Kertokaa pelottavin/erikoisin/selittämättömin kokemuksenne!
Kertokaa näin illan ratoksi kokemuksianne jotka olivat jollain tapaa erikoisia, pelottavia tai selittämättömiä. Mahdottomalta tuntuva sattuma? Olitko joutua rikoksen uhriksi? Näitkö tai koitko jotain yliluonnollista, jotain millä ei tunnu olevan järkevää selitystä?
Kommentit (1151)
Ja Bäddingillä "Tähdet tähdet, enkö jo tulla mä saa...
Ei nyt ehkä vallan pelottavia, mutta etiäisiä näkyy ja koen ihan jatkuvasti.
Kun joku asia mietyttää, se kerrotaan minulle unessa, että mitenkä sen asian kanssa nyt menee. Joskus tulee
ei toivottu vastaus ja ajattelen, että hähä hää, unet nyt mitään tiedä, mutta kylläpäs vaan.
Tarokki-korteista katselen ihmisille ja muistutan aina ettei tällaisiin pahvilappuihin kannata uskoa.
No asiat tapahtuu kuitenkin, niin kuin olen katsonut, en voi sille näköjään mitään.
Tarjoan kyllä kysyjille itselleen korttipakkaani ja sanon että katsokaapa itse.
Eivät katso vaikka varmaan tulisi ihan yhtä hyvä vastaus.
Tunnen sellaisten ihmisten läsnäolon, jotka ovat kuolleet tai elävät ihan terveenä mutta kaukana minusta.
Lisäksi tunnen hajuelämyksiä: Luen vaikka kirjasta miten auto kaasutti tiehensä, tunnen pakokaasun hajun, katson elokuvaa jossa on järvimaisema, tunnen mutaisen järvenrannan ja järviveden hajun.
Kirjassa joku laittaa hajuvettä korvansa taa... ja tunnen sen hajuveden tuoksun.
MInulla EI ole epilepsiaa, siihen voi joskus liittyä tuoksuelämykset.
Eräs edesmennyt läheinen on usein mukana, kun perheessämme on juhlia tai muuta isompaa. Minä, siskoni ja äitini aistimme hänet. Yleeensä hän antaa jonkun pienen merkin. Esimerkiksi lapsemme ristäisiin hän tuli paikalle.
Noi ns entiset kuolleet sukulaiset jotka muka tulee vierailulle on todellisuudessa henkvaltoja eli demoneja jotka teeskentelee kuolleita sukulaisia.
Kukaan ei usko että tutustuin 13 vuotiaana kundiin. Olin ruma rillipää ilman rintoja. Poika oli todella söpö muttei suosittu koulussa. Meistä tuli pari.
Myöhemmin hän sai ison perinnön. Tämä on sellainen trauma ja tabu koska minä olen epäonnistunut elämässäni tosi pahasti.
Tottakai kasvoimme erilleen muutaman vuoden päästä. Olen yrittänyt puhua tästä, siis meidän suhteesta, kuinka tykkäsin hänestä, tunteista ym perheen kanssa nyt myöhemmin. Veljeni mukaan lähinnä olen harhainen koska en ole voinut seurustella teininä hänen mielestään ja varsinkaan en koska mies on nyt rikas. Vanhempani saavat lähinnä slaagin koska jos se olisi totta olisin tehnyt elämäni mokan. Syyttäisivät etten osannut pitää hänet. Miettikää, kun oltiin teinejä eihän se ollu mikään miljonääri?! Me olimme molemmat samaa kasarin ylempää keskiluokkaa, asuttiin ihan vastaavanlaisilla alueilla 70luvun laatikoissa kuten varmaan yli puolet koulun oppilaista. Mutta nyt kun hän on rikas ja minä täysin epäonnistunut köyhä naimaton, lapseton niin en ole saanut edes puhua asiasta!! Se on jännä miten ihmisille tulee sellainen tarve alistaa, että.ethän sinä koskaan ole ollutkaan, alkaa uskoa itsekin. Että korkeintaan roikuin hänessä rahan takia. EI totuus on että meillä oli hieno ja syvällinen suhde! Aika ei ole kullanut muistot, päin vastoin läheisten painostuksesta uskoin itsekin muitten versioon. En siis ole 30 vuoteen jutellut tän miehen kaa koska elämme aivan eri realiteeteissä. Olen ajatellut myös että parempi ettei hän tiedä miten mulle kävi. Vanhempani erosivat ja isä perusti uuden perheen en saanut opiskeluaikoina pennin hyrrää häneltä. Äidillä oli varallisuutta mutta jäätyään eläkkeelle hän alkoi pihtailemaan. Edelleen hänellä on arvokkaita kiinteistöjä mutta hän ei hoida niitä, on vaan ränsistyneitä mökkejä. Mä olin myös ennen ihan ok töissä mutta viimeiset 10 v pelkkää alamäkeä. Se on ihmeellistä miten suuri ero on ennen ja nyt ja miten paljon maailma muuttunut. Ja etten nykyään voi kertoa ketä aikoinaan rakastin ja hän minua. Hän siis ei ole mikään julkkis mut siis asuttiin samassa kunnassa ja se perintöjuttu oli verotiedoissa... Tämmöstä; ei sulla oo ollu ketään kundia sulla oli poni ja hamsteri. Ai sinäkö koulussa hengaillut X kanssa. Just joo sen suvun edustajathan eivät edes tiedä sun nimeäsi, säälittävä wannabe olet aina ollut.
Se mikä ihme on sydämessäni vialla. EKG:ssa oli muutos jolle ei monin lisäkokein löydetty mitään järkevää selitystä. Lähinnä kardiologit selittivät jollain anatomisella variaatiolla. Tai toinen on, että sydämessäni olisi lapsena ollut reikä joka olisi itsestään kuroutunut umpeen.
Mitään reikää ei kuitenkaan lapsena tutkittu tai löydetty vaikka olin sairaalassakin isoissa leikkauksissa. Säikähdin vain älyttömästi niitä sydäntutkimuksia joita tehtiin monia ja erilaisia vuoden verran. Rintaani saattaa välillä myös pistää, mutta se menee usein pian ohi vaikka pisto onkin kivulias.
Vierailija kirjoitti:
Noi ns entiset kuolleet sukulaiset jotka muka tulee vierailulle on todellisuudessa henkvaltoja eli demoneja jotka teeskentelee kuolleita sukulaisia.
Mikä logiikka tässä on? Jos nyt leikitään että tuonpuoleinen on olemassa ja sen herra on hyvä eikä paha niin millä mandaatilla joku demoni ilmestyy jonkun kuolleen lähimmäisen nimissä? Tai miksi näistä kohtaamisista tulee näitä asioita kokeneille hyvä eikä huono olo?
Tämähän väite ilmestyvistä demoneista on tavallaan jumalanpilkkaa kun se väittää ettei hyvillä hengillä voi olla taitoja tehdä itseään maan päälle jääneille läheisille tiettäväksi ja että demonit nyt saavat mellastaa miten haluavat.
Vierailija kirjoitti:
Asuin aikoinaan kerrostalossa, metsän keskellä, 2km psykiatrisesta sairaalasta. Kerran lähdin iltalenkille ja sieltä sairaalan kulmilta lähti potilas perään, vanhempi mieshenkilö joka ontui vähän jalkaansa mutta yllättävän kovaa silti tuli perässä! Huuteli Maria Maria, miksi purit kihlauksemme, Maria odota, rakkaani.. Pääsin kotipihaan turvaan ja juoksin autooni kun se oli lähempänä rappua, mies koetti avata auton ovia. Lähdin paniikissa ajamaan ja mies nilkutti perässä sitkeästi kuin mikäkin Terminaattori.
Lenkkeily vaihtui tuon illan jälkeen kuntopyörään ja lopulta muutin pois.
Jotenkin surullista. Tyttöystävä jättänyt nuoren miehen kun psyyke petti ja mies muistaa tytön koko loppuelämänsä.
Vierailija kirjoitti:
Menimme kaverini kanssa Ruotsin-risteilylle. Heti hyttiin päästyämme totesin oloni huonoksi ja kuumeiseksi. Podin koko risteilyn ajan kuumetta. Siispä nukuin hytissä ja kaveri rassu joutui viettämään aikaansa itsekseen. Kaipasin kovasti kotiin potemaan. Siinä maatessani koin, että leijun ylöspäin ja olin kuin leija, vatsastani tuli kultainen lanka, joka oli kiinni laivassa. Katselin maata kuin karttaa ja näin laivamme seilaamassa Suomen ja Ruotsin välillä. Lensin kotiin. Kuljin koko matkan tietä pitkin ja saavuin kotiovelle. Menin sisälle, kiersin ympäri olohuoneen ja keittiön ja palasin eteiseen ja lähdin takaisin laivalle.
Kun palasin oikeasti risteilyltä, totesi äitini muuten vain, että isä oli herättänyt hänet ko. yönä ja sanonut, että X(minä) tuli kotiin! Isä väitti kiven kovaan kuulleensa askeleeni ja oven äänen, että olin kotona. Kerroin, että kävin ainakin ajatuksissani tai tuon yllä olevan kokemukseni. Ihmettelimme kyllä. Myöhemmin olen lukenut ruumiistairtautumisesta ja tuosta elämänlangastakin, mutten kyllä vielä tuolloin tiennyt niistä.
Voin vuosia sitten henkisesti huonosti vaikeaoireisen fyysisen sairauden vuoksi, joka sai minut jopa miettimään elämän lopettamista. Olin vanhempieni luona mökillä, ja päähäni oli pinttynyt ajatus, että hukuttaudun järveen yöllä. Yksi ilta ajattelin sitä erityisen voimallisesti nukkumaan mennessäni. Seuraavana aamuna äitini kertoi, että oli selvästi kuullut minun kävelevän yöllä ulos mökistä terassille. Ja hän oli ollut niin huolissaan siitä, että oli noussut ylös ja lähtenyt etsimään minua ulkoa, mutta ei ollut löytänyt minua. En kuitenkaan ollut poistunut mökistä, olin vain ajatellut sitä.
Äidin vaistoa kai. En siis ollut kertonut mitään hänelle näistä mietteistäni. Sittemmin henkinen vointini onneksi parani, vaikka sairaus minulla onkin edelleen.
Kuka hel....i söi Kingis-jäätelön pakkasesta! Se jäätelö ois tullut sillä hetkellä tarpeeseen. Olin sen vielä piilottanut niin ettei kukaan nälkäinen sitä löytäisi. Paikalla oli mun lisäksi 4henkilöä ja kukaan ei tunnustanut
Vierailija kirjoitti:
Kuka hel....i söi Kingis-jäätelön pakkasesta! Se jäätelö ois tullut sillä hetkellä tarpeeseen. Olin sen vielä piilottanut niin ettei kukaan nälkäinen sitä löytäisi. Paikalla oli mun lisäksi 4henkilöä ja kukaan ei tunnustanut
Mä taas ihmettelen kuka tai mikä söi mun soijavanukkaat niitä oli 2 kpl ja asun yksin,en ollut syönyt niitä vaan ajattelin pantata pahan päivän varalle yllätys oli melkoinen kun teki mieli syödä vanukasta ja ei ollut kumpaakaan jääkaapissa!! Ja asun todellakin yksin eikä ollut kaverikaan yökylässä ollut!
Vierailija kirjoitti:
Se mikä ihme on sydämessäni vialla. EKG:ssa oli muutos jolle ei monin lisäkokein löydetty mitään järkevää selitystä. Lähinnä kardiologit selittivät jollain anatomisella variaatiolla. Tai toinen on, että sydämessäni olisi lapsena ollut reikä joka olisi itsestään kuroutunut umpeen.
Mitään reikää ei kuitenkaan lapsena tutkittu tai löydetty vaikka olin sairaalassakin isoissa leikkauksissa. Säikähdin vain älyttömästi niitä sydäntutkimuksia joita tehtiin monia ja erilaisia vuoden verran. Rintaani saattaa välillä myös pistää, mutta se menee usein pian ohi vaikka pisto onkin kivulias.
Mulla samaa,rintaa välillä puristaa,säikähdin kun yks päivä töissä kun kurotin hyllyltä tavaraa tuli puristamisen tunne voimakas että en kyennyt kurottamaan, ei ollut lihaskipua vaikka niitäkin selässä ja niskassa esiintynyt mutta ei sydämessä. Nyt tullut pelkoa että mitä jos saan sydänkohtauksen ja kuolen?
Äitini kuoleman hetkellä satojen kilometrien päässä tunsin paljaalla iholla jääkylmän tuulahduksen. Onko kellään vastaavaa kokemusta? Oli lämmin, kuuma kesäyö mutta ikkunat olivat kiinni ja ilmalämpöpumpun teho ei huoneeseen ulottunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä logiikka tässä on? Jos nyt leikitään että tuonpuoleinen on olemassa ja sen herra on hyvä eikä paha niin millä mandaatilla joku demoni ilmestyy jonkun kuolleen lähimmäisen nimissä? Tai miksi näistä kohtaamisista tulee näitä asioita kokeneille hyvä eikä huono olo?
Tämähän väite ilmestyvistä demoneista on tavallaan jumalanpilkkaa kun se väittää ettei hyvillä hengillä voi olla taitoja tehdä itseään maan päälle jääneille läheisille tiettäväksi ja että demonit nyt saavat mellastaa miten haluavat.
Taivas ja helvetti on olemassa, eihän ihmiset muka ns uskoisi niihin jos ei yliluonnollisia asioita tapahtuisi,kantsii lukea Raamattua. On olemassa hyvä eli Jumalan enkelit ja sitten ne pahat langenneet enkelit eli demonit jotka pelottaa ja kiusaa ihmisiä erilaisilla tempuilla kuten esim tuolla että esiintyvät kuolleina läheisinä,myös tarot kortit,ennustus,astrologia,New age,jooga,spiritismi yms ja lähi idän uskonnoissa esiintyy paljon erilaisia riivaajia ja henkivaltoja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taivas ja helvetti on olemassa, eihän ihmiset muka ns uskoisi niihin jos ei yliluonnollisia asioita tapahtuisi,kantsii lukea Raamattua. On olemassa hyvä eli Jumalan enkelit ja sitten ne pahat langenneet enkelit eli demonit jotka pelottaa ja kiusaa ihmisiä erilaisilla tempuilla kuten esim tuolla että esiintyvät kuolleina läheisinä,myös tarot kortit,ennustus,astrologia,New age,jooga,spiritismi yms ja lähi idän uskonnoissa esiintyy paljon erilaisia riivaajia ja henkivaltoja
Olen eri, mutta täydennän tätä vastausta vielä. Valtaosa "yliluonnollisista" kokemuksista, etenkin nuo joissa edesmennyt läheinen "ilmestyy" ovat todellakin demonien aiheuttamia. Ne aihettavat näitä siksi, että ihmiset uskoisivat kuolemanjälkeiseen elämään, mutta ilman uskoa Jeesukseen meidän ainoana pelastajana, Jumalanamme.
Kun ihmiset ajattelevat "elävänsä kuoleman jälkeen", he eivät koe tarvetta lähestyä Jeesusta, uskoa kristinuskon Jumalaan. He joutuvat kadotukseen, helvettiin, tämä on henkivaltojen tahto.
Uushenkisyys, enkeliuskon, kanavointi, itämaisten uskontojen ja joogan ym. vaikutus alkaa näkyä yhteiskunnassa. Ihmiset hakevat rauhaa ja vakautta materialistisen, ahdistavan kiireisen yhteiskunnan keskellä. Valitettavasti näiden tuoma rauha on väliaikainen, taustalla oleva ideologia jää yleensä epäselväksi, ja ne perustuvat lopulta siihen, että ihminen joutuu kauemmas Jumalasta , ja päätyy henkivaltojen tahdon mukaisesti helvettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko ettei suomalainen rippikoulun käynyt ihminen ole tutustunut jo tuohon kirjaan? Minusta on suoraan sanottuna törkeää väittää ihmisille jotka saavat lohtua kohtaamisistaan tuonpuoleisen ettei se ole "todellista" vaan demonien aikaansaannosta. Pystyn esimerkiksi lievittämään kipua käsilläni, onko sekin riivausta? Ärsyttää joidenkin uskovaisten tarve tulla ojentamaan muita perustuen heidän OMAAN uskoonsa ja sen dogmeihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta täydennän tätä vastausta vielä. Valtaosa "yliluonnollisista" kokemuksista, etenkin nuo joissa edesmennyt läheinen "ilmestyy" ovat todellakin demonien aiheuttamia. Ne aihettavat näitä siksi, että ihmiset uskoisivat kuolemanjälkeiseen elämään, mutta ilman uskoa Jeesukseen meidän ainoana pelastajana, Jumalanamme.
Kun ihmiset ajattelevat "elävänsä kuoleman jälkeen", he eivät koe tarvetta lähestyä Jeesusta, uskoa kristinuskon Jumalaan. He joutuvat kadotukseen, helvettiin, tämä on henkivaltojen tahto.
Uushenkisyys, enkeliuskon, kanavointi, itämaisten uskontojen ja joogan ym. vaikutus alkaa näkyä yhteiskunnassa. Ihmiset hakevat rauhaa ja vakautta materialistisen, ahdistavan kiireisen yhteiskunnan keskellä. Valitettavasti näiden tuoma rauha on väliaikainen, taustalla oleva ideologia jää yleensä epäselväksi, ja ne perustuvat lopulta siihen, että ihminen joutuu kauemmas Jumalasta , ja päätyy henkivaltojen tahdon mukaisesti helvettiin.
Mun täytyi kysyä vielä puolisoltani joka on ortodoksi että mikä on heidän kantansa näihin kuolemanjälkeisiin kokemuksiin. Heistä ne ovat täysin normaaleja. Itsekin olen kristitystä perheestä ja meillä suvun muisteloihin kuuluu mm. nämä kokemukset. Eli en tiedä mistä juontuu tällainen fundamentalismi.
Olen jonkinlainen "epäselvännäkijä", näen unissa asioita, jotka tapahtuvat juuri sillä hetkellä tai lähitulevaisuudessa. Tämä voisi olla kirous, mutta on tavallaan siunaus, koska helpompi hyväksyä asioita , joiden tietää tapahtuvan. Nuorenpana ennustin myös korteista kavereille. Lopetin, koska pelottavan usein ennustukset toteutuivat.
Ei kannata leikkiä asioilla, joita ei hallitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätäpä se on,moni ei ymmärrä kuinka vaarallisilla asioilla leikkivät,nuoretkin pitävät vaan coolina ja hauskana asiana leikkiä esim ouija,spiritismi yms henkimaailman jutuilla, myös toi ennustajien kautta toimii eri henkivallat,jotkut henkivallat esiintyy hyvinä mutta ovat silti henkivaltoja.
Ja täydennän tähän väliin että olen itse angostikko ja tiedän joutuvani kadotukseen koska raamatussa sanotaan että ilman uskoa ihminen ei voi olla Jumalalle otollinen ja jos ei ole henkilökohtaista uskoa ja suhdetta Jeesukseen joutuu kadotukseen vaikka ei leikkisi näillä henkimaailman asioilla.
Heräsin siihen että olin kuolemassa. En kunnolla muista kaikkia keho ym tuntemuksia, mutta tuntui kuin sisuskaluni olisivat tulossa ulos ja mun oli todella vaikeaa hengittää.
Olin aivan kauhuissani ja toivoin että kuolisin äkkiä vaikka en kuolla olisi halunnutkaan.
Ja juuri kuin tuntui että tämä oli tässä, niin heräsin oikeasti siinä samassa asennossa kuin unessakin olin ollut.