IL:n käsittämätön sähköautojuttu, eikö IL toimituksessa kenelläkään ole aivoja? -IL ei ymmärrä tavallista suomalaista, trollaavat sähköautojen pakotuksen puolesta, vaikka kansalaisilla ei ole varaa edes polttoaineeseen.
Hallituksen tilaama juttu Iltalehdessä:
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/c635cc16-7322-4708-b036-f4b7728d…
IL on myös huolissaa, autoALASTA, ei kansalaisista. Autoallalle pitää saada lisää tilauksia pakottamalla ottomootoriautot pois ja korottamalla polttonesteiden hinta niin ylös, että tavallisella kansalaisella ei ole varaa edes töissä käydä.
Keskimääräinen suomalainen auto on noin 13 vuotias ja maksaa 3600 euroa.
-Kertokaapa, mistä saa toimivan sähköauton hintaan 3600 euroa?
-Kertokaapa samalla, missä lataan sen, kun asun kerrostalossa ja meillä ei ole edes sähkötolppaa, ja jos olisi, ei sen teho riittäisi lataamaan autoa yön aikana.
Tähän on hyvin yksikertainen ratkaisu, SUomi siirtää ilmastotavoitteensa samaan kuin EU, eli vuoteen 2050, eikä 2035, mikä aiheuttaa kurjistumisen.
Mutta eihän tämä Marinia koske, Audin takapenkillä onn kivaa säätää ilmastointia suuremmalle, kansa maksaa!
Kommentit (36)
Miksi näissä jutuissa ei koskaan haastatella tavallista kansalaista, joka ajaa keskimääräisellä 3600euron autolla ja sitten esitetä, miten tällainen henkilö voi saada sähköauton, jos budjetti on 3600 e? (No koska se on mahdotonta)
-Aina vaan hallituksen tai autoalan kanta, eli niiden jotka tätä käärmeöljyä myyvät.
Suomi maailman ensimmäisenä maana ottaa käyttöön maailman kovimmat päästörajoitukset.
-Sitten ihmetellään kun työpaikat irtisanoo, kansalaisilla ei ole varaa mihinkään, kotimainen kysyntä kuolee, jnejne. Kilpailukyky verrokkimaihin menee, ihan kaikki kusee tässä.
Mikä järki tässä on, kertokaa hallitusta äänestäneet?
Aikamme suurimpia vedätyksiä, kuten kaikki muukin eko hömppä. Aina ovat tarjoamassa näitä yleviä ideoita joita lähdetään pakottamaan kansalaisille vaikka akkutekniikka on täysin vajaakehitteistä ja varauskyvyn nopeaan heikkenemiseen ei ole keksitty mitään ratkaisua.
Pian alkaa suomessakin kertymään romuttamolle niitä 8-10v ikäisiä akku-autoja kuten ranskassa on nähty, pariisin kaupunki osti vanhan lentokentän niitä romuja varten että saadaan kasattua tyhjäakkuiset sähköromut pois silmistä, mitä eivät ehdi romuttamaan koska tuhansilla ihmisillä ei ole varaa ostaa 10000e uusia akku kennoja.
Tässä ikäänkuin kiteytyy ekohulluus, ihmisillä on suurempi tarve hyvesignaloida kuin oikeasti välittää seurauksista.
Kertokaapa miten se, että minua verotetaan enemmän ja rahat annetaan italialaisille, vähentää maailman kokonaispäästöjä, kun todellisuudessa se lisää, italialaiset ajelee urheiluautoilla, eikä todellakaan sähköautoilla?
Sittenhän sähköauto on hyvä jos ei ole varaa polttoaineeseen.
Vierailija kirjoitti:
Sittenhän sähköauto on hyvä jos ei ole varaa polttoaineeseen.
Aivan. Ja sen sähköauton saa 3600 eurolla, mikä on suomalaisen auton keskihinta.
Just.
Vierailija kirjoitti:
Sittenhän sähköauto on hyvä jos ei ole varaa polttoaineeseen.
Mullakaan ei ole varaa kahden euron bensaan, siksi ajan sähkövolkkarilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sittenhän sähköauto on hyvä jos ei ole varaa polttoaineeseen.
Aivan. Ja sen sähköauton saa 3600 eurolla, mikä on suomalaisen auton keskihinta.
Just.
Suomalaisen auton keskihinta on 37000 euroa, jolla saa jo monia päteviä sähköautoja.
Vierailija kirjoitti:
Mihin köyhä tarvitsee autoa?
Mihin rikas tarvitsee autoa?
ST1:sen Mika Anttoselta menee öljybisnekset nurin kun siirrytään ydin ja tuulivoimalla tuotettuun puhtaaseen ja halpaan sähkövoimaan. Hirveä itkupotkuraivari mölinä menossa sen takia.
Personligen är problemet är löst med två relativt färska dieselbilar som torde hålla tills batteriepidemin har ebbat ut.
Vem som helst begriper att varken jordens, eller ens Europas befolkning byter sina instegsbilar från småbilar som inte för länge sedan kostade under 10.000 €*/styck, mot instegsbilar som nu kostar 35.000 €.
*) Gäller Europa som helhet, inte Finland.
Näistä on ihan turha huolestua, sähköautobuumi on ohi kahdessa vuodessa ja palataan ns. perusarkeen.
Kevyt klikkiotsikko: Karmeita uutisia Suomen autokannasta: "Liikenteen sähköistyminen on pysähtymässä"
Tosi karmeaa...
Kaikkein järjettömintä tuossa ilmastovouhotuksessa on se, että on aivan liian myöhäistä tehdä asialle mitään. Ilmastonmuutosta on mahdoton enää pysäyttää. Ihmiskunta tulee kuolemaan sukupuuttoon 100 % varmuudella seuraavan 20 vuoden sisällä, riippumatta siitä kuinka paljon vähennämme päästöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sittenhän sähköauto on hyvä jos ei ole varaa polttoaineeseen.
Aivan. Ja sen sähköauton saa 3600 eurolla, mikä on suomalaisen auton keskihinta.
Just.
Suomalaisen auton keskihinta on 37000 euroa, jolla saa jo monia päteviä sähköautoja.
Ei mitään järkevää laitetta, pelkkiä kinnereitä. Mutta hyvän käytetyn dieselin.
Vierailija kirjoitti:
Mihin köyhä tarvitsee autoa?
Ai niin, kaikki köyhät asuu isojen kaupunkien keskustassa. Jep, jep.
Vierailija kirjoitti:
Näistä on ihan turha huolestua, sähköautobuumi on ohi kahdessa vuodessa ja palataan ns. perusarkeen.
Mä odotan tätä kädet ja jalat ristissä.
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
Itse ajan auton loppuun ja mietin sitten 2030 minkälaisiin romutuspalkkioihin ja hankintatukiin on päädytty.
Autoni on tuolloin 15 vuotias.