Naiset ovat yleensä huonompia autokuskeja kuin miehet, perustelut:
Aivan sama mitä sanotte, mutta olen sitä mieltä että naiset ovat yleensä huonompia kuskeja kuin miehet. Aivan samalla tavalla kun esimerkiksi miehet ovat yleensä vähemmän kiinnostuneita vauvoista, laihdutuskuureista tai ripsiväreistä. Siis yleensä, poikkeuksia on aina. Naiset ovat yleensä huonompia autokuskeja kuin miehet, piste.
Naiset jännittävät autolla ajo -> Epävarmuus, ei esimerkiksi uskalleta liittyä muiden autojen joukkoon liittymästä, vaan jarrutellaan ja yhtäkkiä tungetaan paniikissa johonkin huonoon väliin.
Naiset eivät katso peileihin, tai edes sivuikkunoista ulos, eikä pää käänny -> Eivät näe muuta liikennettä, eivät osaa ennakoida, eivätkä näe esimerkiksi moottoritien "ohituskaistalla", että heidän takanaan joku tulisi 30km/h nopeampaa kuin he itse (koska ajavat 30km/h alempaa nopeutta kuin rajoitus, kun eivät seuraa liikennettä & liikennemerkkejä), vaan jäävät tien tukkeeksi.
Naiset eivät osaa arvioida ajokeliä -> Jos on vaikka talvi, ja tienpinta on kuitenkin täysin kuiva, suolauksen tms. ansiosta, naiset kuvittelevat että täytyy silti ajaa vaikka 80km/h alueella 50km/h, koska on talvi.
Suurin syy siihen että naiset ovat yleensä huonompia kuskeja kuin miehet, on se että naisia pelottaa se ajaminen ja ovat epävarmoja. Tämä ei tee siis naisista mitenkään huonompia ihmisiä tai tyhmiä. Naiset vaan ovat tässä asiassa yleensä huonompia kuin miehet.
Kommentit (72)
Mä olen parempi kuski kuin useimmat miehet. Useampi mies on sen mulle sanonut ja tiedän sen kyllä itsekin. Ajotyylini on enemmän miesmäinen paitsi että en tee hulluja ohituksia enkä ota turhia riskejä. En ole naisille tyypilliseen tapaan yhtään epävarma liikenteessä. Ajan paljon päivittäin ja olen tehnyt sen havainnon että naiset ovat usein epävarmoja ja sähläävät. Tämän huomaa hyvin vaikka parkkihalleissa. Miehet taas kaahailevat, eivät noudata mitään nopeusrajoituksia, tekevät vaarallisia ohituksia jne. Yleensä mitä ökympi auto on alla sitä hullumpi kuski.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen parempi kuski kuin useimmat miehet. Useampi mies on sen mulle sanonut ja tiedän sen kyllä itsekin. Ajotyylini on enemmän miesmäinen paitsi että en tee hulluja ohituksia enkä ota turhia riskejä. En ole naisille tyypilliseen tapaan yhtään epävarma liikenteessä. Ajan paljon päivittäin ja olen tehnyt sen havainnon että naiset ovat usein epävarmoja ja sähläävät. Tämän huomaa hyvin vaikka parkkihalleissa. Miehet taas kaahailevat, eivät noudata mitään nopeusrajoituksia, tekevät vaarallisia ohituksia jne. Yleensä mitä ökympi auto on alla sitä hullumpi kuski.
Voi hellanlettas! Älä aja liian lujaa, jookosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hellanlettas! Älä aja liian lujaa, jookosta.[/quot
Miksi kaahailisin? Juurihan mä tossa kirjoitin etten ota turhia riskejä. Ota silmä käteen.
Tämähän ei pidä paikkaansa lainkaan. Suurin osa kolhuista ja kolareista liikenteessä on miesten aiheuttamia vaikka naiset ajavat paljon.
Tämä oli siis vain sinun rajoittunut mielipiteesi.
Miehet ovat naisia huonompia kuskeja mutta heillä on suhteettoman suuret luulot omista taidoistaan. Naiset taas vähättelevät osaamistaan. Miehethän ne kolaroivat ja mokailevat liikenteessä paljon enemmän.
Miehet pelleilee niin paljon autoilla jo nuorena, että tietävät miten auto käyttäytyy missäkin tilanteessa.
No talvella ite jarrutan kun lähen ajeleen, että tiedän miten liukasta on. Peileistä kattelen aina ja kyllä mun pääkin vielä kääntyy. Epävarma olen usein joo koska ajan aika vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutkimukset kuitenkin osoittavat päinvastaista. Yhden ihmisen mutu ei ole yhtä kuin totuus. Koita jaksaa ap. :)
Mitkä tutkimukset?
Voitko esittää tutkmuksen jossa kerrotaan naisten aiheuttavan vähemmän onnettomuuksia per ajettu kilometri.
Yleensä tutkimuksissa otetaan perusmuuttujat huomioon, joten oletan niin tehdyn tässäkin.
Kuinka moni nainen on joskus leikkinyt autolla? Heitellyt käsijarrukäännöksia yms.
Auton perusteellisen hallinnan oppii vain leikkimällä ja rälläämällä. Tietenkään tätä ei pidä tehdä yleisillä teillä...
Kuten ap kirjoittaa:
"Aivan sama mitä sanotte, mutta olen sitä mieltä että naiset ovat yleensä huonompia kuskeja kuin miehet."
Mitäpä tässä sitten jankkaamaan. Minkäänlaiset tutkimustulokset eivät häntä vakuuta. Piste.
Michele Mouton <3 Siinä ois nainen minun makuun :) Eikä taatusti jää kakkoseksi plastan "ajomiesten" kanssa.
Meillä minä ajan aina kun olemme miehen kanssa autolla liikkeellä ja ihan vaan siksi että olen parempi kuski kuin mieheni. Näin meillä.
Edelleenkin naiset ovat vaaraksi liikenteessä, kuten tuolla aiemmissa kirjoituksissa on tullut hyvinkin selväksi. Valitettavasti mielipiteellä ei voi muuttaa totuutta.