Ahdisti tuoreena äitinä, kun mies vaati vastaamaan vauvan tyytymättömyyteenkin, vaikka itsellä jokin homma kesken ja olisin mennyt vasta kun lapsella paha olla
Miksi olin sellainen tyhmä lapanen ja tingin omasta tyytyväisyydestäni, vaikka olin miehen kanssa eri mieltä siitä, missä vaiheessa lapsen tyytymättömyyteen tulee reagoida?
Kommentit (25)
Aloittaja on esimerkki siitä, mitä ihmiselle tapahtuu, jos vauvana häntä ei huomata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mieskin vastasi, mutta ei hän ollut aina läsnä.
apNo mistä se sitten tiesi valittaa että vauva oli ollut tyytymätön ja sulla muuta puuha, jos ei ollut edes paikalla....
Puhuttiin siitä, että mikä on hyväksi vauvalle. En mä tarvitse vanginvartijaa toteuttaakseni sitä, vaikka eri mieltä olinkin riittävän hyvästä. Enkä arvannut, että se jättäisi negatiivisia jälkiä tunteisiin äitiydestä. Että kumpi on sitten parempi, tuntea itsensä hyväksi äidiksi vaikkei vastaa ekoihin inahduksiin ja lapsi "kärsii" siinä hetkessä vähän, mutta et ala vihata lasta, vai hoitaa tunnollisesti lasta niin kuin pitää ja tuntea itsesi koneeksi? En tiedä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja on esimerkki siitä, mitä ihmiselle tapahtuu, jos vauvana häntä ei huomata.
No, ei ole mun vika millään lailla. Ehkä mun lapsille ei ainakaan siinä käy samoin.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset on kaikkea muuta kun järkeviä ja taitavia. Ne itsetuho koneita ja vanhempien tehtävä on vahtia, ettei ne tuhoa itseään. Millon on johto suussa, Millon Lego korvassa. Jne :) Älä valita, ne kasvaa nopeasti isoiks ja sitten jo toivoo, että kunpa ne vielä haluis mua puhaltamaan jokaisen pipiin ja kömpis viereen kun näkee pahoja unia...
Mä tarkoitin lähinnä sitä aikaa, kun ne ei osaa vielä itse ilmaista tarpeitaan ja itkee tai muuten ilmoittaa, että jotain tarvitaan. Sehän on ensin tyytymättömyyttä, sitten kiukkua ja lopulta karjuvaa kiukkua, jos ei joku tule.
apÄitihullu kuvailee tässä omaa luonnettaan. Hänen henkinen ikänsä on kehitysvammaisen tasoa.
Ei vaan kyllä se vauvoilla menee noin. Lopuksi tulee sittn paha olo, jos vanhempi ei tule ollenkaan ja vastaa lapsen tarpeisiin. Silloin ollaan jo pahasti punaisella hädän alueella.
ap
Vauvan tarpeisiin vastataan HETI! Ei kuulu jäädä odottelemaan että vauva on hädissään ja huutaa naama punaisena. Pieni vauva menee tarpeineen kaiken muun edelle. Miehesi on aivan oikeassa. Käsittämätöntä että kukaan edes voi ajatella muuta! Pahaa oloa ja kauhun ja hylätyksi tulemisen tunnetta ei TIETENKÄÄN pidä tahallaan vauvalle aiheuttaa! Vauvan toistuva stressille altistaminen aiheuttaa pysyvää haittaa kehitykselle!
Ei vaan kyllä se vauvoilla menee noin. Lopuksi tulee sittn paha olo, jos vanhempi ei tule ollenkaan ja vastaa lapsen tarpeisiin. Silloin ollaan jo pahasti punaisella hädän alueella.
ap