Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kummallisia asioita, joita lääkäri on teistä kirjoittanut lausuntoon tms.?

Vierailija
20.04.2017 |

Tänään tuli B-lausunto postissa. Siinä luki mm. "ulkoisesti huoliteltu, ikäistään nuoremman näköinen". Olen 33, joten pitäisi varmaan olla otettu. Mutta miksi tuollaisia tarvitsee lääkärintodistukseen kirjoittaa?

Mitäs erikoisuuksia teidän lausunnoistanne on tullut vastaan?

Kommentit (379)

Vierailija
1/379 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hieman pisti hymyilyttämään kommentti "Hieman obeesi", kun olin ylipainon puolella yli 30 kilon verran.

Vierailija
2/379 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla luki ortopedin lausunnossa "Obeesi potilas". Oon 167cm ja 52kg....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/379 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hiukset laittamatta". Ne oli laitettu kyllä ja pestykin, muttei sitten vissiin tarpeeksi hienosti, kun en osaa.

"Psykomot. jähmeä ja ilmeetön, niukkasanainen". Ilveilläkö pitäisi ja varmaan rv 35 saatoin jo olla vähän fyysisesti jähmeä. Mitäs sitä jaarittelemaan.

"Ei riisu talvitakkia/ talvitakki päällä". No anteeksi.

Sitten on ollut juuri noita, että "siisti", "hänen kanssaan pääsee nopeasti hyvään vuorovaikutukseen" jne. Mutta nuo ensiksi mainitut kyllä ärsyttää ja loukkaa. Ne tuntuvat täysin epäoleelliselta arvostelulta ja sellaista ei B-lausunnon tulisi sisältää.

Vierailija
4/379 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoliteltu jne. kommentit viittaavat todennäköiseen yhteiskuntaluokkaasi joka puolestaan kertoo luultavasti elämäntavoistasi.

Vierailija
5/379 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

'Lähtenyt hyppelehtimään käytävälle' lukee synnytyskertomuksessa. Olin jonkin aikaa yksin synnytyssalissa, kätilöä ei näkynyt eikä kuulunut missään missään ja soittokello oli rikki. Oli pakko lähteä etsimään kätilöä - tyttö syntyi 5 min kuluttua tuosta 'hyppelystä'.

Vierailija
6/379 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään, lausunnoissa on aina kirjoitettu vain syistä miksi olen siellä, lääkärin diagnoosi ja hoito.

Vierailija
7/379 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt muista kuinka oli tarkalleen kirjoittanut käyttäen hienompia sanoja, mutta junttikielellä puhuin järkevän oloisesti ja vaikutin olevan tässä maailmassa. Ja että potilas haisee voimakkaasti tupakalta.

Kyseessä tutkimus laajentuneista imusolmukkeista :D

Vierailija
8/379 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"atleettinen ruumiinrakenne"

Vierailija
9/379 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoliteltu jne. kommentit viittaavat todennäköiseen yhteiskuntaluokkaasi joka puolestaan kertoo luultavasti elämäntavoistasi.

Ihmetyttää silti, mihin tuollaisia kommentteja tarvitaan, kun se elämäntilanne kuitenkin yleensä selvitetään lausunnossa ihan selväsanaisestikin.

Vierailija
10/379 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pukeutuu korkeisiin korkoihin vaikka on pitkä nainen muutenkin, käyttää laadukkaita ja huomioita herättäviä vaatteita" kun olin masennuksen takia käynyt psykiatrian poliklinikalla..

Vierailija
11/379 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keuhkoahtauma.

En ole itse vain ollut tästä tietoinen ja ei mulla kyllä käsittääkseni sitä ole.

Tuota kun en tiedä mitä ihmettä lääkärit siinä koneelle nakuttaa, kun selitän vaivoista.

Tämä diaknoosi oli tullut niihin aikoihin, kun muutaman vuoden aikana tyyliin lääkärissä käynyt hakemassa saikkua vain mahataudin tai influenssan takia. Keuhkojakaan ei ole kuvattu tai kuunneltu, niin miten voi papereissa noin lukea?

Vierailija
12/379 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle kävi paremmin kuin itselleni. Mulla luki poissaolevan ja sekavan oloinen. Vähän jäi häiritsemään, että millä tavalla.

Lääkäri kyllä itse sekoili tietokoneensa kanssa: aluksi oli väärän potilaan tiedot auki ja selitti kaiken maailman kokeiden tuloksista eikä uskonut, kun väitin, etten ole moisissa käynyt eikä mulla ole koskaan ollut käytössä lääkettä X tai Y 😂

Vierailija
13/379 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää silti, mihin tuollaisia kommentteja tarvitaan, kun se elämäntilanne kuitenkin yleensä selvitetään lausunnossa ihan selväsanaisestikin.

Ihmiset valehtelee. Lupaan sulle että kukaan ei kerro esim. Työterveystarkastuksessa kuinka paljon oikeasti juo alkoholia. Tai vetää piriä.

Vierailija
14/379 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli korvatulehdus ja lääkäri mittaili katseellaan päästä jalkoihin ja tuumas: Kai sä ihan normaali olet. Jäi vähän hämmentynyt olo, mutta sain sentään lääkkeet.

Vierailija
15/379 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei ole edes yrittänyt imettää kuin pari viikkoa. Tullut 17kg ylipainoa raskauden aikana, joita ei saanut pois"

Kerroin että imetin 5 kuukautta osittain, osittain pumppasin maitoa. Se on siis vain pari viikkoa, eikä tarpeeksi yritystä?

Paino oli tuolloin 75kg ja olen 168cm pitkä. Kyllä, ylipainoa mutta että 17kg?

Vierailija
16/379 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keuhkoahtauma.

En ole itse vain ollut tästä tietoinen ja ei mulla kyllä käsittääkseni sitä ole.

Tuota kun en tiedä mitä ihmettä lääkärit siinä koneelle nakuttaa, kun selitän vaivoista.

Tämä diaknoosi oli tullut niihin aikoihin, kun muutaman vuoden aikana tyyliin lääkärissä käynyt hakemassa saikkua vain mahataudin tai influenssan takia. Keuhkojakaan ei ole kuvattu tai kuunneltu, niin miten voi papereissa noin lukea?

Lääkäri on tehnyt kirjaukset vasta myöhemmin päivällä ja sekoittanut sinut johonkin toiseen potilaaseen. Olisi kannattanut korjauttaa asia, niin ei olisi jäänyt kummittelemaan tietoihisi, jos tuo diagnoosi kerran ei voi pitää paikkaansa.

Vierailija
17/379 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa on ihan relevantteja. Olemuksella on merkitystä diagnosoinnissa ja sairauden ja toimintakyvyn arvioinnissa. Esimerkiksi:

Siisti= Huolehtii itsestään. Toimintakyky ei siinä auhteessa alentunut

Asiallinen= Ei ole sekava, harhoissa tai dementikko

jne.

Vierailija
18/379 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut ihan tietämättäni raskaana. :) Kamalinta oli se, että lääkäri ei uskonut, etten ole. Tästä syntyi aikamoinen show... Asia piti ihan selvitellä eri tahoilta, etten valehtele 😂

Vierailija
19/379 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpönlöpön. Jos lääkäri kirjoittaa että siisti ulkoasu, niin sen tarkoitus on vain ilmaista että potilaan sen hetkinen terveydentila ei ole niin huono, että ei jaksaisi peseytyä, kammata hiuksia jne.

Vierailija
20/379 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kurlaa alkoholipitoisella suuvedellä päivittäin kahdesti. Muuten ei käyttöä."

Ööööööö?!

Vähän yllättävää, koska

A) mistään alkoholin käytöstä tai kurlailuista ei puhuttu.

B) ei olisi liittynyt mun työtapaturmassa murtuneeseen sormeen noin niinkus muutenkaan mitenkään.

C) En käytä suuvettä. Alkoholia kylläkin joskus.

varmaan sekoittanut potilaat kirjatessaan?