Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Torstaita LOKAMASUT*** :)

23.03.2006 |

HYVÄT HUOMENET KAIKILLE !!

Täällä on herätty uuteen todella hyytävän kylmään aamuun....mittari näyttää -19, voi elämän KEVÄT...juu ja ihan kirjaimellisesti :D:D Mä en sitten ole yhtään näin kylmien ilmojen ihminen :/ Tuolla hetken seisoskelin koiruuksien kanssa pihalla ja meinasin jäätyä pystyyn. Mutta yks juttu oli ilo huomata: siellä oli jo valoisaa :)) Jospa se kevät sieltä kuitenkin tulisi?!

Ei olisi eilen kannattanut " juhlia" miten uni tulee silmään heti, kun menee sänkyyn...niin eipä se sitten eilen tullut :( Mies kuorsasi vieressä ja meikäläinen pyöri minkä kerkesi. Mä en ole muuten nukkunut mahallani moneen viikkoon ja se on mun ehdoton lemppariasento. Ei vaan ole tuntunut hyvältä. Onneks se uni on kuitenkin tullut muissakin asennoissa ihan ok:)

Eilen kerroin yhdelle asiakkaalle tästä raskaudesta ja sain halauksen. Miten muuten tätä juttua ei olekaan ihan samanlaista kertoa vieraille kuin mitä sen oletti olevan? Siis kun olen odottanut tätä kuin kuuta nousevaa ja miten saisin kaikille kertoa olevani raskaana jne...Niin eilenkin kun tälle naiselle kerroin niin tunsin miten naamaani alkoi kuumottaa ja olin varmaan tulipunainen..Ihan kuin se olisi ollut jotenkin " noloa" ??! What a F....:D Ehkä johtuu siitä, että kun vielä tää ei ole ns" julkinen" juttu niin se on vaikeempaa.....Se vaan tuntuu mun suuhuni niin vieraalta sanoa, että " Olen raskaana!" Tulee sellanen olo, että se varmaan tuntuu kaikista muistakin yhtä hölmöltä ajatukselta, heh heh :)) Joo, taidanpa olla ihan pimee....*hih*

Mitenkäs on aamut alkaneet muilla...?? Mä sain tuolla lapsettomuuspalstalla kauheen ryöpyn niskaani, kun KEHTAAN siellä vielä kirjoitella, vaikka olen raskaana...:( Ihan niinkuin se lapsettomuuden tuska olisi pyyhkästy mun mielestäni sen tien, kun tikkuun tuli kaksi viivaa. Joopa joo....Ei kai sille mitään mahda, että ollaan katkeria...Tuntui vaan jokseenkin pahalta sillä olen vain halunnut siellä AUTTAA ja antaa tietoa mitä vuosien saatossa on kertynyt (siitä vois varmaan tehdä väitöskirjan). Mutta ei sitten, kun ei kerta apu kelpaa...Ollaan sitten siellä minne " kuulutaan" ! Tässä tulee muuten se mistä oli tuolla joku kerta puhetta, kun joku kyseli miten kertoa lapsettomuudesta kärsivälle pariskunnalle raskaudesta.....Ei oo helppoo ei :D Mutta se siitä...

Täällä voidaan ihan jees. Aamupalat aamukahveineen on saatu masusta alas hyvällä halulla :) Eilen just saunassa juttelin miehelle miten mun pitää olla todella kiitollinen siitä, etten ole joutunut voimaan kovin pahoin...Ja todella olenkin sillä teilläkin monella on todella kovaa pahoinvointia, voimia siihen !!!!Masussa on kaikenmaailman tuntemuksia, kaippa siellä raivataan kunnolla tilaa kasvavalle asukille. Valkovuotoa on taas jonkun verran...muttei läheskään niin paljon kuin siellä viikoilla 8-9+....Koko aika tunsi miten jotain valui ja oli aina yhtä jännittävää mennä vessaan ja pelätä minkäväristä sieltä tulikaan!!! Olen ymmärtänyt, että valkovuoto on kuitenkin ihan normaaliin raskauteen kuuluva juttu :) Vajaan kahteen viikkoon sitä ei tullut juuri ollenkaan ja nyt taas.

Väsymyksestä ei kyllä ole tietoa ja se on mukavaa. Muistan miten siellä viikolla 7 ehkä ennenkin meinasin iltavuorossa nukkua pystyyn..se oli kyllä ihan kaameeta. Niin enkä silloin vielä ees tiennyt olevani raskaana??!! Se on kamalaa, kun mitään ei jaksaisi tehdä, koko aika suu on repeämispisteessä...Olin varmaan kyllä tosi pirteä näky silloin:D

Jep Jep....Mutta tänään ollaan sitten TAAS päivää pidemmällä tässä " vauvaprojektissa" Aamulla ensimmäinen ajatus on, kun silmät avaa....(tai jo ehkä ennen), että mitkäs viikot nyt on.... :D

Enää NELJÄ YÖTÄ Np- ultraan.....Jippiiiiii !!! Niin se aika vaan menee eteenpäin, wow!!

Nyt tarvii lähtee pukemaan ja laittautumaan :)

IHANAN AURINKOISTA TORSTAITA JOKAISELLE LOKAMASULLE!!!!

Toivottelee:

Je_Ni & " Pikku-Hippu" rv 11+4

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

RV 11+4 käynnistyi tänään, ja tunsin inhottavaa vihlontaa rinnoissa. Maanantaina on siis neuvola, mahtaakohan ne kuunnella sydänääniä? Kuuluukos ne rv 12 aikoihin?

Oletteko mittailleet mahanympärystä korkeimmasta kohdasta?

Vierailija
2/31 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Je_ni: sullapa oli pitkä teksti :D

Meillä kuopuksella alkoi eilen taas vatsatauti??? Meillähän se oli jo pari viikkoa sitten. Eilen alkoi aamulla oksentamaan ja sen jälkeen on suht säännöllisesti joko oksentanut tai ripuloinut kuumekin nousi illalla ja yöllä sitä oli lähelle 40 :(

Mulla on tänään np-ultra!!!! toivottavasti kaikki on hyvin kun en ole viel edes sydänääniä kuullut. :(

kirjoittelen lisää sit ultran jälkeen :)

t:hexu83 ja papu rv12+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on ihana aamu, aurinko paistaa ja pakkasta 9 astetta. Pitää vaan odotella, että tuo isompi tyttö herää (on isäänsä tullut aamu-uninen) ja saadaan aamupala syötyä, niin sitten kyllä lähdetään pihalle.

Olo täällä ennallaan. Väsy painaa illalla silmät kiinni tuossa yhdeksän aikoihin. Minä en koskaan joudu unta odottelemaan, nukahdan aina samantien. Mutta sitten aamusta uni pätkii, nytkin pyörin puoli kuudesta sängyssä puolihorroksessa ja lopulta sitten seitsemän maissa nousin ylös.

Aamupala maistui nyt hyvin, joinakin aamuna ei meinaa saada mitään alas. Mulla on tullut himo kaakaoseen, siis juon sitä varmaan litran päivässä! Hmm. ei kai mitenkään terveellistä, mutta toisaalta saahan siitä kalsiumia (käytän muutoin maitotuotteita vähän).

Np-ultraan vielä vajaa 2 vkoa. Voivoi, kun menis äkkiä. Eilen oli puhetta siitä tuulimunasta yhden kaverin kanssa, jolla se todettiin tosiaan vasta vkolla 12, mutta hän sanoi, ettei hällä kasvanut maha yhtään silloin. Mulla se kyllä selvästi on pyöristynyt ja just tuo mahallaan nukkuminen ei onnistu. Eli, uskon kyllä että siellä ihan elävä olento on :) Eilen illalla juteltiin miehen kanssa tulokkaasta ja mies siinä sitten totesi, että hänestä tuntuu aivan kuin olis tyttö tulossa. Juuri samaa olen miettinyt itsekin! Eli saapas nähdä vaistotaanko me oikein :) Esikoinen kyllä toivoo tosi kovasti pikkuveljeä..

Olikohan muuta... Ei tuu nyt mieleen. Täytynee naputella sitten uutta viestiä, jos muistuu myöhemmin.

T. Mianni 9+5

Vierailija
4/31 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi teitä onnellisisia joilla np-ultra on jo tänään! Itse en malttais millään odottaa paria viikkoa.

Mulla maha pömpöttää hurjasti. Muutenkin kuulemma eteenpäin kallistunut kohtu (sanoi lääkäri jo esikoista odottaessa) ja olen luonnostaan aika hoikka, että kait se sitten näkyy selvästi. Olen varmaan loppukesästä jättikokoinen..hui.

Eilen varattiin kesäkuun alkuun viikon matka Ixiaan, Rodokselle. Ihanaa päästä aurinkoon ja herkuttelemaan. Valittiin parivuotiaan esikoisen takia lapsiystävällinen hotelli ja " all incluse" -loma, eli kaikki ruuat ja juomat sisältyy hintaan. Ihanaa mennä valmiiseen ruokapöytään viikon ajan!!! Tuo viikko ei edes ollut kovin kallis kun se sisältää kaiken. Pikkusen tietysti jänskättää kuinka meidän melkein parivuotias siellä pärjää..ja ehkä eniten tietysti toivoo että saatais lomailla terveinä. Onko muilla lokakuisilla kokemusta ja vinkkejä lasten kanssa reissailusta? Tai raskaana reissaamisesta?

Mukavaa torstaita kaikille :) Voikaa hyvin!!!

-Mandisofia 10+4-

Vierailija
5/31 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilen jäikin kirjottelu väliin kun oltiin pojan kanssa reissussa koko päivä, ei taas malttanut pikkuinen nukkua ollenkaan, ja syöminenkin jäi aikas olemattomiin, en tiedä pitäisikö jo huolestua kun ollu tuo syöminen aika hankalaa jo pitkään..tosin vaippaan kyllä tulee täytettä ihan säännöllisin väliajoin ja aivan virkeä ja vilkas poika kyllä on, kai se on joku 9kk-kriisi!;) ei nukuta tai dyödä kun on niin kiire touhuta ja mennä eteenpäin!!

olot itsellä ennallaan, huomenna pitäisi sinne labraan uskaltautua, inhoon piikkejä ja verikokeita yli kaiken..viimeksi kun kävin alku-kokeissa, labran täti mukavasti totesi että kuule jos meinaat tämän lapsen synnyttää niin älä muutamasta piikistä ruikuta!! :/ arghh...no nuohan nyt ovat aivan eriasia! voi sitä olla piikkikammoinen vaikka aikoisikin synnyttää..

ompa, jeni, harmi että sinulle ollaan oltu ikäviä siellä lapsettomuuspuolella,

varmasti jokaisesta lapsettomuudesta kärsivästä jokainen vauvauutinen tuntuu omalta menetykseltä, mutta miksei sitä voisi olla toisen puolesta onnellinen, kai se kuitenkin vähän toivoa herättää että joku pitkän yrityksen jälkeen onnistunut..

nyt aamupalalle,ennenkuin..;)

hyvää torstaita!

fiikuna ja myttymöttönen rv11+2

Vierailija
6/31 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mandisofia, onpa kiva että olette vielä saaneet loman varattua!

Eilen oli tuosta verikokeesta ja vakuutuksesta hiukan puhetta: meillä on vauvalle vakuutus Pohjolasta ja esikoista odotellessa ei vakuutusta saatu ennen kuin verikokeen tulokset oli sinne ilmoitettu kirjallisena neuvolasta. Luulen myös että jossakin vaaditaan, joissakin vakuutusyhtiöissä ei.

Tietääkö joku muuten sen ylipainorajan millä vakuutusta ei enää saa?

Olen kuullut että yli 40v. äiti ei saa vauvalleen vakuutusta, onneksi ei ole ikäongelmaa ainakaan :)

Kauhea jano koko ajan! Raskausdementia on mulle tuttua, olen kärsinyt siitä yli vuoden ;)

Jenille myös suruvalitteluja siitä että sinut on " erotettu" lapsettomista. Rohkaistuin ilmoittamaan lapsettomalle ystävälleni raskaudesta ja vastaanotto olikin positiivinen, hän näet epäili itsekin olevansa pieniin päin :) Pidän peukkuja pystyssä hänelle!

-lupicaia rv 12+4

Vierailija
7/31 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta hurjan kylmää sellaista, pakkasta melkein 20!!!!

Etovaa oloa pukkaa edelleen ja tänään olisi se eka neuvolakin! Mua kans inhottaa nuo verikokeet ja piikit yleensäkin, hui!!! Maha kuralla saa aina odotella niitäkin! =( Mulla ollu aina jotenkin " hankalat" suonet ja saanut tökkiä monia kertoja ennenkuin on saatu veri irtoamaan. Jokunen kunnon ottaja kyllä sanonut, että se on ottajasta eikä suonista kiinni, että tuleeko sitä verta tiedä sitten...

Tänään olisi vielä pakattava matkalaukut vakmiiksi ja huomen aamuna klo7 nousee meidän porukka koneessa kohti kanarian saaria. Ihanaa, kyllä tätä lomaa on taas odotettukin!

Joku kyseli lasten kanssa matkustelemisesta, niin me ollaan aina reissailtu(lapsia kolme) ja helposti matkat menee, kun varaa lapsille reppuun mielenkiintoista tekemistä ja sellaista naposteltavaa mikä lapsille maistuu parhaiten. Meillä ainakin jää nuo lentokoneruoat lapsilta lautaselle. Ja rannallahan lapset viihtyvät mainiosti, kuten myös itse! Toivottavasti tänä vuonna säät on hyvät ja lapset terveinä! Viime vuonna oli kylmää ja sateista ja lapset kipeinä...

Mutta nyt pakkaamaan, ettei kiire yllätä!!

Mukavaa viikonloppua ja ensi viikkoa kaikille ja loman jälkeen palaillaan.

T:neljäs 9+5

Vierailija
8/31 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jesh! Ulkona pakkasta vain neljä astetta. Ja loppuviikoksi tänne Helsinkiin on luvattu plussa-asteita ja aurinkoa. Ihkua!

Meillä kuopus on ollut maanantaista asti kuumeessa ja pahassa silmätulehduksessa. Kuume on onneksi laskenut, mutta silmät on edelleen punaiset lääkkeistä huolimatta :( Meillä sunnuntaina kylpylä reissu edessä, joten toivottavasti saadaan pikku simmut sitä ennen kuntoon.

Mulla ittelläni ollu ihan hyvä olo. Ja ihmeen pirteä oon ollut vaikka yöllä ei oo nukkunukkaan kovin hyvin tuon pikkuisen sairastelun takia. Mulle tuli toissa päivänä ultra ajat postissa. Eli np ultra olis 10.4 ja rakenneultra 22.5. Vähän ois vielä siis odoteltavaa.

Olikos se mandi-sofia joka on lähdössä ulkoman reissulle? Kateeksi käy :). Olis kyllä ihanaa jos pääsisi johkin reissaamaan enen pikkukolmosen syntymää. Olis lapsiakin ihana viedä ulkomaille. Meillä esikoinen aina välillä kysyy, että milloin me mennään lentokoneeseen. No saa nähdä jos sais vähän rahaa sukanvarteen ja pääsis reissuun.

Tietääkö muuten kukaan mikä on raskausviikojen maksimi määrä lentäessä esim. Finnairilla?

Jenille pahoittelut tuosta ryöpystä jonka sait lapsettomien puolella. Mutta onneksi siellä oli myös niitä jotka puolustivat sinua. Niin meitä vaan on joka junaan ja kaikkia ei vaan aina voi mielyttää vaikka hyvät aikeet olisikkin....

Mutta hyvää torstaita kaikille! Eiköhän se kevät sieltä kohta pilkistä esiin.

Mamseli rv10+4

Vierailija
9/31 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautiskelkaa!!!!

Vierailija
10/31 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy tästä kohta lähteä viemään koiraa ulos, mutta ensin ehdin muutaman sanan...

fiikuna: täällä myös yksi piikkikammoinen! Ja kaksi lasta olen maailmaan saanut... Itseasiassa eniten mua hirvittää kun synnytyksen jälkeen lyödään se kohdun supistuspiikki tohon reiteen - YÖK!!! Multa otettiin ekassa neuvolassa se verikoe, sain maata onneksi. Esikoisen aikana meinasin pyörtyä siihen... Mua inhottaa myös ne melkein joka kertaiset hemoglobiinin otot :/. Huh. Mutta kyllä se kummasti vaan menee siinä kaiken muun jutustelun ja mittailun ohessa ;).

hexu: voimia tuohon sairasteluun! Ilmeisesti nyt kiertää paria laatua olevaa mahapöpöä, onneksi meillä on vielä toistaiseksi säästytty... Kevät taitaa olla mahapöpöjen kulta-aikaa :(.

Tähän aamuoksentelun lisäksi en kyllä tosiaan kaipaa mitään yrjötautia!

Ainiin, Goblinia piti vielä kiitellä hyvästä alkkari-vinkistä! Enpä ole tullut ajatelleeksi, että tavalliset matalat alkkarit sopii hyvin myös. Täytyypä lähteä ostoksille siis :).

Mukavaa torstaita!

himppu rv 10+5

Vierailija
11/31 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne ei kai sitte ihmeempiä kuulukkaan.Eilisestä ultrasta oon tässä vielä ihan täpinässä.Oli se vaan niin mahtavaa!!!

Töihin pitäis alkaa valmistautumaan,ei kyllä yhtään huvittais!

Ois vaan niin ihana olla jo kotona. Ei tulis aika kyllä pitkäks.tekemistä riittää tässä huushollissa!

En saannut minäkään eilen illalla unta,vaikka olin tosi väsynyt ku menin sänkyyn.Toivottavasti ei vielä ala nämä univaikeudet.Edellisissä raskauksissa n.rv30 jälkeen joka yö monta tuntia hereillä,tosi kypsää touhua!

Miten teillä muilla aikaisemmin raskaana olleilla,ootteko jaksanu olla töissä

äitiyslomaan saakka vai ootteko jääny sairaslomalle aikaisemmin?

Esikoisesta jäin n30-31viikoilla kotiin ja tokasta 25 viikolla.Vaivana on ollu

iskias tyyppinen selkäkipu. Eilen just miehelle sanoin taas alkaa välillä tuntuun sellasta kipua.Edellisten perusteella parin kuukauden päästä oon jo tosi kipee.Toivottavasti tällä kertaa säästyis vähän pitemmälle.

Anyway... Mukavaa torstaita kaikille ja onnea np-ultraan menijälle(nimimuisti pätkii pahasti)!

päivänsäde 11+4

Vierailija
12/31 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olikin kivasti juttua jo näin aikaisin. Mukava ylläri!

Mulla on tainnut pahoinvointi jäädä pois tai ainakin sitä on enää tosi vähän. Samoin väsymys on alkanut helpottamaan kun eilen en edes nukkunut päikkäreitä vaikka olisi ollut mahdollisuus. Ja siis mä RAKASTAN nukkumista muutenkin kuin raskaana ollessa. Nyt tuntuu pirteältä olo ja toivotaan, että se kevät tulee vielä tässä kuussa! Me ollaan miehen kanssa lyöty vetoa siitä, koska lumet lähtee meidän takapihalta. Mä veikkasin, että viim. 25.4 ja mies veikkasi seuraavaa päivää. Siispä aurinko, pliis lämmitä tota pihaa! Se on kyllä vielä ihan luminen ja talvisen oloinen.

Päivänsäteellä oli ollut eilen raskas päivä. Haleja! Ja aivan älyttömästi tarrasukkia vaaville, että pysyy masussa syksyyn saakka.

Myttynen kyseli eilen hajamielisyydestä. Mulla on kanssa samaa havaittavissa kun unohdin yksi päivä kirjaston pöydälle kännykkäni. Onneksi en ehtinyt kävelemään kovin kauas kirjastosta kun rupesin etsimään puhelinta. Onneksi kukaan ei ollut vienyt sitä. Enkä tunnusta, että yleensä olisin näin hajamielinen.

Mitäs vielä... Neljäskö oli lähdössä reissuun. Hyvää matkaa! Nythän kanarialla on hyvät ilmat. Nauttikaa!

S-I ja Lumikukka 12+2

Vierailija
13/31 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli eilen pääsin ensimmäistä kertaa näkemään, että siellä masussa tosiaankin on elämää, mahtava tunne =)))

Nyt sitten kysynkin semmosta, että mitä nuo np- ja rakenneultrat on? Rakenneultra tehdään vissiin vasta myöhemmin, mutta ilmeisestti np-ultra tehdään jo nyt??

Esikoiselta en käynyt kuin tässä alkuraskauden ultrassa(+kaikki monet loppuraskauden seurantaultrat, mutta se on asia erikseen)

ja nyt sitten tekisi hirveästi mieli mennä toiseenkin ultraan ja saada mies sinne mukaan...Siitä ilosta joutuu ilmeisesti maksamaan?

Nytkin sanoin ekassa neuvolassa etten muita ultria halua mutta eilisen jälkeen tulinkin toisiin ajatuksiin, hih...=o)

Laskettuaika muuttui 6:lla päivällä, ollen nyt 19.10.

Huonot olot vaan jatkuu meikäläisellä, nukkua voisin koko ajan zzzZZZ

Voi kun pikaisesti selasin teidän jutut ja nyt sitten kun pitäis kommentoida niin iskikin totaalinen blackout...Sama pää kesät talvet ;o)

Ihanaa kun on jo torstai, nopsaa menee viikot.

Aamulla täälläkin pakkasta -20c, mutta hirmuisen valoista oli jo aikaisisin aamulla...Kyllä se kevät sieltä tulee...Pakkohan sen on!

Mutta jos sitä yrittäis vähän siivoskella paikkoja...

Voikaa hyvin =o)

Camelot rv 10

Vierailija
14/31 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää kirjoittako näin paljon näin aikaisin! :) Ajattelin tulla äkkiä vaan vilkasemaan mitä on, kääk ainakin kuus romaania pitäis lukea heti aamutuimaan :)

Mä vaan itse asiassa ilmottaudun tuohon PIIKKIKAMMOISTEN joukkoon. Nuoruudessa olen joskus joutunut aloittelijan koekaniiniksi, ja siitä on jäänyt tosi kurjat muistikuvat, kun aloitteleva pistäjä ei saanut suonia näkyviin ja vielä hölmösti kertoi kaiken, mm. " kävi kuule niin että suoni jäi nyt kiinni neulaan" .

Esikoisen 1. neuvolaan mennessä en ollut käynyt verikokeessa tosi pitkään aikaan, mutta silloin kaikki meni ihan ok. Samoin onnistui verikokeen otto monta kertaa raskauden aikana kun tutkittiin tulehdusarvoja. Sittemmin oon sairastanut keuhkokuumeen, jonka aikana verikoe piti ottaa - se ei onnistunut vaikka oli tosi kokenut ottaja, olin ilmeisesti sen verran kuivunut... alkoi pyörryttää ja itkettää ja lopulta kieltäydyin toisesta yrityksestä ihan kohtalaisen hysteerisenä.

Niin että nyt taas jännittää tämä 1. käynnin verikoe :/ Jännityshän ei tietenkään tilannetta helpota. Onneksi siihen on vielä pari päivää aikaa :)

Tästä huolimatta hyvää torstaipäivää kaikille! :)

Coe rv 9+3

Vierailija
15/31 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri kun pääsin sanomasta, että meillä ollaan selvitty vielä ilman mahapöpöä, niin mun äitini soittaa että kuopus-poika on oksentanut yön :/ ! Mein muksut on siis reissussa olleet tämän viikon mun vanhempien kanssa. Voi kökkö!!

16/31 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläki muksu heräs tossa ennen kuutta, kumma homma... ei sovi äitille yhtää nuo aikaset heräilyt ku tahtoo sitten oksettaa ihan tosissaan kun väsyttää :(

Meillekin se mahatauti ehti, ja alkuvko ollaan oksenneltu ja ripuloitukin. Tosin eilen oli jo parempi päivä ettei enää tarvinu oksennuksia siivota, mutta sitäkin kamalammat ripulit. Etoo! Raskasta on ollu. Eilen piti lähtä jo yksistään käymään ulkona kävelyllä illalla, kun tuntu ettei kerta kaikkiaan enää jaksa. Raskaus väsyttää ja sitten ku joutuu sairaan lapsen takia hermoilemaan ja valvomaan niin olo on mitä kauhein :( jo henkisesti.. Mutta nyt alkaa jo tuntua siltä taas että elämä voittaa :)

tänään olis tarkotus varata tuo neuvola aika, että sitte sais pian ultraanki ajan. Kamalasti ootan jo sitä ultraa. Toivottavasti mies pääsee mukaan... vaikka sitte pitää kyllä ottaa esikoinenki mutta jospa se pysys miehen sylissä aisoissa :) Mitenkähän ne ultrassa suhtautuu siihen että ottaa pikkulapsen mukaan? toivottavasti sais nyt etes niin varattua ajan että ei tarvi kahestaan lapsen kans mennä, siitä ei sitte kyllä tuu yhtää mitää... taitas olla piuhat joka laitteesta irti :)

Mehujäitä kuluu, ja nykysellään aamut käynnistyy jäätelöllä. Hmm.. namia, sanois ainaki pikkulapset.

Pitäs pikkuhiljaa ruveta kaivamaan nuo äippävaatteet tuolta kätköistänsä..eipä ne kovin kaukana oo edellisen raskauden jäliltä. TIiä sitte onko niistä mitää jälellä, vai kuluneitako kaikki.

Voi että mulla käy kateeksi kaikki lomailijat! haluaa myöskin, mutta rahatilanne ei anna periksi..ehkä sitte kesällä ¤haaveilee¤ Mutta mukavaa lomaa teille kaikille jotka lomalle ootte lähössä :)

Nyt aamupalalle..

Jääsydän rv 8+2?

Vierailija
17/31 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuosta piikittelystä.

Itse inhoan myös hirveästi.. ja kuinka ollakaan mulla rh- veriryhmä niin raskauden aikana otetaan 3kertaa verta :(

mut nyt suihkuun tunnin päästä pitää lähteä sinne ultraan päin :D

T:Hexu ja papu rv 12+3

Vierailija
18/31 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Romaani täällä tosiaan oli jo heti aamusta luettavana :-) Kiva niin! Taidamme yhä useampi voida jo paremmin, joten hehkeä keskiraskaus pian alkakoon :-)

Tänne ei uutta auringon alle. Tosin olo on ollut paranemana päin ja uskaltauduin body pump tunnillekin eilen - teki todella hyvää. Meilläkin olisi ensi viikon lopussa tiedossa viikon COsta Del solin reissu, sitä kyllä odotetaan kuin kuuta nousevaa. Vanhempani tulevat mukaan, joten on pikkuneidillekin hoitajia ympärillä... NP ultra onkin sitten heti matkan jälkeen 10.4.

Nyt täytyy mennä leipomusten pariin, kun neiti vetelee sikeitä. Meillä juhlitaan vkl 1v. synttäreitä ja tarjottavat kaikki tekemättä. En kyllä oel mikään kokki kolmonen, joten esimerkiksi kakku hankitaan Fazerilta ja anoppikin tekee jotain avuksi.

GALLUP: Onko raskaus vaikuttanut parisuhteeseenne? Meillä oli selvästi hieman kireätä silloin, kun paha olo oikein velloi. Ihan hirveitä megariitojakin saatiin aikaan tyhjästä ja sulkeuduijn noin miljoona kertaa wc:hen itkemään. Onneksi aina sopu löytynyt nopeasti ja nyt jo taas ollut mukavan tasaista, meidän ikiomaa arkea.

Näin ajatuksine,moi !!!

Jolla rv 11+0 tai 8+3 tai jotain siltä väliltä :-)

Vierailija
19/31 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli laskettu aika olisi 26.10.....???

Dirah

Vierailija
20/31 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli minä siirryn tuolta syyskeijujen puolelta tänne lokamasuihin kun eilisessä ultrassa la siirtyi 5 päivää ja on nyt 5.10..

Siellä se pikkuinen jumppaili ja oli oikein virkeän oloinen, niskaturvotusta oli millin verran ja meillä se raja meni siinä 2,3millin rajoilla mittoihin nähden, eli ei syytä huoleen.Kaikki luut näkyivät olevan oikealla paikalla ja mikä tärkeintä nenäluukin näkyi hyvin.Munuaisista sen verran näkyi että ei ainakaan vielä ollut mitään muutosta tapahtunut ja toivottavasti ei löydykkään, eli nekin olivat ihan normaalin näköiset. Meillä kun on menehtynyt yksi vauva rv 24+ munuaissairauteen v.03, ja nyt sitten tulevissa raskauksissa saa pelätä mahdollista uusiutumista ja näin ollen tarkkaillaan tarkemmin ja rakenneultrakin on sikiötutkimusyksikössä..Olemme saaneet sairaan lapsen jälkeen yhden terveen 12/04, mutta koska uusiutumis % on kuitenkin 25% niin kyllä tässä odotus mennee aika pelon sekaisin tuntein.

Olo on ollut koko ajan hyvä, lukuunottamatta rv9-10 pahoinvointia, tosin aikamoinen väsymys painaa jatkuvasti, vielä kun kuopus 1v3kk valvoo öitä kun on kulmahampaita puhkeamassa..

Ja nyt kitisee ruokaa joten on lähdettävä syöttämään ja sitten päikkäreille.. joten pitää palata myöhemmin.

Mites teillä joilla tulossa pieni ikäero, niin oletteko päätyneet tupliin vai sisaristuimeen vai mihin? Meillä ikäeroa tulossa 1v 10kk ja olen ajatellut että ostan sisaristuimen, meillä on seisomalauta ja sillä menään tarpeen mukaan ja lumen tultua pulkalla. Meidän hissiin ei tuplat mahdu ja koska kuopuksen aikana ostin uudet emmaljungan edget 800¿ niin nyt en enää edes raski ajatella ostavani uusia vaunuja ja menisi turhan hankalaksi kantaa vaunukoppaa, kasseja ja katsoa samalla taaperon perään. Tosin kuulin jostain että sisaristuimeen ei mahtuisi tuo taapero toppapuvuissaan ja kaikkine talvivaatteineen..mutta pitää käydä ihan itse mittailemassa liikkeessä että saapi varmuuden..

Ihanaa kun huomenna taas neuvola ja pääsee kuunteleen eka kertaa sydänääniä =) on sitä odotettukkin..Mut nyt pitää mennä.

Jemin79 rv 12, lapset 11/98, 03/00, 08/03 (enkelivauva ja 12/04