Jääkö teiltä pieneksi 80-100 cm vaatteita? Tee itsesi iloiseksi ja lahjoita Sortavalaan! ov
Huhtikuussa kerätään 80-100 senttisille sortavalalaisille ja petroskoilaisille taaperoille vaatekasseja. Hae hakukoneella sanalla taaperokassi, niin löydät lisää tietoa!
P.S. Itselläni olisi tarkoitus tehdä kaksi taaperokassia!
Kommentit (64)
ollaan työläisiä ja kolme lasta on. Mutta meillä ei polteta tupakkaa,eikä juoda alkoholia.
eivätkö ne hyväksy sinne " puolinaisia" keräyskasseja? Jotkut voisivat lahjoittaa vaatteita mutta kaikilla ei ole varaa hankkia niitä muita tillpehöörejä.
VAikka ostan uusia vaatteita ja lapset meillä puetaan vähistä rahoista huolimatta siisteiksi, niin se vaatteiden lahjoitus on mulle suuri raha. Saan itse hyvät rahat myymällä ja siten taas voin ostaa omilleni isompia vaatteita.
puitteissa. T 24 Ps . Halusin vain herättää keskustelua rahojen käytöstä.
Kimppakeräyksellä saa varmasti kassin aikaiseksi. Esim. neljän äidin kimpassa jokaiselle jää vain korkeintaan parin euron ostos.
Kassit löytävät tiensä oikeille tarvitsijoille, niiden perille toimittaminen valvotaan myös Suomesta käsin. Kassit välittää Karjalan Apu, jolla on vuosien kokemus Karjalaan suunnatusta avustustyöstä.
Eihän tässä keräyksessä ole tarkoituskaan, että perheet antaisivat pois niitä tarvikkeita, joita vielä tarvitsevat. Ideahan perustuu nimenomaan siihen, että lahjoitetaan itselle tarpeettomaksi jäänyttä EHJÄÄ JA PUHDASTA tavaraa, jossa käytön jälki silti saa näkyä.
-eräs vaakalainen-
ja ostotavaroita vähemmän. Moni kassi jää kokoamatta, kun ei ole varaa johonkin himskatin hajusteettomaan saippuaan ym.
Itse asiassa Venäjällä ei taideta edes arvostaa hajusteettomuutta. Ainakin siellä kauan asuneen tuttavani mukaan.
Jättäkää ne perjantaikaljat ostamatta, vitun saiturit!
Läskimammat vetää pullaa ja voivottelee ettei voi euroakaan antaa hyvästä sydämestään köyhälle lapselle. Voi saatana!
Kyllä niihin saippuoihin rahaa olisikin, mutta kun lisäksi pitää ostaa hammasharja, hammastahnaa ja piirustuspaperia, niin eipä ole moneen kassiin rahaa. Vaatteita kyllä löytyisi useampaankin.
Eikä voida ostaa edes äitiporukalla, kun ei ole tuttuja äitejä lähimaillakaan.
Asuntovelka ja autolaina niskassa, adoptiorahat pitäisi saada kasaan ja vielä elättää tämä perhekin kotihoidontuella ja miehen pienehköllä palkalla...
Osallistun mielelläni keräykseen.
tupakkaa ja kaljaa ei osteta. Ruokamenotkin katsotaan tarkkaan.
Herätkää osa jo että tässä maassa kaikki eivät todella ole hyvävaraisia ja jos äiti vielä on kotihoidontuella niin eipä sitä rahaa noin vaan löydy jos miehelläkään ei ole iso palkka.
viimeks oliko se vuosi sitten kun kerättiin äitiyspakkauksia afganistaniin. siitä tuli kyllä hyvä fiilis. palasaippuat ym. ei maksa paljoo ja ostin pari uuttakin potkupukua kun löysin jyskistä eurolla. ei oo tervettä tuudittautua siihen että kun suomessa kaikki meillä on hyvin niin muuallakin maailmassa on. matkustaneet tietää että on muutakin kun tää meidän takapajula. sais olla useammin keräyksiä.
Äitini serkku kertoi tuttunsa ystävättärestä,joka on siis saamassa vauvan tämän kuun lopussa.
Tiedän äidistä vain nimen (Oksana) ja iän sekä jotain pientä esim sen ettei tällä perheellä ole pesukonetta.
Juuri oli uutisissakin, että Suomi on ns hyvinvointivaltio, ei kyllä siltä johtavasta päästä.
Mutta opiskelijaperheellä ei ole varaa vaatettaa Venäjän lapsia, kun omat on mulle kuitenkin tärkeempiä.
Ja varmasti tulee aika jolloin mullakin on varaa ostaa vaikka uusia vaatteita niihin kasseihin.
Vierailija:
Juuri oli uutisissakin, että Suomi on ns hyvinvointivaltio, ei kyllä siltä johtavasta päästä.Mutta opiskelijaperheellä ei ole varaa vaatettaa Venäjän lapsia, kun omat on mulle kuitenkin tärkeempiä.
Ja varmasti tulee aika jolloin mullakin on varaa ostaa vaikka uusia vaatteita niihin kasseihin.
Kaksi kassia aion laittaa, mutten enempää raaski, kun noihin ostojuttuihin menee kuitenkin n.5¿/kassi.
Vaatetta olis kyllä, kun ollaan saatu hyvää tarkottavilta tuttavilta vaatteita, joita ei itse ole tullut lapsilla käytettyä ja jotka ei oikein kirpparilla mene kaupaksi...
Totesin, että jos niitä ei olisi, olisin voinut kerätä enemmänkin kasseja. Kasseissa on kyllä kaikki mukana.
40
Oletko ikinä edes käynyt Venäjällä?
Mä olen ja haluan auttaa taaperokasseilla huonoissa oloissa olevia lapsia ja toivon, että muutkin auttaa. Koska pienestä purosta se suurikin joki kasvaa. Toivon, että muitakin huolettaa tämä lasten elämä muissa maissa. Toki Suomenkin lapset avustuksia tarvitsevat, mutta suuremmassa hädässä lapset ovat esim Venäjällä ja muissa köyhissä maissa. Se on niin surullista :' (