa jos ei ole pelkoa esim siitä että lapsi ollaan viemässä rajojen ulkopuolelle.

Vierailija
275/355 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies on ton tyyppinen jo nyt, ja siksi me ei lapsia tehdäkään. Hän kyllä haluaisi, mutta minä en ole koskaan ollut niin innoissani. Olen ajatuksen tasolla sanonut voivani myöntyä yhteen, mutta tässä nyt vuosien yhteiselon jälkeen se lähinnä hirvittää – ei lapsen itsensä takia vaan millainen kumppani mulla olisi sitä kasvattamassa sitten. Muuten ihan hyvä mies, mutta kotona ei tee mitään kun "duuni väsyttää". Itsehän olen myös ihan kokonaan työelämässä, samalla alalla vieläpä.

Ymmärrän mikset halua lapsia tehdä ja se on sun oikeutesi, mutta miehellä on myös oikeus etsiä itselleen nainen joka lapsia haluaa. Voisitko siis ystävällisesti kertoa sille miehellesi ettet aio ikinä tehdä lapsia niin että mies voi päättää jääkö suhteeseen vai ei.

Täällä aina puhutaan kuinka väärin on tehdä naiselle noin. No ihan yhtä väärin se on miestäkin kohtaan.

Vierailija
276/355 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö nämä ihme hepuloijat että soittavat heti poliisin jos ei tiedä missä lapset on tuosta kylpylärouvasta tajua että on eri asia jos ei tiedä missä pelkät lapset on mutta ne on selkeästi turvallisen aikuisen seurassa vaikka et tiedä missä he ovat. Ihan samalla tavalla et tiedä missä ne on jos olet töissä ja työmatkalla päiväkausia läpeensä. Miksi nyt on eri? Ai siksi kun kerrankin olet kotona ja silloin pitää mennä sinun pillisi mukaan ja sinulla sairas tarve moiselle valtapelille?

Poliisi ei edes tee mitään muutamaan päivään näissä tilanteissa jos ei ole pelkoa esim siitä että lapsi ollaan viemässä rajojen ulkopuolelle.

Sama suomeksi, kiitos!

Vierailija
277/355 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama suomeksi, kiitos!

Eri asia onko ne pelkät lapset kadoksissa kun se että toinen vanhempi johon luotat arkena on niiden kanssa jossain. Perus arkena et välitä siitä että se vanhempi lapsineen tekee mitä haluaa vaikka sinulle ei siitä ilmoiteta. Mutta heti kun sinä olet kotona pitää tehdä kaikki sinun pillisi mukaan ja ilmoittaa joka henkäys.

Vierailija
278/355 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ihmettelen mistä te näitä surkimuksia löydätte jotka ei auta kotitöissä?. Missä ne olleet ennen kun tapasitte?. Minun mies opiskeli armeijan jälkeen toisella paikkakunnalla ja teki itse kotityönsä ja meillä kotona jaetaan kotityöt. Lähinnä siis se joka kerkeää niin tekee ja meillä ei koskaan riidellä kotitöistä. Mies on vuorotyöläinen ja on vapaalla arkisin eli silloin vie pojan kouluun, käy kaupassa, täyttää tiskikoneen, pesee pyykkiä ja lenkittää koiran. Minä viikonloppuisin teen samat kun hän on töissä. Koiraa lenkitetään yhtä paljon koska yhdessä on se hankittu.

!0 vuotta oltu pian naimisissa ja tehty näin alusta lähtien. Mikäli toisella on menoja niin sitten katsotaan kuka vie koiran tai on pojan kanssa. Poika tosin jo 7 v. niin on paljon kavereiden kanssa.

Vierailija
279/355 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mistä sinä tiedät että ne lapset ovat turvassa toisen vanhemman kanssa, kun tämä ei vastaa puhelimeen päiviin? Niin? Et yhtään mistään. Ihan sama jos lapset ovat vaikka hoidossa ja yhtäkkiä hoitaja ei vastaa koko iltana puhelimeen, sinä et yhtään ihmettele ja huolestu?

Vierailija
280/355 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies tienaa 100% perheen rahoista, kuuluu hänelle silloin 0% kotitöistä. Jos mies tienaa 50% perheen rahoista, kuuluu hänelle silloin 50% kotitöistä.

Miten siis on?

Höh, vaimohan tekee töitä tuossa ilmaiseksi.

Tai mistä minä tiedän. Ehkä vaimo laskuttaa mieheltä kotihoitajan ja lastenhoitajan sekä koiravahdin palkan.

Jos ei, miehen kannattaa laskea, miten paljon vaimon ilmainen työ säästää miehen tienaamaa rahaa.