Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vapaaehtoisesti lapsettomat fb-ryhmä on älyttömän negatiivinen

Vierailija
28.03.2017 |

Siis ymmärrän kyllä, että suurin osa heistä ei pidä lapsista. Mutta että about kaikki onkin aivan lasten ja äiti- sekä isäihmisten VIHAAJIA. Kaikki lapsiin ja vanhemmuuteen liittyvä on oksettavaa, kamalaa ja sairasta.
Olisi mukava joskus törmätä johonkin neutraaliin ja asialliseen keskusteluun tuolla, mutta ehkä kerran tai kaksi olen jotain sen suuntaista nähnyt.
Miksikö käyn lukemassa kirjoituksia? Ihan vain huvittaakseni itseäni, kun ovat niin paatoksellisia. Nyt kyllä alkaa huvitus jo olla kaukana.
ps. itsekään en juurikaan pidä muista kuin omista lapsistani, joten useita veloja kuitenkin ymmärrän =) Varsinkin välinpitämättömät vanhemmat saavat minut vihaiseksi (huom! ei ole lapsen vika, jos häntä ei ole yhtään kasvatettu ja tätä velat eivät tunnu ymmärtävän)

Kommentit (276)

Vierailija
201/276 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut että nykyisten parikymppisten joukossa on kamala määrä ihmisiä jotka aidosti INHOAVAT lapsia. Se ei ole mielestäni ihan tervettä. Ei lapsista tarvitse PITÄÄ, mutta jotain on mennyt (lapsuudessa?) pahasti pieleen jos lisääntymisikäinen ihminen selittää suu vaahdossa vihaavansa lapsia.

Samaa mieltä

Eri mieltä

Vierailija
202/276 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottakaa isistä mallia, ne ei korota itseään jalustalle siksi, että ovat tehneet itsekkäistä syistä lapsia.

TÄMÄ!

Tai ottakaa ihan kenestä tahansa normaalista vanhemmasta mallia, kenen identiteetti ei ole siihen äitiyden ympärille rakennettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/276 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi on ok paasata "kyllä minä lapsia haluan!!!!" mutta "en halua ikinä lapsia" on sellainen mikä pitää lytätä "mielimuuttuulällänlällän"?

Varsinkaan kun se ei muutu. Olen 57-vuotias, 30 vuotta naimisissa ja arvatkaas onko minulla lapsia.

Vierailija
204/276 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi on ok paasata "kyllä minä lapsia haluan!!!!" mutta "en halua ikinä lapsia" on sellainen mikä pitää lytätä "mielimuuttuulällänlällän"?

Niin miksi ihmisillä on ylipäätän tarvetta mitätöidä toisia ja korottaa itseään?

Miksi toisten elämänvalinnat ja elämän tavat ovat uhka omalle.

Eikö se riitä, että saa itse elää omaa elämäänsä niin kuin haluaa, miksi kaikkien muidenkin pitäisi elää samalla tavalla?

Vierailija
205/276 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut että nykyisten parikymppisten joukossa on kamala määrä ihmisiä jotka aidosti INHOAVAT lapsia. Se ei ole mielestäni ihan tervettä. Ei lapsista tarvitse PITÄÄ, mutta jotain on mennyt (lapsuudessa?) pahasti pieleen jos lisääntymisikäinen ihminen selittää suu vaahdossa vihaavansa lapsia.

No kasvatus tietysti. Vanhemmat todennäköisesti eronneet tai jos eivät niin silti lapsia tehty sinne ja tänne eikä lapsilla ole ollut henkisesti turvallista lapsuutta.

Vierailija
206/276 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ymmärrän kyllä, että suurin osa heistä ei pidä lapsista. Mutta että about kaikki onkin aivan lasten ja äiti- sekä isäihmisten VIHAAJIA. Kaikki lapsiin ja vanhemmuuteen liittyvä on oksettavaa, kamalaa ja sairasta.

Olisi mukava joskus törmätä johonkin neutraaliin ja asialliseen keskusteluun tuolla, mutta ehkä kerran tai kaksi olen jotain sen suuntaista nähnyt.

Miksikö käyn lukemassa kirjoituksia? Ihan vain huvittaakseni itseäni, kun ovat niin paatoksellisia. Nyt kyllä alkaa huvitus jo olla kaukana.

ps. itsekään en juurikaan pidä muista kuin omista lapsistani, joten useita veloja kuitenkin ymmärrän =) Varsinkin välinpitämättömät vanhemmat saavat minut vihaiseksi (huom! ei ole lapsen vika, jos häntä ei ole yhtään kasvatettu ja tätä velat eivät tunnu ymmärtävän)

Samaa mieltä

Eri mieltä

Vierailija
207/276 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hepokatti kirjoitti:

Mikä siinä on vaikeaa ymmärtää että meillä lapsia vihaavilla ihmisilläkin on oikeus keskustella toistemme kanssa vihaamme kohteista siinä missä teillä lapsen saaneilla on oikeus höpöttää viikko tolkulla synti Sannin ripulista ja kuolemansynti Kalevin hiertävistä kalsareista.

Niin mutta jos ne pahat vihaajat ymmärtäisivät olla vihaamatta minun YrjöPimppuliPeppiinaani, kun minä vaan tarpeeksi käskytän heitä ja tuomitsen ja haukun raukoiksi.

Luulisi heidän nöyrtyvät ja muuttavan mielipiteensä ja tunteensa, kun heitä pakottaa ja käskee.

Pitäisihän sen toimia.

Ja sama pakotus jatkuu kotona 🤗 tienkin saa pakottaa kun on lähes pyhimyksen asemassa, koska on äiti. Toivoisin nyt että nämä paremmat äidit laskeutuvat samalle tasolle muiden kanssa ja kohtelevat muita siten kuin itseään haluaisi kohdeltavan. Eri

Vierailija
208/276 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.nyyti.fi/opiskelijoille/opi-elamantaitoa/tunteet/viha/

Suosittelen kaikille, että lukisitte vaikka edes tuon.

Voisiko alapeukuttaja vähän avata syytä alapeukulleen?

Vierailija
209/276 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kasvatus tietysti. Vanhemmat todennäköisesti eronneet tai jos eivät niin silti lapsia tehty sinne ja tänne eikä lapsilla ole ollut henkisesti turvallista lapsuutta.

Se on varmaan se äiti siinä takana. Se on sitä aina.

Vierailija
210/276 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap kirjoitti:

Siis ymmärrän kyllä, että suurin osa heistä ei pidä lapsista. Mutta että about kaikki onkin aivan lasten ja äiti- sekä isäihmisten VIHAAJIA. Kaikki lapsiin ja vanhemmuuteen liittyvä on oksettavaa, kamalaa ja sairasta

Sama toisin:

maailmankatsomukseltaan feministiset naiset  fb-ryhmä on älyttömän negatiivinen:

Siis ymmärrän kyllä, että suurin osa heistä ei pidä miehistä. Mutta että about kaikki onkin aivan poikien ja isä- sekä miesihmisten VIHAAJIA. Kaikki miehiin ja miehisyyteen liittyvä on oksettavaa, kamalaa ja sairasta.

Vierailija
211/276 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä minkälaisesta ryhmästä on kyse, mutta ei kuulosta normaaleilta vela-tyypeiltä.

Eihän se lasten inhoamista tarkoita, jos ei halua lapsia.

Voi joskus kertoa negatiivisesta asenteesta maailmaa kohtaan, jos ei halua tehdä tänne lapsia, mutta on täällä outoja käsityksiä velan ajatusmaailmasta.

Vierailija
212/276 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä siihen ryhmään liittyy vain tietyntyyppiset velat. Itse olen vapaaehtoisesti lapseton, joka tykkää tosi paljon lapsista, enkä kuulu moisiin ryhmiin.  En edes tykkää kutsua itseäni miksikään velaksi, sillä on jotenkin negatiivinen leima. Ylipäätään ärsyttää tämä lapsellisten viha lapsettomia kohtaan, joka on näkyvissä jopa irl. Ihan niin kuin ne lapsettomat ois kaikki samanlaisia lasten vihaajia kuin joku muutama äänekäs vela nettiryhmissä tai keskustelupalstoilla. 

Vierailija
213/276 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnistan tämän ilmiön. Työkaverinani oli joku aika sitten vapaaehtoisesti lapsettomaksi identifioituva nainen, joka oli aidosti lapsivihamielinen. Hän saattoi työpaikan kahvipöydässä ihan avoimesti yökötellä ja tokaista "hyi", jos ylpeä mummi mainitsi jotain lapsenlapsestaan ja lapsiperheellisiin asiakkaisiin hän suhtautui kriittisemmin kuin muihin. 

En ymmärrä miksi ihmisten pitää väkisin esitellä niitä lapsiensa ja lapsenlapsiensa kuvia toisille.

En minäkään vedä ilmettäni aivottomaan tyhjäpäiseen hymyyn ja kaiva Erkki-enon tai Kirsti-mummon kuvaa, ja sitä kaikille tuputa naaman eteen pakkoihailtavaksi.

Miksi jotkut eivät ymmärrä, ettei muita ihmisiä kiinnosta heidän sukulaistensa naamataulut, eikä muiden mielestä niissä teidän läheistenne kuvissa ole yhtään mitään ihanaa ja mykistävän hienoa?

Monia kiinnostaa. Miksi luulet ettei ketään kiinnosta jos sinua ei kiinnosta? Kyllä itse ihan mielenkiinnolla katson miltä esim. työkavereiden muksut näyttää.

No jotain vaikeutta on kanssakäymisessä. Veikkaan, että näillä vihaajilla on suuria vaikeuksia itsensä ja elämisen kanssa. Eihän jatkuvan vihan kanssa eläminen ketään onnelliseksi tee, vaikka ei se vihaaja itse sitä tiedosta. Kunhan eivät ryhdy toteuttamaan väkivalta- ja vihafantasioitaan. Osa tämän ketjun kommenteista on selviä röllejä.

Vierailija
214/276 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole oikeastaan koskaan ajatellut lapsettomista tai lapsellisista ihmisistä mitään. Ylipäätään muiden, minulle tuntemattomien ihmisten elämät eivät kiinnosta minua yhtään.

Ihan muutama ajatus kyllä herännyt tällä palstalla silloin, kun luin ketjua, jossa yksineläjät marmattivat lasten joululahjakeräyksistä (heidänkin pitäisi saada) ja lapsille sossun maksamista silmälaseista. Ihan muutaman kerran hieraisin kyllä silmiäni tuolloin. Toinen kerta, kun menin sanattomaksi, oli keskustelu, jossa joku vapaaehtoisesti lapseton räyhäsi lapsiperheistä ja kuinka HÄN EI AINAKAAN KOSKAAN IKINÄ MILLOINKAAN HALUA RÄÄKYVÄÄ SINAPPIKONETTA JA HYI ETTÄ mutta samaan hengenvetoon naureskeli ja lällätteli, kuinka juuri HÄN olisi maailman paras äiti ja kasvattaja. Ainakin tuhat kertaa parempi kuin kukaan muista ns mammoista. Miksi ylpeillä jollain, mitä ei kuitenkaan mukamas halua ja mitä mukamas halveksuu?

Monilla selkeästi on jotain suunnatonta katkeruutta ja mielenterveysongelmaa siellä kaiken sen vihan taustalla. Ne oikeasti järkevät lapsettomat eivät erotu tarpeeksi, kun nämä hullut ovat enimmäkseen äänessä.

Itse en koskaan halunnut lapsia. En ole kovin äidillinen ihminen. Myöhemmällä iällä satuin saamaan yhden, olikin elämäni paras päätös. Siksi teimme toisenkin. Nyt pohditaan, riittäisikö rahat ja rahkeet kolmanteen. Käsittämättömintä on, että tämänkin oman kokemukseni lukemisen jälkeen osa näistä hulluista provosoituu ja kokee tämänkin tuputtamisena, vaikka puhun vain omasta puolestani. Heille suosittelen jo ennakkoon terapiaa ja parempaa jatkoa.

Vierailija
215/276 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä, jotka kokevat tarvetta ilmaista ääneen "oksetuksensa" tietynlaisista ihmisistä, jotka eivät ole tehneet mitään pahaa, ovat yleensä itse melko itsekeskeisiä eivätkä kovin empatiakykyisiä ihmisiä. Ennen näitä kuvotuksen kohteita on ollut perinteisesti mm. ihon väri ja seksuaalinen suuntautuminen.

On hienoa, että nykyään ihmiset voivat perustaa tai olla perustamatta minkälaisia perheitä vaan. Muiden vastaavista valinnoista noin rumasti puhuminen edes keskenään taas on vain huonoa käytöstä.

Vierailija
216/276 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä minkälaisesta ryhmästä on kyse, mutta ei kuulosta normaaleilta vela-tyypeiltä.

Eihän se lasten inhoamista tarkoita, jos ei halua lapsia.

Voi joskus kertoa negatiivisesta asenteesta maailmaa kohtaan, jos ei halua tehdä tänne lapsia, mutta on täällä outoja käsityksiä velan ajatusmaailmasta.

En ole vela, mutta mua ärsyttää monien äitylien tapa korottaa itseään. Se on varmasti iso syy, miksi sitä vihaa on.

Vierailija
217/276 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en inhoa lapsia, pidän aika monista lapsista. Mutta myönnän, että äiti-ihmisistä monia inhoan ja se inho mulle on syntynyt sitä kautta, mikä heidän asenne lapsettomia naisia kohtaan on. Miehien suhtautuminen meihin usein on paljon parempi.

En voi ymmärtää ihmistä joka äitinä menee vapaaehtoisesti lapsettomien sivuile "viihdyttämään" itseään, ja sitten on ihmeissään kun siellä ei tykätä lapsista.

Sitten tehdään ketju jossa itketään kun kaikki ei tykkää lapsista ja osa kirjoittaa heistä vihaisesti.

Minä itse vihaan osaa lapsista, ja osaa vanhemmista. Osa on yhdentekevää sakkia ja äärimmäisen pieni minoriteetti on sellaisia kenestä pidän.

Minä en koe syyllisyyttä vihan tunteestani. Se on ihan oikeutettu tunne ja on erittäin tervettä ja oikein tuntea vihaa.

Se on sairasta ja väärin, kun jotkut yrittää kieltää toisilta normaalin ja terveen tunteen.

Jos lapsenne ei osaa käyttäytyä, ettekä viitsi tai ymmärrä sitä kasvattaa, on lapsenne ja te, ansainneet vihani.

Jos aiheutatte muille kärsimystä ja pahaa oloa, teitä saa vihata.

Minulle aiheutta kärsimystä ja pahaa oloa lasten kirkuminen ja rääkyminen. Se on ihan sama asia, kuin jollekin ihmiselle on vaikka hajuisteiden lotraaminen. Jos joku saa hengenahdistusta, päänsärkyä ja pahaa oloa siitä, että joku itsekäs moukka lotraa myrkkyjä päällensä ja pakottaa toiset niitä haistamaan, on lotraaja ansainnut vihan osakseen.

Jos lapsi kirkuu niin että toisten korviin sattuu ja toisille tulee siitä kärsimystä, niin sitä lasta saa vihata.

Kyllä! Ihan oikeasti sitä lasta ja sen kyvytöntä vanhempaa saa vihata. Tietenkään vihan kohteelle ei saa tehdä mitään rikollista, mutta heitä saa vihata.

Ihan noin yleisesti kysyisin että kannattaisiko vähän harjoittaa itsereflektiota jos huomaa *vihaavansa* ihmisiä vain siksi että he ovat vähän ärsyttäviä, eivät kuitenkaan esimerkiksi massamurhaajia tms? Tuota omaa esimerkkiäsi lainatakseni, kuinka täysijärkiseltä kuulostaisi jos selittäisin suu vaahdossa *vihaavani* hajusteita käyttäviä ihmisiä? Mua ärsyttää esimerkiksi rullaportaissa väärin ryhmittyvät ihmiset, mutta en perusta identiteettiäni heidän vihaamisensa varaan.

Ei.

Ei vihan tunne ole mikään sellainen, että sitä saisi tuntea vain jotain massamurhaajaa kohtaan.

Ihan sitä saa tuntea vaikka naapuriaan kohtaan.

Sinä voisit kokeilla itse reflektoida itseäsi ja miettiä mikä siinä vihassa nyt on sellaista, että se on sinulle noin iso mörkö.

Oletpa aika omituinen kun höpötät jostain, että tässä muut olisivat perustaneet identiteettinsä vihaamisen varaan. Kerta kaikkiaan omituinen ajatus.

Minä vihaan rääkyviä lapsia. Se ei tarkoita, että olisin identiteettini perustanut vihaamiseen, muualla kuin sinun mielikuvituksessasi.

Minusta vaikuttaa että jotenkin pelkäät vihaamista, tai et oikein ole ymmärtänyt sitä konseptia.

Sinusta tulee myös vähän sellainen kuva, että yrität itseäsi jotenkin nostaa muiden yläpuolelle, tuolla persusteella, että sinä et vihaa, ja tuolla että maalaat muista ihmisistä jonkun hullun kuvan, jossa heillä se viha on muka koko identiteetti.

Maalaamasi kuva on höpötystäsi.

Itse sinä siinä vihan tunteessasi vain kylvet ja oman mielesi tuolla pilaat. Ei ne kirkuvat lapset ja niiden vanhemmat välitä epänormaalista vihantunteestasi. Ihan siksi kannattaisi hakea apua. Itse en vihaa mitään. Oloni on sitä myöten oikein mukava aika pitkälle koko ajan.

Ei vihaan tarvitse mitään apua. Ei se ole mikään sairaus tai vamma.

Silloin jos on ongelmia tunnistaa ja tuntea tunteita, silloin voi olla tarpeen hakea apua.

Mihinkään normaaliin tunteeseen ei tarvitse hakea mitään apua.

En minä kylve vihan tunteessani.

Se että ihminen tunnistaa itsessään vihan tunteita, ja niitä uskaltaa tuntea, on tervettä.

Se on vinksahtanutta että komennellaan toisia menemään hoitoon, jos toinen uskaltaa myöntää, että hei mulla on vihan tunteita ja tunnen niitä.

Se että joku tuntee vihaa, ei tarkoita että tämä ei mitään muuta tekisi kuin vihaisi ja olisi siinä vihan tunteessan koko ajan, saati että hänen identiteetti olisi vihaaja.

Olet sinä aika mustavalkoisesti ajatteleva ihminen, jos sinulle ei ole muutä kuin on ja off.

Minä tunnen kaikkia tunteita.

Kirjoitin tässä ketjussa, että tunnen vihaa, koska ketjussa käsitellään sitä aihetta.

Ei tässä käsitellä iloa, suruna, häpeää tai pelkoa.

Siksi en erikseen mainunnut, että joo tunnen niitäkin. Oletin että teillä on sen verran järkeä päässä, että ymmärrätte minun tuntevan myös niitä.

Mutta sain pettyä.

Totta kai te näätte mielikuvissanne jonkun raivoisan miehen jolla ei ole naista, ja joka koko ajan piehtaroi vihassa, tuntematta muuta.

Olette väärässä. Olen normaali nainen, enkä kuvittelemanne hirviö.

Teidän pitää vaan nyt hyväksyä se että ihmiset tuntevat vihaa, eikä se tee heistä mitään hirviötä tai mielisairasta.

No täytyyhän sen olla raskasta jos tuntee vihaa jotain noin yleistä kohtaan kuin lapset. Omat vihantunteeni on hyvin harvinaisia, satunnaisia ja menevät nopeasti ohi. Todellakin hakisin apua jos tuntisin vihaa jotain kohtaan joka vaikuttaa elämääni jatkuvasti. Sitä paitsi vihan tunteminen ihmisryhmää kohtaan ei ole hyväksyttävää, vaan tuomittavaa. Tuollainen fb-ryhmä pitäisi poistattaa. Ei muitakaan ihmisryhmiä saa avoimesti vihata sosiaalisessa mediassa.

Vierailija
218/276 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tuo on joku laajempikin ilmiö niin kyse ei ole vain kasvatuksesta vaan silloin se on yhteiskunnallinen ja kulttuurinen ilmiö. Silloin tämä aika ja yhteiskunta kasvattaa lapset ja nuoret vihaamaan lapsia. Jostainhan se kumpuaa ja yleensä ilmiöt tulee jostain vuosikymmenten takaa. Esim ysärin lama voisi olla yksi selittävä tekijä, joka nyt kaikuu tässä ajassa tohon malliin.

Muuten hyvä teoria mutta laman lapset eivät ole enää vähään aikaan olleet parikymppisiä.

Vierailija
219/276 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden sortin rasismiahan tuo on.

Vierailija
220/276 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän se nyt tämän ketjun riehujistakin näkee että monella näistä on ihan oikeita mt-ongelmia. Vähän huvitti tuo Nyytin vihanhallintaohjeiden linkkaileminen jonkinlaisena puolustuksena omalle patologiselle vihalle. Kissakin näkee, että äänessä on mt-ongelmainen nuori opiskelija, jolle on tarjottu samaisia linkkejä YTHS:lla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä