Krista Kosonen kritisoi suomalaisten nyrpeänä suhtautumista lapsiin
Krista Kosonen kritisoi suomalaisten nyrpeää suhtautumista perheisiin Trendissä: ”Suomessa unohdetaan, että lapset ovat lapsia”
http://www.is.fi/viihde/art-2000005148505.htm
Krista on niin oikeassa, palstasta sen jo huomaa että suomi on lapsivihamielinen maa.
Kommentit (182)
Vierailija kirjoitti:
Ihan tottahan tuo on. Missään ei ikinä tunne olevansa yhtä vähän tervetullut kuin vaunujen kanssa bussissa - ei edes ruuhka- sellaisessa.
En tiedä missä päin asut, mutta jos joku Helsingissä saa julkisissa paikan niin se on äiti lapsen kanssa.
Olen samaa mieltä aloittajan kanssa, esim. Nanna ketju on pelkkää oksennusta täynnä. Se kritiikki ei ole enää asiallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki vihaa lapsia. Pilaatte maailman. Ymmärtäkää jo. Menkää mammat pois. Teitä vihataan.
Juuri tälläisiä kommentteja on tuo Nanna ketjukin täynnä. Mistä tällainen paha olo kumpuaa?
Haha, minusta tuo oli ironiaa/sarkasmia ja joku vastaa siihen tosissaan.
Voi kun te mammat olette helppoja omassa kuplassanne....
Vierailija kirjoitti:
OMG! 9 tunnin lento pienen vauvan kanssa ja vauva huutanut koko lennon ajan!
Ei varmasti ole ollut helppoa Kristallakaan, mutta entäpä kanssamatkustajilla?
Ihan aikuisten oikeasti, eikö noin pienen vauvan kanssa ole parasta olla kotona?
Joidenkin on pakko tehdä töitä, osalla siihen kuuluu matkustaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki vihaa lapsia. Pilaatte maailman. Ymmärtäkää jo. Menkää mammat pois. Teitä vihataan.
Juuri tälläisiä kommentteja on tuo Nanna ketjukin täynnä. Mistä tällainen paha olo kumpuaa?
Mistä pahvilaatikosta sinä olet herännyt, kun et ole huomannut syitä jotka on johtaneet lisääntyvään pahoinvointiin ja mielentervysongelmiin?
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä aloittajan kanssa, esim. Nanna ketju on pelkkää oksennusta täynnä. Se kritiikki ei ole enää asiallista.
Puhutaanko siitä tapauksesta, jossa rva Karalahti kävi häiritsemässä ruokailijoita ja sitten uhriutui, kun joku oli katsonut rumasti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan aikuisten oikeasti, eikö noin pienen vauvan kanssa ole parasta olla kotona?Joidenkin on pakko tehdä töitä, osalla siihen kuuluu matkustaminen.
Niin muilla, ei Kristalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haha, minusta tuo oli ironiaa/sarkasmia ja joku vastaa siihen tosissaan.
Voi kun te mammat olette helppoja omassa kuplassanne....
Suurin osa sen ketjun kommenteista ei ole ironiaa ja vaikka olisi, niin todella huonoa ja mautonta sellaista. Voisitte hieman miettiä, miten asioita ilmaisette.
Minulla on pieni vauva, isot vaunut ja asun Helsingissä.
Kukaan ei ole sanonut meille ilkeää sanaa kun liikumme yleisillä paikoilla, mihin meillä tietysti on samanlainen oikeus kuin muillakin suomalaisilla.
Vauvaani ihastellaan, ovia availlaan, autetaan vaunuja rappusissa. Bussissa saa aina tilaa. Suurin osa ihmisistä ei kiinnitä meihin mitään huomiota, rauhassa saa elää.
Pelkään todella, että joku alkaa rajoittaa elämäänsä näiden häiriintyneiden ja syrjäytyneiden palstahullujen takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä pahvilaatikosta sinä olet herännyt, kun et ole huomannut syitä jotka on johtaneet lisääntyvään pahoinvointiin ja mielentervysongelmiin?
No kerro meille, mielestäsi sekin on varmaan lasten syytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan aikuisten oikeasti, eikö noin pienen vauvan kanssa ole parasta olla kotona?Joidenkin on pakko tehdä töitä, osalla siihen kuuluu matkustaminen.
Niin siis lomallahan Krista siellä oli ja miehensä käsikirjoitti.
Ehkä se kirjoittaminen olisi sujunut täälläkin, varsinkin kun on pieni vauva, mutta ei, koska minä!
Vierailija kirjoitti:
Mammat voi itse miettiä miksi lapsia vihataan. Jos niitä rääkyviä sinappikoneita on pakko viedä joka halvatun ravintolaan ja busseihin huutamaan ja siinä sivussa tukkia kaikilta kulkureitit niillä saatanallisen kokoisilla kärryillä niin ei ole ihmekään että lapsista ei tykätä.
Käyn päivittäin kaupunkini keskustassa lounaalla. Milloin kiinalaisessa ravintolassa, milloin missäkin. Olen nyt parin viikon aikana varta vasten kiinnittänyt huomiota lapsiperheisiin. Ja ei heitä kyllä paljoa missään ravintolassa näy. Muutama ehkä. Kiljuntaa en ole kuullut.
Bussimatkustaminen taas on jokaisen oikeus.
Ja jos joku tukkii kulkureittisi päivittäin niin, että siitä ihan nousee tuollainen viha, niin kokeile vain sanoa "anteeksi, pääsisinkö ohi".
Vierailija kirjoitti:
Mitenköhän Krista on ennen omaansa suhtautunut lapsiin?
En osaa sanoa Kristasta. Itsekin sain lapseni kolmekymppisenä ja olen samaa mieltä Kristan kanssa tästä asiasta.
Ja olin samaa mieltä jo ennen lapseni saamista, koska olen aina pitänyt lapsista, vaikka vasta myöhäisellä iällä keksinkin sellaisen haluavani.
Lapsettomuus ei johda lapsivihaan.
Kovasti on itsestä kiinni, minkä ottaa "lapsivihamielisyytenä".
Olin kerran punkemassa vaunujen kanssa hienoon ravintoaan Espalla (90-luvulla). Tarjoila sanoi, että ovat pahoillaan, mutta tänne ei mitenkään mahdu vaunut sisään.
Ja totta se oli, ahtaat käytävät pöytien välissä. Menimme suosiolla paikkaan, johon mahtui. En yhtään kokenut mitään vihamielisyyttä. Käytännön sanelema juttu vain.
Miksi pitäisi ihan joka paikkaan päästä vankkureiden kanssa? On selvä, että on erilaisia paikkoja erilaisiin tarpeisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. Jotkut inhoavat Nannaa.
2. Joillain ei ole rahaa syödä ravintolassa ja kadehtivat tuota elämäntyyliä.
3. Joillain ei ole ketään, jonka kanssa mennä ravintolaan, vaan roikkuvat yksin päivät syrjäytyneinä netissä elämän mennessä ohi.
Suomi on sairas ja yhdellä osalla se näkyy suhtautumisena lapsiin. Ilmapiiri juuri nyt on KÄSITTÄMÄTTÖMÄN kireä, stressaantunut ja tyly.
Vietin äskettäin perheen kanssa pitkän viikonlopun Euroopassa. Kaikkialla mihin menimme pieni taaperomme sai osakseen "punaisen maton" kohtelua. Hienoimpia kokemuksia oli ravintola, jossa kaksi tarjoilijaa hassutteli töidensä ohessa lapsemme kanssa koko ateriamme ajan. Kyyninen suomalainenkin hiljeni kun pöytään tulleessa laskussa luki "Service included". Olin nimittäin jo ehtinyt vaimolle virnistelemään, että kylläpä kerrankin näkevät vaivaa tipin eteen.
Museoissa lipunmyyjät juttelivat lapselle, ruuhkaisilla kaduilla ei tarvinnut pelätä kenenkään kävelevän sen päälle ja ennen kaikkea suomalainen mulkoilu ja naaman vääntely koska lapsi, puuttui täysin. Lisäksi ilmapiiri oli muutenkin rento ja hyväntuulinen vaikka tässä maassa taloustilannetta ei juuri voi kehua. Parissa päivässä lakkasin vilkuilemasta ympärilleni siltä varalta, että joku ääliö juoksee 3-vuotiaan päälle tai onko ravintolaan tullessa siellä porukkaa, joka heti meidät nähdessään alkaa pyöritellä silmiään ja huokailla kovaäänisesti...
Noh. Astuimmepa sitten Suomeen palattuamme suhteellisen tyhjästä koneesta ulos. Kävelimme kohti matkalaukkujen noutoa, minä lapsen kanssa edellä ja vaimo jossain kauempana takana. Oikealla ja vasemmalla puolella käytävää tilaa vaikka lampaat söisi. Lapsi näkee jotain kiinnostavaa ja kurvaa vasemmalle seinän viereen. Joudun pysähtymään ja sitten astumaan kohti lasta. HETI takana tuleva pukumies ärähtää: "Älkää nyt perkele siihen pysähtykö." 4 päivän rentoutus ja hyvä fiilisi katosivat hetkessä. Käännyin ympäri ja katsoin kaveria silmiin ja refleksinä takaisin: "Vittu relaa!" Pukumies jatkoi kiireesti matkaansa pelästyneen näköisenä ja minä jäin paikalleni huonoissa fiiliksissä.
Eurooppalainen pintasilaus pestiin pois hetkessä. Olin jälleen suomalainen.
Kai nämä lapsia vihaavat vihaavat kaikkia ihmisiä ja pysyvät lähinnä kotona läppärin ääressä.
Tai näin on ainakin pääteltävä, kun ihan ystävällisesti minuun vaunujen kanssa suhtaudutaan joka puolella. Bussissa nimenomaan pyritään antamaan tilaa, ovet avataan jne.
Jos osuus näistä "kakaroiden ja sinappikoneiden" huutelijoista olisi reaalimaailmassa sama kuin täällä, niin eihän ulkona voisi kulkea.
Että rohkeasti vain ihmisten ilmoille vauvojen ja pikkulapsien äidit ja isät. Toki muut huomioon ottaen, se on selvä. Ihan joka paikkaan ei tarvitse lapsen kanssa mennä. Ei se lapsi siitä traumatisoidu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan monen suomalaisnaisen on työn takia aivan pakko matkustaa toiselle mantereelle nelikuisen vauvan kanssa? Muistaakseni tuolloin ollaan yleensä vielä äitiyslomalla, puhumattakaan siitä, että lapsi pitäisi ottaa mukaan työmatkalle?!??
Tässäkään tapauksessa Krista ei ollut Los Angelesissa tekemässä töitä.
Johtuu ihan näistä minä minä minä ja mun uniikki lumihiutale mammoista lapsi/perheviha. Ei se synnyttäminen ja omien surkeiden geenien jako ihan tosiaan kenestäkään tee ykkösluokan etuoikeutettua kansalaista.
Ja mikä tässä nyt sitten oli rumaa?