Tarjosin yhteiseen kotiin muutavalle nuorelle parille kaikenlaisia tavaroita, mikään ei kelvannut
Ei ilmeisesti ollut tarpeeksi hienoa, vaikka ilmaiseksi olisi saanut.
Kommentit (315)
Ikea täällä mainittu moneen kertaan. Ikea on veronkiertofirma, pääkonttori oli pitkään Lichtensteinissa. Liekö siirretty takaisin Ruotsiin, puhetta on ollut. Tavara valmistetaan halpamaissa halpatyövoimalla ja on enimmäkseen...lastulevyä!
Vierailija kirjoitti:
Olipa hyvä lukea tämä ketju.
Jos/kun aikanaan tulee aika muuttaa isosta omakotitalosta penempään asuntoon, tilaan siirtolavan pihaan ja siihen kaikki ylimääräinen ja suoraan kaatopaikalle. Ehkä kuitenkin ensin tarjoan jälkikasvulle tilaisuuden poimia, mitä haluavat, jos haluavat. Siis ehkä.
Eikö kannattaisi kaikki ylimääräinen laittaa jo nyt kiertoon tai kaatikselle?
minä en lähtisi moittimaan. Kun olin nuori perheellinen, niin sekä anoppi,että äitini roudasivat milloin mitäkin hienoa kotiini,lopulta se oli museo. Äitini sain lopulta lopettamaan,mutta silloinen puolisoni ei omaansa.Kaikki oli niin tärkeitä sukukalleuksia. Nyt on koti ,johon ei kukaan kuskaa mitään ja se on ihanaa! Meille saa tuoda vain kukkia,kynttilöitä tai jotain saunalle. Ei tarvitse enää hankalia siivouksia antiikin keskellä.
Kummalliseks on vähän mennyt. Mä otin mielelläni vanhempieni vanhoja huonekaluja. Minusta ne oli kivojakin. Niin kuin esimerkiksi sohvapöytä. Maalasin sen vaan valkoiseksi niin hyvä tuli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos/kun aikanaan tulee aika muuttaa isosta omakotitalosta penempään asuntoon, tilaan siirtolavan pihaan ja siihen kaikki ylimääräinen ja suoraan kaatopaikalle. Ehkä kuitenkin ensin tarjoan jälkikasvulle tilaisuuden poimia, mitä haluavat, jos haluavat. Siis ehkä.
Eikö kannattaisi kaikki ylimääräinen laittaa jo nyt kiertoon tai kaatikselle?
Todella ylimääräistä on vasta sitten, jos/kun muuttaa pienempään asuntoon. Ison omakotitalon tavarat eivät mahdu kaksioon tai edes kolmioon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pinnasänky yhteen muutaville nuorille? Vauvasänkyäkö tarkoitat???
Voihan sen laittaa varastoon odottamaan. Ei ihme että nykyään nuoret ovat maksuvaikeuksissa, kun taloutta ei yhtään osata suunnitella pitkällä tähtäimellä eteenpäin.
Jopa minä kahden lapsen äiti ymmärrän ettei kaikki halua vauvoja ollenkaan. Ja kaikki ei niitä saa vaikka haluaisi. Otitko huomioon myös sen että lämmin varastotila ei ole mitään ilmaista sekään? Ihmisillä on ihan liikaa neliöitä ja pelkästään turhan roinan varastointiin; isot ullakot yms typeryydet.
Lisäksi pinnasänkyjä saa ihan parilla kympillä tai ilmatteeksi nykyään tori.fi:stä vuoden ympäri.
Olen huomannut että omat isovanhemmat on sitäluokkaa joilla on kolmekerroksiset rintsikat roinaa väärällään. Ja niitä ollaan mieluusti antamassa nuorison vaivoiksi. Sitten haukutaan nirppanokaksi ja ties mitä kun oma ikäluokkani taas ei halua kotiin mitään turhaa tavaraa kantaa ja asunnotkin mieluusti pitää kohtuukokoisena.
Sanoin jo aikaisemmin, että meillä on jo meidän asuntoon paremmin sopivat tavarat, siksi emme käytä noita enää. Lukekaa ketju ennen kuin alatte kitisemään. Ja edelleen, tavarat on olleet säilytyksessä varastossa, ihan siistiä ja käyttökelpoista tavaraa. Luulisi kelpaavan kun ilmaiseksi saa. Ja kyseinen nuori pari on asunut kyllä omillaan jo useita vuosia tahoillaan, mutta että MIKÄÄN ei kelpaa. Ei edes eteisen matto kelvannut. Ja olivat jo kolmannet nuoret ketkä kieltäytyivät. Ja edelleen, jos väri on se mikä ei miellytä huonekaluissa, niin ne voi vaikka maalata.
Ap
Mulla olis iso kassillinen lastenvaatetta (eihän sitä tiedä vaikka lapsenlapsia saisit tai naapuriin muuttaa lapsiperhe), rollaattori (jäi mummovainaalta), lumilinko (eihän sitä tiedä koska oma hajoaa tai aurat ei pääse perille), käkikello (kelloja tarvii aina!), pari vanhaa taulua (kuvat ei ehkä hienoimpia, mutta aina voi maalata päälle uudet kuvat jos ei tykkää).
Milloin ap voin tuoda teille? Ihan hyväkuntosta kamaa, pitäis kelvata kun ilmaseks saa!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuleva marttyyri alulla. Pointsit sulle!
Täähän oli ihan faktaa. Mitä niitä säästelemään, kun ei kellekään kelpaa. Itse asiassa taidan aloittaa jo nyt kevätsiivouksen kaatiskuormaan. En jaksa sitä lahjoittamista kirpputoriryhmissä, vääntävät viikon ja sitten kinuavat kuljetusta päälle.
T. Toinen viisikymppinen.
Vierailija kirjoitti:
Sanoin jo aikaisemmin, että meillä on jo meidän asuntoon paremmin sopivat tavarat, siksi emme käytä noita enää. Lukekaa ketju ennen kuin alatte kitisemään. Ja edelleen, tavarat on olleet säilytyksessä varastossa, ihan siistiä ja käyttökelpoista tavaraa. Luulisi kelpaavan kun ilmaiseksi saa. Ja kyseinen nuori pari on asunut kyllä omillaan jo useita vuosia tahoillaan, mutta että MIKÄÄN ei kelpaa. Ei edes eteisen matto kelvannut. Ja olivat jo kolmannet nuoret ketkä kieltäytyivät. Ja edelleen, jos väri on se mikä ei miellytä huonekaluissa, niin ne voi vaikka maalata.
Ap
Älä ap jaksa provota, kukaan ei usko että joku voisi oikeasti olla noin tyhmä, jo kolmas nuoripari jolle ei romut kelpaa, ja susta vika on niissä nuorissa ... :DDD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täähän oli ihan faktaa. Mitä niitä säästelemään, kun ei kellekään kelpaa. Itse asiassa taidan aloittaa jo nyt kevätsiivouksen kaatiskuormaan. En jaksa sitä lahjoittamista kirpputoriryhmissä, vääntävät viikon ja sitten kinuavat kuljetusta päälle.
Keilles kaikille olet ehtinyt tarjoamaan?
Hyi helkkari, vanhoja lakanoita ja pyyhkeitä? Pyyhkeet semmoiset löysät rutkut ja lakanat niin haperot, että päivä paistaa läpi. Ihan säilytit niitä tarkoituksella, että voi antaa kiertoon? Nuoret haluavatkin perseeltä ja pierulta haisevat lakanat omaan kotiin. Älytöntä.
Minua muutenkin yököttää se, että säästetään skeidaa kun ajatellaan, että on kiva antaa ne sitten lapselle 25v päästä. No onpa sen lapsen kiva ottaa vastaan sitä romuketta ja kärrätä kaatopaikalle. Eiköhän jokainen tee kodistaan sellaisen kun haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ilmeisesti ollut tarpeeksi hienoa, vaikka ilmaiseksi olisi saanut.
Oman maun mukaisia tavaroita löytyy edullisesti ja joskus jopa ilmaiseksi.
Itse kärsin nuorena niistä kaikista lahjoituskamoista joita sain mummoilta ja muilta sukulaisilta. Käytännössä se meni niin, että he roudasivat minulle kaiken sen mistä halusivat päästä eroon. Sitten vahtivat silmä kovana kuinka niitä käytän ja muistivat vaatia tiukasti että niitä ei sitten saa heittää menemään. Eivät kuitenkaan itsekään halunneet niitä takaisin. Olisivat vaan halunneet minun kotini olevan kaiken tarpeettoman vanhan tavaran loppusijoituspaikka.
Siinä meni pitkään että sain mieleni mukaisen sisustuksen omaan kotiini.
Parempi vaihtoehto olisi ollut tulla aluksi toimeen vaikka pelkällä patjalla ja parilla lautasella, ja lähteä keräämään itselle mieluisia esineitä kotiinsa.
Minulle aiheutui hirveästi vaivaa siitä kun niistä lahjoitusromppeista piti päästä eroon.
Pelastusarmeija onneksi suostui osan ottamaan vastaan ja jotain sai lahjoitettua ja vietyä kierrätyskeskukseen. Mutta paljon tavaraa piti pilkkoa sellaisiksi että mahtuvat roskikseen. Muuten niistä olisi pitänyt maksaa erikseen jätemaksut.
Mulla olis kans peili ja pari tuolia. Ihan hyväkuntoiset. Tällä hetkellä pinkit, mutta voi maalata päälle, jos väri ei miellytä. Sitten löytyisivät vanhat lastenhuoneen kalusteet, vaaleanvihreät. Nekin voi maalata, jos ei väri miellytä. Samoin rautasänky ja toinen yhden hengen puunvärinen sänky. Olisi myös koristetyynyjä. Tosi paljon erilaisia. Kuoseissa hyvin värit tallella. Lisäksi räsymattoja, ruskeita lautasia ja ruskea kahvikalusto. Myös teräksisiä vanhoja vuokia. Ajattelin heittää osan Tori.fi:hin ja loput kierrätyskeskukseen, mutta Ap:han varmaan arvostaisi niitä automaattisesti. Voinko Ap siis kipata teille? Ihan ovat hyväkuntoisia!
Vierailija kirjoitti:
Mulla olis iso kassillinen lastenvaatetta (eihän sitä tiedä vaikka lapsenlapsia saisit tai naapuriin muuttaa lapsiperhe), rollaattori (jäi mummovainaalta), lumilinko (eihän sitä tiedä koska oma hajoaa tai aurat ei pääse perille), käkikello (kelloja tarvii aina!), pari vanhaa taulua (kuvat ei ehkä hienoimpia, mutta aina voi maalata päälle uudet kuvat jos ei tykkää).
Milloin ap voin tuoda teille? Ihan hyväkuntosta kamaa, pitäis kelvata kun ilmaseks saa!!
Hei meilläkin on laatikoittain vaatteita ja hyviä ovatkin! Yksikin haalari oli minulla 8-vuotiaana, eli vuonna 1996, mutta se on kuin uusi.
Samoin meillä olisi olohuoneen matto ja klapikone. Ammeen liukuestematto jäi kun rempat yhteydessä poistettiin amme. Olisi sääli heittää se roskiin kun vasta ostin.
Viedään kimpassa ap kotiin nämä! Ihanaa, että tavaroille löytyi käyttöä :)
Halusit sitten kätevästi päästä omasta vanhasta romusta eroon, ja kun ei kelvannut, niin tulit tänne ulisemaan.
Hei Ap, mä olen säästellyt sellaisia retrolakanoita ja verhoja. Löytyy keltaista, vihreää, ruskeaa, punaista, sinistä. Vaikka minkämoista. Mulla olisi myös palapelejä ja vanhoja MeNaiset -lehtiä. Ihan hyvin vielä voi lukea ja koota pelejä. Sitten olisi jakkaroita ja lehtiteline sekä vanhoja taulunkehyksiä. Löytyy myös valokuva-albumeja ja kiiltokuvakansioita, jotka voi tyhjentää ja laittaa omia kuvia tilalle. Haluaisitko ne Ap? Kaikki ovat ihan priimakunnossa, ei ole kulumia.
Vierailija kirjoitti:
Kummalliseks on vähän mennyt. Mä otin mielelläni vanhempieni vanhoja huonekaluja. Minusta ne oli kivojakin. Niin kuin esimerkiksi sohvapöytä. Maalasin sen vaan valkoiseksi niin hyvä tuli.
Entä jos sinulle olisi sohvapöytää tarjonneet vanhempien lisäksi isovanhempasi ja kummitätisi? Olisitko ottanut kaikki kolme sohvapöytää kiitollisena vastaan?
En usko, että aloittajakaan tietää, millaisia huonekaluja nuorellaparilla on ja kuinka moni on heille jo ehtinyt roudata vanhoja tavaroitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen soittanut pelastusarmeijalle, että tulevat hakemaan jos jotain käyttökelpoisia huonekaluja on jäänyt ylimääräiseksi eikä kukaan ole niitä halunnut.
Käyttökelvottomat ovatkin vaikeampia hävittää. Ihan itse pitää viedä kaatikselle ja vielä maksaa niistä jos eivät käy mihinkään kierrätyslaariin. Ne on parempi toimittaa kaatopaikalle suosiolla eikä yrittää väkisellä tuupata muiden riesaksi.
t. kolmas viisikymppinen
Pelkästään realismia.