Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylipaino pilaa elämäni, mutta miksi on niin h*** vaikea laihduttaa?!!???!!

Vierailija
15.04.2017 |

Minulla on ylipainoa noin 25 kg. Olin aikoinani hyvin hoikka, mutta lopetettuani tupakoinnin aloin paisua kuin pullataikina (varmasti iällä ja hidastuneella aineenvaihdunnalla on osuutensa asiaan myös).

Liikun säännöllisesti ja käyn reippaita hikikävelylenkkejä useita kertoja viikossa. Olen kasvissyöjä, ja syömäni perusruoka on terveellistä (muu perhe on normaalipainoisia). Mutta mutta, ne herkut. Tai oikeastaan ei edes herkut, vaan mikä tahansa naposteltava. Leipä, hedelmät, salaatti...you name it. Mulla ei ole minkäänlaista itsehillintää syömisen suhteen. Ei siis minkäänlaista!! Jos leivon, vedän koko leipomuksen kerralla naamaani. Suklaalevyt, karkkipussit, sipsit ja muut menee yhdellä istumalla ääntä kohti. Olen aivan selvästi hirveässä herkkukoukussa. Jos herkkua ei ole saatavilla, vedän naamaani "ei herkkuja".

Onnistuin laihduttamaan taannoin 10kg, mutta kilot tulivat korkojen kera takaisin. En siis vaan käsitä, että millä ihmeen ilveellä saada paino putoamaan ja pysymään poissa!!

Vihaan omaa ulkonäköäni. Häpeän itseäni ja ärsyttää, kun en mahdu alle 44 koon vaatteisiin (jos niihinkään). Eikö siinä pitäisi olla motivaatiota kerrakseen laihduttaa?!

Auttakaa kiltit ja antakaa vinkkejä, miten saada tää homma nyt onnistumaan? Nyt on aivan pakko laihduttaa, sillä kohta olen jo sairaalloisen ylipainon puolella :(

Kommentit (240)

Vierailija
41/240 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonit, rasvasolujen koko, kateellisten vittuilu laihtuessa, tylsyys -- tekosyitä ylipainolle kyllä löytyy! Isoja luita ei kukaan vielä maininnut :D

Vierailija
42/240 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ongelmana se et mitä mä sitten teen jos en välillä syöpöttele? Mua alkaa sitäpaitsi tympiä jos en saa välillä herkkuja.

Suoraan sanoen tolla asenteella et tule ikinä laihtumaan. Jos todella haluaa jotain, pitää tehdä töitä asian eteen ja tosiaan saattaa jopa tympiä välillä :)

Entä jos tympii koko ajan kun laihduttaa ja mielessä pyörii vaan koko ajan suklaa ja syöminen? Hoikkuuskaan ei motivoi kun kateelliset kanat alkaa heti nokkia. Nyt voi sentään iskeä hampaat lohtupullaan kun joku v*ttuilee.

No sit sun täytyy miettiä mitä suklaa ja herkut merkitsee sulle. Laihduttaminen on tympeää mutta lopputulos palkitsee. Onko muiden mielipide tärkeämpää sulle kuin oma terveys ja hyvinvointi?

Suuorgasmia ja kyllä muut naiset voi elämästä tehdä h*lvettiä nähty on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/240 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehillintä on avain tähän. Kun muutamia kertoja jättää ylensyönnit väliin tai herkut ostamatta niin siitä tuleva hyvä olo saa sinut tekemään sen uudestaan. Toki välillä repsahtaa mutta kun onnistumisia tulee niin siitä se lähtee. Myös hedelmät ja leipä lihottavat jos niitä liikaa syö, saatko oikeasti tarpeeksi energiaa tämänhetkisestä ravinnostasi? Ehkä se on kuitenkin ravintoköyhää vaikka syötkin paljon kasviksia.

Vierailija
44/240 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olennaisintahan on se, että kumpaa sä haluat enemmän. Hoikkaa kroppaa vai niitä mässyjä? Ei laihtumisessa ole poppakonsteja. Et voi jatkaa vanhoja ruokailutottumuksia ja silti laihtua.

Itselläni oli tänään kova koetus. Raskaan shoppailureissun jälkeen menimme nälkäisenä kavereille. Mies haki kebappia itselleen. Kylässä oli tarjolla munkkeja, donitseja, keksejä, suklaamunia ja jotain jumalaisen tuoksuista piirakkaa. Itse tiesin mitä tuleva mahdollisesti tuo tullessaan, joten autossa istuessani kun mies oli kebap-paikassa, katselin pinterestistä motivaatiokuvia. Pysyin kovana ja join vain vettä. Kotona sitten rahkaa mehukeitolla.

Jos olet päättänyt.

Vierailija
45/240 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun vielä pysyis siinä painossa. Mites sitten pidetään se saavutettu paino. Ei lihota takaisin, muttei myöskään laihduta enempää?

Vierailija
46/240 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielialalääkkeillä on todella iso merkitys painoon. Kun lopetin, sain painon pudotettua yli 20 kg, aiemmin ei onnistunut...

Vierailija
47/240 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jouduin aloittamaan terapian, jotta ymmärsin, mikä ajoi minut syömään. Etsi syitä syvemmältä, jos herkuttelun lopettamiseen ei löydy itsehillintää. Kun ratkaisin terapeutin kanssa muut ongelmani, myös painoni alkoi laskea ja löysin tasapainon ja terveellisen tavan elää.

Voisitko kertoa mitä ongelmia sinulla oli herkuttelun taustalla?

Olen kova itsereflektoimaan ja olen yrittänyt pohtia syitä ahmimisen taustalla. Löytämättä niitä...

ap

Vierailija
48/240 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pco tekee mulle haasteelliseksi laihduttamisen. Pitäisi syödä joko alle 700 kaloria tai vhh että paino tippuis. Painoindeksi on 26 joten just nyt en jaksa ottaa paineita :)

Vierailija
49/240 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis olennaisintahan on se, että kumpaa sä haluat enemmän. Hoikkaa kroppaa vai niitä mässyjä? Ei laihtumisessa ole poppakonsteja. Et voi jatkaa vanhoja ruokailutottumuksia ja silti laihtua.

Itselläni oli tänään kova koetus. Raskaan shoppailureissun jälkeen menimme nälkäisenä kavereille. Mies haki kebappia itselleen. Kylässä oli tarjolla munkkeja, donitseja, keksejä, suklaamunia ja jotain jumalaisen tuoksuista piirakkaa. Itse tiesin mitä tuleva mahdollisesti tuo tullessaan, joten autossa istuessani kun mies oli kebap-paikassa, katselin pinterestistä motivaatiokuvia. Pysyin kovana ja join vain vettä. Kotona sitten rahkaa mehukeitolla.

Jos olet päättänyt.

Joku muu sai syödä sen ihanan tuoksusen piirakan. Luultavasti joku ärsyttävä läpip****o.

Vierailija
50/240 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotan kuntosalia. Lihaskunnon kasvaessa olosi paranee ja vyötärö kapenee.

Testattu on!

t. Toinen suklaasyöppö

Vierailija
51/240 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaiken maailman herkkulakot on ihan itsensä huijaamista. Herkut pitää jättää pois lopullisesti!

Eikä se riitä. APkin on kuitenkin lihonut koko ajan lisää, jos jättää herkut pois niin se vasta hidastaa lihomista/voi pysäyttää lihomisen, mutta sitten pitäisi viedä päästä miinuskaloreille että laihtuu.

En usko että ap:n ruokavalio on kunnossa, pielessä oleva ruokavalio juuri aiheuttaa tuota herkkuhimoa ja ahmimistaipumusta, eli herkkujen poisjätön lisäksi pitää tehdä muutakin.

Ruokavaliossani saatta olla vikaa. Toisaalta tiedän, että annoskokoni ovat aika massiivisia. Saatan syödä helposti 400-500g normiruokaa, esim kasvismakaroonilaatikkoa tai riisiä ja papuja. Mahtaa olla aivan hitokseen liikaa :(

Kun punnitsin ruokiani huomasin, että esimerkiksi juustosta tulee aika nopeaa päivän kalorit täyteen. Ja rakastan juustoa, valitettavasti..

ap

Vierailija
52/240 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielialalääkkeillä on todella iso merkitys painoon. Kun lopetin, sain painon pudotettua yli 20 kg, aiemmin ei onnistunut...

Onko tosi? Mitä lääkettä söit?

Lääkkeet määrännyt psykiatrian lääkäri tokaisi, että yleensä lääkkeet vievät ruokahalua ja näin ollen laihduttavat, eikä päinvastoin. Minun ruokahaluni ei ole vähentynyt sitten mihinkään..Syön kuin hevonen ja sen kyllä näkee :/

ap

Vierailija
53/240 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos et voi lopettaa?

Vierailija
54/240 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pco tekee mulle haasteelliseksi laihduttamisen. Pitäisi syödä joko alle 700 kaloria tai vhh että paino tippuis. Painoindeksi on 26 joten just nyt en jaksa ottaa paineita :)

Miten pco vaikuttaa laihduttamiseen? Onkohan muitakin sairauksia, jotka vaikuttavat?

ap

Vierailija
55/240 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ja tämäkin on outoa, olen vähän läpipaskotyyppiä. Jos syön jotain, lentää se lähes samantien ulos toisesta päästä (ja löysänä arvatenkin).

Ruoka-aineet tuskin siis ehtivät edes imeytyä, ja silti paino nousee. Mitä kummaa?

ap

Vierailija
56/240 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalipainoisena toki voi syödä kaikkea, vähän. Kun saa itsensä ensin laihdutettua, niin sitten alkaa vaikein osuus; painon säilyttäminen. Entiseen ei ole paluuta. Lisäksi vanheneminen vähentää energian tarvetta.

Vierailija
57/240 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kysyit miksi et laihdu vaikka herkkulakkoilet. Siksi että ilman herkkuja luultavasti syöt sen verran ettet enää liho mutta et ole miinuskaloreilla normaalikulutuksesta että laihtuisit. Jos normaalisti herkkuja mättäessä sinulla menee 2800kcal päivässä ja ilman herkkuja 1800kcal (huomattava vähennys!) se tuo sinut vasta tilanteeseen jossa et liho. Kalorinsaanti pitää olla max 1200 paikkeilla että rupeat pikkuhiljaa laihtumaan. Tuollakin kalorimäärällä se on hidasta.

Vierailija
58/240 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin jaap 400-500g kotiruokaa on törkeän paljon. Kaloreita per 100g lienee noin 150 (ja sekin on alakanttiin arvioitu) eli jos syöt 500g tuollaista ruokaa se on jo vähintään 750kcal - yhdestä ateriasta 😱

Vierailija
59/240 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herkut roskiin tai syötät ne jollekin muulle. Ruoka-ajat säännöllisiksi ja näiden ruoka-aikojen ulkopuolella et syö mitään. Vettä voit toki juoda tai kupin teetä tai kahvia. Liikuntaa tarvittaessa lisää, jos lenkit eivät ole tarpeeksi haastavia. Kyllä se siitä. Ehkä helpoin kikka aluksi on jättää tosiaan ne herkut kauppaan ja ottaa säännöllinen ruokarytmi käyttöön. Mieti napostelutilanteita ja syitä, miksi napostelet. Täytätkö jotain henkistä tyhjiötä ruualla vai onko sinulla oikeasti nälkä?

Yleensä minulla ei ole edes nälkä. Syön ns. huvikseni. Ennen tupakoin helposti yli askin päivässä, nyt napostelen tuon askillisen edestä. 

Tuntuu myös, että lenkit ovat yhtä tyhjän kanssa. Aloitin säännöllisen lenkkeilyn muutama vuosi sitten, mutta painossa se ei ole näkynyt sitten yhtään (kunnossa toki on). Lenkit ovat reippaita ja hiki tulee. Teen eri pituisia lenkkejä (3-12 km) vaihtelevalla kävelyvauhdilla. Pyrin aina kävelemään muutamia ylämäkiä lenkin aikana. Eikö tällaisen pitäisi jo näkyä puntarilla? Minun kohdallani ei.

ap

Koska laihduttaminen on oikeasti tosi vaativaa ja miinuskaloreita pitää olla helvetin paljon ennen kuin ne näkyy puntarissa. Tuo liikunta ei vaan oikeasti riitä, kävely ei itsessään ole kovin tehokasta ja sitä pitää tehdä tosi paljon että se näkyy missään. Ja ravinto on kaiken a ja o. Jopa juoksulenkkeilevä voi pysyä paksuna, jos ruokavalio on pielessä. Sulla ruokavalio ei ole kunnossa, koska puhut ahmimisesta ja todella pahasta herkkuhimosta. Oma kokemus ainakin sanoo että laihtumisen vuoksi on mentävä yli sen oman mukavuusalueen.

Eli nyt ensin laitat sen ruokavalion kuntoon, sitten alat tekemään juoksulenkkejä kävelylenkkien lisäksi.

Kuinka monta miinuskaloria pitikään taas tulla, että pudottaa 1 kg? Oliko se -7000 vai -9000? Tuntuu kyllä aivan järjettömiltä kalorimääriltä.

500 kcal vaje päivittäin ja painon pitäisi pudota hitaasti. Minulla ei vain näin käy vaikka kaiken ruokani punnitsen ja kalorit lasken. Liikunnalla ansaittuja kaloreita en yleensä syö ollenkaan joten joskus vaje voi olla 600-700 kcal/vrk. Kilot kyllä pysyy.

Vierailija
60/240 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap kysyit miksi et laihdu vaikka herkkulakkoilet. Siksi että ilman herkkuja luultavasti syöt sen verran ettet enää liho mutta et ole miinuskaloreilla normaalikulutuksesta että laihtuisit. Jos normaalisti herkkuja mättäessä sinulla menee 2800kcal päivässä ja ilman herkkuja 1800kcal (huomattava vähennys!) se tuo sinut vasta tilanteeseen jossa et liho. Kalorinsaanti pitää olla max 1200 paikkeilla että rupeat pikkuhiljaa laihtumaan. Tuollakin kalorimäärällä se on hidasta.

Hyvä pointti! Tästä voikin olla kyse. Olen kuvitellut, että tuolla 1800 kalorilla laihtuisin jo, eli ei ihme, ettei paino ala pudota :O 

Tuntuu vaan aika hullulta, että jollain 1000 kalorilla pitäisi pärjätä. Ehkä jos jätän lenkkeilyn? Liikkuminen tuntuu myös kasvattavan ruokahalua.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan