Naiset ovat yleensä huonompia autokuskeja kuin miehet, perustelut:
Aivan sama mitä sanotte, mutta olen sitä mieltä että naiset ovat yleensä huonompia kuskeja kuin miehet. Aivan samalla tavalla kun esimerkiksi miehet ovat yleensä vähemmän kiinnostuneita vauvoista, laihdutuskuureista tai ripsiväreistä. Siis yleensä, poikkeuksia on aina. Naiset ovat yleensä huonompia autokuskeja kuin miehet, piste.
Naiset jännittävät autolla ajo -> Epävarmuus, ei esimerkiksi uskalleta liittyä muiden autojen joukkoon liittymästä, vaan jarrutellaan ja yhtäkkiä tungetaan paniikissa johonkin huonoon väliin.
Naiset eivät katso peileihin, tai edes sivuikkunoista ulos, eikä pää käänny -> Eivät näe muuta liikennettä, eivät osaa ennakoida, eivätkä näe esimerkiksi moottoritien "ohituskaistalla", että heidän takanaan joku tulisi 30km/h nopeampaa kuin he itse (koska ajavat 30km/h alempaa nopeutta kuin rajoitus, kun eivät seuraa liikennettä & liikennemerkkejä), vaan jäävät tien tukkeeksi.
Naiset eivät osaa arvioida ajokeliä -> Jos on vaikka talvi, ja tienpinta on kuitenkin täysin kuiva, suolauksen tms. ansiosta, naiset kuvittelevat että täytyy silti ajaa vaikka 80km/h alueella 50km/h, koska on talvi.
Suurin syy siihen että naiset ovat yleensä huonompia kuskeja kuin miehet, on se että naisia pelottaa se ajaminen ja ovat epävarmoja. Tämä ei tee siis naisista mitenkään huonompia ihmisiä tai tyhmiä. Naiset vaan ovat tässä asiassa yleensä huonompia kuin miehet.
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
no olipa paskaa..... =D
Ymmärrän. Totuus on joskus tuskaa.
Vierailija kirjoitti:
no olipa paskaa..... =D
Miksi oli mielestäsi kakkaa? Tämä ei tarkoita että miehet olisivat kaikenkaikkiaan naisia parempia ihmisiä, vaan ainoastaan tässä asiassa. Ja siis tämähän on täysin minun mielipiteeni.
t.ap
Miksiköhän sitä on naisten niin vaikea hyväksyä, että totta tämä on. Olen itsekin nainen ja koen kyllä että olen kehittynyt kuskina, mutta niin se vain on että tunnen vähemmän huonoja mieskuskeja kuin huonoja naiskuskeja.
Tähän voi vaikuttaa myös se, että kun koko perhe on autossa, mies ajaa lähes aina, tai niin kuin ap sanoo: YLEENSÄ. Tästä seuraa se, että nainen ei saa yhtä paljon kokemusta. Ei se mies ole syntynyt hyväksi kuskiksi, vaan ajaessa kehittyy.
Kukaan ei väitä että naiset ovat aina huonompia kuskeja. Yleensä he vain sitä ovat.
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhän sitä on naisten niin vaikea hyväksyä, että totta tämä on. Olen itsekin nainen ja koen kyllä että olen kehittynyt kuskina, mutta niin se vain on että tunnen vähemmän huonoja mieskuskeja kuin huonoja naiskuskeja.
Tähän voi vaikuttaa myös se, että kun koko perhe on autossa, mies ajaa lähes aina, tai niin kuin ap sanoo: YLEENSÄ. Tästä seuraa se, että nainen ei saa yhtä paljon kokemusta. Ei se mies ole syntynyt hyväksi kuskiksi, vaan ajaessa kehittyy.
Kukaan ei väitä että naiset ovat aina huonompia kuskeja. Yleensä he vain sitä ovat.
Tässä olen kanssasi samaa mieltä. Tuo naisten epävarmuus johtuu varmasti isoilta osin kokemuksen puutteesta.
t.ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no olipa paskaa..... =D
Ymmärrän. Totuus on joskus tuskaa.
En ymmärrä miksi naiset loukkaantuvat tästä asiasta aina jotenkin verisesti. Kaikessa ei voi olla paras, tai edes hyvä.
Tutkimukset kuitenkin osoittavat päinvastaista. Yhden ihmisen mutu ei ole yhtä kuin totuus. Koita jaksaa ap. :)
Joo naiset on epävarmempia kuskeja, mutta miehet kolaroi ja aiheuttaa vaaratilanteita reippaasti enemmän. Ihan tilastojen ja tutkimusten mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Joo naiset on epävarmempia kuskeja, mutta miehet kolaroi ja aiheuttaa vaaratilanteita reippaasti enemmän. Ihan tilastojen ja tutkimusten mukaan.
Miehet myös ajaa aika paljon enemmän. Mieti vaikka kuinka moni ammattikuski on mies eikä nainen. Synnytykseenkin kuolee enemmän naisia kuin miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Tutkimukset kuitenkin osoittavat päinvastaista. Yhden ihmisen mutu ei ole yhtä kuin totuus. Koita jaksaa ap. :)
En osaa tosiaan tutkimuksista sanoa yhtään mitään. Omasta kokemuksesta tässä vain puhun. Itse ajan vuodessa suunnilleen 20 000km, niin on hieman kokemusta asiasta. Mutta kiitos tsempeistä :)
t.ap
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin nähdä nämä tilastot ja tutkimustulokset, linkkiä kiitos! :)
Suurilta osin tuohonkin tulokseen (mikäli paikkansapitävä steitmentti) voisi olla syynä se, että edelleen, miehet vaan ajaa enemmän! Ja tässähän ei ole ainakaan minun mielestäni yhtään mitään loukkaantumisen aihetta. Kun olen ollut seurustelusuhteessa, olen mieluusti antanut miehen ajaa. Liekö opittua sieltä lapsuudesta, kun "isi" ajoi aina ja äiti oli pelkääjänpaikalla, mutta nyt sinkkuna tietenkin ajan minä, ja minusta on tullut ihan hyvä.
- 4
Vierailija kirjoitti:
Olet oikeassa. Mies istuu yleensä ratin takana ja nainen pelkääjän paikalla, joten onnettomuus menee miehen piikkiin. Mutta jos molemmat istuvat ratin takana yhtä paljon, nainen joutuu onnettomuuteen miestä useammin.
No kyllä molemmissa on hyviä ja huonoja. Myös miesten tyhmänrohkea tyyli on huono kun oletetaan että siihen pieneen väliin vaan mennään ja kirotaan kun taas se nainen voi hidastaa ja jäädä taakse (tai sitten tunkee hidastamisen jälkeen vastaavaan väliin)
Itse liikenteessä nähnyt molempia hyvinä ja huonoina, mutta kyllä yleensä totean töpeksijästä että ämmä ratissa ihan vaan yleisen tottumukset vuoksi. Olen siis 7v ajanut keskustassa kuorma-autoja sen 8h päivässä niin näkee kaikkea. Mutta jokainen tekee joskus virheitä niin pitäisi vaan ihmisten oppia joustamaan ja ajattelemaan että ehkä se toinen on ekaa kertaa ratissa.
Vierailija kirjoitti:
Mitkä tutkimukset?
Voitko esittää tutkmuksen jossa kerrotaan naisten aiheuttavan vähemmän onnettomuuksia per ajettu kilometri.
Olen kyllä enimmistä luettelemistasi asioista samaa mieltä.
Mutta: Naiset eivät myöskään kaahaa. Naiset eivät hae jännitystä riskikäyttäytymisellä liikenteessäkään. Naiset eivät yliarvioi ajotaitoaan. Naiset muistavat, että tiellä on muitakin käyttäjiä. Naiset ymmärtävät, että suojatietä ylittävä vanha pappa ei etene yhtä rivakasti kuin salskea nuorukainen.
Tämän takia naiset ovat parempia autokuskeja. Liikenteessä asenne ratkaisee, ei tekninen ajotaito.
On tätä tutkittukin. Miesten ja naisten onnettomuudet ovat keskimäärin erilaisia. Naisille tulee peltikolareita parkkihallissa, kun ei avaruudellinen hahmotus riitä pysäköintiin. MIehet ajavat ylinopeutta kuolonkolareita.
Kumpi on pahempi?
Öö, oikeastaan tarkoitat että kokemattomat kuskit ovat huonompia kuskeja. Sukupuolihan ei tuohon vaikuta sinällään mitenkään.
Joo, voi olla että monissa perheissä mies aina ajaa ja siten nainen on epävarmempi mutta ei kaikissa perheissä ole noin. Mun mies esim. ei aja mielellään kaupungin keskustoissa koska on maaseudulta kotoisin ja ajanut ajokorttinsa siellä. Ei myöskään hallitse taskuparkkia. Sanoisin että hän on se epävarmempi ja siten huonompi kuski kuin minä.
Varmaan kumpuaa miesten ja naisten kulttuurillisesta erosta. Miehiä kiinnostaa naisia enemmän autot ja niillä ajaminen niin kuin naisia kiinnostaa miehiä enemmän vauvat ja niiden hoitaminen.
Tästä kiinnostusten erilaisesta kohditumisesta seuraa se, että miehet keskimäärin osaavat esim. ajaa paremmin autoilla kun taas naiset ovat parempia hoitamaan lapsia. Poikkeuksia on valtavasti, eikä näistä asioista ole tarvetta tehdä minkäänlaisia johtopäätöksiä mihinkään suuntaan.
Ei tarvitse kuin katsoa F1 kuljettajien listaa ja vertailla sukupuolijakaumaa niin huomaa hyvin nopeasti, että nainset ovat aika heikosti edustettuina lajissa. Tämä kertoo karkeasti siitä, että naisia ei kiinnosta autolla ajo ja he eivät ole siinä yhtä hyviä kuin miehet.
Nainen ei ole ikinä voittanut F1 maailmanmestaruutta. Se on fakta.
Rinnastat varovaisuuden huonouteen. Miksi? Riittääkö koppavuus ja ylimielisyys ratin takana, niin mielestäsi on kyseessä hyvä kuljettaja?
Vakuutusmatemaatikot ovat hyvin eri mieltä kanssasi - myös kun ajetut kilometrit per sukupuoli otetaan huomioon.
no olipa paskaa..... =D