Vapaaehtoisesti lapsettomat fb-ryhmä on älyttömän negatiivinen
Siis ymmärrän kyllä, että suurin osa heistä ei pidä lapsista. Mutta että about kaikki onkin aivan lasten ja äiti- sekä isäihmisten VIHAAJIA. Kaikki lapsiin ja vanhemmuuteen liittyvä on oksettavaa, kamalaa ja sairasta.
Olisi mukava joskus törmätä johonkin neutraaliin ja asialliseen keskusteluun tuolla, mutta ehkä kerran tai kaksi olen jotain sen suuntaista nähnyt.
Miksikö käyn lukemassa kirjoituksia? Ihan vain huvittaakseni itseäni, kun ovat niin paatoksellisia. Nyt kyllä alkaa huvitus jo olla kaukana.
ps. itsekään en juurikaan pidä muista kuin omista lapsistani, joten useita veloja kuitenkin ymmärrän =) Varsinkin välinpitämättömät vanhemmat saavat minut vihaiseksi (huom! ei ole lapsen vika, jos häntä ei ole yhtään kasvatettu ja tätä velat eivät tunnu ymmärtävän)
Kommentit (276)
"Opettele hyväksymään vihaisetkin puolet osaksi itseäsi.
Anna itsellesi lupa olla suuttunut ja vihainen, kun joku loukkaa toiveitasi, tarpeitasi tai rajojasi.
Muista, että kaikki tunteet ovat aina oikeita ja oikeutettuja. Sinulla on oikeus olla suuttunut.
Vihaisuus ei tarkoita sitä, että käyttäytyy aggressiivisesti."
Nyytistä paste
Miksi vihan tunne sitten pelottaa?
Olen pelännyt, että vihani tuomitaan.
En olekaan enää ”helppo ja mukava ihminen”
Luulin, että henkinen ihminen ei saa tuntea vihaa. (Ja minä halusin olla henkinen)
Luulin, että jos ilmaisen vihani, minut hylätään.
Pelkäsin, että jos annan vihan tuntua, syöksyn niin pimeään kuiluun, etten pääse sieltä pois.
Pelkäsin, että minut leimataan ”hulluksi akaksi”.
Niin kauan, kun kiellän jotain itsessäni, elämä tuo sitä eteeni. Yhä uudestaan. Ja todellakin, koska en ole osannut kohdata vihaa itsessäni olen tuominnut sitä myös muissa. Minun selviytymiskeinoni vihan äärellä on ollut alistuminen ja passiivisaggressiivisuus. Passiivisaggressiivisuus on sitä, että on vihainen, mutta esittää ettei ole. Ulkoisesti ihminen saattaa näyttää tyyneltä, mutta sisällä on paljon halveksuntaa, katkeruutta ja pahaa oloa. Tällainen vihan tukahduttaminen sairastuttaa henkisesti ja fyysisesti.
Hidastaelämää.fi
Siis kyllä saa vihaa kokea esim. Sellaista ihmistä kohtaan, jos se on vaikka murrrhannut isän tai äidin tai lemmikin, taikka naapurin tai kenet vaan. Tai on tuomittu rikollinen noin muuten vain, tai ryöstänyt sinut or what ever. Mutta suurin osa näistä uhreista, joita tragedia on kohdannut, luopuu myös siitä viham tunteesta, koska he myöntävät että se täyttää heidän elämän liiakseen. Kyllä vela saa olla, eikä kukaan ase ohimolla pakota katsomaan niitä "rumien apinoiden kuvia, mutta kannattaako sitä vihan tunnetta kuitenkaan oikein lietsomalla lietsoa ja selittää epämääräisesti itselleen olla oikeus saada tuntea vihaa, kun siitä ei ole mitään hyötyä ? Ei ne lapset tai naapurin valittava mummo tai kylän pedari katoa vihaamalla mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut että nykyisten parikymppisten joukossa on kamala määrä ihmisiä jotka aidosti INHOAVAT lapsia. Se ei ole mielestäni ihan tervettä. Ei lapsista tarvitse PITÄÄ, mutta jotain on mennyt (lapsuudessa?) pahasti pieleen jos lisääntymisikäinen ihminen selittää suu vaahdossa vihaavansa lapsia.
Jos tuo on joku laajempikin ilmiö niin kyse ei ole vain kasvatuksesta vaan silloin se on yhteiskunnallinen ja kulttuurinen ilmiö. Silloin tämä aika ja yhteiskunta kasvattaa lapset ja nuoret vihaamaan lapsia. Jostainhan se kumpuaa ja yleensä ilmiöt tulee jostain vuosikymmenten takaa. Esim ysärin lama voisi olla yksi selittävä tekijä, joka nyt kaikuu tässä ajassa tohon malliin.
Vierailija kirjoitti:
Siis kyllä saa vihaa kokea esim. Sellaista ihmistä kohtaan, jos se on vaikka murrrhannut isän tai äidin tai lemmikin, taikka naapurin tai kenet vaan. Tai on tuomittu rikollinen noin muuten vain, tai ryöstänyt sinut or what ever. Mutta suurin osa näistä uhreista, joita tragedia on kohdannut, luopuu myös siitä viham tunteesta, koska he myöntävät että se täyttää heidän elämän liiakseen. Kyllä vela saa olla, eikä kukaan ase ohimolla pakota katsomaan niitä "rumien apinoiden kuvia, mutta kannattaako sitä vihan tunnetta kuitenkaan oikein lietsomalla lietsoa ja selittää epämääräisesti itselleen olla oikeus saada tuntea vihaa, kun siitä ei ole mitään hyötyä ? Ei ne lapset tai naapurin valittava mummo tai kylän pedari katoa vihaamalla mihinkään.
Olet väärässä.
Lue nuo linkitety jutut.
Sinä tai minä, tai kukaan ei ole mikään auktoriteetti, joka voi määräillä ja asetella sallittuja vihantunteen aiheuttajia.
Vihata saa vaikka sinun naamaasi ja typeriä kumikenkiäsi.
On sitten ihan eri asia miten sitä vihaa käsittelee.
Koita nyt vaan hyväksyä se fakta, että viha on ihan sallittua, vaikkei sen kohde ei olisi mainitsemasi ja sinun hyväksymäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä vihaan niitä äitejä jotka kuvittelevat pershedelmän nostavan heidät johkiin jalustalle. Sellaisia isiä en ole koskaan tavannut, mutta jos sellaisia on, vihaan heitäkin. N24
Koska sinä olet viimeksi tehnyt jotain jonkun muun puolesta kuin itsesi? Äitiys on hyvin arvostettavaa.
Se äiti on ihan tavallinen pulliainen joka on itsekkäistä syistä pershedelmänsä pullauttanut. Arvostus pelkästä äitiydestä on katteetonta.
Vierailija kirjoitti:
Tämä! 5/5
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
99% veloista muuttaa mielensä kun kasvaa aikuiseksi. Itsekin olin olevinani niin vela 20 vuotiaana. Nyt 40 vuotiaana lapsia on tullut tehtyä peräti 2 kappaletta. Olisi kyllä merkityksetön elämä jos lapset olisivat oikeasti jääneet tekemättä..
Noloa holhoavaa ylimielisyyttä. Jos et kuitenkaan käyttäisi itseäsi muiden ihmisten mittatikkuna.
Tää on vähän sellainen mahdoton keskusteltava kun ihan faktaa on, että hyvin monen parikymppisen mieli muuttuu, ja samaan aikaan tämän asian sanominen on varmin tapa saada kannastaan varma vela repimään peliverkkarinsa. Kaikkien mieli ei toki muutu, mutta ihan riittävän monen, joten valitettavasti se on tällaisena ex"velana" aina hiukan sellainen huvittava tilanne kun nipin napin täysi-ikäinen ihminen tilittää tätä valintaansa hirmuisella paatoksella. -eri
Ja monen mieli muuttuu siitä haluan lapsia suuntaan en halua lapsia. Toisen mielipiteitä ei ikinä pidä lytätä ja vähätellä että mielimuuttu lässynlässyn. Se on huonoa käytöstä+ ei ole sellaista kuin ex vela, vela on aina vapaaehtoisestilapseton. Sinä et sitä ole ollut, olit tilanteen takia lapseton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut että nykyisten parikymppisten joukossa on kamala määrä ihmisiä jotka aidosti INHOAVAT lapsia. Se ei ole mielestäni ihan tervettä. Ei lapsista tarvitse PITÄÄ, mutta jotain on mennyt (lapsuudessa?) pahasti pieleen jos lisääntymisikäinen ihminen selittää suu vaahdossa vihaavansa lapsia.
Toi suu vaahdossa paasaaminen ei ole normaalia. Mutta toisaalta en ihmettele, että lapsivihan määrä on kasvussa. Lapset kasvatetaan nykyään paljon huonommin kuin ennen.
Joo, se erittäin huono kasvatus alkoi jo noin 20-30 vuotta sitten.
Olkaa niin ystävällisiä, että vähän valistatte itseänne tuosta vihasta ja vihantunteesta.
Lukekaa ja ottakaa asioista selvää.
On aika surullista, kun ihmiset vielä 2023 ovat siinä uskossa, että viha on joku paha asia.
Se on meihin aivopesty haitallinen ajatusharha.
On hyvin haitallista lässyttää täällä ja moralisoida muita, siitä että he tuntevat normaalia tunnetta.
Se ei ole mikään hyve ja ylpeilyn aihe, ettei muka tunne vihaa.
Todennäköisesti teillä "minä en vihaa mitään, se on sairasta semmoinen tunne" ihmisillä, on pahempia mt-ongelmia mitä normaaleilla ihmisillä, ketkä ovat tajunneet, että vihassa ei ole mitään pahaa.
Sanotte, että ei se pedari minnekään katoa vihaamalla. On aika alentuvasti sanottu, kun eihän kukaan niin tyhmä ole, että tuollaista luulisi.
Ei sen vihan tarkoitus ole taikoa vihan kohdetta pois. Se on vaan luonnollinen reaktio. Sen patoaminen ja kieltäminen itseltään, ei ole tervettä tai hienoa.
Toivottovasti ette kasvata niitä rumia apinoitanne, uskomaan että vihan tunne on kielletty tunne.
Niinhän te varmasti teette, jos ette ymmärrä vihan olevan sallittu ja terve tunne.
Vierailija kirjoitti:
Niin no, mä luulen että on meitä veloja jotka on oikeasti sinut asian kanssa ja valinneet lapsettomuuden terveistä syistä. Ja sitten on heitä vähemmän vapaaehtoisesti lapsettomia ja heitä joilla on jokin kiintymyssuhde-trauma jäänyt työntämättä, joten he purkavat sitä vihaansa lapsiinsa.
Olen tosi iloinen, etteivät he hanki / pysty hankkimaan lapsia, sillä ennen vanhaan ns. kaikki tekivät lapsia ja lopputuloksen tiedämme.
Ja sitten on se yleisin syy aggressiivisesti velautta puolustaviin, ulkopupliset jotka papattavat lastenteon ihanuudesta ja mielen muuttumisesta koska itsekin muutti mieltään vuonna 1976.
Vierailija kirjoitti:
Vihaan lapsia ja lapsiperheitä siksi koska he elävät meidän muiden rahoilla. Aina kun näen lapsiperheen jossain niin ajattelen heti että nuo elävät minun verorahoillani ja minä en saa mitään yhteiskunnalta koska en mukamas ole pienituloinen. Heti kun lapsiperheiltä otetaan tuet pois eli lapsiperheet eläisi omilla rahoillansa ja vanhemmat elättäisi itse omat lapsensa niin silloin mun lapsi sekä perhevihamielisyys loppuu.
Kiitos näkökulmasta, en ole tullut ajatelleeksi että asiaan liittyisi jotakin tällaista. Mietin sitä että meidän yhteiskunta on kyllä rakennettu niin että tietyissä elämänvaiheissa ollaan enemmän saamapuolella ja sitten myöhemmin palautellaan. Sinäkin olet tainnut saada koulutuksen, terveyspalveluita ja vanhempasi lapsilisiä, eikö vain?
Tajutkaa jo että se äiteys kertoo ainoastaan siitä että on saanut miehen laskemaan spermat sisälle. Äiti on edelleen se tavallinen kaduntallaaja ei tippaakaan enempää kuin ketään muukaan. Tajutkaa jo se.
Vierailija kirjoitti:
Millä oikeudella sinä määrittelet mitä saa vihata ja mitä ei?
Mikä sinä olet vetämään rajaa siihen missä menee sallittu vihan kohde?
Mikä sinä olet määrittelemään miten kauan kukaan saa vihata jotain?
Vihan tunne ei lähde vaan päättämällä, se pitää saada kokea ensin.
Älä viitsi olla noin alentuva.
Kiitos.
Ootko sä sitä porukkaa, joka katsoo vanhoja elokuvia vain loukkaantuakseen, kun 50 vuotta sitten ei ollutkaan puheet ja asenteet samanlaisia kuin sun mielestä olis sopivaa?
Ottakaa isistä mallia, ne ei korota itseään jalustalle siksi, että ovat tehneet itsekkäistä syistä lapsia.
Hepokatti kirjoitti:
Mikä siinä on vaikeaa ymmärtää että meillä lapsia vihaavilla ihmisilläkin on oikeus keskustella toistemme kanssa vihaamme kohteista siinä missä teillä lapsen saaneilla on oikeus höpöttää viikko tolkulla synti Sannin ripulista ja kuolemansynti Kalevin hiertävistä kalsareista.
Niin mutta jos ne pahat vihaajat ymmärtäisivät olla vihaamatta minun YrjöPimppuliPeppiinaani, kun minä vaan tarpeeksi käskytän heitä ja tuomitsen ja haukun raukoiksi.
Luulisi heidän nöyrtyvät ja muuttavan mielipiteensä ja tunteensa, kun heitä pakottaa ja käskee.
Pitäisihän sen toimia.
Miksi on ok paasata "kyllä minä lapsia haluan!!!!" mutta "en halua ikinä lapsia" on sellainen mikä pitää lytätä "mielimuuttuulällänlällän"?
https://www.nyyti.fi/opiskelijoille/opi-elamantaitoa/tunteet/viha/
Suosittelen kaikille, että lukisitte vaikka edes tuon.