Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

♥♥KESÄKERTTUJEN KESKIVIIKKO♥♥

22.03.2006 |

huomenta to all :)

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=yellow]testaillaas miten tämä keltainen väri näkyy täällä :)

aamu lähtenyt ihan kivasti taas alkuun...ei edes vetänyt yöllä/aamulla suontakaan jalasta :)

tänään pääseekin sitten kattomaan sitä pientä poikaa joka syntyi eilen sukuun :D

(color=green]omanapa: asukki potkii minkä kerkeää :) ja eilen iltasella kääntyi perätilaan potkiskelemaan...ei tuntunut kauheen kivalle :/ onneks ei kuitenkaan oo noin päin potkimassa kuin vain silloin tällöin

linkki eiliseen pinoon:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=6763572&p=2&tmode=1&smode…

meidän neuvolantäti ei oo kans sanonut mun painosta mitään :) ennenmminkin on ollut tosi huolissaan aina synnytyksen jälkeen musta että muistan syödä tarpeeksi, etten kuihdu pois :)

mulla ollut siis sama terkkari joka raskaudessa.

paljon oli asiaa taas teille mutta nyt en muista enää mitään :(

tuosta tulikin mieleen...varasin eilen ajan sinne terveyskeskukseen (keskiraskauden lääkärintarkastukseen) ja unohdin kirjottaa lapulleni sitten päivämäärän/viikonpäivän... ja tunnin päästä soitosta en muistanut enää että milloin piti mennä :DD täytyy tänään soittaa uudestaan ja kysyä että koskas nyt pitikään tulla...

ihan uskomattoman huono muisti meikäläisellä

no nyt meen aamupuurolla tyttöjen kans...kahtellaan taas!

krisse rv27+4

Vierailija
2/38 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamu lähtenyt ihan kivasti taas alkuun...ei edes vetänyt yöllä/aamulla suontakaan jalasta :)

tänään pääseekin sitten kattomaan sitä pientä poikaa joka syntyi eilen sukuun :D

[color=green]omanapa: asukki potkii minkä kerkeää :) ja eilen iltasella kääntyi perätilaan potkiskelemaan...ei tuntunut kauheen kivalle :/ onneks ei kuitenkaan oo noin päin potkimassa kuin vain silloin tällöin

linkki eiliseen pinoon:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm. asp?m=6763572&p=2&tmode=1&smode=1

meidän neuvolantäti ei oo kans sanonut mun painosta mitään :) ennenmminkin on ollut tosi huolissaan aina synnytyksen jälkeen musta että muistan syödä tarpeeksi, etten kuihdu pois :)

mulla ollut siis sama terkkari joka raskaudessa.

paljon oli asiaa taas teille mutta nyt en muista enää mitään :(

tuosta tulikin mieleen...varasin eilen ajan sinne terveyskeskukseen (keskiraskauden lääkärintarkastukseen) ja unohdin kirjottaa lapulleni sitten päivämäärän/viikonpäivän... ja tunnin päästä soitosta en muistanut enää että milloin piti mennä :DD täytyy tänään soittaa uudestaan ja kysyä että koskas nyt pitikään tulla...

ihan uskomattoman huono muisti meikäläisellä

no nyt meen aamupuurolla tyttöjen kans...kahtellaan taas!

krisse rv27+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

heips,

omituinen olo vatsa ihan hellänä ja toista jalkaa särkee jalkapöydän päältä. En muista heränneeni yöllä mihinkään kipuihin...

Eilen supisteli taas ihan kunnolla vaikka en tehnytkään mitään raskasta, pienen lenkin kävin heittämässä. Kun tulin lenkiltä meinas oikea jalka pettää alta (iskiaskipu)meni ihan tunnottomaksi, joten päätin et en enää lähde lenkile kuin ihmisten ilmoille missä apu on lähellä jos jalat pettää.. Eilen olin jäällä joten siellä ei näin arkena hirveesti populaa liiku.

Tuntuu todella että loppu kolmannes on alkanut. Alapäätä vihloo,supistelee yms..ihan kuin olisi vain pari viikoa lask.aikaan.Huomenna mulla on verenpaineen mittaus-kontrolli, pitänee mainita jos vaikka tutkis paremmin. musta tuntuu et käyn niin harvoin neuvolassa siis norm käynnillä et painosta eivät oo sanoneet mitään, en omista vaakaa, joten en seuraa painoani hirveen tarkasti.

hauskaa päivää kaikille!

Vierailija
4/38 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä miten on heti paremmalla päällä ku saa vähäki myöhemmin herätä... Kuuntelin varmaan puol tuntia pojan höpinöitä vieressä ja olin nukkuvinani...

Tyhmä kysymys. Suonenvedosta... Mulla ei oo koskaan ollu suonenvetoo, ainakaan et oisin sen sellaseks tajunnu... No parina yönä venytellessä on tuntunu et jalka jää jumiin siihen venytykseen... onkse sitä? vai onko tää vaan jotain muuta....

Hyvä et toi Napura ilmottaa itestäsä ilman et tarttis rueta kuulostelemaan... Kohta viikko menny sen talon pähkäilyn kans... Ja pää on sekasi.. Toista lainatarjousta ootellaan ja sit tehään tarjous... Samalla ihanaa, hirveetä, pelottavaa, mahtavaa.....

Viikon päästä lääkärineuvola. Kauhulla ootan. Kaveri meni joku aika sit ilman mitään vaivoja/tuntemuksia ja täydelliseen lepoon joutu.....

Musta tuntuu et oon hirvee äiti ku en saa aikaseks aamupäiväulkoilua... Poika varmaan onnessaan ois tuntitolkullaki ulkona... Pukeminen alkaa olla tuskaa, varsinkaan ku sitä ei voi niin kauaa olla kiltisti/rimpuilematta... Ja jos ulos asti päästään nii tuntuu turhalta ku voi vaan seistä/kävellä ja toinen haluis mäkee laskee yms... Oonki miehelle tai papalle jättäny homman iltapäivälle, mut silti koen omantunnon tuskia... Ei mitenkään hyvä...

Juu, puuroilemaan vähä myöhässä...

Suhmura ja Napura 28+6

Vierailija
5/38 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olo on ihan outo. Aamulla en nähnyt kunnolla. Telkkaria kun yritin katsoa, niin jäi osa kirjaimista näkemättä ja tämä koneen ruutukin oli ' hämärä' . Ruokapöydässä en nähnyt juustoa vaikka se siinä nenän vieressä olikin. Ja nyt alkaa päätä jomottamaan. Saa nähdä millainen jysäri sieltä tulee. Ja miehelä tietysti tänään täysi päivä autokoulun, haastattelujen ja ajotunnin kanssa... Neuvolaan soitin ja käskivät ottaa rauhallisesti koko päivän ja suunnata sairaalaan jos olo ihan oudoksi muuttuu. Ja jos samaa jatkuu huomiseen niin sitten paineiden mittaukseen. Onneksi Vauveli sentään on osoittanut aktiivisuutta.

Tässä raskaudessa nyt sitten näitä outoja juttuja tapahtuu. Tai eihän se outoa ole nuo supistelut, mutta kun niitä esikoisen kanssa ei ollut, niin oudoksuttaa tämä aikainen toiminta. Juu, ulkona siis kaunis ilma ja me esikoisen kanssa vietetään se sisällä katsellen Disneyn elokuvia ja luetaan kirjoja, jos silmät siis toimii. Ja kaupassa käydään, jotta saadaan jotain nieveliin lounaalla. Että semmoista.

Muilla vastaavaa outoa oloa tai kokemuksia siitä?

Nyt palailen sohvalle ja yritän päästä tästä alkavasta jusäristä eroon.

Hyviä vointeja muille.

Jamesiina ja MasuVauveli rv 29+5

Vierailija
6/38 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsimpäs vihdoin taas koneelle..edes hetkeksi! Niin huomenta vaan!

Kukas se oli menettänyt työpaikan?? Tosi harmillista *halaa* Olen kyllä lukenut teidän juttuja ja olen ihan täysillä mukana, mut aika ei oo riittäny viime päivinä kirjotteluun!

Mä en taaskaan saanu kunnolla nukuttua..Onko muita jotka nukkuu vieläkin sillai puolittain mahallaan?? Mä meinaan nukun ja miettisinkin, et mahtaako vaavi lytistyä mun alle?! Olen tosiaan sillai hassusti puolittain..

Eilen oli masussa tosi hiljaista koko päivän :( Ehdinkin jo huolestua, mut illalla kun pääsin vihdoin sänkyyn lepäämään, niin jo alko meno :) Mä en tosiaankaan muista, et esikoinen olisi noin paljon pyöriny mahassa, mut aina tämä asettuu perätilaan tai poikittain..miksiköhän?! Ja potkii alaspäin jatkuvasti, että on kyllä paikat hellänä.

Meinasin tänään soitella siitä ultrasta, kun haluisin kans tietää vähän painosta jne. Saa nähdä onko aikoja lähipäivinä.

NIIN OLIKO JOKU JOKA OLISI SYNNYTTÄNYT PERÄTILA VAUVAN TAI JOLTA OLISI KÄÄNNETTY VAUVA??

Aurinkoista päivää kaikille! Hanna*

Vierailija
7/38 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas auringon paistetta, ihanaa. Mulla olisi perjantai ja maanantai vapaa töistä, joten toivotaan, että silloinkin paistaa aurinko. =)

Liiveistä: olen kuullut kavereilta, että kun maito nousee synnytyksen jälkeen, niin rintojen koko muuttuu paljon, joten ei kannata ostaa kovin kalliita liivejä ennen kuin tietää minkä kokoiset rinnat sitten on. Itselläni rintojen koko on muuttunut yhdellä koolla C -> D kuppiin ja ilmeisesti vielä tästäkin kasvavat...

En muista kuka kertoi koska se toinen osa siihen dokumenttiin tulee, mutta kiitos kovasti siitä. Täytyy minunkin laitta kännykkään muistutus, että muistaa sitten katsoa sen. Muisti pätkii aika lailla...

Vatsa-asukki kertoo olemassa olostaan aika ajoin. Eilen illallakin taas nukkumaan mennessä alkoi jumpat oikein huolella. Kun makaa vasemmalla kyljellä, niin tilaa on riehua oikein huolella ja kyllä vauveliini ottaa tästä kaikein irti.

Hyvää päivän jatkoa!

Nyyti - 78

rv 29 + 5 (kohta 30 täynnä Hih! )

Vierailija
8/38 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jamesiina:

Täällä olo on ihan outo. Aamulla en nähnyt kunnolla. Telkkaria kun yritin katsoa, niin jäi osa kirjaimista näkemättä ja tämä koneen ruutukin oli ' hämärä' . Ruokapöydässä en nähnyt juustoa vaikka se siinä nenän vieressä olikin. Ja nyt alkaa päätä jomottamaan. Saa nähdä millainen jysäri sieltä tulee. Ja miehelä tietysti tänään täysi päivä autokoulun, haastattelujen ja ajotunnin kanssa... Neuvolaan soitin ja käskivät ottaa rauhallisesti koko päivän ja suunnata sairaalaan jos olo ihan oudoksi muuttuu. Ja jos samaa jatkuu huomiseen niin sitten paineiden mittaukseen. Onneksi Vauveli sentään on osoittanut aktiivisuutta.

Jamesiina ja MasuVauveli rv 29+5

kokemusta löytyy!!

eli sait juuri aurallisen migreeni kohtauksen. pikapikaa ottamaan särkylääke!

lisää tietoa saat aiheesta kun googletat vaikka hakusanalla migreeni

mulla tullut ekassa raskaudessa 2 kertaa tuo sama että näkökenttä häviää ja mieletön päänsärky sen jälkeen. neuvoksi sain silmälääkäriltä kun kuvittelin että nyt mulla meni näkö :) että: heti kun huomaat ensi oireet (eli esim juuri tuo että näkökenttä sumenee/pienenee) niin otat heti särkylääkkeen...muuten saat tuta taas tuon päänsäryn :((

tsemppiä

-k-

Vierailija
9/38 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko kärsinyt koskaan migreenistä?

Sun kuvailut kuulostaa ihan mun migreenin oireilta. Mulla kun se on ihan todettu niin oon saanut siihen lääkityksen, en tosin tiedä saako niitä ees syödä raskauden aikana ku en oo kärsiny kyseisestä vaivasta varmaan vuoteen. Mutta siis jos otan lääkkeen jo noiden näköhäiriöiden aikana vältän kokonaan sen kammon pääsäryn mikä mulla siihen liittyy.

Mulla todettiin se joskus kouluaikana, ehkä 5. luokalla. Se oli aika pelottavaa sillon ku ite tajus ettei nää kaikkii kirjaimii tai sanoi taululta, eikä tienny viel missä vika.

Toivottavasti sulla ei oo mitään tälläst enempää mut tuli vaa mieleen ku ihankun oisit kuvaillut noita mun oireita.

päivän jatkoja!

Vierailija
10/38 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red]Ihana aurinkoinen ilma!!! Mä lähden kohta ulos ihan varpilla :) En kyllä voi mitään jättilenkkiä vetää, tulee niin pirullisia suppareita sitten. Muta josko hakisi päivän lehden kiskalta ja tällääntyiis johonkin kivaan koloon sitä lukemaan.[/color]

[color=blue]Krisse: Soita sinne lääkäriin ja tarkista se aika. Sitten piirrät ison lapun johonkin näkyvälle paikalle, ettet varmasti enään unohda! :D

Mulla on kyllä kanssa tuon muistin kanssa niin ja näin, siksi kirjoitan kaiken nykyään ylös.[/color]

[color=red]Hiukan voisin viime aikojen kyselyihin vastata, jos jotain muistaisin :)

[b]Liikunta[/b]on ainakin puhuttanut. On minulla jäänyt nyt hyvin vähille, juuri noiden supistelujen vuoksi. Vaikka kuitenkin yritän miltei päivittäin hiukan kuitenkin kävellä. Suuimmaksi osaksi liikunta kuitenkin on kuntopyörän tuijottelua :) Mammajoogaan varasin itelleni paikan, alkaa tuossa myyrmäessä huhtikuussa. Se ei varmaan ole turhan rankkaa?

[b]Imetysliivit[/b] Mulla on nyt kasvanut tissit C-kupista E-kuppiin ja kasvavat varmasti hillittömiksi kunhan maito niihin nousee... Ainakin viimeksi näin kävi, varaan siis sairaalaan mukaan ehkä muovikassit :) Tissit oli viimeksi maidon noustessa myös niin kipeet, etten olis voinut kuvitellakaan mitään liivejä pitäväni. Käytiin ostamassa mulle sitten sairaalasta kotiuduttaessa tissarit ja niin sen ajattelin nytkin hoitaa.

Sitten en muuta muistakaan.. Taidan lähteä vetämään vaatetta niskaan ja pihalle. Mukavaa aurinkopäivää kaikille!

Helmis ja Onsku 26+5[/color]

Vierailija
11/38 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

perätila: mun esikoinen oli perätilassa, joka huomattiin vasta synnytyssalissa, joten tivoi heti sektiota. Kun odotin kakkosta kävin synnyystapaarviossa, jossa tarjonta tsekattiin ultralla, ja päätetiin synnytystavasta. (oli ihan oikein päin.)

Synnytystapa-arvio oli n 4 vkoa ennen lask.aikaa.

outo olo: kannattaa käydä neuvolassa mittaavat verenpainen ja katovat pissan, ettei olisi lievää raskausmyrkytystä?siihen kuuluu myös näön hämärtyminen/näkövaikeudet.

toivotaan ettei ole mitään hätää!

Vierailija
12/38 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäköhän Mrs.Marplelle kuuluu? Aktiivisesti kirjoitteli meitin mukana ja jäi siksi mieleen. Mutta nyt en ole pitkään aikaan huomannut mitään tekstejä hältä? Vai olenko vain puolisokee :)

Vierailija
13/38 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole ehtinyt viikkoon kirjoitellla... ja iltaisinkin miekkonen on kattellu tän koneen kautta Lost-sarjaa, niin etten ole päässyt koneelle.

Itsekin tuota sarjaa vilkuilin ja muutaman jakson sieltä täältä katoin. EIlen oli pakko kattoo sit toi vika jakso....ja täytyy sanoo että ei kannata seurata (jos joku nyt sitä hirveen innokkaasti seuraa)... mitään sen enempää paljastamatta.

Vakuutuksista: Alunpitäen aateltiin ottaa vakuutus, mutta omalla yhtiöllä ei ollut tarjotan sellaista kun kahden kuukauden ikäselle vauvalle...niin jätettiin sitten.

Pakkauksesta: Ens viikolla laitan paperit, tän viikon pomo on vielä lomalla ja muutenkin haluaisin sen tän vuoden pakkauksen.

Liikunnasta: Yritän olla aktiivinen, kun ennen ratsastin n 5 kertaa viikossa (vastaa n tunnin hölkkää kerrallaan), niin nyt sitten kroppa tahtoo säilöä kaiken energian tuonne persauksiin ;) Käyn uimassa pari kertaa viikossa ja bailatinossa kerran pari viikossa. Aikaisemmin kävin joogassa, mutta nyt olen venytellyt kotona aina kun on tehnyt mieli rauhoittua.

Supistelu on taas alkanut :( mutta ei toistaiseksi ole mielestäni liikuntaan sidonnainen. Töissä vaan on vaikea välillä kun pitäs välillä tilanteesta johtuen pakostikin liikkua rivakasti, mutta jos supistaa niin on pakko ottaa mahasta kiinni ja lyllertää rauhallisemmin. No onneksi on huomenna neuvolalääkäri niin tarvittaessa voi ottaa saikkua (jos paikat pehmentyneet tai vastaavaa).

Vauvi myllää ja hikottelee. Aika tujuja noi potkut on niin että mammakin ihan välillä hytkähtää :) EIlen tuntui selvästi kantapäät vasemmalla puolella. Tuntus olevan pää alaspäin kun potkut tuntuu pääsääntösesti ylhäällä.

Ninni rv 26+0

Vierailija
15/38 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään oli siis taas neuvola ja lääkärikontrolli. hyvin oli kaikki. verenpaine 115/78, mikä oli tosi hyvä mulle, kun monesti on vähän koholla ollut. painoa oli tullut 750g/vko, yhteensä 10 kg, hui! sf-mitta 25, eli ihan vähän keskikäyrän yläpuolella menee. vauvan painoarvio 1120g, perätilassa köllöttelee: pylly alhaalla, pää vasemmalla puolella ja potkii oikeaan kylkeen. lääkäri tuntui miettivän tuota asentoa enemmän kuin minä, lääkärissä käydessä se on aina ollut pylly alas, mutta minä tiedän, että se pyörii siellä koko ajan. kohdunsuulla ei edelleenkään muutoksia, joten lääkäri oli luottavainen, että pysyy vauveli mukana loppuun asti. ei enää tarvii mennä lääkärikontrolliin, vasta toukokuun puolivälissä on se loppuraskauden lääkäri.

supisteleville neuvo: lääkäri sanoi, että kun supistelee kannattaa juoda paljon vettä. selitti, että nykyään sairaalassakin hoidetaan supistuksia usein nesteytyksellä, ja kotona voi sen homman hoitaa juomalla vettä. puoli litraa ainakin kannattaa kuulemma juoda, kun supistelee.

on kyllä nyt hyvä mieli, kun kaikki on hyvin, eikä tarvii noista suppareistakaan huolestua enää(ellei pahene tosi pahaksi). ihana oli se vauveli, kun meille vilkutti. ihan selvästi se tiesi, että nyt äiti ja isi katselee ultralla :)

imetysliiveistä: viimeksi kasvoi d-kuppiin, kun maito nousi. yleensä siis b-kuppi ja raskauden aikana kasvanut c-kuppiin. nyt olen ostanut parit toppimalliset liivit, jotka joustaa hyvin. voi siis nytkin jo käyttää, ja uskon, että menee hyvin sit imetyksen aikanakin. ja niitä voi mukavasti yölläkin pitää, kun ei ole mitään kaaritukia painamassa. esikoiselta on mulla vielä jäljellä yhdet d-kuppiset ja kahdet c-kuppiset (tasaantuu se rintojen koko sit jonkun ajan kuluttua, kun maitoa ei enää pursua yli äyräiden, ainakin mulla kävi niin). ne on kyllä niin kauhean kuluneet, etten tiedä kehtaanko käyttää enää. poikaa imetin 1v3kk, niin kyllähän ne ehti siinä ajassa jo virttyä, kun ei muita liivejä käyttänyt ollenkaan sinä aikana.

painosta: ei ole kukaan neuvolassa valittanut, mutta mies luki neuvolan odotushuoneessa vanhaa odotus-lehteä, jossa sanottiin, että normaalipainoiselle ihanne painonnousu on enintään 16 kg. mulle sais siis tulla 6 kiloa enää. mies oli sitten huolissaan, ja sanoi, että pitää ruveta tarkkailemaan tuota painonnousua, enkä sais enää syödä herkkuja. minua kyllä vähän huvitti tuo ja yritin selittää, että jokaisella se on kuitenkin yksilöllistä. itse olen tyytyväinen, kunhan pysyy alle 20 kg. imetyksellä ja liikunnalla sit ylimääräiset kilot aion pudottaa.

krisse: hyvä, että laitoit tuon tekstin vielä uudestaan. mä jo aluksi säikähdin, että pitääkö koko juttu yrittää tihrustaa keltaisella fontilla. olishan se ihan kiva joskus kokeilla noita värejä, kun vaan osais...

mukavaa ja aurinkoista päivää kaikille!

gabriela rv 27+5

Vierailija
16/38 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

gabriela:

krisse: hyvä, että laitoit tuon tekstin vielä uudestaan. mä jo aluksi säikähdin, että pitääkö koko juttu yrittää tihrustaa keltaisella fontilla. olishan se ihan kiva joskus kokeilla noita värejä, kun vaan osais...

mukavaa ja aurinkoista päivää kaikille!

gabriela rv 27+5

heipsis tässä pikakurssi kaikille ketkä haluavat saada tekstiinsä väriä:

kirjoita ennen tekstiä näin: [ color=green ]

poista tuosta sulkeitten sisältä nuo välilyönnit niin saat tekstin muuttumaan vihreäksi näin: [color=green] teksti vihreänä

sitten vaan kirjoitat englanniksi aina sen värin tuohon perään..eli green=vihreä

red=punainen

blue=sininen

ymym...toivottavasti tuo nyt näkyisi niin kuin kuuluu...etten joudu terrorisoimaan uudestaan :))

-k-

Vierailija
17/38 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=pink] nyt pitäis tulla pinkkiä. mitenkäs kesken tekstin voi vaihtaa? näinkö?

[color=green] tuleeko nyt vihreää?

Vierailija
18/38 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäkysymyksiä yritin siis tuosta värihommelista laittaa...

mitä muita käskyjä on noihin väreihin, kuin ihan noi perusvärit? jossain pinossa joskus oli sellaista tummempaa pinkkiä, joka erottui paremmin kuin tuo ihan vaaleanpunainen. mitenköhän sellaista saa? entäs vaaleamman vihreä? onko se lightgreen tai joku vastaava?

sori kun mäkin nyt vähän terrorisoin ja ihan ohi vauva-aiheen menee... älkää hermostuko muhun... mä vaan vähän innoistuin nyt tästä värijutusta... :)

gabriela

Vierailija
19/38 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

värikartan avulla onnistuu...eli sen värin nimen tilalle tulee numero/kirjain yhdistelmä jonka saat esim täältä:

http://www.sivuille.net/info/varikartta.jsp

tai täältä

http://koti.mbnet.fi/winuus/varikartta.php

väreillä on kiva välillä piristää päivää :DD

Vierailija
20/38 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

löysin sellaisen " saitista sanottua" -palstan, jossa oli myös vinkkejä tuohon värijuttuun, ja paljon muitakin... siellä oli myös linkki yhdelle sivulle, jossa värikartta:

http://www.saunalahti.fi/wpoet/fin/colorhuge.htm

toimiikohan noi ihan pelkillä värin nimellä? pitää testata:

[color=olive] oliivin värinen pitäisi olla...

taidan nyt lopettaa tän häiriköimisen, ja jättää tilaa sellaisille, joilla on ihan oikeaa asiaakin :)

gabriela