Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset ovat yleensä huonompia autokuskeja kuin miehet, perustelut:

Vierailija
20.04.2017 |

Aivan sama mitä sanotte, mutta olen sitä mieltä että naiset ovat yleensä huonompia kuskeja kuin miehet. Aivan samalla tavalla kun esimerkiksi miehet ovat yleensä vähemmän kiinnostuneita vauvoista, laihdutuskuureista tai ripsiväreistä. Siis yleensä, poikkeuksia on aina. Naiset ovat yleensä huonompia autokuskeja kuin miehet, piste.

Naiset jännittävät autolla ajo -> Epävarmuus, ei esimerkiksi uskalleta liittyä muiden autojen joukkoon liittymästä, vaan jarrutellaan ja yhtäkkiä tungetaan paniikissa johonkin huonoon väliin.

Naiset eivät katso peileihin, tai edes sivuikkunoista ulos, eikä pää käänny -> Eivät näe muuta liikennettä, eivät osaa ennakoida, eivätkä näe esimerkiksi moottoritien "ohituskaistalla", että heidän takanaan joku tulisi 30km/h nopeampaa kuin he itse (koska ajavat 30km/h alempaa nopeutta kuin rajoitus, kun eivät seuraa liikennettä & liikennemerkkejä), vaan jäävät tien tukkeeksi.

Naiset eivät osaa arvioida ajokeliä -> Jos on vaikka talvi, ja tienpinta on kuitenkin täysin kuiva, suolauksen tms. ansiosta, naiset kuvittelevat että täytyy silti ajaa vaikka 80km/h alueella 50km/h, koska on talvi.

Suurin syy siihen että naiset ovat yleensä huonompia kuskeja kuin miehet, on se että naisia pelottaa se ajaminen ja ovat epävarmoja. Tämä ei tee siis naisista mitenkään huonompia ihmisiä tai tyhmiä. Naiset vaan ovat tässä asiassa yleensä huonompia kuin miehet.

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen, ja niin paskalta kun se tuntuukin myöntää, niin aloittajan kanssa samaa mieltä. Tietysti miehillä on ajamisessa omat haasteensa; ottavat turhia riskejä yms enemmän kun naiset, minkä takia ovat onnettomuustilastojen kärjessä. Mutta joku luontainen kyky miehillä tähän autolla ajamiseen vain on,  monilla naisillakin toki, mutta harvemmalla. Itse olen ollut juuri tuollainen ap:n kuvailema epävarma kuski, mutta suurella harjoittelulla tullut paremmaksi - jos haluaa miesten kanssa samalle tasolle, ei auta kun harjoitella. 

Vierailija
42/72 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kokemuksen mukaan tiellä tupeksijat ovat ihan yhtä usein miehiä kuin naisia. Miehillä yleensä vielä sellainen vaarallinen piirre, että ensin liian hitaasti ajettuaan alkavat estää ohittajaa pääsemästä ohi, kun huomaavat että ohittaja on nainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen naiskuski, paljon ajanut. Ajokortti ollut 18-vuotiaasta ja parisuhteessa ollessani olen se joka ajaa, miehet on mielellään istuneet kyydissä. En tunnusta olevani epävarma mutta en kaahaakaan. Mutta kyllä monesti näkee epävarmoja naisia ratissa. Mistä sellaisen tunnistaa? Ei uskalleta liittyä moottoritielle tarvittavalla vauhdilla, ajetaan nenä kiinni lasissa tai vaihtelevalla nopeudella. Jos seuraa ihmisiä esim marketin parkkipaikalla, kyllä useammin mies nousee auton rattiin ja nainen viereen.

Vierailija
44/72 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä oon 30-v nainen ja vasta saamassa kortin. Voin myöntää, että toistaiseksi pelottaa ajaminen aivan sikana. En tiedä liittyykö niinkään sukupuoleeni - ikään ehkä enemmän, olen liian tietoinen siitä, mitä riskejä autolla ajamiseen liittyy ja pelkään vahingoittavani jotakuta. Olkaa kärsivällisiä, kyllä se varmaan ajan ja kokemuksen myötä helpottaa mullakin! 

Vierailija
45/72 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

paska trolli :D yritä ensi kerralla paremmin

Vierailija
46/72 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ovat miehiä turvallisuushakuisempia kuljettajia. Naiset käyttävät enemmän turvavyötä ja syyllistyvät harvemmin rattijuopumuksiin.

Turvallisuushakuisuudesta huolimatta myös naisille tapahtuu onnettomuuksia. Naiset töppäilevät miehiä enemmän pienillä tilannenopeuksilla pihoilla ja parkkipaikoilla. Tilastot osoittavat naisien syyllistyvän etenkin peruutusvahinkoihin ja muihin kolhimisiin. Naiset ovat useammin osallisena lieviä vammoja aiheuttavissa liikenneonnettomuuksissa.

Miehet sen sijaan ovat yliedustettuina vakavammissa tilastoissa. Kuolemaan johtaneisiin rattijuopon aiheuttamiin onnettomuuksiin syyllistyneistä 90 prosenttia on miehiä. Vakuutusyhtiöiden tilastojen mukaan miehet aiheuttavat 70 prosenttia kaikista liikennevahingoista. Myös liikenteessä kuolleista 70 prosenttia on miehiä, ja miesten riski vammautua vaikeasti liikenteessä on selvästi naisten riskiä suurempi.

Miesten yliedustus ei selity sillä, että enemmistö kuskeista olisi miehiä. Ajokortillisten määrä tasaantuu koko ajan. Nuoremmissa ikäryhmissä naisilla ja miehillä on yhtä paljon ajokortteja. Miehet ajavat naisia enemmän, mutta se ei selitä koko riskiä.

Kyse on miehille tyypillisestä riskikäyttäytymisestä, jolloin kuljettaja arvioi asioita väärin. Tyypillinen nuoren mieskuljettajan onnettomuus on hyvällä kelillä kovassa vauhdissa tapahtunut hallinnan menetys.

Miehille kaahaaminen on tyypillisempää. Varsinkin nuorille miehille auto on huvittelun väline, jota käytetään elämysten etsintään.

Tutkimuksissa miehet arvioivat naisia useammin omat ajotaitonsa keskinkertaista paremmiksi tai jopa erinomaisiksi. Liikenneturvan näkökulmasta naiset selviävät liikenteessä paremmin, koska he aiheuttavat vähemmän vakavia vahinkoja.

Kun katsotaan vakavia henkilövahinkoja, ehdottomasti suurin ongelmaryhmä on nuoret kuljettajat. Koko joukkoa ei pidä leimata, mutta varsinkin nuorten miesten keskuudesta löytyy vaarallisia kuljettajia. Tämä ongelma ei tule teiltämme katoamaan, ellei siihen löydetä uusia ratkaisuja.

47/72 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, joku tuolla jo ekoissa viesteissä mainitsi sen, että monesti tuo johtuu vain vähemmästä ajokokemuksesta ja niinhän se on. Itse en tunnista itsessäni yhtään noista ominaisuuksista, koska joudun ajamaan melko paljon, pelkistä työmatkoista tulee vuodessa jo päälle 20000km ja siihen vielä muut ajelut päälle.

Vierailija
48/72 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä siitä samaa mieltä että naiset usein ovat liian epävarmoja liikenteessä. Olin naispuoleisen kaverini kyydissä viime viikolla ensimmäistä kertaa ja huhhuh sitä kiroilun ja itkemisen määrää kun ajettiin ruuhka-aikana keskustassa. Jännitti jokaista mäkilähtöä ja kaistanvaihtoam purskahti kerran itkuunkin. Itsellä ei missään vaiheessa ole tällaista epävarmuutta ollut liikenteessä.

Toisaalta osa miehistä (pahin osa miehistä tuo 35-50v) ovat aivan liian rohkeita ajaessaan, ajavat aivan puskurissa kiinni, tekevät tyhmiä ohituksia, aiheuttavat vaaratilanteita ja käyttäytyvät aggressiivisesti liikenteestä. Välillä ihan pelottaa kun yrittää ajaa rajoitusten mukaan niin siellä on usein joku keski-ikäinen mies bemarinsa kanssa kymmenen metrin päässä takarenkaista niin siinä sitten yritä rauhallisesti seurata liikennetta...Mieluummin epävarmuus kuin pähkähulluus.

Vierailija
49/72 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0/5

paska trolli :D yritä ensi kerralla paremmin

Joo, no jos mä teen sit seuraavaksi aloituksen jostain missä miehet on huonoja, niin säilyy tasa-arvo.

t.ap

Vierailija
50/72 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikenteessä tapahtuvista vaaratilanteista on naisten aiheuttamia kahdeksan kymmenestä.

Tämä on helppo jokaisen todeta, ryhtymällä aina kirjaamaan ylös vaaratilanne ja sen aiheuttaja, totta vaikka nyt tuntuisikin uskomattomalta.

Olen seurannut tällätavoin noin kaksi vuotta naisten liikenteessä hölmöilyä ja olen ehdottomasti sitä mieltä, että kaikilta naisilta kortit pois ja tämä ilman minkäänlaista poikkeusta.

Ryhtykää seuraamaan tilannetta (myös naiset) ja yllätytte.

Ai, kumma juttu. Tavallisimmat vaaratilanteet, joita kohtaan, ovat uhkarohkeita ohituksia, ja sanoisin että näissä kuskina 90 %:ssa on mies. Mitä SINÄ pidät vaaratilanteena? Sitä että joku ajaa hieman liian hiljaa tms?

Miksi nuo sinun vaaratilanteet eivät mitenkään korreloi onnettomuustilastojen kanssa? Mies on liikenteessä vaarallisempi, se on kaikissa tutkimuksissa todettu.

Vierailija
51/72 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ovat tunnetusti hyviä ottamaan kritiikkiä vastaan. Tästäkin ketjusta huomaa.

Vierailija
52/72 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikenteessä tapahtuvista vaaratilanteista on naisten aiheuttamia kahdeksan kymmenestä.

Tämä on helppo jokaisen todeta, ryhtymällä aina kirjaamaan ylös vaaratilanne ja sen aiheuttaja, totta vaikka nyt tuntuisikin uskomattomalta.

Olen seurannut tällätavoin noin kaksi vuotta naisten liikenteessä hölmöilyä ja olen ehdottomasti sitä mieltä, että kaikilta naisilta kortit pois ja tämä ilman minkäänlaista poikkeusta.

Ai, kumma juttu. Tavallisimmat vaaratilanteet, joita kohtaan, ovat uhkarohkeita ohituksia, ja sanoisin että näissä kuskina 90 %:ssa on mies. Mitä SINÄ pidät vaaratilanteena? Sitä että joku ajaa hieman liian hiljaa tms?

Miksi nuo sinun vaaratilanteet eivät mitenkään korreloi onnettomuustilastojen kanssa? Mies on liikenteessä vaarallisempi, se on kaikissa tutkimuksissa todettu.

"Women are 25 percent more prone to have a road accident than male drivers, says the report released on Wednesday by Suva, the Swiss non-profit insurance and accident prevention company. 

When one considers that women drive 40 percent fewer kilometres on average per year than men, the risk of women having a crash is even higher when based on distance driven, the company said.

Suva concluded the accident risk is twice as high among women than men on a per kilometre basis.

It called for increased prevention campaigns specially targeted at female drivers.

It’s not that women have become more dangerous, the statistics show."

https://www.thelocal.ch/20130110/women-drivers-more-accident-prone-than…

Vierailija
53/72 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin nuo kuvailemasi piirteet näen monen miehen ( ja naisen) tekevän.

Usein mies, nuori tai vanha.

T. Hemmetin hyvä naiskuski.

Vierailija
55/72 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutkimukset kuitenkin osoittavat päinvastaista. Yhden ihmisen mutu ei ole yhtä kuin totuus. Koita jaksaa ap. :)

En osaa tosiaan tutkimuksista sanoa yhtään mitään. Omasta kokemuksesta tässä vain puhun. Itse ajan vuodessa suunnilleen 20 000km, niin on hieman kokemusta asiasta. Mutta kiitos tsempeistä :)

t.ap

20 000 vuodessa? Eihän tuo ole edes paljoa..

Vierailija
56/72 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskusteluun liittyy kuorma-autoa ajanut nainen, ja tuli sitä intin autoillakin ajettua. Oman empiirisen kokemukseni mukaan niin miehistä kuin naisista löytyy eritasoisia kuljettajia. Sosiologiaan perehtymällä voi havaita, kuinka voimakkaasti kulttuuri ja sosialisaatio vaikuttavat ihmisiin. Autoilu on perinteisesti ollut miesten linnake, jota naiset aristellen ovat valloittaneet. Biologiset selitykset ajotaidoille ovat puhdasta paskaa, kulttuuri vaikuttaa kaikkeen. Ei ole olemassa autogeeniä, itse kiinnostuin autoista isäni innoittamana. Motivaatio on tutkimuksissa havaittu mahdottomaksi, jos ei ole tietoa aiheesta. Tiivistettynä: nuorille miehille autoilu ja ajotaito on itseisarvo, harva mieskuski myöntää olevansa huono. Heille esitellään autoilua ja moottoriurheilua innostuneena. Naiset, jopa kaltaiseni hyvät, kokeneet kuskit, kokevat vähättelyä ja arvostelua, joka tekee kuljettajasta epävarman. "Ajat kuin nainen, tyypillinen naiskuski" tms. Itse sain arvostusta ja luottoa ajotaidoilleni vasta, kun olin konkreettisesti osoittanut olevani keskivertomiehiä taitavampi.

Vierailija
57/72 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaaratilanteet ovat niitä läheltäpiti kolari tilanteita, jolta juuri ja juuri säästyttiin.

Kummallista kyllä, minä en tapaa juurikaan tuollaisia sinun omassa päässäsi keksimiäsi ohituksia, mutta ehkä se johtuu siitä että ajan vain hieman alle 100.000 km vuosittain työkseni (en ole rekkakuski) euroopan eri maissa ja sinä taas ilmeisesti ajat minua huomattavasti enemmin kilometrejä vuosittain.

Perustelet oman mielipiteesi ja tunteesi tiedoksi perustaen tilastoihin jotka ovat täydellisesti vajavaisia vaatien korrelaatiota tapahtumiin joita ei luonnollisesti edes voida, eikä siten ole myös tilastoitu.

Sen sijaan sinun totuutena pitämäsi tilastot ovat vajavaisia, koska yhdessäkään niistä ei ole otettu muuttuvia tekijöitä huomioon (miesten ajamat kilometrimäärät, sukupuoli autoilijoiden lukumäärässä, ym.ym.)

Tämän lisäksi tilastoja on sen miljoona erilaista, niin puoltamaan kuin kumoamaan toinen toisensa.

On turhaa edes odottaa sinulta objektiivistä suhtautumista faktoihin, jotka ovat jokaisen silmien alla päivittäisessä liikenteessä nähtävissä ja todettavissa, kunhan avaa silmänsä ja on edes hieman rehellinen sille mitä joutuu näkemään.

Edelleenkin olen naisten ajokorttien välittömän peruuttamisen kannalla, sillä naisten liikenteessä mukanaolo aiheuttaa ruumiita joka päivä ympäri maailmaa.

Vierailija
58/72 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaaratilanteet ovat niitä läheltäpiti kolari tilanteita, jolta juuri ja juuri säästyttiin.

Kummallista kyllä, minä en tapaa juurikaan tuollaisia sinun omassa päässäsi keksimiäsi ohituksia, mutta ehkä se johtuu siitä että ajan vain hieman alle 100.000 km vuosittain työkseni (en ole rekkakuski) euroopan eri maissa ja sinä taas ilmeisesti ajat minua huomattavasti enemmin kilometrejä vuosittain.

Perustelet oman mielipiteesi ja tunteesi tiedoksi perustaen tilastoihin jotka ovat täydellisesti vajavaisia vaatien korrelaatiota tapahtumiin joita ei luonnollisesti edes voida, eikä siten ole myös tilastoitu.

Sen sijaan sinun totuutena pitämäsi tilastot ovat vajavaisia, koska yhdessäkään niistä ei ole otettu muuttuvia tekijöitä huomioon (miesten ajamat kilometrimäärät, sukupuoli autoilijoiden lukumäärässä, ym.ym.)

Tämän lisäksi tilastoja on sen miljoona erilaista, niin puoltamaan kuin kumoamaan toinen toisensa.

On turhaa edes odottaa sinulta objektiivistä suhtautumista faktoihin, jotka ovat jokaisen silmien alla päivittäisessä liikenteessä nähtävissä ja todettavissa, kunhan avaa silmänsä ja on edes hieman rehellinen sille mitä joutuu näkemään.

Edelleenkin olen naisten ajokorttien välittömän peruuttamisen kannalla, sillä naisten liikenteessä mukanaolo aiheuttaa ruumiita joka päivä ympäri maailmaa.

No mutta kuinkas sattuikaan, tuolla yläpuolella olleessa viestissä olikin tehty tilasto jossa oli huomioitu kirjoittamiani puutteita aiemmin julkaistuissa tutkimuksissa ja miten nyt ollakaan tässä näin kävi.

Lueppa tyttö tämän linkin sisältö:

https://www.thelocal.ch/20130110/women-drivers-more-accident-prone-than…

Vierailija
59/72 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset ovat tunnetusti hyviä ottamaan kritiikkiä vastaan. Tästäkin ketjusta huomaa.

Älä nyt viitti, saat kohta kaikki naiset kimppuusi.

Vierailija
60/72 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole koskaan kolaroinut tai saanut sakkoja. Nykyinen mieheni on ajanut noin 10 ylinopeussakot, sekä ajanut autolla seinään ja toisen auton perään. Eksäni ajoi minun autollani kolarin ja toisella kerran naarmutti autoa parkkipaikalla.

Yksikään naispuolisista ystävistäni ei ole kolaroinut. Naiset saattaa olla epävarmempia ja varovaisempia kuskeja, mutta silti suuret kolarit ja vahingot sattuu miehille. Miehiä myös kuolee enemmän liikenneonnettomuuksissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi