Millaisia paikkoja Metropolia AMK (Myllypuro) ja Laurea AMK (Tikkurila) on opiskella (suluissa asua)?
Hei, elikkäs pääsin Laurea AMK:hon (sijaitsee Tikkurilassa) opiskelemaan sairaanhoitajaksi.... ja olen Metropolia AMK (Myllypuron kampus) varasijalla, mikä saattaa vapautua. Olen 38-vuotias alanvaihtaja täältä böndeltä. En tunne PK-seutua juuri yhtään
En yhtään tiedä millaisia alueita nuo on asua/opiskella. Katsoin että Myllypuro onkin Itä-Helsingissä mikä on vähän huonomainen alue....? Olisin voinut tietty miettiä näitä hakuvaiheessa, mutta siinä tuli vähän kiire
Entä Tikkurila? Onko opiskelun kannalta edes merkitystä kumpaan menee? Molemmat opiskelut ovat päivätoteutuksella
Entä asumisen kannalta? Uskaltaako tuolla edes ilta-aikaan liikkua, vai riittääkö kun välttää tiettyjä paikkoja pimeällä kuten Tikkurilan juna-asema? Olen tottunut hyvin rauhalliseen (Helsinki/Vantaa verrattuna) pikkukaupunkiin
Nyt ei taida olla mitään keinoa mennä esim. Tre AMK koska se oli mulla kolmosena hakutoiveena, ja ylempi (Laurea) päästi minut sisään? TAMKiin olisi myös pisteet riittänyt, mutta menin söheltämään tuon haun kun siinä oli yksi päivä aikaa ja laitoin vain nopeasti jotakin kouluja Etelä-Suomesta miettimättä sen enempää millaisilla alueilla ne ovat
Asuntoa kannattaa varmaan etsiä HOASilta?
Millaisia paikkoja nuo ovat asua, ja opiskella sairaanhoitajaksi? Olisin kiitollinen jos alueiden asukkaat voisivat kertoa, taikka sellaiset jotka on jommassa kummassa opiskellut?
Minulla on vaihtoehto yrittää myös tietty Syksyn yhteishaussa hakea vielä eri paikkaan.
Kommentit (12)
Sähän voit muuttaa vaikka Mäntsälään (tai johonkin muuhun pienempään paikkaan radan varrelle) ja käydä sieltä junalla Tikkurilassa. Asunnotkin halvempia.
Vierailija kirjoitti:
Sähän voit muuttaa vaikka Mäntsälään (tai johonkin muuhun pienempään paikkaan radan varrelle) ja käydä sieltä junalla Tikkurilassa. Asunnotkin halvempia.
Lähempääkin löytyy, myös Kerava hyvä vaihtoehto. Tikkurilan kampus on ihan juna-aseman vieressä, joten kätevä kulkea.
Mielestäni (sulku auki sulku kiinni) ei mitään ongelmaa (suluissa estettä)
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni (sulku auki sulku kiinni) ei mitään ongelmaa (suluissa estettä)
Elikkäs olen samaa mieltä (mielipide). Tikkurila varsinkin on loistavalla paikalla kulkea joka suunnasta, jos ei siellä tykkää asua (elää).
Tikkurilasta pääsee nopeasti joka suuntaan. Aseman yhteydessä on vilkas kauppakeskus Dixi, eikä se ole levottomampi kuin muutkaan Etelä-Suomen ostarit.
Myllypuroon on rakennettu uusi kampus ja siellä on paljon opiskelijoita. Siellä on myös Liikuntamylly, jossa voi monipuolisesti kuntoilla. Metro menee ihan viereen. Seuraava pysäkki Kontula on levottomampi, mutta ehkä kämpän saa Myllypurossa koulun läheltä. Koulut sinänsä lienee yhtä hyviä kaikkialla, onhan sama opetussuunnitelma.
No erohan tuossa tulee kun oikein siellä semiakateemisessa maailmassa isoäidin villatakki lentää roskiin vaihtuen biletoppiin. Myös ensimmäinen tatuointi tulee hankittavaksi ennen joulua kun se mies on tajunnut elokuulla missä voimaantunut rouva oikein menee. OF tili avataan maaliskuussa ja uuden poikkiksen kanssa muutetaan yhteen vuoden päästä. Opinnothan eivät jatku syksyllä 2025 kun on äitiysloma päällä.
Myllypuro on siistiytynyt todella paljon eikä ne nistit pyöri enää siinä ostarilla juuri yhtään. Kampus on tosi uusi ja varsin upea, tilat todella monipuoliset. Itse asun ihan vieressä. Tikkurilassa tosiaan ne yhteydet on aivan loistavat julkisilla, joka paikasta pääsee sinne, joten siinä mielessä voin suositella.
Itse asun ihan tuon Metropolian Myllypuron kampuksen vieressä ja viihdyn tosi hyvin monien kantakaupunkivuosien jälkeen. Alue on ihanan vehreää ja rauhallista, talot ovat riittävän kaukana toisistaan, ja ostarilta löytyy hyvät päivittäispalvelut (2 isoa ruokakauppaa, apteekki, Alko, kirjasto, eläinlääkäri & ihana kahvila Yesterday).
Mutta kampus on ihan metron vieressä, joten mikään pakko ei ole juuri Myllypurossa asua - muualta metrolinjan varrelta pääsee kyllä tänne nopeasti. Kampuksen on uusi ja tilat todella hyvät.
Kiitos kivoista vastauksista!
Onko metrolla turvallista liikkua iltaisin esim. harrastuksissa? Jos asuu jossain metrolinjan varrella
AP
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kivoista vastauksista!
Onko metrolla turvallista liikkua iltaisin esim. harrastuksissa? Jos asuu jossain metrolinjan varrella
AP
Kyllä lähtökohtaisesti. Kaikenlaisia hörhöjä nyt voi toki tulla missä vain vastaan, mutta itseäni ei julkisissa kulkuvälineissä tai oikeastaan juuri missään Helsingissä ole oikeasti pelottanut. Metrossa on myös yleensä aina kohtalaisen paljon ihmisiä, mikä lisää ainakin itselleni turvallisuuden tuntua verrattuna johonkin autiolla ja pimeällä polulla kävelyyn. Mielestäni Helsinki on yleisesti ottaen hyvin turvallinen kaupunki.
Tikkurila on kyllä aika kaukana kaikesta :P Itse käyn Metropoliassa koulua. Eihän se tarkoita että sun on pakko asua heti koulun vieressä..? Uskoisin että Myllypuro ei ole niin 'paha' kuin esim. Itäkeskukset ja Kontulat.. Ainahan voi ottaa yhden kämpän/vastaan ja koittaa sitten hakea muualle jos se on ihan kamala :P Olen itsekin kerran näin tehnyt, mutta siitä on aikaa, en tiedä mikä tilanne HOASilla nykyään on.
Koko PK seutu on slummiutunutta gettoa, siksi muutin perheineni sieltä pois.