Naapuri valittaa lapseni soittoharrastuksesta!
Lapseni harjoittelee soittoharrastuksensa vuoksi viulullaan n. tunnista kahteen illassa, siinä klo 16-20 välisenä aikana arkisin, viikonloppuna aamupäivisin. Tämähän on ihan ns. normaalia elämisen ääntä, huono äänieristys taloyhtiössä tai naapurin asunnossa ei ikävä kyllä ole meidän syymme. Lapsellemme tuli tosi paha mieli naapurin valituksista, pelkää joutuvansa luopumaan rakkaasta harrastuksestaan mutta se ei luonnollisesti tule kyseeseen koska rakastaa instrumenttiaan. Onko muita pikkumuusikoiden vanhempia, kohtalotovereita, joiden naapurit käyttäytyvät ikävästi? Vastaan seuraavaan valitusviestiin kyllä edelleen asiallisesti, mutta napakammin jotta valitua loppuisi.
Kommentit (260)
Voi hyvä tavaton. Onpa täällä vastauksia laidasta laitaan!
Anna lapsen soittaa, normaalia elämisen ääntä se on. Naapuri voi lähteä vaikka ulkoilemaan kun harjoitus alkaa, jos niin paljon häiritsee. Laittaisi vaikka stereot täysille samaan aikaan tai kuulokkeet korville!
Meidän taloyhtiössä kuuluu pienikin risahdus asunnosta toiseen ja naapuruksina asuu lapsiperheitä, keski-ikäisiä sinkkuja ja nuoria pareja koirineen. Kyllä aina silloin tällöin ärsyttää toisten äänet ja hajut, mutta kun muistaa suurin piirtein 7-23 pitää äänet ja yön olla hiljempaa, niin hyvin menee.
Tsemppiä nuorelle muusikonalulle!
Minä12345 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä12345 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapuri aloita klo 8 hevimusaharrastus joka päivä 2 tuntia ja sammaa biisiä työstäen , ja vaihtele aikoja aina pikkasen :)! Kirkonmenojen aikaan erityisen innokkaasti!
Ei haittaa, arkisin klo 8 olemme töissä ja koulussa, viikonloppuisin klo 8 olen mieheni kanssa salilla tai uintitreeneissä ja lasten onkin hyvä heräillä. Ps. Hevi on ihan hyvää musiikkia, vaikka paljon meillä klassista kuunnellaankin. Ap
Okei ei haittaa teitä kun retostat kuinka paljon teillä on tuota elämää ja sillä toisella ei ole? Jospa ongelmanne onkin tämä asenne ei sen harkkatilan löytäminen niinkään? Jospa tämä asenne naamioituukin vain lapsen kautta tehdyksi alistamiseksi koska tuohan raukka on vaan työtön?
En tiedä mutta en pidä teistä . Mitä enemmän kuuntelen sitä enemmän on sympatiat täysin toisella puolella. Sillä ette kunnioita yhtään häntä. Ja lapsi oppii saman.
No jos se naapuri kerran myös ihan normaalista vauvan itkustakin valittaa, niin kyllä ongelma on silloin sillä naapurilla. Ei ap:llä.
Eipä olekaan noin. Vauvan itku voi olla myöskin hyvin epänormaalia ensinnäkin ja jopa huolestuttaa mitä siellä tapahtuu. On kaikenlaisia perheitä. Toisekseen se ei ole tuon naapurin vika että ääni kuuluu. Se kuuluu tai ei kuulu. Eristeissä on vika jos kuuluu. Ei normaalisti muuten kuulu.
Puhuinkin NORMAALISTA vauvan itkusta. En epänormaalista. Kaikki vauvathan itkevät joskus, vaikka keskellä yötäkin.
Se kuuluu normaaleihin elämisen ääniin, ja sen naapurinkin olisi ihan hyvä vaan hyväksyä se.
Meillä on tässä vain sinun kertomus kun katsot voivasi puhua tuon naapurin puolesta. Mistä tiedämme onko valittanut? Vaikutat manipuloivalta tyypiltä kun vaadit työtöntä muuttamaan pois vielä. Ikävä kuulla.
miksi menitte huonosti äänieristettyyn asumaan kun soittamiset edessä
Vierailija kirjoitti:
Minä12345 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapuri aloita klo 8 hevimusaharrastus joka päivä 2 tuntia ja sammaa biisiä työstäen , ja vaihtele aikoja aina pikkasen :)! Kirkonmenojen aikaan erityisen innokkaasti!
Ei haittaa, arkisin klo 8 olemme töissä ja koulussa, viikonloppuisin klo 8 olen mieheni kanssa salilla tai uintitreeneissä ja lasten onkin hyvä heräillä. Ps. Hevi on ihan hyvää musiikkia, vaikka paljon meillä klassista kuunnellaankin. Ap
Okei ei haittaa teitä kun retostat kuinka paljon teillä on tuota elämää ja sillä toisella ei ole? Jospa ongelmanne onkin tämä asenne ei sen harkkatilan löytäminen niinkään? Jospa tämä asenne naamioituukin vain lapsen kautta tehdyksi alistamiseksi koska tuohan raukka on vaan työtön?
En tiedä mutta en pidä teistä . Mitä enemmän kuuntelen sitä enemmän on sympatiat täysin toisella puolella. Sillä ette kunnioita yhtään häntä. Ja lapsi oppii saman.
No jos se naapuri kerran myös ihan normaalista vauvan itkustakin valittaa, niin kyllä ongelma on silloin sillä naapurilla. Ei ap:llä.
Eipä olekaan noin. Vauvan itku voi olla myöskin hyvin epänormaalia ensinnäkin ja jopa huolestuttaa mitä siellä tapahtuu. On kaikenlaisia perheitä. Toisekseen se ei ole tuon naapurin vika että ääni kuuluu. Se kuuluu tai ei kuulu. Eristeissä on vika jos kuuluu. Ei normaalisti muuten kuulu.
Kaikki vauvat itkevät joskus, ja se on ihan normaalia.
Ja kun se on vain tämä yksi naapuri, joka näistä jutuista valittaa (vauvan itku, grillaus takapihalla, viulunsoitto), niin ongelma on silloin hänen, ei ap:n tai kenenkäön muun. Nuo ovat ihan normaaleja elämään kuuluvia asioita.
Vierailija kirjoitti:
siinä klo 16-20 välisenä aikana arkisin, i.
Pilppua puita moottorisahaala tai tee läpee peltiin iskuporakineella isku päällä.
-
Tarjoilisin mielenterveystoimiston osoitetta naapurille.
Torvisoittokunta kirjoitti:
Voi hyvä tavaton. Onpa täällä vastauksia laidasta laitaan!
Anna lapsen soittaa, normaalia elämisen ääntä se on. Naapuri voi lähteä vaikka ulkoilemaan kun harjoitus alkaa, jos niin paljon häiritsee. Laittaisi vaikka stereot täysille samaan aikaan tai kuulokkeet korville!
Meidän taloyhtiössä kuuluu pienikin risahdus asunnosta toiseen ja naapuruksina asuu lapsiperheitä, keski-ikäisiä sinkkuja ja nuoria pareja koirineen. Kyllä aina silloin tällöin ärsyttää toisten äänet ja hajut, mutta kun muistaa suurin piirtein 7-23 pitää äänet ja yön olla hiljempaa, niin hyvin menee.
Tsemppiä nuorelle muusikonalulle!
Ehkäpä tuo lapsiparka on muutakin toivottavasti kuin muusikko ja tajuaa itse hankkiutua hienotunteisuuttaan muualla harjoittelemaan. Musiikki joka kiduttaa on kidutusta vaikka se olisi Joutsenlampi . Kaikella musiikilla on aika ja paikka ettei se muutu päinvastaiseksi.
Taitavakin viulisti mutta toisia kunnioittamaton on vain säälittävä pullistelija.
Vierailija kirjoitti:
Minä12345 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä12345 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhuinkin NORMAALISTA vauvan itkusta. En epänormaalista. Kaikki vauvathan itkevät joskus, vaikka keskellä yötäkin.
Se kuuluu normaaleihin elämisen ääniin, ja sen naapurinkin olisi ihan hyvä vaan hyväksyä se.
Meillä on tässä vain sinun kertomus kun katsot voivasi puhua tuon naapurin puolesta. Mistä tiedämme onko valittanut? Vaikutat manipuloivalta tyypiltä kun vaadit työtöntä muuttamaan pois vielä. Ikävä kuulla.
En ole ap, mutta jos naapuria häiritsee viulunsoiton lisäksi vielä grillaus takapihalla ja vauvan itku, niin kyllä hänen kannattaisi muuttaa muualle. Nuo kun ovat ihan normaaliin elämään kuuluvia asioita.
Minä123456 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä12345 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kun se on vain tämä yksi naapuri, joka näistä jutuista valittaa (vauvan itku, grillaus takapihalla, viulunsoitto), niin ongelma on silloin hänen, ei ap:n tai kenenkäön muun. Nuo ovat ihan normaaleja elämään kuuluvia asioita.
En usko että ap puhuu totta vauvan itkuasiassa vaan vetää mukaan muita muka. Saadakseen sympatiaa. Huono äänieristys ei ole naapurin vika jos vauva kuuluu. Ei normaalisti kuulu . Nipinnapin sellaiset edes kuuluu. Voit yrittää meidän talossa soitella viulua niin saat niskaasi 60 kpl protestia ihan varmasti. On vanhuksia ja työttömiä ja sellaisiakin jotka eivät kestä edes vessan vetoa yöllä . Ja kaikkia kunnioitetaan. Niinpä onkin rauha .
Viulunsoitto vaatii erityistä herkkyyttä myös sielun puolelle kypsymistä vanhemmat. Viululla ei sovi häiritä naapureita . Tämä jyrääminen on soittinen sielua vastaan. Saatatte saada isonkin porukan inhoamana iäksi sen ääntä.
normaali fiksu ihminen ottaa huomioon naapurinsa olit eikä vetoa vain siihen että meillä on oikeus. Jos kerran Ap on itsekkin todennut että soitto on harjoittelumaista (epävireistä) niin todellakin eristäisin seinät ennen kuin naapuri ehtii edes valittaa. Ja jos soittoa on joka päivä niin en todellakaan ihmettele miksi naapuri valittaa, hänellä on siihen oikeus!
Vierailija kirjoitti:
Tollasen naapurina voisi sitten itse luukuttaa täysillä musiikkia pari tuntia päivässä,se kun on vaan elämisen ääniä
Dimmu Borgirin koko tuotanto vaikka näin alkupaloiksi. Sen jälkeen voidaan koittaa neuvottelua elämisen äänistä toisen kerran.
Ap:n huoli on siis että lapselle tulee paha mieli kun lapsi valittaa. Ei mieti yhtään että naapurillakin voi olla pha mieli kun joutuu jokapäivä kuuntelemaan kamalaa soittoa! Kyllä saa taas itse olla kiitollinen ihanista naapureista joiden kanssa voi sopia mitä vaan!
Vierailija kirjoitti:
Jos aletaan soittaa yhteisöllisessä asunnossa niin ensin ottakaa selville se äänieristysrakenne kestääkö se kotisoiton ja ennenkaikkea ne naapureitten mielipiteet asian suhteen etukäteen!
Jos äänestä kertaakaan valitetaan niin se kuuluuu kerran naapuri tunnistaa soittimen. Ja silloin lopettakaa . Se nimenomainen talo ei silloin vaan ole eristetty tuollaista harrastusta silmälläpitäen!
On erilaisia taloja. Onko vaikeata? Oikeudessa voi pyytää selvittämään onko soittajaperhe huomioonottanut näitä aloittaessaan ollenkaan . Ellei niin heikoillapa ovat.
Tai sitten on rappariveli nuijana.
Mun mielestä kaikilla lapsilla on oltava oikeus soittoharrstukseen, myös kerrostalossa. Soittimen voi valita asuntoon sopivaksi. Kerrostaloon sähköpiano akustisen sijaan jne. Kyllä naapurien pitää joustaa sen verran, että 30-60 min vrk voi soittaa. Kaksi tuntia päivittäin on jo aika pitkä aika. Sitä varten voisi jo äänieristystä parantaa.
Ostakaa yö-/hotellisordiino ja lapsi harjoittelee välillä se tallan päällä. Aina ei kannata käyttää, mutta naapurisovun takia välillä voi olla ihan hyvä. On siis tosiaan semmoinen metallinen painava sordiino (mute) joka hiljentää ääntä ihan hyvin. Itse asun myös kerrostalossa ja soitan selloa niin aika usein soittelen sen kanssa ja säästän naapureiden hermoja.
Pakkohan se on päivittäin harjoitella ymmärrän. Vaikka olisi kuinka hyvä, niin siltikään naapureiden ei tarvitsis kuunnella jatkuvasti.
Olisko mahdollista järjestää toinen harjoittelupaikka muutamaksi päiväksi viikossa?
Lasten koulussa saa soittajat/laulajat harjoitella valvotusti kello 14-16 välisenä aikana musiikkiluokassa. Tavallinen koulu, ei mitenkään musiikkiin orientoitunut.
Sitten musiikkiopistolla on kellarissa harjoitustilat, joita voi käyttää 9.00-21.00 välisenä aikana vapaasti.
Sähän voisit olla aktiivinen ja kysellä paikkakuntasi harjoitustiloja tai sitten vinkata esim. koululle. Tietty saahan niitä paikkoja vuokratakin, vrt bändikämppiä, miksei myös lapsen harjoitteluun.
Vierailija kirjoitti:
normaali fiksu ihminen ottaa huomioon naapurinsa olit eikä vetoa vain siihen että meillä on oikeus. Jos kerran Ap on itsekkin todennut että soitto on harjoittelumaista (epävireistä) niin todellakin eristäisin seinät ennen kuin naapuri ehtii edes valittaa. Ja jos soittoa on joka päivä niin en todellakaan ihmettele miksi naapuri valittaa, hänellä on siihen oikeus!
Juuri näin! Kun asuu kerrostalossa/rivarissa niin on kohteliasta ja fiksua ajatella myös muita eikä vain omaa napaa eikä kaikkeen tarvitse vedota 'minulla on oikeus' tai 'taloyhtiön säännöissä..'
Sinun lapsesi paha mieli on pientä siihen verrattuna mitä naapurisi joutuu kärsimään.
Osta naapuri sellainen sahaviulu ja opettele pari tuntia sitä päivään ! On kansansoitin . Toinen hyvä olisi pyykkilauta . Kolmas tuuba ihan vaan harrastuksena alkuun. Käsite kauheeta tuubaa olkoon pontimena.
Vierailija kirjoitti:
Minä123456 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä12345 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko että ap puhuu totta vauvan itkuasiassa vaan vetää mukaan muita muka. Saadakseen sympatiaa. Huono äänieristys ei ole naapurin vika jos vauva kuuluu. Ei normaalisti kuulu . Nipinnapin sellaiset edes kuuluu. Voit yrittää meidän talossa soitella viulua niin saat niskaasi 60 kpl protestia ihan varmasti. On vanhuksia ja työttömiä ja sellaisiakin jotka eivät kestä edes vessan vetoa yöllä . Ja kaikkia kunnioitetaan. Niinpä onkin rauha .
Teillä ei ilmeisesti ole yövuorolaisia talossa? Sellaisia, joiden on pakko aamuyöllä käydä suihkussa tai vessassa?
Minä kyllä olen taipuvainen uskomaan ap:ta.
Jos aletaan soittaa yhteisöllisessä asunnossa niin ensin ottakaa selville se äänieristysrakenne kestääkö se kotisoiton ja ennenkaikkea ne naapureitten mielipiteet asian suhteen etukäteen!
Jos äänestä kertaakaan valitetaan niin se kuuluuu kerran naapuri tunnistaa soittimen. Ja silloin lopettakaa . Se nimenomainen talo ei silloin vaan ole eristetty tuollaista harrastusta silmälläpitäen!
On erilaisia taloja. Onko vaikeata? Oikeudessa voi pyytää selvittämään onko soittajaperhe huomioonottanut näitä aloittaessaan ollenkaan . Ellei niin heikoillapa ovat.
Tai sitten on rappariveli nuijana.