Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

♥♥KESÄKERTTUJEN KESKIVIIKKO♥♥

22.03.2006 |

huomenta to all :)

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

huh, kun taas jumittaa nää sivut, meinaa hermot mennä!! Viime yö sitte taas meni valvoessa kun pissatautioireet senkun vaan jatkuu. Eilen neuvolassa täti katsoi sen ja leukkarit oli edelleen koholla. Nyt odotellaan vaan huomiseen viljelyn tuloksia....sanoi eilen lääkärillekin noista oireista mutta se vaan totes et sikiö saattaa painaa sinne rakkoon mutta oon kyl sitä mieltä et ei se kirvelyä voi aiheuttaa! Eli en tajua mikä vaivaa, joka tapauksessa sais mennä ohi jo vähitellen, onhan tästä nyt yli viikko kärsitty!

Ihana ilma ulkona, hiukan oltiin neidin kanssa ulkoilemassa mut enää ei jaksa kauaa kävellä kun alkaa lonkat sattumaan :( Muutenkin pitäs otta rennosto kun on se kohdunulkosuu sormelle auki, laitoinki siitä aloituksen jo tonne, mut onko teillä kenelläkään kokemusta?

Ja sitten G niille joita lääkäri kehottanu lepäämään että mitä uskallatte tehdä, siis kotitöitä/ulkoilua jne? Etenkin LILLI81 miten oot saanu oltiua paikallas niin kauan?! Ite oon luonteeltani sellanen että pitäis olla koko ajan menossa ja touhuta jotakin. Mutta nyt saa mies luvan sitte auttaa enemmän. Ja esikoisen nostelut tossa tietysti on, niitä on vaikea vältellä kun miehellä vuorotyö eikä neiti vielä kävele...

Queen rv29+5 ja neitinen 1v2,5kk

Vierailija
22/38 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa mulle miten lääkäri tekee painoarvion? Eli katotaanko se ultralla vai käsikopelolla?

Nyyti - 78

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli käsikopelolla tarkoitan ulkoapäin kokeilemalla =)

Vierailija
24/38 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tosiaan taustalla lukenut teidän kuulumisianne.Ja välillä kerkeen kirjoittelemaan myös itse.

Suhmuralle:Itse olen kärsinyt jo monta kuukautta suonenvedosta ja nimenomaan yöllä kun venyttelee jalkoja.Viimeksi viime yönä ja muutenkin tulee nukuttua huonommin kuin ennen.Luulisin että veden juonti auttaa myös tohon suonenvetoon...Huomenna mulla lääkäriin aika joten meinaan kysästä siellä,että onko muuta keinoa ettei tulis suonenvetoa kuin veden juonti.

Paljon olen saanut apua teidän jutuistanne ja mielenkiinnolla lukenut aina kun voin.

Yritän olla ahkerampi

Bambe 26+6

Vierailija
25/38 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain äskeisen viestin katoamaan, mut eipä se ollut sivuillekaan ilmestynyt. Aloitetaanpa uudelleen muhkean pinon jatkoksi.

Mulla on huomenna se keskiraskauden lääkärikäynti. Aika piti varata terveyskeskukseen ja siellä mun aikaa on sitten palloteltu kun on kerran lääkäripula. Huomenna, 6 viikkoa edellisestä neuvolasta (tuntuu hirmu pitkältä ajalta!) sitten pääsen vastaanotolle. Jännittää tää odotettu käynti noiden supistusten takia! Oon ajatellut et nää on vaan harjotussuppareita, mutta nyt on alkanut epäilyttämään. Niitä kun tulee esim. kävellessä runsaasti, joskus levossakin. Niihin liittyy selvä puristus tai kiristys alavatsalla, mutta ei se kuitenkaan ota kipeää. Ottaa näistä nyt sitten selvää!

Toivottavasti kaikki on kunnossa kun huomenna pitäisi vielä lähteä risteilylle Tukholmaan. Mä haluun päästä kaupungille enkä jäädä tuijottamaan hytin seiniä! Haluan päästä katsastamaan Tukholman mammavaatetarjonnan, täytyy vaan saada kaveritkin innostumaan asiasta! Mutta Gabrielalle kiitos juomavinkistä. Mä huomaan muutenkin juovani aivan liian vähän, ehkä se auttaisi.

Täällä on kyselty ainakin liikunnasta, vakuutuksista ja äippäpaketista.

Liikuntaa en oo pariin viikkoon pahemmin harrastanut supistusten takia. Jos huomenna todetaan paikkojen olevan kunnossa niin sit jatkuu kuntosaleilu ja jumpat. Sählyn jätin alkuraskaudessa, sulkapallon n. kuukausi sitten kun alkoi kylkeä kivistää. Mammajoogaa harkitsen, mut arveluttaa et se hengittely ja venyttely on tylsää tälläiselle täysin taipumattomalle joka tykkää olla liikkeessä... Jotain pitäis tehdä, on kiinteys kadonnut vähän joka puolelta!

Vakuutusta harkittiin, mut ei taidettu ehtiä. Oon rivien välistä ymmärtänyt et pitäis ottaa 3 kk etukäteen. Se rajapyykki on ohitettu, mut ei harmita, vielä... Luotetaan kunnalliseen terveydenhoitoon.

Haluisin sen uuden äippäpakkauksen kun oon innostunut tosta kestovaippailusta. Enää en jaksa odottaa, täytyy haalia kokoon pätkätöiden palkkakuitit ja kiikuttaa ne ens viikolla Kelalle.

Välillä on sellainen olo et siellä alaosastolla kaikki hyvin ja saan jatkaa urheilua, välillä taas tuntuu et ei siellä voi olla paikat kiinni ja se on täyslepoa tiedossa. Äh! Ei pitäis pähkäillä turhia, huomennahan se selviää!

Ai niin, joku mietti suonenvetoa. Kuvaus kuullosti hyvinkin suonenvedolta. Mulla sama, jos venytän jalkaa tai jalka (erityisesti varvas) oudossa asennossa niin silloin voi iskeä. Ei oneksi ole yltynyt vielä pahaksi vaivaksi.

Riinuska 27+

Vierailija
26/38 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin sitten sielä neuvolassa tarkastuksessa.

Vaavi oli edelleen ihmeellisessä asennossa. Eli pää ylöspäin viistosti vastakkaiseen alareunaan jalat. No neuvolan täti sitä yritti sielä pökkiä että jos se kääntys parempaa asentoon,mutta eipä kääntynyt. Ei meinannut kuulemma asennon takia saada kuulumaan sydänääniä. sitten kun oli aikansa kokeillu niin sai sille 140. Sitä luokkaa se on yleensä ollut! Hemppa oli taas laskenut,tällä kertaa aika paljon nyt se oli 119 kun viimeksi oli 130. Mutta ei kuulemma ole hälyttävää. Mäkin sain nyt ekan kerran kuulla painosta. Oli kuulemma noussut liikaa. Paino oli nyt 70kg.Oli noussu muka liikaa viimeisten viikkojen aikana. 3:messa viikossa 5kg. Ei pississä vaan mitään ollut. No sitten kun olisi sitä korttia katsellut niin katsoi,etteihän mulla alku painosta ole noussut kuin jotain 8kg,ettei se olekkaan niin vakavaa kuin ensi oli motkottanut. Kohdunpohjankorkeus oli 29cm eli yläkäyrällä mennään.

Mulla loppuu saikku kohta ja kyselin siitä,että saisinko lääkäri aikaa että saisin sen loput 3 viikkoo saikkua. Ei kuulemma lääkärillä ollut tilaa. Just soitin sille viime viikolla,että jos se vois silloin jo varata mulle ajan lääkärille,mutta silloin se vakuutti,että riittää kyllä aikoja. Ja näin siinä sitten taas kävi!

Sitten neuvolatäti totes mulle,että: SÄ SAIT SEN ÄP-PAKETINKIN...

Joo no en mä mitään ole saanut. Se oli ihan ihmeissään,että mitä et ole saanut. Se kuulemma alkaa nyt laittaa hyvissä ajoin niitä papereita muille jos kerta kestää näin kauan. On se nyt hyvä hokata!

Sitten kun mä lähdin neuvolasta ja olin matkalla moikkaan kavereita niin vaavi kääntyi poikittain. Tais vaan kiusata neuvolatätiä. Mutta se on edelleen perätilässä. Neuvolan täti meinasi,että katsellaan vielä 2-3- viikkoo ja sitten jos ei vaavi ole kääntynyt niin mennään TAAS Äp-polille. Seuraavan ajan sain sitten ensi viikolle eli 31.3.06 taitaa neuvolakäynnit nyt sitten alkaa tiheneen!

Oma masu: Nyytti piti kauheeta elämää yöllä. Se nukkui vain 3 tuntia. Muuten se sielä potki kovalla voimalla mun rakkoa. AUTS! Nyt se sitten taas nukkuu! Ei ole hirveästi liikuskellut. Ehkä se illalla taas saa energia piikin.

Lilli81 29+5

Vierailija
27/38 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mun pitää alkaa kuulemma olemaan pystyssä paljon enemmän,että vaavi laskeutuu. Ja kävellä enemmän. Vaikka olis kipuja niin pitää vaan yrittää.

Ja sitten vielä sellainen ihana hommeli,että olen syönyt monivitamiinia mitä ei suositella raskaana oleville,kun siinä on A-vitaminia. Voihan Kökkö! No onneksi en ole kerennyt syödä sitä kuin joku 2-3 viikkoo. Pitää mennä apteekista hakeen jotain muuta. Mua vaan harmittaa kun mainitsin siitä viimeks neuvola tädille kun olin sen aloittanut,eikä hän silloin sanonut mitään! No se sanoi,ettei siitä mitään haittaa ole todettu,mutta kannattais kumminkin se vaihtaa. Ei sitä kaikkee voi huomata!

Ja sitten huonomuistisuudesta. Täälä on kans yks harvapää! Olen unohtanut synnytysvalmennuksen. Se oli kuulemma eilen. Sinne PITÄÄ mennä. No seuraavan kerran on kuulemma toukokuussa,että sinne on sitten mentävä. Muistutti siitä mua tänään sitten ainakin 5 kertaa 30 min aikana. Arvatkaa muistanko sitä sitten toukokuussa enää?

No joo nyt kyllä lopetan

Lilli81 taas

Vierailija
28/38 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lilli81:

Ja sitten huonomuistisuudesta. Täälä on kans yks harvapää! Olen unohtanut synnytysvalmennuksen. Se oli kuulemma eilen. Sinne PITÄÄ mennä. No seuraavan kerran on kuulemma toukokuussa,että sinne on sitten mentävä. Muistutti siitä mua tänään sitten ainakin 5 kertaa 30 min aikana. Arvatkaa muistanko sitä sitten toukokuussa enää?

Lilli81 taas

[color=green]ei mulle kukaan oo sanonut että sinne pitää mennä =O...

itseasiassa kun esikoista odotin...ja menin siihen ekaan kertaan yksin kun mies oli töissä...tunsin itteni NIIIN ulkopuolisex kun kaikilla muilla oli miehet mukana...ja kaikkien muitten miehet oli menossa synnytykseen mukaan paitsi mun...

että itkin sitten autossa, neuvolan pihassa, ja vannoin etten sinne enää ikinä mene :((

ja ihan hyvin osasin synnyttää vaikken mennytkään ;)

kivasti sekoilleet tänään nää sivut täällä, grrr

no mutta nyt vaihtuu vuoro koneella joten heipat taas

-k-

Vierailija
29/38 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[ color=red ] Menikö se näin? [color=red]

Vierailija
30/38 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red] moi!

Vierailija
31/38 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=violet] Tulin siis vielä käymään! Niin joku kysy siitä painoarvion tekemisestä..mulla ainakin tehtiin ultralla se :) Kiva tää väri juttu..kunhan se vaan nyt sitte toimis :) Kiitos Krisse! Huomiseen..

Hanna*

Vierailija
32/38 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole päässyt lukemaan sitten viimeksi kun olen kirjoittanut. Enkä näköjään pääse nytkään! Lukee vaan,että viesti on poistettu!

Pitää laittaa palautetta kyllä mikrotukeen! Olis kiva päästä lukeen mitä muille kuuluu! Toivottavasti tää viesti tulee läpi.

Nyt on sitten haettu sitä oikeeta monivitamiinia! Tuli vaan mieleen,että mitähän haittaa siitä liiasta A-vitamiinista on käytänössä? Eli mitä se tekee sikiölle jos se on saanut sitä liikaa? Tietääks joku?

Nyt lopetan kyllä yrittämästä jos en pääse kerta lukeen viestejä.

Mukavaa illan jatkoa kaikille!

Lilli81

Vierailija
33/38 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koneelle istahdin illan iloksi ja likaisin pinon. Olihan pituutta tänään=)

Kovasti näin töitten jälkeen väsyttää ja tuntuu jotenkin saamattomalta tän kirjottelun suhteen.

Mitäs kyselyitä oli ollut. Painosta terkka on naputtanut säännöllisesti, siis siitä, että se ei nouse. Nyt 1,5kg tullut. Eikös se Mrs. Marple ollut reissuun menossa. Toivottavasti on asiat hyvin.

Hanna: Meidän neiti oli perätilassa ja poikittain. Yritettiin kääntää, mutta ei kääntynyt. Olisin perätilan synnyttänyt (pieni vauva -isot lanteet) vaan neiti päätyi poikittain, joten sektioonhan sitä mentiin.

Massussa on ollut pileet koko viime yön ja tän päivän. Kovasti haluaisin käydä näytillä ultrassa, mutta en yksityiselle rahoitusta viitsi järjestää, kun ei hätää ole. Neuvolaan ei aikoja saa tai siellä ei ole kyvykästä ultraajaa. En oikein viitsi äitipolillekaan hakeutua ilman oikeaa syytä;) Maha on tosiaan tiellä ja napa kääntynyt nurinpäin. On aika veikeen tuntunen. Supistelutkin on taas jääneet vähemmälle. Tuntuvat olevan ns. tulevia ja meneviä. Liitoskivut on tänään taas vaivannut enmmän - ilkeetä...

Lytte ja Masukki 27+4

Vierailija
34/38 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis lukaisin, en liannut..... voi näitä kirjomavirheitä=)

Vierailija
35/38 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin sekoilin noiden vitamiinien kaa... En tiedä mitä haittaa A:sta on, mutta eihän sitä suositella. Siksi kai se maksankin syönti on kielletty. Ehkä joku osaisi sanoa miksi A:ta ei pitäisi lisäillä.

Mä olin myös ostamassa A-vitamiinillista multivitaa, mut sit tuli apteekkari juttusille ja kertoi et löytyy myös toinen purkki, jossa ei A:ta ja sitä voi raskaana ollessa syödä. Minä lähdin tiskiltä tyytyväisenä kotiin kunnes huomasin ettei tullut vieläkään aivan oikeaa. Tarkoitus oli ostaa sellasta jossa on myös rautaa. Seuraavana päivänä uudelleen apteekkiin ja sit löytyi. Multitabs special 2+, paketissa punainen sydän ja tarkotettu nimenomaan raskaus-ja imetysajaksi. Tuleehan se vähän kalliiksi, mutta saa raudan samalla. Tarkoitus ei ole mainostaa... Jos et tarvii rautaa niin tavallinen multivita halvempi vaihtoehto.

Ainakin mun kone näyttää et viestejä ois yht. 40, mut viimesin jonka suostuu näyttämään on tällä hetkellä 35/40. Nää numerot on sekoillu kyl jo pidemmän aikaa, mutta ihmetyttää näänkö sittenkään kaikkia viestejä?

No, kauniita unia Kertuille!

Riinuska 27+

Vierailija
36/38 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

(pakko olla palstaterroristi, ja vastata aihe kerrallaan, kun on niin pitkä pino, ettei muuten muista mitään),

[pink] (toimiikohan?)

Painoarvio tehdään lähinnä lapsen pään halkaisijamitan, sääriluun, ja vatsan halkaisija mitan perusteella, siis ultraäänellä. Heittoa voi aina olla, välillä osuu hyvinkin oikeaan. Loppuvaiheessa myös röntgenillä voidaan arvioidan kokoa, jos esim. perätilavauva. (kuka kyselikään, terkkuja vaan, että perätilasynnytyksestä on kokemusta täällä ainakin...)

summersnow rv 27

Vierailija
37/38 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sahanjauhot vissiin vähän turvoksissa. Nyytille piti vastata tuosta painoarvioista ja Bambelle

[ color=pink ]

suonenvedoista, et magnesium, B1-vitamiini ja kalkki todennäköisesti auttaa (älä ota kalkkia rautatablettien kaa 2h sisällä). Runsaan juomisen ja jalkojen lämpimänä pitämisen lisäksi. Urheilujuomiakin voi testata, kun kramppi iskee, mut kannattaa tarkistaa, et on muuten raskaanaolevalle soveltuva, mulla ei oo niistä mitään kokemusta.

summerska taas

Vierailija
38/38 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red] nyt mäkin vielä kerran kokeilen...

synnytysvalmennuksesta, enpä oo tainnu olla kuin kerran pari luennoilla, mut eipä ollu hyötyä tositilanteessa pahemmin. Synnärilläkään en kerinny/muistanu käydä tutustumassa. (Taisin muuten olla synnyttämässä, kun mun valmennusryhmäläiset samoilta luennoilta olivat sitten tutustumassa...aika hauska.) Itse se pitää kokea ja todeta, mitä lievitystä tarvii ja missä asennossa on hyvä olla ja mikä ei sovi itselle. Aika luonnollisesti sitä mun mielestä hengitteleekin oikein. Mut ei tietty kaikki, kun kerran puhutaan siitä hyperventiloinnin mahdollisuudesta. Tosin - liekö ne miehet, jotka loppujen lopuksi hyperventiloi herkimmin? :-)

summerska taas

Ps. en ole valmennusvastustaja, kannattaa mennä, jos on aikaa ja mahdollisuuksia, ei oppi ojaan kaada!