Naapuri valittaa lapseni soittoharrastuksesta!
Lapseni harjoittelee soittoharrastuksensa vuoksi viulullaan n. tunnista kahteen illassa, siinä klo 16-20 välisenä aikana arkisin, viikonloppuna aamupäivisin. Tämähän on ihan ns. normaalia elämisen ääntä, huono äänieristys taloyhtiössä tai naapurin asunnossa ei ikävä kyllä ole meidän syymme. Lapsellemme tuli tosi paha mieli naapurin valituksista, pelkää joutuvansa luopumaan rakkaasta harrastuksestaan mutta se ei luonnollisesti tule kyseeseen koska rakastaa instrumenttiaan. Onko muita pikkumuusikoiden vanhempia, kohtalotovereita, joiden naapurit käyttäytyvät ikävästi? Vastaan seuraavaan valitusviestiin kyllä edelleen asiallisesti, mutta napakammin jotta valitua loppuisi.
Kommentit (260)
Niin että mites se sähköviulu, kuten joku fiksu tuolla aiemmin jo ehdotti?! Ehdotan vielä minäkin: SÄHKÖVIULU! Lapsi voi kuulokkeet päässä soitella vaikka aamuneljältä, eikä kukaan muu kuule. Ihan loistava keksintö.
Tästä samasta syystä meille hankittiin sähköpiano. Vaikka lapset harrastavat musiikkia, ymmärrän, ettei se ole naapureille mikään nautinto.
Ap taisi tulla tänne kerjäämään sympatiaa siitä miten työtön "luuseri" pilaa lapsen soiton. Ei heru sympatiaa , kun asenteissa on tarkistamisen varaa. Tuo työtön on yhtä arvokas vähintään kuin pelkkä harrastus lapsellasi. Siinä on hänen koko kotielämä nyt mutta retostat täällä miten teillä tuntuu olevan 'paljon muutakin'. Ja silti haluatte viedä senkin häneltä. Pelkän harrastuksenne takia. Sydämetön olet.
Ainakaan hyvästä musiikista pitävä ei voi sietää mitään lasten vonguttelua ainakaan.
Minä12345 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä123456 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä12345 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapuri aloita klo 8 hevimusaharrastus joka päivä 2 tuntia ja sammaa biisiä työstäen , ja vaihtele aikoja aina pikkasen :)! Kirkonmenojen aikaan erityisen innokkaasti!
Ei haittaa, arkisin klo 8 olemme töissä ja koulussa, viikonloppuisin klo 8 olen mieheni kanssa salilla tai uintitreeneissä ja lasten onkin hyvä heräillä. Ps. Hevi on ihan hyvää musiikkia, vaikka paljon meillä klassista kuunnellaankin. Ap
Okei ei haittaa teitä kun retostat kuinka paljon teillä on tuota elämää ja sillä toisella ei ole? Jospa ongelmanne onkin tämä asenne ei sen harkkatilan löytäminen niinkään? Jospa tämä asenne naamioituukin vain lapsen kautta tehdyksi alistamiseksi koska tuohan raukka on vaan työtön?
En tiedä mutta en pidä teistä . Mitä enemmän kuuntelen sitä enemmän on sympatiat täysin toisella puolella. Sillä ette kunnioita yhtään häntä. Ja lapsi oppii saman.
No jos se naapuri kerran myös ihan normaalista vauvan itkustakin valittaa, niin kyllä ongelma on silloin sillä naapurilla. Ei ap:llä.
Eipä olekaan noin. Vauvan itku voi olla myöskin hyvin epänormaalia ensinnäkin ja jopa huolestuttaa mitä siellä tapahtuu. On kaikenlaisia perheitä. Toisekseen se ei ole tuon naapurin vika että ääni kuuluu. Se kuuluu tai ei kuulu. Eristeissä on vika jos kuuluu. Ei normaalisti muuten kuulu.
Kaikki vauvat itkevät joskus, ja se on ihan normaalia.
Ja kun se on vain tämä yksi naapuri, joka näistä jutuista valittaa (vauvan itku, grillaus takapihalla, viulunsoitto), niin ongelma on silloin hänen, ei ap:n tai kenenkäön muun. Nuo ovat ihan normaaleja elämään kuuluvia asioita.
En usko että ap puhuu totta vauvan itkuasiassa vaan vetää mukaan muita muka. Saadakseen sympatiaa. Huono äänieristys ei ole naapurin vika jos vauva kuuluu. Ei normaalisti kuulu . Nipinnapin sellaiset edes kuuluu. Voit yrittää meidän talossa soitella viulua niin saat niskaasi 60 kpl protestia ihan varmasti. On vanhuksia ja työttömiä ja sellaisiakin jotka eivät kestä edes vessan vetoa yöllä . Ja kaikkia kunnioitetaan. Niinpä onkin rauha .
Teillä ei ilmeisesti ole yövuorolaisia talossa? Sellaisia, joiden on pakko aamuyöllä käydä suihkussa tai vessassa?
Minä kyllä olen taipuvainen uskomaan ap:ta.
On kai mutta kaikki ovat sisäistäneet että kunnioittavat muita ja hoitavat asiansa niin ettei valittaa tarvitse. On puolueellista uskoa vain yhtä osapuolta. Emme kuule sen naapurin todistusta.
Vierailija kirjoitti:
Niin että mites se sähköviulu, kuten joku fiksu tuolla aiemmin jo ehdotti?! Ehdotan vielä minäkin: SÄHKÖVIULU! Lapsi voi kuulokkeet päässä soitella vaikka aamuneljältä, eikä kukaan muu kuule. Ihan loistava keksintö.
Tästä samasta syystä meille hankittiin sähköpiano. Vaikka lapset harrastavat musiikkia, ymmärrän, ettei se ole naapureille mikään nautinto.
Sähköviulu vaan on valitettavasti aika erilainen soittaa kuin akustinen. Esimerkiksi jousen tuntuma on aika erilainen. Täytyy siis harjoitella akustisellakim soittimella. Toki voihan sähköviulun hankkia myös ja harjoitella välillä sillä.
Vierailija kirjoitti:
Minä12345 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä123456 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä12345 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapuri aloita klo 8 hevimusaharrastus joka päivä 2 tuntia ja sammaa biisiä työstäen , ja vaihtele aikoja aina pikkasen :)! Kirkonmenojen aikaan erityisen innokkaasti!
Ei haittaa, arkisin klo 8 olemme töissä ja koulussa, viikonloppuisin klo 8 olen mieheni kanssa salilla tai uintitreeneissä ja lasten onkin hyvä heräillä. Ps. Hevi on ihan hyvää musiikkia, vaikka paljon meillä klassista kuunnellaankin. Ap
Okei ei haittaa teitä kun retostat kuinka paljon teillä on tuota elämää ja sillä toisella ei ole? Jospa ongelmanne onkin tämä asenne ei sen harkkatilan löytäminen niinkään? Jospa tämä asenne naamioituukin vain lapsen kautta tehdyksi alistamiseksi koska tuohan raukka on vaan työtön?
En tiedä mutta en pidä teistä . Mitä enemmän kuuntelen sitä enemmän on sympatiat täysin toisella puolella. Sillä ette kunnioita yhtään häntä. Ja lapsi oppii saman.
No jos se naapuri kerran myös ihan normaalista vauvan itkustakin valittaa, niin kyllä ongelma on silloin sillä naapurilla. Ei ap:llä.
Eipä olekaan noin. Vauvan itku voi olla myöskin hyvin epänormaalia ensinnäkin ja jopa huolestuttaa mitä siellä tapahtuu. On kaikenlaisia perheitä. Toisekseen se ei ole tuon naapurin vika että ääni kuuluu. Se kuuluu tai ei kuulu. Eristeissä on vika jos kuuluu. Ei normaalisti muuten kuulu.
Kaikki vauvat itkevät joskus, ja se on ihan normaalia.
Ja kun se on vain tämä yksi naapuri, joka näistä jutuista valittaa (vauvan itku, grillaus takapihalla, viulunsoitto), niin ongelma on silloin hänen, ei ap:n tai kenenkäön muun. Nuo ovat ihan normaaleja elämään kuuluvia asioita.
En usko että ap puhuu totta vauvan itkuasiassa vaan vetää mukaan muita muka. Saadakseen sympatiaa. Huono äänieristys ei ole naapurin vika jos vauva kuuluu. Ei normaalisti kuulu . Nipinnapin sellaiset edes kuuluu. Voit yrittää meidän talossa soitella viulua niin saat niskaasi 60 kpl protestia ihan varmasti. On vanhuksia ja työttömiä ja sellaisiakin jotka eivät kestä edes vessan vetoa yöllä . Ja kaikkia kunnioitetaan. Niinpä onkin rauha .
Teillä ei ilmeisesti ole yövuorolaisia talossa? Sellaisia, joiden on pakko aamuyöllä käydä suihkussa tai vessassa?
Minä kyllä olen taipuvainen uskomaan ap:ta.
On kai mutta kaikki ovat sisäistäneet että kunnioittavat muita ja hoitavat asiansa niin ettei valittaa tarvitse. On puolueellista uskoa vain yhtä osapuolta. Emme kuule sen naapurin todistusta.
Jep, Ap:n asenne selvisi jo aloituksessa ja sitten kun hänelle yritettiin sanoa että huomioi naapurinkin elämä tämä alkoi mollata naapuria ja yhtäkkiä alkoi tulla muitakin ihme syytöksiä, Ap on omaan napaantuijottaja ja keksii mitä vain että saa syyn pois itsestään.
Moni täällä on sanonut että olisi jo ennen soittoa heti eristänyt seinän tai hankkinut sähköviulun mutta Ap vetoaa omiin oikeuksiin ja taloyhtiön sääntökirjaan.
Vierailija kirjoitti:
Ostakaa yö-/hotellisordiino ja lapsi harjoittelee välillä se tallan päällä. Aina ei kannata käyttää, mutta naapurisovun takia välillä voi olla ihan hyvä. On siis tosiaan semmoinen metallinen painava sordiino (mute) joka hiljentää ääntä ihan hyvin. Itse asun myös kerrostalossa ja soitan selloa niin aika usein soittelen sen kanssa ja säästän naapureiden hermoja.
Sordiino on käytössä. Ja vaikea sanoa miten hyvin kuuluu kaukaisimmasta huoneesta naapurin asuntoon, en ymmärrä miksei hän päästänyt minua kuuntelemaan miten paljon ääni kuuluu hänelle koska tämän itse todettuani olisin todennäköisesti nopeammin lähtenyt hankkimaan äänieristettyjä ovia asuntoon. Tämä naapuri on sen tyyppinen, että JOS sordiinon kanssa oikeasti hyvin kuuluisi hän kyllä kutsuisi puolet taloyhtiöstä kuuntelemaan. Eipä taida kovasti kuulua, mutta kun kuuntelee muki seinässä ajankulukseen niin saattaa kuulla yhtä ja toista.
Todella ikävä asenne perhettäni kohtaan täällä on joillakin. Onneksi taloyhtiössä kaikki muut ovat ihania naapureita joiden kanssa tosiaan saa grillata, lenkkeillä, piipahtaa viinilasilla tai lainailla kirjoja pihatalkoista puhumattakaan. Ehkä se yksi valittaja vaan pitää olla taloyhtiössä luomassa negatiivista ilmapiiriä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä samasta syystä meille hankittiin sähköpiano. Vaikka lapset harrastavat musiikkia, ymmärrän, ettei se ole naapureille mikään nautinto.Sähköviulu vaan on valitettavasti aika erilainen soittaa kuin akustinen. Esimerkiksi jousen tuntuma on aika erilainen. Täytyy siis harjoitella akustisellakim soittimella. Toki voihan sähköviulun hankkia myös ja harjoitella välillä sillä.
No ok. Mutta eikö kotona voi pääsääntöisesti treenata sähköisellä, samoilla otteillahan sitäkin soitetaan. Silloin tällöin (ja tietysti oletan että myös viulutunneilla?) akustinen soitin käyttöön.
Asun kerrostalossa ja soitan selloa. Pyrin harjoittelemaan iltapäivästä (15-17) aikana, niin en häiritse naapureita. Sitäpaitsi, ei se sun tarvitse olla paikalla, kun lapsesi harjoittelee, se on nimittäin ihan helvetin ärsyttävää, kun joku kyttää siinä vieressä, että mites se Arioso tänään sujuu..
Jos ap:n lapsen päivittäinen viulunsoitto on ok, niin ihan turha sitten yrittää minullekkaan mitään varoitusta kun koirani joskus haukkuvat (huomattavasti vähemmän kuitenkin kuin tunnin/kaksi päivässä).
^pahoittelen ylimääräistä "se" - sanaa.
No onpahan ketju! Veikkaan että tuosta vihapuheesta 90% on yhden ja saman henkilön näppikseltä, tyylikin on niin samanlainen. Ihanko naapurit saisivat päättää lapseni harrastuksesta? Ei tasan tarkkaan ole niin. Näitä mielensäpahoittajia tänä päivänä riittää, tullaan ihan joutavista valittamaan. Meillekin kuuluu lasten pianonsoitto kahden kerroksen läpi ja kuuntelen sitä mielelläni. Soittoharrastus on yksi parhaita harrastuksia mitä lapsilleen voi tarjota. Kateus ja typeryys lyövät silmille näistä asiattomista kommenteista jotka ovat puhdasta vihapuhetta. Joku mt-kuntoutuja on siinä ottanut syttyjä. Voimia ap ja hienoa että lapsenne soittaa!
Viulunsoitto on korkeakulttuuria. Sitä tulee rakastaa. Jos ei siihen pysty, täytyy katsoa peiliin ja soimata itseään sivistymättömäksi moukaksi. Vanhemmat ja koululaitos ovat epäonnistuneet tehtävässään. Hävetä sietäisi, varmaan kuuntelevat jotain räppiä tai muuta ökellystä.
Onneksi mun naapurissa ei ole ketään musiikkoa. Varsinkin kun muusikot itse valittaisi satavarmasti sitten kaikesta muusta toisten aiheuttamasta äänestä.
Muusikot muuttakoon omakotitaloihin möykkäämään tai käyköön jossain treenitiloissa treenaamassa.
Vierailija kirjoitti:
Asun kerrostalossa ja soitan selloa. Pyrin harjoittelemaan iltapäivästä (15-17) aikana, niin en häiritse naapureita. Sitäpaitsi, ei se sun tarvitse olla paikalla, kun lapsesi harjoittelee, se on nimittäin ihan helvetin ärsyttävää, kun joku kyttää siinä vieressä, että mites se Arioso tänään sujuu..
Sääliin sitä naapuriasi joka käy yötöissä.
Vierailija kirjoitti:
Ap taisi tulla tänne kerjäämään sympatiaa siitä miten työtön "luuseri" pilaa lapsen soiton. Ei heru sympatiaa , kun asenteissa on tarkistamisen varaa. Tuo työtön on yhtä arvokas vähintään kuin pelkkä harrastus lapsellasi. Siinä on hänen koko kotielämä nyt mutta retostat täällä miten teillä tuntuu olevan 'paljon muutakin'. Ja silti haluatte viedä senkin häneltä. Pelkän harrastuksenne takia. Sydämetön olet.
Kyllä, työtön on arvokas. Toki. Silti hänen ei todellakaan tarvitse pihalla huutaa kolmasluokkalaiselle lapselleni kirosanoja ja täysin epäasiatonta settiä, joka säikäytti lapsen itkemään. Hänen ei tarvitse vaikka arvokas onkin h*oritella minua viesteissään ja vaikka hän arvokas onkin, hänkin VOISI edes kerran vastata kysymykseemme siitä milloin olisi HÄNEN kannaltaan paras hetki lapsemme harjoitella soittoaan. Ei, lapsemme ei jätä harrastustaan naapurimme asiattoman käytöksen ja räyhäämisen vuoksi.
Luulisi, että myös työtön hallitsisi tavanomaisen asiallisen viestinnän. Alusta lähtien hän on kommunikoinut erittäin vastenmielisellä tavalla eikä työttömyyden aiheuttama stressi sitä käytöstä oikeuta. Ap
Vierailija kirjoitti:
No onpahan ketju! Veikkaan että tuosta vihapuheesta 90% on yhden ja saman henkilön näppikseltä, tyylikin on niin samanlainen. Ihanko naapurit saisivat päättää lapseni harrastuksesta? Ei tasan tarkkaan ole niin. Näitä mielensäpahoittajia tänä päivänä riittää, tullaan ihan joutavista valittamaan. Meillekin kuuluu lasten pianonsoitto kahden kerroksen läpi ja kuuntelen sitä mielelläni. Soittoharrastus on yksi parhaita harrastuksia mitä lapsilleen voi tarjota. Kateus ja typeryys lyövät silmille näistä asiattomista kommenteista jotka ovat puhdasta vihapuhetta. Joku mt-kuntoutuja on siinä ottanut syttyjä. Voimia ap ja hienoa että lapsenne soittaa!
Kiitos! Ap
Uskomattoman aggressiivista kommentointia!
Kuunteletteko te vouhkaajat koskaan musiikkia? Radiokanavia? Onko teillä lempibändiä? Katsotteko koskaan elokuvia tai sarjoja, niissä on musiikkia taustalla? Mistä kuvittelette niiden muusikkojen sen soitto- tai laulutaidon saaneen, ellei HARJOITTELEMALLA? Se on kuulkaa vaatinut vuosikausien veivaamisen!
Ap:lle tsemppiä ja kannusta lapsesi harjoittelua!
Tietty lapsi saa harjoitella viulua! Itse en oo kyllä viittinyt tuoda pianoa meille, vaikka äidilläni onkin mun vanha piano. Siinä on vielä kovempi ääni. Katotaan jos sais lottovoiton ja vois vihdoin sitä soitella kotonaan.
Eikö sulle jo aloituksesta selvinnyt että ei Ap välitä, vaan kun hänellä on oikeus niin ei muiden tunteilla ole väliä, hän välittää vain omasta hyvinvoinnistaan! Normaali olisi eristänyt seinät jo ennen soittoharjoittelun alkua mutta ei Ap!