Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapuri valittaa lapseni soittoharrastuksesta!

Vierailija
24.03.2017 |

Lapseni harjoittelee soittoharrastuksensa vuoksi viulullaan n. tunnista kahteen illassa, siinä klo 16-20 välisenä aikana arkisin, viikonloppuna aamupäivisin. Tämähän on ihan ns. normaalia elämisen ääntä, huono äänieristys taloyhtiössä tai naapurin asunnossa ei ikävä kyllä ole meidän syymme. Lapsellemme tuli tosi paha mieli naapurin valituksista, pelkää joutuvansa luopumaan rakkaasta harrastuksestaan mutta se ei luonnollisesti tule kyseeseen koska rakastaa instrumenttiaan. Onko muita pikkumuusikoiden vanhempia, kohtalotovereita, joiden naapurit käyttäytyvät ikävästi? Vastaan seuraavaan valitusviestiin kyllä edelleen asiallisesti, mutta napakammin jotta valitua loppuisi.

Kommentit (260)

Vierailija
241/260 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä12345 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vain yksi naapuri valittaa, hänen kanssaan voi varmaan yrittää keskustella siitä, mikä ajankohta päivästä voisi olla parempi soittoharjoituksille. Esim. silloin kun se naapurinmummo on vesijumpassa tai ystävänsä luona kahvilla, tai ruokaostoksillaan.

Tätä juuri on yritetty ja sekä minä että mieheni olemme molemmat kysyneet hänelle parhaiten sopivaa ajankohtaa, mutta mikään ajankohta ei sovi sillä hän omien sanojensa mukaan on työtön ja viettää aikaansa käytännössä ainoastaan kotona. Helpottaisi, jos olisi keskusteluyhteys asiallinen siten että voisi aidosti nuo ajankohdat huomioida. Naapurin ainoa vaade onkin, että lapsi lopettaa soittamisen eikä tämä ikävä kyllä nyt tule kyseeseen koska hän rakastaa harrastustaan. Ap

Edelleen et osoita mitään näkökulman vaihtoa naapurisi tilanteeseen asettuen vaan esität vaatimuksiasi . Että sillätavalla sivistyksen pintakuori kiiltää viulun kannesta, mutta eipä muuten yhäkään.

Voi hyvää päivää. Pähkinänkuoressa:

* olemme tiedustelleet useasti sopivia aikoja

* noudattamme taloyhtiön järjestyssääntöjä

* lapsi soittaa kauimmaisessa huoneessa

* remontin yhteydessä keväällä asennetaan uudet, äänieristetyt sisäovet

* olen tarjoutunut tulemaan naapurin luokse itse toteamaan väitetyn meluhaitan

*viulunsoittoon on ostettu lisävaruste vaikuttamaan äänen voimakkuuteen, soittoaikaa on rajoitettu 1-2h ja soittoaika on pyritty sijoittamaan siten että se vähiten häiritsee jos työtön olisikin vuorotyössä tai hänen luonaan olisi lapsia esim. päiväunilla

Ja

* naapurille ei sovi mikään aika

* naapuri vaati soiton lopettamista

* naapuria häiritsee mm. myös toisen naapurin vauvan itku, grillaus takapihalla yms

* naapuri ei päästä luokseen toteamaan väittämäänsä meluhaittaa

Mutta siis, toki minä harrastavan lapsen äitinä olen pahis kun en lopeta lapsen harrastusta naapurin huudon, kiroilun ja epäsosiaalisen käytöksen vuoksi. Ap

No tämä näillä palstoilla on ihan yleistä. Ihmiset eivät lue koko aloitusta tai sitten lukevat, mutta eivät ymmärrä - ja silti kommentoivat mitä sylki suuhun tuo.

Ei näistä kannata itseensä ottaa. Teette nyt vain sen naapurin kanssa niin kuin parhaaksi näette ja jätätte tämän palstan meuhkaajineen ihan omaan arvoonsa.

Kiitos, juuri näin toimimme. Tuleva remontti toivoakseni auttaa näihin ongelmiin. Ap

Vierailija
242/260 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä apn kannattas vähäsen välittää todellakin jopa työttömästä ihmisestäkin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/260 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi tulla ap lle mieleen kuuluisuuden kirot kun tuli pupu pöksyyn. Jokuhan on jo tunnistanut ihan varmaan. Jos aioit juruilla naapuristasi täällä niin varaudu siihen että saat myös takaisin palautetta . Varmaan parasta että naapurisi saa tukea tilanteessaan myöskin.missään tapauksessa ei hän saa jäädä yksin sinun lähelläsi.

Vierailija
244/260 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jees jees kirjoitti:

Mitenkä kovaa sitä viulua pitää soittaa, että kaikki valittaa.

Voi jumalauta mulla on monta kertaa jytympi soitin kerrostalossa. Koskaan ei ole kukaan valittanut. Ei kertaakaan. Toki kukaan ei pakota soittamaan täysillä, kuten ei myöskään huudattamaan telkkua/stereoita/radiota/youtubea....

Ei ole valittanut kuin tämä yksi naapuri, mutta turha tästä nyt enempää on keskustella. Eihän tällaisella palstalla arvosteta saati ymmärretä mikä on normaalia elämisen ääntä ja mikä ei. Joskus olisi hyvä lukea ketjua ennen kuin kommentoi mutta tämä on toki liikaa vaadittu tässä keskusteluympäristössä. Ap

1-2 tuntia päivässä kovaäänistä melusaastetta viikon jokaisena päivänä ei todellakaan ole normaalia elämisen ääntä. Olen sataprosenttisen varma, että mikäli se teidän kullannuppunne ei soittaisi mitään instrumenttia, ja teidän naapurinne töräyttelisi asunnossaan vaikkapa trumpetilla 2h joka päivä, niin se olisit sinä ap joka valittaisi melusta.

Vierailija
245/260 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan perseestä kaikkien osapuolien osalta, mutta silti empatiani kääntyy naapurille. Vuodessa 730 tuntia tahtomattaan joutuu kuuntelemaan viulunsoiton harjoittelua, joka vastaa lähinnä vesikidutusta, eikä raukka voi asialle oikein mitään. 

Mun mielestä ap teidän kannattaisi harkita toisen soittopaikan hankkimista tyttärellenne, jotta voisitte vähentää soittopäiviä esim. 2kpl/viikko.

Kannattaa kysellä esim. koulujen tiloja ja voisiko lapsi lyhyempinä päivinä jäädä sinne soittamaan. Kouluissa pidetään paljon muutoinkin soitonopetustunteja esim. kansalaisopistojen toimesta. 

Vierailija
246/260 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapseni harjoittelee soittoharrastuksensa vuoksi viulullaan n. tunnista kahteen illassa, siinä klo 16-20 välisenä aikana arkisin, viikonloppuna aamupäivisin. Tämähän on ihan ns. normaalia elämisen ääntä, huono äänieristys taloyhtiössä tai naapurin asunnossa ei ikävä kyllä ole meidän syymme. Lapsellemme tuli tosi paha mieli naapurin valituksista, pelkää joutuvansa luopumaan rakkaasta harrastuksestaan mutta se ei luonnollisesti tule kyseeseen koska rakastaa instrumenttiaan. Onko muita pikkumuusikoiden vanhempia, kohtalotovereita, joiden naapurit käyttäytyvät ikävästi? Vastaan seuraavaan valitusviestiin kyllä edelleen asiallisesti, mutta napakammin jotta valitua loppuisi.

Oih, se on niin saatanan ihanaa naapurisi mielestä herätä vapaapäivänä klo. 8-10, kun rääpäleesi vinguttaa epävireisesti kappaletta miljoona kertaa alusta ja alusta ja alusta, kun ei osaa. Vaihda nyt ees viikonloppuna tuo harjoitus klo. 12 jälkeen, niin ei naapuriakaan todennäköisesti haittaa niin paljon. Voi lähteä vaikka kaupoille siksi aikaa, kun tää sun rääpäle raiskaa viulua.

Laita myös ilmoitustaululle maininta mihin aikaa ja minä päivinä (ei kai joka päivä vinguta?) rääpäle häiritsee muita. Osaavat muut mennä rauhallisempaan paikkaan siksi aikaa. Ja en kyllä arkenakaan enää klo. 18 jälkeen antaisi vinguttaa viulua, nimittäin ei oo kauhean kivaa yrittää saada taaperoa/vauvaa nukkumaan, kun jostain kuuluu "kräääh, viiinks, njäääänghhh, kriiiiksss..."...

"Rääpäle raiskaa viulua". No johan oli äärimmäisen aikuismaista tekstiä. Ottamatta kummemmin kantaa ketjun aiheeseen, pakko sanoa että toivottavasti et huutele ääneen toisten lapsia "rääpäleiksi" ja soittoharrastusta "raiskaamiseksi". Kukaan ei ota sun argumentteja tosissaan kun kuulostat itse täysin rääpäleeltä tuolla kielenkäytöllä.

Vierailija
247/260 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse asunut koko ikäni tähän saakka kerrostalossa, enkä vielä kertaakaan sellaisessa huoneistossa jonka naapurista ei kuuluisi mitään ääniä. Ja tähänastisten kokemusten perusteella valitsen 100-0 arkisin tunnin, pari verran kestävän pianonsoiton kuin vaikkapa kännisen riitelyn tai jatkuvan biletyksen ja basson jumputuksen joka viikonloppuyö. On ollut myös jatkuvasti ulvovaa koiraa ja jatkuvasti parkuvaa lasta. Kyllä se pianonsoitto on kirjaimellisesti musiikkia korville noihin muihin melusaasteisiin verrattuna. Jos teet valituksen et todennäköisesti tule saamaan sitä läpi, sillä tunnin pari arkisin kestävä soittaminen luetaan "normaaleihin elämisen ääniin".

Vierailija
248/260 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse asunut koko ikäni tähän saakka kerrostalossa, enkä vielä kertaakaan sellaisessa huoneistossa jonka naapurista ei kuuluisi mitään ääniä. Ja tähänastisten kokemusten perusteella valitsen 100-0 arkisin tunnin, pari verran kestävän pianonsoiton kuin vaikkapa kännisen riitelyn tai jatkuvan biletyksen ja basson jumputuksen joka viikonloppuyö. On ollut myös jatkuvasti ulvovaa koiraa ja jatkuvasti parkuvaa lasta. Kyllä se pianonsoitto on kirjaimellisesti musiikkia korville noihin muihin melusaasteisiin verrattuna. Jos teet valituksen et todennäköisesti tule saamaan sitä läpi, sillä tunnin pari arkisin kestävä soittaminen luetaan "normaaleihin elämisen ääniin".

Ihmiset jostain syystä kuvittelevat saavansa omakotitalon mukavuuden ostaessaan asunto-osakkeen omaksi. Yhteisöllisessä asumisessa kuuluu kyllä aina jotain ääntä naapurista ja se on ihan normaalia. Mutta esim. useilta palstalaisilta on täysin hukassa käsite "normaalit elämisen äänet". Ap

Vierailija
249/260 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taisi tulla ap lle mieleen kuuluisuuden kirot kun tuli pupu pöksyyn. Jokuhan on jo tunnistanut ihan varmaan. Jos aioit juruilla naapuristasi täällä niin varaudu siihen että saat myös takaisin palautetta . Varmaan parasta että naapurisi saa tukea tilanteessaan myöskin.missään tapauksessa ei hän saa jäädä yksin sinun lähelläsi.

Kirjoituksesi on täysin absurdia. Ole hyvä ja osoita kohta jossa minulla "meni pupu pöksyyn" kerran näin väität. Se tunnistaa joka tunnistaa, ei se minua haittaa. Miksi haittaisi? Jos haluatte sympatisoida aggressiivista, epäsosiaalista naapuria niin siitä vaan. Jos Sinusta on asiallista käytöstä huutaa ja kiroilla kotipihalla kolmasluokkalaiselle lapselleni niin sellainen käytös lasta kohtaan lienee tavallista teillä, meillä sellaista pidetään asiattomana.

Vierailija
250/260 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jees jees kirjoitti:

Mitenkä kovaa sitä viulua pitää soittaa, että kaikki valittaa.

Voi jumalauta mulla on monta kertaa jytympi soitin kerrostalossa. Koskaan ei ole kukaan valittanut. Ei kertaakaan. Toki kukaan ei pakota soittamaan täysillä, kuten ei myöskään huudattamaan telkkua/stereoita/radiota/youtubea....

Olikos tämä nyt joku vitsi vai? Miten säätää volyymit pienemmälle/pois akustisesta viulusta? Ei niin mitenkään, paitsi jos on soittamatta. Ei akustisia rumpujakaan voi soittaa sähkörumpujen tapaan tai pianoa kuten sähköllä toimivia kosketinsoittimia. Akustinen kitara taas on melko naapuri/perheystävällinen soitin.

Tiedän montakin viulun harrastajaa jotka suosivat sähköviulua akustisen rinnalla eikä tuo ole mikään ongelma. Siinä kun ei ole akustinen kitara tai sähkökitaraa luureilla/hiljempaa soittaminen kitaristeille tai basisteillekaan. Rummut ovatkin sitten jo eri asia.

Vierailija
251/260 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaameita ihmisiä täällä...

Vierailija
252/260 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teille on tulossa remontti ja siinä yhteydessä asennetaan äänieristetyt sisäovet niin MIKSI ette äänieristä samantien koko huonetta (missä soitetaan) , tai ainakin sitä oviseinää, jos kerran on kauimmaisessa huoneessa? Äänieristys pelkässä ovessa on yhtä tyhjän kanssa, jos seinässä ei ole äänieristeitä. Se ei kovin kummonen homma oo laittaa äänieristettyjä levyjä oviseinälle ja tadaa, homma on ratkaistu. Varmasti mukavampaa kaikille osapuolille.

Vierailija
253/260 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap:tä hyvin. En soita mitään soitinta ja olen äärimmäisen epämusikaallinen (omat kiinnostuksen kohteet enemmän tekniikassa ja urheilussa), mutta tiedän, että kerrostaloissa asuu paljon ihmisiä, erityisesti vanhempaa väestöä, jolle mikä tahansa ääni on liikaa. Täälllä jotkut ovat kertoneet siitä, miten välttävät yöllä vessan vetämistä ja kaikkea muuta vastaavaa, jotteivät naapurit häiriinny. Mitä kaikkea sitten pitäisi tehdä, jotteivät naapurit häiriinni? Pitäisikö jokaisia perhejuhlia varten hankkia jokaiselta talon asukkaalta kirjallinen lupa 5 vuotta etukäteen ja kertoa, että jos haluavat, niin voidaan häiriön ajaksi kustantaa heille sviitti Hotelli Tornista tai siirtää juhlat jonnekin kaupungin ulkopuolelle?

Kuten edellisessä viestissä joku totesi, ei kotirauha tarkoita sitä, että ihmisellä on oikeus täyteen hiljaisuuteen 24/7/365. Jos sellaista haluaa, niin Lapin jotain korpimökistä taatusti löytyy. Itse suhtaudun kerrostaloasumiseen siten, että "elä ja anna toistenkin elää". Aina sopimalla löydetään jokin kompromissi. Kuuntelen paljon mieluummin lapsen soittoharrastuksen ääniä kuin vaikkapa perheväkivallan ääniä tai känniääliöiden örvellystä.

Vierailija
254/260 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä huomaa heti ihmisten koulutustason. Agressiiviset ihmiset ovat yleensä vähän koulutettuja:) Olisi kiva joskus jutella tuollaisen kanssa:)

Vierailija
255/260 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän ap:tä hyvin. En soita mitään soitinta ja olen äärimmäisen epämusikaallinen (omat kiinnostuksen kohteet enemmän tekniikassa ja urheilussa), mutta tiedän, että kerrostaloissa asuu paljon ihmisiä, erityisesti vanhempaa väestöä, jolle mikä tahansa ääni on liikaa. Täälllä jotkut ovat kertoneet siitä, miten välttävät yöllä vessan vetämistä ja kaikkea muuta vastaavaa, jotteivät naapurit häiriinny. Mitä kaikkea sitten pitäisi tehdä, jotteivät naapurit häiriinni? Pitäisikö jokaisia perhejuhlia varten hankkia jokaiselta talon asukkaalta kirjallinen lupa 5 vuotta etukäteen ja kertoa, että jos haluavat, niin voidaan häiriön ajaksi kustantaa heille sviitti Hotelli Tornista tai siirtää juhlat jonnekin kaupungin ulkopuolelle?

Kuten edellisessä viestissä joku totesi, ei kotirauha tarkoita sitä, että ihmisellä on oikeus täyteen hiljaisuuteen 24/7/365. Jos sellaista haluaa, niin Lapin jotain korpimökistä taatusti löytyy. Itse suhtaudun kerrostaloasumiseen siten, että "elä ja anna toistenkin elää". Aina sopimalla löydetään jokin kompromissi. Kuuntelen paljon mieluummin lapsen soittoharrastuksen ääniä kuin vaikkapa perheväkivallan ääniä tai känniääliöiden örvellystä.

Vessan vetäminen ja jonkin kovaäänisen soittimen soitto pari tuntia päivässä on PIKKUSEN eri asia. Minä olen kolmekymppinen ja todellakin häiritsee naapurin pianon soitto. Kun tulet väsyneenä töistä ja odotat vain, että voit lösähtää sohvalle kaikessa rauhassa ja sitten kuuntelet pari tuntia ihan järkyttävän kuulosta pianonsoiton harjoittelua niin siitä on lysti kaukana. Onneksi naapurini on ymmärtänyt siirtää pianon soittonsa siihen aikaan, kun suurin osa talossa asuvia on töissä niin nyt saa hermolevon töitten jälkeen. Vessan vetäminen, suihkussa käynnit jne. ovat normaalia elämisen ääntä, joka (!) päivä kuuluva vähintään tunnin kestävä pianon/viulun/trumpetin tms. soitto ei. Olis kohteliasta antaa naapureille melurauhaa, ettei joka päivä tarvitse kuunnella.

Vierailija
256/260 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

häiritsi naapuria tai ei, niin lapsen viulunsoitto ennen kello kahdeksaa illalla on aivan sallittua, aina niitä löytyy jotka valittaa. Ei kukaan varmaan ajattele, että se on naapurille ihanaa kuultavaa, mutta muuta mahdollisuutta ei ole. Muuten ei tästä maasta tule ammattimuusikoita muista kuin rikkaiden omakotitaloasujien piiristä.

Jos ei pysty asumaan kerrostalossa sen takia, että naapurin lapsi soittaa pianoa tai viulua, niin on paras itse muuttaa muualle. Lapsi ei voi harjoitella muualla kuin kotona eikä hänen tarvitsekaan, ei tarvitse hankkia eristyslevyjä tai laittaa ryijyä seinälle tai soittaa vaan sordiinolla, rakenteiden tulee kestää sen verran ääntä.

Ihan turha tästä kenenkään jankata, asiasta on käyty oikeuttaa monta kertaa ja lapsi saa soittaa, kunhan soittaa päiväaikaan. Aikuinenkin saa soittaa, mutta soitonopettaja ei saa pitää tunteja eikä ammattimuusikko saa harjoitella tuntikausia. Ihan selvä asia. Kannattaa hakea printit oikeuden päätöksistä naapurille, jos vielä valittaa.

Vierailija
257/260 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wikipedia tarvitsee apuasi! Punainen linkki tarkoittaa, että aiheesta ei vielä ole artikkelia. Voit auttaa kirjoittamalla puuttuvista aiheista.

viestijuoksu · ria (maantiede)(?) · piharuusu(?) · islamilainen valtio · LG Uplus(?) · Satpura(?) · kirjallisuuden historia · high-tech · senkki(?) · persianj

Vierailija
258/260 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri voisi ottaa koiran, joka ulvoo soitosta. Sitten asia olisi fiftyfifty.

Vierailija
259/260 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos naapurissa harjoiteltaisiin vaikka rukouskutsua? Muuttaisin se asian?

Vierailija
260/260 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei pakollinen kirjoitti:

Wikipedia tarvitsee apuasi! Punainen linkki tarkoittaa, että aiheesta ei vielä ole artikkelia. Voit auttaa kirjoittamalla puuttuvista aiheista.

viestijuoksu · ria (maantiede)(?) · piharuusu(?) · islamilainen valtio · LG Uplus(?) · Satpura(?) · kirjallisuuden historia · high-tech · senkki(?) · persianj

ja taas joku no-life-pelle on nostanut vanhan ketjun. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä