Kertokaa pelottavin/erikoisin/selittämättömin kokemuksenne!
Kertokaa näin illan ratoksi kokemuksianne jotka olivat jollain tapaa erikoisia, pelottavia tai selittämättömiä. Mahdottomalta tuntuva sattuma? Olitko joutua rikoksen uhriksi? Näitkö tai koitko jotain yliluonnollista, jotain millä ei tunnu olevan järkevää selitystä?
Kommentit (1151)
Olin 16 ja kävelin kaverilta kotiin, sekava minua vähän vanhempi jätkä linkkuveitsi kädessä tuli huutamaan "lompakko tänne! Anna sun lompakko!" Sanoin ettei ole ja alkoi vaatia vyölaukkuani, ojensin sen ja juoksi saaliinsa kanssa pimeyteen. Varmaan oli tyytyväinen saaliiseen, kotiavain (jossa ei onneksi lukenut osoitetta kuten äidilläni), purkkaa ja siteitä. Nykyään voi jo nauraa tällä paikalliselle linkkari- gansterille joka oli varmaan oppinut replansa telkkarista. mutta tuolloin pelkäsin tosissani henkeni puolesta
- Olin noin 20 ja siivoilin iltatöinä erästä kampaamoa jossa alakertaan johti mieletöntä meteliä pitävät, metalliset kierreportaat. Eräänä iltana kuulin miten joku nousee niitä portaita ja olin saada sydärin mutta mietin, että ehkä joku henkilökunnasta olikin vielä paikalla. Alhaalla olivat siis henkilökunnat taukotilat ja vessa. Menin moikkaamaan mutta ketään ei näkynyt missään, siivosin ahdistuneena nopeasti loppuun
- Nykyään asumme omassa rivarikodissa josssa on oma sauna, mutta tämän sattuessa asuimme vielä vuokralla ja meillä oli saunavuoro taloyhtiön saunaan. Mieheni oli kavereiden kanssa reissussa ja lähdin yksin käyttämään saunavuoroa vaikka palelsi, kurkkuun sattui ja olo oli sellainen että kipeäksi on tulossa. Saunassa alkoi äkkiä heikottaa kamalasti ja kun menin suihkuun, jalat petti alta. Sain ryömittyä puhuhuoneeseen ja soitin lähellä asuvalle äidilleni, jolla oli vara-avain että tulisi auttamaan. Äiti halusi soittaa ambulanssin mutta kielsin. Kuumeisena ei pidä saunoa, sen todella opin tuon reissun jälkeen!
Mies59 kirjoitti:
Kerran minusta tuntui hetken siltä että ymmärrän naisystävääni - se oli todella outo tunne
Tuossa ei ole mitään pelottavaa/selittämätöntä/erikoista.
Aika suuri osa miehistä ei ymmärrä naisystäväänsä. Silti osa menee tämän naisystävän kanssa naimisiin tai ainakin on suhteessa koko elämänsä, vaikka tuossa kohtaa pitäisi vaihtaa puolisoa. Puhutaan sielunkumppaneista kumppanina ja se tarkoittaa juuri sitä, että ymmärretään puolesta sanasta, mitä toinen tarkoittaa. Jos naisystävää ymmärtää kerran koko suhteen aikana, on aika vaihtaa kumppania.
Erikoista tuosta tekee sen, että edes kerran olet pystynyt ymmärtämään toista ihmistä, eli sitä läheisintä ihmistä ja se on sitten sinusta erikoista/pelottavaa/selittämätöntä.
Eiköhän sinun vain ole aika alkaa sinkuksi, tai ainakin etsiä uusi kumppani, jota ymmärrät.
Mulle tapahtu 8v ja 10v toosi pelottavasti. Kun oli 8v 7 pihalla mun kaverin kanssa yht äkkiä kuulu kauheita avunhuutoja ja mä näin parin kortterin päästä punasia valoja ja me mentiin semmoseen piiloon ja sit meidän talon ohi kulki mustapukuinen mies jolla oli naamari ja valtava säkki.
Kun taas olin 10v ja mä olin taas 7 pihalla niin mä näin että naapurin aidan yli meni se sama mies mut nyt sillä oli pyssy, enempää en ehtiny nähdä kun juoksin peloissani sisälle.🥷😰
Kerran kun mulla on koira niin se nukku mut yht äkkiä se alko murista ja hyppiä ulko-ovea vasten ja sit mä katoin kun isä oli kaupassa et onks isä pihassa mut siellä ei ollut ketään paitsi semmonen musta tötterömäinen savupilvi😬
Lapsuudenkoti oli vanha rintamamiestalo. Lapsuus oli pääosin onnellinen poislukien muutama ikävä tapahtuma. Muistan kuitenkin talon aina olleen jollain selittämättömällä tavalla ahdistava eivätkä nuo ikävät tapahtumat liity suoraan siihen tunteeseen. Tunne oli olemassa jo ennen noita ikäviä tapahtumia. Nykyään n. kymmenen vuotta myöhemmin näen jatkuvasti painajaisia jotka sijoittuvat aina tuohon kyseiseen taloon ja sen ympäristöön. Myös siskoni painajaiset kuulemma sijoittuvat usein sinne.
Eräs tapahtuma sieltä on erityisesti jäänyt mieleeni. Kerran olin yksin kotona yläkerran vessassa ja huulirasvapurkin kansi tipahti lattialle. Sen perään kuului kuin joku vanha nainen olisi ilkeästi nauranut kaukaa, ehkä olohuoneesta. Tuo "nauru" luultavasti lähti siitä purkin kannesta ja oli omaa mielikuvitustani, mutta silti säikähdin sitä silloin lapsena niin paljon, että juoksin kuistille odottamaan äitini saapumista kotiin. Vielä nykyäänkin välillä mietin että mikä kumma se ääni oikeasti olikaan :D
Menin jääkaapille ja kaljat oli loppu. Se oli pelottavaa ja erikoista. Myös selittämätöntä, koska asun yksin ja en ymmärrä kuka olisi ne kaljat juonut...
Vierailija kirjoitti:
Lapsuudenkoti oli vanha rintamamiestalo. Lapsuus oli pääosin onnellinen poislukien muutama ikävä tapahtuma. Muistan kuitenkin talon aina olleen jollain selittämättömällä tavalla ahdistava eivätkä nuo ikävät tapahtumat liity suoraan siihen tunteeseen. Tunne oli olemassa jo ennen noita ikäviä tapahtumia. Nykyään n. kymmenen vuotta myöhemmin näen jatkuvasti painajaisia jotka sijoittuvat aina tuohon kyseiseen taloon ja sen ympäristöön. Myös siskoni painajaiset kuulemma sijoittuvat usein sinne.
Eräs tapahtuma sieltä on erityisesti jäänyt mieleeni. Kerran olin yksin kotona yläkerran vessassa ja huulirasvapurkin kansi tipahti lattialle. Sen perään kuului kuin joku vanha nainen olisi ilkeästi nauranut kaukaa, ehkä olohuoneesta. Tuo "nauru" luultavasti lähti siitä purkin kannesta ja oli omaa mielikuvitustani, mutta silti säikähdin sitä silloin lapsena niin paljon, että juoksin kuistille odottamaan äitini saapumista kotiin. Vielä nykyäänkin välillä mietin että mikä kumma se ääni oikeasti olikaan :D
Ainiin ja vielä toinen vaivaamaan jäänyt tapaus tuosta talosta. Olin huoneessani tekemässä läksyjä kuulokkeet korvissa selkä oveen päin. Pikkusiskoni huone oli vieressä ja yhtäkkiä tunsin ilmavirran, aivan kuin joku olisi tullut huoneeseeni. Olin aivan varma että se oli siskoni ja käännyin ympäri kysymään "mitä nyt?" ja takanani ei ollut ketään. Siskoni oli muistaakseni ylemmässä kerroksessa silloin ja olin yksin koko alakerrassa. Jäi hämmentämään.
Tämä on tapahtunut jokaisen kerran 28-vuotiaan elämäni aikana.
Eli aina, kun joku sukulainen tai tuttu on kuollut, niin lintu on lentänyt ikkunaan ennen sitä. Aikahaarukka linnun ja läheisen kuoleman välillä on maksimissaan puoli vuotta.
Eräänä kesänä oltiin Lapissa lomalla ja käymässä paikallisessa kenkäkaupassa koko perheen voimin. Olin silloin vasta lapsi. Ensin lensi yksi lintu ikkunaan ja hetkeä myöhemmin toinen. Muutama viikko tästä mummoni kuoli. Muutama viikko mummon kuoleman jälkeen kuoli äitini serkku.
Toisena kertana olimme menossa jälleen kesäloma reissulle ja lintu lensi auton tuulilasiin. Tästä neljä kuukautta eteenpäin isotätini kuoli.
Viime syyskuussa olin mieheni luona ja yhtäkkiä parvekkeelta kuului kamala pamaus. Suurikokoinen lintu oli lentänyt parvekkeen lasiin. Muutamaa kuukautta myöhemmin yksi sukulainen jälleen kuoli.
Olen alkanut pelkäämään joka kerta, kun lintu lentää ikkunaan..
Ollessani 9vuotias muutimme omakotitaloon joka oli sellainen 1-kerroksinen 70luvun tiililaatikko. Alusta asti siellä oli väärä, epämiellyttävä tunnelma muttei mitään jota olisi selkeästi voinut osoittaa sormella että "tuo!" Tuo täällä on vikana!" eikä mitään erikoista sattunut,kunnes.. olin amiksessa ja tulin kotiin jossa ei ollut vielä muita. Laitoin kahvin tippumaan ja menin puristamaan päivän aikana nokkaani ilmestyneen megafinnin pois. Kun siinä peilin edessä rävelsin naamaani, näin miten suihkuverho alkoi liikkua. Kuulin myös sen äänen joka tulee kun kahisee ja liukuu kiskoilla. Tuijotin suu auki kunnes pelko iski tajuntaan ja juoksin takapihalle. Keräsin itseäni kahden röökin verran ja menin katsomaan. Suihkusta ei hyökännyt Mike Myersiä tai Pennywiseä. Lattia oli kuiva ja tavarat paikoillaan. Kaikki oli ihan normaalisti.
Vierailija kirjoitti:
Olen muutaman kerran "nähnyt" äitini, kauppareissuilla,
Noina kertoina olen joutunut kokoamaan itseni kun olen itkuun purskahtanut ja meinannut mennä halaamaan.
Olen siis joutunut todistelemaan itselleni että ei ole äitini, kerran lähdin jopa perään kävelemään.
Äitini kuollut 12vuotta sitten.
Sen jälkeen, kun isäni kuoli äkillisesti, näin lainausmerkeissä varmaan vuoden ajan häntä eri paikoissa. Siihen ei liittynyt mitään yliluonnollista. Mieleni yritti vain käsittää sitä, että hän oli yhtäkkiä poissa. Ihan kuin olisin kysynyt itseltäni: minne isä oikein lähti, kertomatta meille? Kun lainausmerkeissä näin hänet jossain ihmisjoukossa, eka ajatus oli: no mutta tuollahan se meidän isä on!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakastamani ihminen kuoli. Hän piti tuttaviinsa yleensä yhteyttä Facebookin messengerillä. Juttelin kuoleman jälkeen itse mesessä hänestä ihmisen kanssa, joka myös oli tuntenut hänet. Rakkaani "tilaksi" mesessä tuli samaan aikaan "paikalla". Molemmat siis tämän juttukaverini kanssa näimme sen. Myöhemmin rakkaani veljen kanssa juteltuani kävi ilmi, että myös veli oli huomannut tämän "ilmestymisen". Kuolleen kännykkä vaati salasanan auetakseen, samoin tietokone, eikä kenelläkään näitä salasanoja ollut tiedossaan.
Jos vainaja käytti samaa sähköpostia ja salasanaa muilla nettisivuilla, ne on hyvinkin voinut vuotaa yleiseen tietoon ja joku muu käyttää tunnuksia. Juuri pari kuukautta sitten huomasin että joku Aasialainen oli käynyt kirjautumassa vanhoilla facebooktunnuksillani paikalle ja käynyt kirjoittelemassa huijausviestejä nimelläni.
En usko, että tuo on mahdollista. Vainaja oli periaatteessa tietoturva-alalla itse töissä, todellinen ammattilainen joka hanskasi kyseiset asiat. Hänen perheenjäsenensä pyysi aikanaan Facebook-tilin poistamista, jolloin tili tosiaan hävisi. Messengerissä hän ei enää ollut "paikalla" sen yhden kerran jälkeen. Itse en tapauksen aikaan edes ajatellut sitä sen kummemmin, puhkesin vain lohduttomaan ikäväitkuun ja vaikeroin vain tuskaani. Nyt vasta myöhemmin olen kelaillut, miten se oli mahdollista enkä ole keksinyt selitystä.
Minulle kävi vähän vastaavaa 2013. Entinen mieheni oli kuollut jo useampia vuosia sitten ja Facebook profiili oli poistettu. Nimi näkyi siihen aikaan vielä kaveri listoilla ja jos nimeä klikkasi niin avautui sivu jossa luki jotain profiili ei ole käytössä/poistettu tai muuta vastaavaa profiilikuvana se perinteinen mies hahmo. Yhtäkkiä messengerissä profiiliin ilmestyikin miehen kuva jonka hän oli lisännyt ennen kuolemaa. Otin näyttökuvan ja klikkasi profiilin auki, sama ilmoitus. Kuva näkyi edelleen messengerissä yhden päivän ajan. Menin kyllä pois tolaltani, mutta kai Facebook tallentaa näitä profiilien tietoja edelleen vaikka tunnukset poistaisikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noi ns entiset kuolleet sukulaiset jotka muka tulee vierailulle on todellisuudessa henkvaltoja eli demoneja jotka teeskentelee kuolleita sukulaisia.
Mikä logiikka tässä on? Jos nyt leikitään että tuonpuoleinen on olemassa ja sen herra on hyvä eikä paha niin millä mandaatilla joku demoni ilmestyy jonkun kuolleen lähimmäisen nimissä? Tai miksi näistä kohtaamisista tulee näitä asioita kokeneille hyvä eikä huono olo?
Tämähän väite ilmestyvistä demoneista on tavallaan jumalanpilkkaa kun se väittää ettei hyvillä hengillä voi olla taitoja tehdä itseään maan päälle jääneille läheisille tiettäväksi ja että demonit nyt saavat mellastaa miten haluavat.
Taivas ja helvetti on olemassa, eihän ihmiset muka ns uskoisi niihin jos ei yliluonnollisia asioita tapahtuisi,kantsii lukea Raamattua. On olemassa hyvä eli Jumalan enkelit ja sitten ne pahat langenneet enkelit eli demonit jotka pelottaa ja kiusaa ihmisiä erilaisilla tempuilla kuten esim tuolla että esiintyvät kuolleina läheisinä,myös tarot kortit,ennustus,astrologia,New age,jooga,spiritismi yms ja lähi idän uskonnoissa esiintyy paljon erilaisia riivaajia ja henkivaltoja
Olen eri, mutta täydennän tätä vastausta vielä. Valtaosa "yliluonnollisista" kokemuksista, etenkin nuo joissa edesmennyt läheinen "ilmestyy" ovat todellakin demonien aiheuttamia. Ne aihettavat näitä siksi, että ihmiset uskoisivat kuolemanjälkeiseen elämään, mutta ilman uskoa Jeesukseen meidän ainoana pelastajana, Jumalanamme.
Kun ihmiset ajattelevat "elävänsä kuoleman jälkeen", he eivät koe tarvetta lähestyä Jeesusta, uskoa kristinuskon Jumalaan. He joutuvat kadotukseen, helvettiin, tämä on henkivaltojen tahto.
Uushenkisyys, enkeliuskon, kanavointi, itämaisten uskontojen ja joogan ym. vaikutus alkaa näkyä yhteiskunnassa. Ihmiset hakevat rauhaa ja vakautta materialistisen, ahdistavan kiireisen yhteiskunnan keskellä. Valitettavasti näiden tuoma rauha on väliaikainen, taustalla oleva ideologia jää yleensä epäselväksi, ja ne perustuvat lopulta siihen, että ihminen joutuu kauemmas Jumalasta , ja päätyy henkivaltojen tahdon mukaisesti helvettiin.
Mun täytyi kysyä vielä puolisoltani joka on ortodoksi että mikä on heidän kantansa näihin kuolemanjälkeisiin kokemuksiin. Heistä ne ovat täysin normaaleja. Itsekin olen kristitystä perheestä ja meillä suvun muisteloihin kuuluu mm. nämä kokemukset. Eli en tiedä mistä juontuu tällainen fundamentalismi.
Nuo täällä palstalla melskaavat ei ole ihan tavallisia uskovaisia, vaan selvästi kuuluvat johonkin lahkoon. En usko, että edes lestoja, koska niitä ei yleensä kiinnosta muiden käännyttäminen ja iso osa on muutenkin ihan maallistuneita. Eli jotain muita julistajia. Osa ehkä jehovia. Poistattavat aina kaikki ennustusketjut ym. Rasittavaa.
Vierailija kirjoitti:
Eli aina, kun joku sukulainen tai tuttu on kuollut, niin lintu on lentänyt ikkunaan ennen sitä. Aikahaarukka linnun ja läheisen kuoleman välillä on maksimissaan puoli vuotta.
Eräänä kesänä oltiin Lapissa lomalla ja käymässä paikallisessa kenkäkaupassa koko perheen voimin. Olin silloin vasta lapsi. Ensin lensi yksi lintu ikkunaan ja hetkeä myöhemmin toinen. Muutama viikko tästä mummoni kuoli. Muutama viikko mummon kuoleman jälkeen kuoli äitini serkku.
Toisena kertana olimme menossa jälleen kesäloma reissulle ja lintu lensi auton tuulilasiin. Tästä neljä kuukautta eteenpäin isotätini kuoli.
Viime syyskuussa olin mieheni luona ja yhtäkkiä parvekkeelta kuului kamala pamaus. Suurikokoinen lintu oli lentänyt parvekkeen lasiin. Muutamaa kuukautta myöhemmin yksi sukulainen jälleen kuoli.
Teillä on iso suku?
Vierailija kirjoitti:
Mulle tapahtu 8v ja 10v toosi pelottavasti. Kun oli 8v 7 pihalla mun kaverin kanssa yht äkkiä kuulu kauheita avunhuutoja ja mä näin parin kortterin päästä punasia valoja ja me mentiin semmoseen piiloon ja sit meidän talon ohi kulki mustapukuinen mies jolla oli naamari ja valtava säkki.
Kun taas olin 10v ja mä olin taas 7 pihalla niin mä näin että naapurin aidan yli meni se sama mies mut nyt sillä oli pyssy, enempää en ehtiny nähdä kun juoksin peloissani sisälle.🥷😰
SIIS minkä ikäset tänne kirjottelee? Jotaa 12 vuatiaat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teillä on iso suku?
Kyllä. Onko siinä jotain ihmeellistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noi ns entiset kuolleet sukulaiset jotka muka tulee vierailulle on todellisuudessa henkvaltoja eli demoneja jotka teeskentelee kuolleita sukulaisia.
Mikä logiikka tässä on? Jos nyt leikitään että tuonpuoleinen on olemassa ja sen herra on hyvä eikä paha niin millä mandaatilla joku demoni ilmestyy jonkun kuolleen lähimmäisen nimissä? Tai miksi näistä kohtaamisista tulee näitä asioita kokeneille hyvä eikä huono olo?
Tämähän väite ilmestyvistä demoneista on tavallaan jumalanpilkkaa kun se väittää ettei hyvillä hengillä voi olla taitoja tehdä itseään maan päälle jääneille läheisille tiettäväksi ja että demonit nyt saavat mellastaa miten haluavat.
Taivas ja helvetti on olemassa, eihän ihmiset muka ns uskoisi niihin jos ei yliluonnollisia asioita tapahtuisi,kantsii lukea Raamattua. On olemassa hyvä eli Jumalan enkelit ja sitten ne pahat langenneet enkelit eli demonit jotka pelottaa ja kiusaa ihmisiä erilaisilla tempuilla kuten esim tuolla että esiintyvät kuolleina läheisinä,myös tarot kortit,ennustus,astrologia,New age,jooga,spiritismi yms ja lähi idän uskonnoissa esiintyy paljon erilaisia riivaajia ja henkivaltoja
Olen eri, mutta täydennän tätä vastausta vielä. Valtaosa "yliluonnollisista" kokemuksista, etenkin nuo joissa edesmennyt läheinen "ilmestyy" ovat todellakin demonien aiheuttamia. Ne aihettavat näitä siksi, että ihmiset uskoisivat kuolemanjälkeiseen elämään, mutta ilman uskoa Jeesukseen meidän ainoana pelastajana, Jumalanamme.
Kun ihmiset ajattelevat "elävänsä kuoleman jälkeen", he eivät koe tarvetta lähestyä Jeesusta, uskoa kristinuskon Jumalaan. He joutuvat kadotukseen, helvettiin, tämä on henkivaltojen tahto.
Uushenkisyys, enkeliuskon, kanavointi, itämaisten uskontojen ja joogan ym. vaikutus alkaa näkyä yhteiskunnassa. Ihmiset hakevat rauhaa ja vakautta materialistisen, ahdistavan kiireisen yhteiskunnan keskellä. Valitettavasti näiden tuoma rauha on väliaikainen, taustalla oleva ideologia jää yleensä epäselväksi, ja ne perustuvat lopulta siihen, että ihminen joutuu kauemmas Jumalasta , ja päätyy henkivaltojen tahdon mukaisesti helvettiin.
Tätäpä se on,moni ei ymmärrä kuinka vaarallisilla asioilla leikkivät,nuoretkin pitävät vaan coolina ja hauskana asiana leikkiä esim ouija,spiritismi yms henkimaailman jutuilla, myös toi ennustajien kautta toimii eri henkivallat,jotkut henkivallat esiintyy hyvinä mutta ovat silti henkivaltoja.
Ja täydennän tähän väliin että olen itse angostikko ja tiedän joutuvani kadotukseen koska raamatussa sanotaan että ilman uskoa ihminen ei voi olla Jumalalle otollinen ja jos ei ole henkilökohtaista uskoa ja suhdetta Jeesukseen joutuu kadotukseen vaikka ei leikkisi näillä henkimaailman asioilla.
Mutta sinähän uskot Jeesukseen ja Jumalaan, koska tiedät että joudut kadotukseen:D Jos ei ole mitään taivasta, ei ole myöskään helvettiä.
Silloihan sinun täyttyy tietää, että Jumala on olemassa.
En itsekään ole mikään "hihhuli" uskovainen, mutta uskon, että Jumala on olemassa. Eli nähdäänkö helvetissä, vaikka kumpikin tietää, että Jumala on olemassa?
Raamatussa sanotaan, ettei kukaan pelastu omien tekojensa kautta vaan uskon kautta. Eikö riitä, että uskoo, että Jumala on olemassa ja jeesus oli Jumalan poika? Tai ainakin uskoo sen, että Jumala on olemassa?
Jopas on! Teoilla ei merkitystä!!
Asuin lapsuuden pienessä kylässä jossa oli katuvalot vain keskustan alueella. Jouduin siis kävelemään pimeässä kotiin kun olin vaikka kaverin luona kylässä. Normaalisti ei pelottanut koskaan kun olin jo tuohon pimeyteen tottunut mutta kerran eräänä iltana olin alunperinkin ihan paniikissa kun piti lähteä kotiin. Venytin lähtöä ja yritin kysellä kaveria saattamaan mutta ei lähtenyt enkä tietenkään voinut tunnustaa että pelottaa. Lopulta oli pakko lähteä. Kun kerran olin jo valmiiksi paniikissa niin nähdessäni pyörän valon edessäni juoksin piiloon metsään. Katsoin sieltä kun pyörä hitaasti läheni ja toivoin ettei pyöräilijä huomaisi minua. Ei huomannut ja outoa tästä tuli viimeistään siinä kohtaa kun tajusin ettei pyöräilijä ollut kukaan sen tienvarren asukkaista vaan ihan outo mies. Oli toki pimeää enkä piilostani uskaltanut paljon kurkkia mutta uskoisin että olisin tunnistanut kaikki tutut jotka sillä alueella yleensä liikkuivat. Mikä lie etiäinen ollut. Tuntuu kuitenkin että joku minua suojeli tuon oudon miehen kohtasmiselta
Sen kerran kun olin yksin nuorena naisena hotellihuoneessa, joku alkoi keskellä yötä rempata maanisesti lukkoa. Onneksi siinä oli turvalukko päällä. Ovisilmästä kun katsoin, joku kännikala siellä etsi omaa huonettaat. Kyllä säikähdin.
Täällä on paljon juttua laservaloista mutta mulla kokemus vihreästä isommasta valosta. Makasin valveilla vanhan talon yläkerrassa. Olin siis ystäväni luona vierailulla. Ikkuna oli pihalle päin pihan takana vain metsää joten verhot olivat auki. Yhtäkkiä seinälle heijastui vihreä ehkä noin jalkapallon kokoinen valo. Se oli hetken paikallaan ja alkoi sitten liikkua vaakasuorassa hitaasti seinää pitkin. Ihan kuin olisi hakenut jotain. Muutaman kerran liikkui edestakaisin ja hävisi sitten. Jos pihalla olisi ollut joku ja osoitellut millään valolla sisään niin se olisi heijastunut vain kattoon. Ainut järkevä selitys tälle olisi ollut se että jossain kauempana metsässä olisi joku huidellut valon kanssa, mutta jos jotain olisi haeskellut niin valo varmaanki olisi ollut kirkas. Jos taas oli tarkoitus säikytellä niin aika epätodennäköistä että joku edes sattui olemaan hereillä, ylipäänsä nukkui tuossa huoneessa, kun normaalisti siellä ei ketään ollut ja vieläpä verhot auki
😆