Onko muita, joiden vanhemmat ovat erollaan huonontaneet/pilanneet teidän elämänne?
Esim. riitojen, joihin jouduitte mukaan tai kärsimään, ym. muodossa?
Kommentit (129)
En tiedä yhtään tarpeetonta syytä, miksi lapsi ei arvostaisi äitiään, jos syytä olisi, mutta tässä ketjussakin on jo tullut esille parikin turhaa syytä, miksi äiti ei arvostaisi lastaan, vaikka syytä olisi, kuten vaikkapa rumuus.
ap
Miksi olet vanhempiesi kanssa tekemisissä? Jätä jo noi taakse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina jos toinen ei vastaa omia odotuksia, odotuksissasi on ollut vikaa. Olit itse sokea. Kyllä toinen saa olla sellainen kuin on, ilman, että SINÄ arvostelet sen muka vittu omilla standardeillasi "kunnon ihmisestä". Sinun hyväsi voi olla täyttä paskaa jollekin toiselle ja toisin päin. Hyvää ihmistä ei ole olemassakaan, se on vain hyväksikäyttäjien itsestään luonnehtima uskomus.
apUnohtuko sinulta omat vaatimuksesi sadoissa ketjuissa? Vaatimukset miehelle, lapsille ja kaikille.
Vai koskeeko tämä vain muita taas? Sinä kyllä saat odottaa muiden muuttumista ja elämistä sinun ehdoillaTämä koskee kaikkea valitustasi. Sinä olet kaikkea sitä mistä muita syytät. Mutta sinulle se suodaan?
No en ole sanonut, että itse olisin joku kunnon ihminen ja mies, lapset tai muut haukkumani ihmiset eivät olisi, paitsi äitiäni en voi pitää kunnon ihmisenä. Yleensä ihmiset, jotka haukkuvat muita pitävät itseään näitä parempina ja olettavat, että heillä on oikeus vaatia. Mä taas tarttisin muiden tukea, mitä en saa. Se vika toisissa on mulle.
apÄitisi on kunnon ihminen.
Tuskin hän odottaa jokaisen palvovan itseään kuten sinä.Tietenkin jokaisella on oma elämä eikä mitään syytä pyhittää sitä sinulle.
Sinun traumat: Erolapsi, äiti käski siivota ja mie avasi napit liian nopeasti. Ja isä meni naimisiin 30v sitten. Eikä luopunun perinnöstäVoit sitten miettiä, jos lapsi ei arvosta äitiään, eikä äiti lastaan, että kummassa vika.
ap
Sinun vikasi ettet edes nyt arvosta lapsiasi ja siksi hekään eivät sinua arvosta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis ymmärrän ajatuksen, että erot pitäisi hoitaa siististi ja mahdollisimman vähän lapsia vahingoittaen. Asiat pitäisi pystyä sopimaan ilman oikeusjuttuja eikä lapsia saisi milloinkaan vetää mukaan riitoihin. Mutta sitä en ymmärrä, että aikuinen ihminen on niin itsekäs, että odottaa kahden yhteensopimattoman henkilön viettävän loppuelämänsä parisuhdevankilassa vaan ettei hänelle tulisi paha mieli. Et ole mikään maailman napa, anna jo olla ja jatka elämääsi - tai jos et pysty niin hae apua.
Entäpä, jos ne aikuiset hiukan kasvaisivat ihmisinä, ja ymmärtäisivät, että kun ovat lapsen maailmaan pykänneet, niin se, mitä MINÄ haluan ei todellakaan ole enää AINOA asia, jolla mitataan maailmaansa??? Sinä olet juuri sellainen keskenkasvuinen pelle, jonka mielestä sinun ei aikuisena tartte ottaa mitään vastuuta aiemmista valinnoistasi, vaan voit vain erota, kun ei ole enää kivaa! Mun äidillä ei ollut mitään kunnon syytä eroon paitsi oma viallisuutensa!!!!! Iso vika sekin toki ja pakko olikin erota.
apTästä tapahtumasta on yli 40 v aikaa. Mennyttä ei voi muuttaa.
Mutta ala sinä toimia opetuksesi mukaan. Sinä olet aikuinen ja voit kantaa vastuuta. Huolehtia lastesi tarpeista.
Eka neuvo aikuiselle sinulle: Eroa ja päästä lapsesi kärsimyksistä, joita sinä heille joka päivä aiheutat
Kukaan ei voi noin vain alkaa toimia parhaaksi tietämällään tavalla, ellei hänellä ole siihen työkaluja. Mutta minua niiden saaminen kiinnostaa, äitiäni ei.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina jos toinen ei vastaa omia odotuksia, odotuksissasi on ollut vikaa. Olit itse sokea. Kyllä toinen saa olla sellainen kuin on, ilman, että SINÄ arvostelet sen muka vittu omilla standardeillasi "kunnon ihmisestä". Sinun hyväsi voi olla täyttä paskaa jollekin toiselle ja toisin päin. Hyvää ihmistä ei ole olemassakaan, se on vain hyväksikäyttäjien itsestään luonnehtima uskomus.
apUnohtuko sinulta omat vaatimuksesi sadoissa ketjuissa? Vaatimukset miehelle, lapsille ja kaikille.
Vai koskeeko tämä vain muita taas? Sinä kyllä saat odottaa muiden muuttumista ja elämistä sinun ehdoillaTämä koskee kaikkea valitustasi. Sinä olet kaikkea sitä mistä muita syytät. Mutta sinulle se suodaan?
No en ole sanonut, että itse olisin joku kunnon ihminen ja mies, lapset tai muut haukkumani ihmiset eivät olisi, paitsi äitiäni en voi pitää kunnon ihmisenä. Yleensä ihmiset, jotka haukkuvat muita pitävät itseään näitä parempina ja olettavat, että heillä on oikeus vaatia. Mä taas tarttisin muiden tukea, mitä en saa. Se vika toisissa on mulle.
Tuskin hän odottaa jokaisen palvovan itseään kuten sinä.Tietenkin jokaisella on oma elämä eikä mitään syytä pyhittää sitä sinulle.
Sinun traumat: Erolapsi, äiti käski siivota ja mie avasi napit liian nopeasti. Ja isä meni naimisiin 30v sitten. Eikä luopunun perinnöstäVoit sitten miettiä, jos lapsi ei arvosta äitiään, eikä äiti lastaan, että kummassa vika.
apSinun vikasi ettet edes nyt arvosta lapsiasi ja siksi hekään eivät sinua arvosta
No, minä en ole lasteni arvostusta vailla. Mulle riittää, jos he kykenevät aikuisina elämään tyytyväisinä.
ap
Ei ole. Vanhemmat ehti olla liki 60v naimisissa kunnes kuolema erotti. Itsella vasta puolet siitä takana.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Vanhemmat ehti olla liki 60v naimisissa kunnes kuolema erotti. Itsella vasta puolet siitä takana.
Nää on niin ihania
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apSinun vikasi ettet edes nyt arvosta lapsiasi ja siksi hekään eivät sinua arvosta
No, minä en ole lasteni arvostusta vailla. Mulle riittää, jos he kykenevät aikuisina elämään tyytyväisinä.
ap
Mutta en oleta, toisin kuin te pässit täällä, että se on täysin vain heistä itsestään kiinni. Se, millaisen lapsuuden kykenemme heille tarjoamaan vaikuttaa siihen todella paljon.
ap
Mutta sitä on tietysti vaikea arvioida, mikä tulee olemaan lasteni odptus hyvästä elämästä ja toteutuuko se. Jos odotukset eivät kauhean korkealla ole, tuskin on kauhean vaikeaa olla ihan tyytyväinen. Sinänsä monilla köyhillä ja matalasti koulutetuista kodeista tulevilla on todella helppoa keskimääräiselläkin älyllä varustettuna nyky-Suomessa.
ap
Tai siis köyhistä kodeista tulevilla.
Ap
Av:llä on aika paljon pienituloisia, siksi välillä rasittaa keskustella lasten tarpeista täällä. Rima on hiukan eri kohdassa kuin paremmalla väellä.
ap
Jos olisi "ylempi keskiluokka -only av" sopisi mulle.
ap
Vierailija kirjoitti:
ap
Sanoo hän jonka perheen tulot on 2500.
Sulle sopisi pershäiriöisten palsta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apSanoo hän jonka perheen tulot on 2500.
Sulle sopisi pershäiriöisten palsta
Tulot eivät määrittele asiaa.
ap
Tää ei ole pilannut mun elämää, mutta äiti edelleenki on sellanen että yrittää udella isästä ja sit mustasukkailee hirveesti jos käydään siellä lasten kanssa ja säännöllisesti vetää kunnon draamat kun aina vaan kehun isää, vaikka en edes kehu. Mä päinvastoin juttelen isästä mahdollisimman vähän äidille ja päinvastoin, kun se varsinkin äidin kanssa on yhdenlainen miinakenttä. Erosta on nyt reilu 15 vuotta.
Mut ja mun sisko myös erotettiin vanhempien erossa, toinen meni äidille ja toinen isälle. Kätevää ilmeisesti, eipä ainakaan tapeltu, mutta eipä enää sitten ole mitään sisarussuhdettakaan. Ei tämäkään ole mun elämää pilannut, mutta nyt yksi kaveri meinaa erottaa lapsensa erossa, samasta syystä kun on niin kätevää, eipä tuu elatusmaksuja niin ÄLKÄÄ EROTTAKO SISARUKSIA JOS EROATTE ITSE.
Vierailija kirjoitti:
Tää ei ole pilannut mun elämää, mutta äiti edelleenki on sellanen että yrittää udella isästä ja sit mustasukkailee hirveesti jos käydään siellä lasten kanssa ja säännöllisesti vetää kunnon draamat kun aina vaan kehun isää, vaikka en edes kehu. Mä päinvastoin juttelen isästä mahdollisimman vähän äidille ja päinvastoin, kun se varsinkin äidin kanssa on yhdenlainen miinakenttä. Erosta on nyt reilu 15 vuotta.
Mut ja mun sisko myös erotettiin vanhempien erossa, toinen meni äidille ja toinen isälle. Kätevää ilmeisesti, eipä ainakaan tapeltu, mutta eipä enää sitten ole mitään sisarussuhdettakaan. Ei tämäkään ole mun elämää pilannut, mutta nyt yksi kaveri meinaa erottaa lapsensa erossa, samasta syystä kun on niin kätevää, eipä tuu elatusmaksuja niin ÄLKÄÄ EROTTAKO SISARUKSIA JOS EROATTE ITSE.
Just näin. Missä tuki lapsille, itselle sitä sen sijaan rääytään kuin pienet porsaat.
ap
Ja lapsilta kupataan sitä tukea itselle nimenomaan. Ollaan olevinaan niin uhrauduttu lapsen eteen, että lapsen pitäisi virheitä tehnyttä vanhempaansa vielä jaksaa tukeakin, vaikka on joutunut itse kärsimään niistä vanhemman virheistä!!! Ehkä vanhempikin on, mutta itsepähän ne virheet teki, en minä.
ap
Jotain sulla on kyllä vinksahtanut päässä ap. Varaa aika terapeutille. Oikeustaistelut ei tuo sulle mielenterveyttä ja rauhaa.
Vierailija kirjoitti:
Jotain sulla on kyllä vinksahtanut päässä ap. Varaa aika terapeutille. Oikeustaistelut ei tuo sulle mielenterveyttä ja rauhaa.
No ei niin, sillä oli aivan muut merkitykset.
ap
Voit sitten miettiä, jos lapsi ei arvosta äitiään, eikä äiti lastaan, että kummassa vika.
ap