Mitä ruokasanoja ja -fraaseja inhoat?
Minusta mikä tahansa jollakin "pedillä" on niin kamala että käytän itse ilmaisua jos meillä on roskaruokaa ruokaa eli vaikka "puikulapossua belgianperunapedillä" (nakit ja ranskalaiset).
Toinen asia joka tökkii on liiallinen määrittely. "Raikkaan salaatin kera"... olisiko tullut mieleen laittaa ummehtunutta, nahistunutta salaattia? "Juomana raikas vesi"... ei, kun lähmäisessä kannussa yön yli seissyt haalea kraanavesi.
:)
Kommentit (397)
Sokru (sokeri)
Perna (peruna)
Kasti (kastike)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Napostella. Naposteluporkkanat on oikeesti tosi hyviä mutta eihän niitä pysty ostamaan kun nimi on niin hirveä.
Sehän kuullostaa tosi kätsyltä ja söpöltä. Mieti jos niiden nimi olisi vaikkapa jyystöporkkana.
Mieluummin ostaisin jyystöporkkanoita. Mutta ne olisi varmaan sellaisia isoja talviporkkanoita sitten...
Entinen naisystäväni käytti joskus porkkanoita dildoina, monen kokoisia. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apetta, ääähhh hirvee sana!!
Aijaijai apetta on kamala!!
Apetta laitetaan eläimille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sipaisu margariinia.
Loraus kermaa! Miksi sen pitää aina olla loraus?
Miten olisi ruikkaus kermaa?
Kepillinen kermaa?
Vierailija kirjoitti:
Ap ja muut raikkaan salaatin ihmettelijät. Salaatihan voi oikeasti olla jotain muutakin kuin raikas. Esimerkiksi lounaaksi tarkoitettu kinkkumakaronisalaatti. Ei se ole raikas.
Raikas=vihreä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaiseenkin adjektiiviin olen törmännyt kuin "kirpsakka". Nämä "akka"-sanat varmaan tulevat itämurteista.
Rapsakka on itämurteinen ja on alun perin tarkoittanut nopeaa tai reipasta. Ks. http://www.suomisanakirja.fi/rapsakka
Muikea taas on tarkoittanut hapanta.
Olen aina olettanut ja myös käyttänyt, että "muikea ilme" on jotenkin tyytyväinen, suupielet ylöspäin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Napostella. Naposteluporkkanat on oikeesti tosi hyviä mutta eihän niitä pysty ostamaan kun nimi on niin hirveä.
Sehän kuullostaa tosi kätsyltä ja söpöltä. Mieti jos niiden nimi olisi vaikkapa jyystöporkkana.
Mieluummin ostaisin jyystöporkkanoita. Mutta ne olisi varmaan sellaisia isoja talviporkkanoita sitten...
Entinen naisystäväni käytti joskus porkkanoita dildoina, monen kokoisia. :D
No miksipä ei. Ei nyt tarvitse olla kummonen keksijä, jos tuon hoksaa...
Meillä kotona puhuttiin lätyistä ja pölysokerista. Siitä kai johtuu, etten pidä sanoista lettu ja tomusokeri.
Vierailija kirjoitti:
Ryöpätä.
Syytä tunnistaa kyseinen sana, tai muuten voi vaikka kuolla.
Muffini. Missä vaiheessa muffinseista tuli muffineja? Ja ennen kaikkea miksi?!
Oliko se lastenelokuva "Yli esteiden" , jossa puhuttiin pottusista? Meillä perunalastut on sen jälkeen ollut pottusia.
Lukematta muita vastauksia inhokki on "uppoaa" ja joidenkin ruoka-aineiden liitto. Myös vituttaa, jos laitetaan vaikka hilloa jonkun kylkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap ja muut raikkaan salaatin ihmettelijät. Salaatihan voi oikeasti olla jotain muutakin kuin raikas. Esimerkiksi lounaaksi tarkoitettu kinkkumakaronisalaatti. Ei se ole raikas.
Raikas=vihreä?
Tottahan salaatteja on monenlaisia lämpimistä todella tujakoihin, mutta ärsytys riippuukin yhteydestä kun tarpeeton määritelmä tungetaan väkisin mukaan. Murea pihvi aromikkaan valkosipulivoin ja suussasulavien "rössipottu"- perunoiden kera, kaverina raikas salaatti. :D
Kaikki ton-päätteiset ruokasanat inhottaa, laktoositon, viljaton, lihaton jne. Niitä käyttää vain munattomat, onnettomat, rajoittuneet, sairaat ja ruokavammaiset. En ymmärrä ruokarajoitteita. 90 prosenttisesti kaikki ruokarajoitukset on keksittyjä, keinotekoisia ja niillä yritetään vaan snobbailla. Kasvissyöjä tai lihansyöjä inhottaa kanssa, koska melkein kaikki ihmiset ovat molempia ja tiukkapipoisinkin vegaani syö lihaa jos vaihtoehtona on nääntyä nälkään. Ja jos ei silti muka syö niin eihän sellainen ole vegaani vaan kuollut pösilö.
Täällä on kyllä niin paljon kaikkea ruokaan liittyvää, mikä myös minua ärsyttää. Esim.dinneri, loraus, kourallinen, hyppysellinen, kaikki nyhtöjutut,härkis ja ylipäänsä kaikki trendit, kun en niitä muussakaan elämässä seuraa. Mutta, olen kova höpöttämään itsekseni ääneen ja mua suunnattomasti ärsyttää tämä : joka kerta kun pitäs laittaa levyä lämpenemään, totean itsekseni : jaahas, joskos sitä laittais levyn tulille...Ihan normaali sähköhella. Tulille? En edes tiedä mistä moinen on päähäni jäänyt, mutta osaan siis ärsyttää myös itseäni :) Ja koska päivä kokkaan, on mulla tulilla aina jotakin...
Perunamuusi, voi jeesus.
Kastike, wtf?
Maito, ARGGHH
Tv-kokkien tämän hetken hitti "heittää jengiin". "Sitten heitetään heitetään nää korianterit jengiin ja nostellaan soossi lautaselle".
Ei mua nyt varsinaisesti ärsytä, mutta ihmetyttää nuo muussi ja soossi. Olen käsittänyt, että ne kirjoitetaan muusi ja soosi. Joillakin on vain ilmeisesti tapana geminoida s:ää. Olisiko ollut Tuuli Matinsalo, joka jossain mainoksessa puhui kalssiumista. Samoin mainoksissa kuulee puhetta appelssiinista.
Tomi Björck kyllä on ihan oikea kokki, eikä mikään wannabe-tv-kokki. Ei sillä, että noin paljon tatuointeja olisi minustakaan hienoja, mutta kokki ja keittiömestari se mies kuitenkin on.