Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita, joiden vanhemmat ovat erollaan huonontaneet/pilanneet teidän elämänne?

Vierailija
09.04.2017 |

Esim. riitojen, joihin jouduitte mukaan tai kärsimään, ym. muodossa?

Kommentit (129)

Vierailija
81/129 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika harva jää kiinni vanhaan tai jaksaa kymmeniä vuosia miettiä mikä"pilasi elämäni". Aikuinen osaa kantaa vastuuta omasta elämästään.

Vai mitä?

Joku muu on pielessä, jos kokoajan keksii asioita, joita märehtiä ja joista uhriutua.

No, meillä löyhästi näiden riitojen jälkimaininkien takia oltiin juuri oikeudessa, niin että ei pääse unohtumaan. Jos vanhempani eivät olisi eronneet, ei tätäkään oikeudenkäyntiä - tai riitaa - olisi ollut. Eikä ole mun vika koko riita. Silti jouduin osallistumaan. Tai no, valitsin mennä pitämään puoliani, miten sen nyt ottaa.

ap

Jos ero viä oikeuteen niin tuskin se avioliitossa pysyminenkään olis mitään kaunista katseltavaa ollut.

Ero ei ollut oikeudessa, sanoin jälkimainingit.

ap

Vierailija
82/129 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena seurasin sivusta kun yksi ystäväni joutui kärsimään vanhempiensa erosta. Siinä mummoista lähtien kaikki aikuiset haukkuivat toisiaan ja vetivät lapset mukaan riitoihinsa. Oli ystävälle todella raskasta. Omat vanhempani erosivat samoihin aikoihin, mutta he onneksi osasivat hoitaa asian sivistyneesti. En ikinä kuullut heidän edes riitelevän ja näin 20 vuotta myöhemmin en vieläkään tiedä syytä eroon eikä minun tarvitsekaan. Minulla ja sisaruksillani on lämpimät välit vahempiimme ja vanhemmat ovat myös ihan hyvissä väleissä keskenään vaikkeivat enää yhdessä olekaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/129 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis ymmärrän senkin jos joku ei solmimliittoaan rakkaudesta, mutta aika paskamaista sitten valittaa, ettei liitto ollut sellainen kuin itse kuvitteli, jos eroaa, koska itse haluaa erota. Miksi ikinä kuvitteli että toinen muuttuu minun mieleisekseni??????

ap

Vierailija
84/129 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän ap säkään mennyt naimisiin rakkaudesta.

Vierailija
85/129 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että syyttäisi ihan itseään vaan, sellainen eroaja. Että "harmi kun luulin, että toinen on sellainen, mitä tämä ei ollutkaan". Katso saatana itse tarkemmin seuraavalla kerralla, vai etkö uskalla nähdä totuutta tasostasi, kun se kertoisi, ettet saa kuin vätyksiä?! Moni jää yksin suosiolla ja syyttää miesten tasottomuutta, vaikka oikeasti itse ei "ylletä" hyvään mieheen.

ap

Vierailija
86/129 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ethän ap säkään mennyt naimisiin rakkaudesta.

No en mennytkään. En ole naimisissa. En oikeastaan usko avioliittoon, koska vanhemmillenikaan se ei tuonut MITÄÄN.

ap

Vierailija
87/129 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina jos toinen ei vastaa omia odotuksia, odotuksissasi on ollut vikaa. Olit itse sokea. Kyllä toinen saa olla sellainen kuin on, ilman, että SINÄ arvostelet sen muka vittu omilla standardeillasi "kunnon ihmisestä". Sinun hyväsi voi olla täyttä paskaa jollekin toiselle ja toisin päin. Hyvää ihmistä ei ole olemassakaan, se on vain hyväksikäyttäjien itsestään luonnehtima uskomus.

ap

Vierailija
88/129 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika harva jää kiinni vanhaan tai jaksaa kymmeniä vuosia miettiä mikä"pilasi elämäni". Aikuinen osaa kantaa vastuuta omasta elämästään.

Vai mitä?

Joku muu on pielessä, jos kokoajan keksii asioita, joita märehtiä ja joista uhriutua.

Jotkut vanhemmat onnistuvat kehittämään ikuisen tragedian omasta avioliitostaan ja pitävät lapsiaan terapeutteina.

Äitini on yksi näistä.

On valittanut ihan kaikesta mikä liittyy isääni ja avioliittonsa hänen kanssaan.

Suuren vihansa kanssa mm. katkoi minulta kaikki yhteydet isän puolen sukuun.

Isä on kuollut yli 20 vuotta sitten mutta valitus vaan jatkuu.

Kyllä se on elämääni negatiivisesti vaikuttanut.

Nyt aikuisena olen kieltänyt ne puheet, mistä on seurannut marttyyri-kohtauksia ja mökötystä. Välillä selittää niitä pahoja juttujaan oikein nopeasti että ehtii kaataa ne päälleni ennen kuin ehdin estämään. Se on todella sairasta.

-Ohis

Niin, vaikea se on ulkopuolisten tulla arvostelemaan, miksi joskus vanhempien ero vaikuttaa lasten elämään hyvin pitkään. Ei kukaan varmasti huvikseen halua sen vaikuttavan. Meillä tilanteeseen on ainakin sotkettu kesämökit ja asunnot yms yms niin ettei pääse unohtumaan.

ap

Sinä olet kyllä sekaisin. Pohjimmiltaan halveksut ihan kaikkia. Kaipuu kuvitelmaan siitä isän rikkaasta suvusta. Muu on rahvasta.

Tosiasiassa et välitä isästäsikään. Kieli pitkällä odotat perintöä. Kaikissa yhteyksissä otat nämä "suvun rahat" esille.

Tämä on yksi sinun pienuutesi osoitus

Vierailija
89/129 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että syyttäisi ihan itseään vaan, sellainen eroaja. Että "harmi kun luulin, että toinen on sellainen, mitä tämä ei ollutkaan". Katso saatana itse tarkemmin seuraavalla kerralla, vai etkö uskalla nähdä totuutta tasostasi, kun se kertoisi, ettet saa kuin vätyksiä?! Moni jää yksin suosiolla ja syyttää miesten tasottomuutta, vaikka oikeasti itse ei "ylletä" hyvään mieheen.

ap

Sinä tulet kuolemaan yksin ja onnettomana. Sinä et ylletä yhteenkään ihmiseen

Vierailija
90/129 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

En tiedä jos ylletän, mutta onpa hassu skenaario, kun olen vasta nelkyt.

ap

Vierailija
91/129 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina jos toinen ei vastaa omia odotuksia, odotuksissasi on ollut vikaa. Olit itse sokea. Kyllä toinen saa olla sellainen kuin on, ilman, että SINÄ arvostelet sen muka vittu omilla standardeillasi "kunnon ihmisestä". Sinun hyväsi voi olla täyttä paskaa jollekin toiselle ja toisin päin. Hyvää ihmistä ei ole olemassakaan, se on vain hyväksikäyttäjien itsestään luonnehtima uskomus.

ap

Unohtuko sinulta omat vaatimuksesi sadoissa ketjuissa? Vaatimukset miehelle, lapsille ja kaikille.

Vai koskeeko tämä vain muita taas? Sinä kyllä saat odottaa muiden muuttumista ja elämistä sinun ehdoilla

Tämä koskee kaikkea valitustasi. Sinä olet kaikkea sitä mistä muita syytät. Mutta sinulle se suodaan?

Vierailija
92/129 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ymmärrän ajatuksen, että erot pitäisi hoitaa siististi ja mahdollisimman vähän lapsia vahingoittaen. Asiat pitäisi pystyä sopimaan ilman oikeusjuttuja eikä lapsia saisi milloinkaan vetää mukaan riitoihin. Mutta sitä en ymmärrä, että aikuinen ihminen on niin itsekäs, että odottaa kahden yhteensopimattoman henkilön viettävän loppuelämänsä parisuhdevankilassa vaan ettei hänelle tulisi paha mieli. Et ole mikään maailman napa, anna jo olla ja jatka elämääsi - tai jos et pysty niin hae apua.

Vierailija
93/129 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

En tiedä jos ylletän, mutta onpa hassu skenaario, kun olen vasta nelkyt.

ap

45 ja kyvytön tuntemaan mitään. Lapsesi hylkää sinut. Mies lähtee. Kenenkään kanssa et tule toimeen. Rakkaus on sinulle tuntematon ja tulee olemaan

Vierailija
94/129 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Unohtuko sinulta omat vaatimuksesi sadoissa ketjuissa? Vaatimukset miehelle, lapsille ja kaikille.

Vai koskeeko tämä vain muita taas? Sinä kyllä saat odottaa muiden muuttumista ja elämistä sinun ehdoilla

Tämä koskee kaikkea valitustasi. Sinä olet kaikkea sitä mistä muita syytät. Mutta sinulle se suodaan?

No en ole sanonut, että itse olisin joku kunnon ihminen ja mies, lapset tai muut haukkumani ihmiset eivät olisi, paitsi äitiäni en voi pitää kunnon ihmisenä. Yleensä ihmiset, jotka haukkuvat muita pitävät itseään näitä parempina ja olettavat, että heillä on oikeus vaatia. Mä taas tarttisin muiden tukea, mitä en saa. Se vika toisissa on mulle.

ap

Vierailija
95/129 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Niin, me tavalliset kuolevaiset ollaan ihmisiä ja tehdään virheitä. Joskus tulee arvioitua väärin. Suhteet muuttuu ja ihmiset muuttuu, aina ei pysty ennalta arvioimaan mihin suuntaan. Kenenkään ei silti tarvitse pilata koko loppuelämäänsä vain siksi, että tuli joskus parikymmentä vuotta sitten parinvalinnassa mokattua.

Vierailija
96/129 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ymmärrän ajatuksen, että erot pitäisi hoitaa siististi ja mahdollisimman vähän lapsia vahingoittaen. Asiat pitäisi pystyä sopimaan ilman oikeusjuttuja eikä lapsia saisi milloinkaan vetää mukaan riitoihin. Mutta sitä en ymmärrä, että aikuinen ihminen on niin itsekäs, että odottaa kahden yhteensopimattoman henkilön viettävän loppuelämänsä parisuhdevankilassa vaan ettei hänelle tulisi paha mieli. Et ole mikään maailman napa, anna jo olla ja jatka elämääsi - tai jos et pysty niin hae apua.

Entäpä, jos ne aikuiset hiukan kasvaisivat ihmisinä, ja ymmärtäisivät, että kun ovat lapsen maailmaan pykänneet, niin se, mitä MINÄ haluan ei todellakaan ole enää AINOA asia, jolla mitataan maailmaansa??? Sinä olet juuri sellainen keskenkasvuinen pelle, jonka mielestä sinun ei aikuisena tartte ottaa mitään vastuuta aiemmista valinnoistasi, vaan voit vain erota, kun ei ole enää kivaa! Mun äidillä ei ollut mitään kunnon syytä eroon paitsi oma viallisuutensa!!!!! Iso vika sekin toki ja pakko olikin erota.

ap

Vierailija
97/129 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Niin, me tavalliset kuolevaiset ollaan ihmisiä ja tehdään virheitä. Joskus tulee arvioitua väärin. Suhteet muuttuu ja ihmiset muuttuu, aina ei pysty ennalta arvioimaan mihin suuntaan. Kenenkään ei silti tarvitse pilata koko loppuelämäänsä vain siksi, että tuli joskus parikymmentä vuotta sitten parinvalinnassa mokattua.

Joskus eroajan vain tarttis katsoa peiliin. Puhun nyt niistä tapauksista.

ap

Vierailija
98/129 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

No en ole sanonut, että itse olisin joku kunnon ihminen ja mies, lapset tai muut haukkumani ihmiset eivät olisi, paitsi äitiäni en voi pitää kunnon ihmisenä. Yleensä ihmiset, jotka haukkuvat muita pitävät itseään näitä parempina ja olettavat, että heillä on oikeus vaatia. Mä taas tarttisin muiden tukea, mitä en saa. Se vika toisissa on mulle.

ap

Äitisi on kunnon ihminen.

Tuskin hän odottaa jokaisen palvovan itseään kuten sinä.

Tietenkin jokaisella on oma elämä eikä mitään syytä pyhittää sitä sinulle.

Sinun traumat: Erolapsi, äiti käski siivota ja mie avasi napit liian nopeasti. Ja isä meni naimisiin 30v sitten. Eikä luopunun perinnöstä

Vierailija
99/129 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

Äitisi on kunnon ihminen.

Tuskin hän odottaa jokaisen palvovan itseään kuten sinä.

Tietenkin jokaisella on oma elämä eikä mitään syytä pyhittää sitä sinulle.

Sinun traumat: Erolapsi, äiti käski siivota ja mie avasi napit liian nopeasti. Ja isä meni naimisiin 30v sitten. Eikä luopunun perinnöstä

No, minä en arvosta häntä kunnon ihmisenä. Ainoa lapsensa. Ei hänkään minua, ainoa äitini.

ap

Vierailija
100/129 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäpä, jos ne aikuiset hiukan kasvaisivat ihmisinä, ja ymmärtäisivät, että kun ovat lapsen maailmaan pykänneet, niin se, mitä MINÄ haluan ei todellakaan ole enää AINOA asia, jolla mitataan maailmaansa??? Sinä olet juuri sellainen keskenkasvuinen pelle, jonka mielestä sinun ei aikuisena tartte ottaa mitään vastuuta aiemmista valinnoistasi, vaan voit vain erota, kun ei ole enää kivaa! Mun äidillä ei ollut mitään kunnon syytä eroon paitsi oma viallisuutensa!!!!! Iso vika sekin toki ja pakko olikin erota.

ap

Tästä tapahtumasta on yli 40 v aikaa. Mennyttä ei voi muuttaa.

Mutta ala sinä toimia opetuksesi mukaan. Sinä olet aikuinen ja voit kantaa vastuuta. Huolehtia lastesi tarpeista.

Eka neuvo aikuiselle sinulle: Eroa ja päästä lapsesi kärsimyksistä, joita sinä heille joka päivä aiheutat

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä