Googletat jonkun tuttavasi nimen, etkä löydä hänestä mitään netistä
Aika harvinaista nykyään, ettei löydy mitään.
Jos nyt ajatellaan ikäryhmää 18-65v.
Oletko SINÄ tällainen henkilö, jota ei Google tunne, et ole Facebookissa, et Instassa tai missään muussakaan somessa?
Kommentit (33)
Olen, minusta et löydä mitään. Kaikki jotka vapaaehtoisesti höpöttävät asioistaan sosiaalisessa mediassa nimen kera, löytyvät kyllä.
Olen. Teen työtä lasuyksikössä jonka lisäksi kaikenlaiset hörhöt yrittivät ottaa kontaktia ja uhitella 2000-luvun alussa. Turvakieltokin löytyy eli trafista tai numero/nimihaulla ei löydy mitään.
Jos googlaa etu+sukunimeni hakasissa, tulee 0 tulosta. Ei löydy myöskään mistään somesta koska tiliä en ole tehnyt.
Minulla on tuollaisia vanhoja koulu sekä bändikavereita 70-luvulta. Netti ei tunne, ei osumia eikä kuvia.
Yhdestä löytyi osuma hautapaikasta amerikkalaiselta sivustolta.
Minusta ei löydy. En halua olla somessa.
Googletan itseni, enkä löydä mitään. Olen tyytyväinen ja kiitollinenkin, valitsemani linja pitää.
Minusta ei löydy mitään millään hakukoneella. Jätin Facebookin iät ajat sitten. Somettaminen ei ole minun juttuni. Työni on sellaista, että on viisaampaa pitää matalaa profiilia myös vapaa-aikana.
Tietenkin tämä vaikuttaa uusiin ihmisiin tutustumiseen. On ihmisiä, jotka luulevat minun olevan rikollinen tai muuten vain hämärähommailijoiden puolella, koska minulla ei ole minkäänlaista julkista profiilia. Kanssani voi pitää yhteyttä sähköpostilla, tekstiviestillä ja pikaviestimien avulla sekä puhelimella soittamalla.
Minulta löytyy vain opiskeluajalta jotain, mihin itse ei voi vaikuttaa eli opinnäytetyön tiedot yms. Sen jälkeiseltä ajalta ei mitään eli yli 10 vuotta.
Jos googlaa nimeni, niin löytyy vain etunimi-sukunimikaiman juttuja.
Kaveristani löytyi aikaisemmin mm. työpaikka, mutta nyt kaikki kadonnut, Fonectan tiedotkin. Miksi?
Kannattaa käyttää hakukoneita jotka osaavat käyttää lehtien arkistoja yms
No mulla on kaimoja varmaan sata, joten aina jotain löytyy :D Minusta löytyy lähinnä gradu. Jos tietää mikä niistä kaimojen graduista on minun.
Kaimoja löytyy, mutta ei minä minua.
En näe mitään syytä, miksi tietojeni pitäisi olla missään.
Ja on salainen puhelinnumerokin.
En halua, että myyjät soittelevat, enkä halua, että sukulaiset soittelevat. Ei ole mitään yhteistä.
Minusta et löydä mitään. Niin yleinen on nimenikin....
Minusta ei löydy mitään paitsi puhelinnumero ei ole salainen. En vaan halua jakaa elämääni somessa.
Hieman ihmettelen miksi jotkut haluaa olla julkkiksia.
Olen 70-luvulla syntynyt, enkä todellakaan ole somessa - ymmärrän syvällisesti negativiset puolet, olen myös ollut luomassa osaltani atk-kulttuuria. Mielestäni olisi mielenkiintoista luoda profiili ihmisistä, jotka eivät ole somessa - mielenkiintoisia ihmisiä. Varsinkin junnujen avoin netti-käyttäytyminen on mielestäni täysin absurdia.
Vierailija kirjoitti:
Kaveristani löytyi aikaisemmin mm. työpaikka, mutta nyt kaikki kadonnut, Fonectan tiedotkin. Miksi?
Tuli järkiinsä ja poisti tiedot.
Suurimmasta osasta minun tuttuja ei löydy mitään. Ei minustakaan.