Touhula päiväkodeissa taas laiminlyöty lapsia
https://www.tehylehti.fi/fi/uutiset/yksityinen-paivakoti-laiminlyo-laps…
Yksi tuttu kertoi että Espoossa Villa Kapteenissa ihan sama meiniki, tuttavansa siellä töissä, ei vakituisena ja pomot pistää työntekijöille varoituksia jos joku paljastaa jotain vanhemmille eli ne pakottaa työntekijöitä hiljaiseksi ongelmista. Ihan samat ongelmat Espoossa kuin Turussa. Vantaalta olen kuullut samaa yhdestä yksiköstä, kaikki päiväkodin johtajat sairaslomilla tai lähtevät pois muutaman kuukauden kuluttua. Huolestuttaa jos päiväkodit on menossa enenevissä määrin yksityisiksi ja taso on tämä.
Kommentit (504)
Ei varmasti kestäisi päivän valoa minkään päiväkodin toiminta,jos niitä alettais kunnolla tutkimaan.
Olen monesti yllättynyt näistä otsikoista,koska paljon päiväkoteja kiertäneenä en ole nähnyt ainuttakaan jossa koko ajan mentäisi säädösten ja lakien mukaan,on harvassa ne päivät jolloin suhdeluku olisi ollut oikea.
Kumma homma kun päiväkotien työntekijöiden lapset ovat usein hoidossa perhepäivähoidossa
Tottahan nämä kirjoitukset on täällä. Työskentely Touhulassa on raskasta. Sairaskausina selviytymistä päivästä toisee. Jos ryhmästä on joku aikuinen pois niin hyvin pienellä todennäköisyydellä sijaista. Tarkoittaa sitä että olet jossain vaiheessa päivää yksin, enkä tarkoita ensimmäistä tuntia aamusta tai viimeistä tuntia illasta vaan esimerkiksi klo.14 eteenpäin - yksin - jopa yli kahdenkymmenen lapsen kanssa.
Siirryttyäni kunnalliselle puolelle (parissakin eri kunnassa) voin sanoa että tällaisiin tilanteisiin ei joudu koskaan.
Keravan pitkäaikaiset hoitajat ovat ihania! En tiedä miksi nämä muutamat lähtivät ennen kuin kerkesivät edes aloittaa kunnolla. Johtaja sanoi että muuttivat pois paikkakunnalta, mutta kuka tietää. Keravalla hoitajina nyt olevat ovat olleet koko aukiolo ajan siellä. Joten en usko että asiat ovat hirveän huonolla mallilla.
Hyvän yksityisen tunnistaa siitä, että henkilökunta on pysyvää eli ovat useamman vuoden viihtyneet. Kunnissakin on eroja. Osa kunnista valvoo tosi tiukasti suhdelukuja.
Onko kenelläkään kokemusta Kaivokselan Touhulasta Vantaalla?
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti yksityisellä ei hoidon taso ole yhtä tasalaatuista kuin kunnalla.
Onko heillä siivojahenkilökunta erikseen palkattu?
Että hoitajat saavat keskittyä lapsiin.
Raahen Ilopirpana päiväkoti myös aika... No, en laittaisi lastani sinne.
Mitä pienempi lapsi niin sitä pienempi hoitoryhmä
Hurjaamenoa kirjoitti:
Tottahan nämä kirjoitukset on täällä. Työskentely Touhulassa on raskasta. Sairaskausina selviytymistä päivästä toisee. Jos ryhmästä on joku aikuinen pois niin hyvin pienellä todennäköisyydellä sijaista. Tarkoittaa sitä että olet jossain vaiheessa päivää yksin, enkä tarkoita ensimmäistä tuntia aamusta tai viimeistä tuntia illasta vaan esimerkiksi klo.14 eteenpäin - yksin - jopa yli kahdenkymmenen lapsen kanssa.
Siirryttyäni kunnalliselle puolelle (parissakin eri kunnassa) voin sanoa että tällaisiin tilanteisiin ei joudu koskaan.
Kunnallisella puolella kyllä pidetään huolta työntekijästä ja päiväkodissa työskentely on työntekijän kannalta turvallisempaa kun et takuulla joudu yksin vastuuseen 20 lapsen turvallisuudesta ja hyvinvoinnista.
"Kiva" jos jotain sattuu jollekin lapselle jos pakotetaan yksin vuoroon , niin varmaan joudut yksin syntipukiksi ja elämä pilalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko keravalla tällasta paskaa mitä näistä oon nyt lukenut?
Ainoana nyt syksystä, 2 opettajaa lähti, melko samaan aikaan vielä. Liekö vaikutusta että tuli (taas) uusi johtaja.
Muuten on työntekijät olleet samat.Nyt lähti kaksi uutta pois alle 2viikossa!
Itse olen tyytyväinen että opettajat vaihtuivat. Emme tykänneet heistä. Nykyiset ovat paljon paremmat
Maksavatko palkan ajallaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoana nyt syksystä, 2 opettajaa lähti, melko samaan aikaan vielä. Liekö vaikutusta että tuli (taas) uusi johtaja.
Itse olen tyytyväinen että opettajat vaihtuivat. Emme tykänneet heistä. Nykyiset ovat paljon paremmat
En ole työntekijä joten en tiedä palkanmaksusta
Ensimmäistä kertaa tuli tuon tohulan työpaikkahaun avoimessa nettirekryssä vastaan kohta "saatko palkkatukea, onko Sanssikorttia".
Siis onko nuo henkilöt etusijalla jotka saa palkkatukea, yleensä nuo asiat selvitetään vasta työhaastattelussa kun on katsottu pätevin.
Leena251 kirjoitti:
Kumma homma kun päiväkotien työntekijöiden lapset ovat usein hoidossa perhepäivähoidossa[/quote
Missäs muualla sitten? Kun työntekijä tekee äärivuoroja, on oma lapsi vietävä perhepäivähoitajalle, joka joustaa hoitoajoista. Joku tietty kysyy, miksei lapsi ole sitten samassa päiväkodissa hoidossa, missä työntekijä on itsekin. Jos käyt kotipaikkakuntasi ulkopuolella töissä, ei lapsella ole oikeutta olla siellä hoidossa. Mielumminhan sitä vie lapsen mahdollisemman lähelle kotia hoitoon, jotta koulun alkaessa hoitokavereista edes joku menisi samaan kouluun. Eskarivuosihan vietetään päiväkodissa tai koulun tiloissa. Toinen juttu on sitten omien työvuorojen sopiminen, että voi viedä ja tuoda lapsen päiväkotiin.
Tutun kuuloista on kun näitä kirjoituksia lukee ja kaikki valitettavasti näkyy lasten hoidossa... Kirkkonummen Touhulassa on jatkuvasti henkilöitä sairaslomalla ja satunnaisia paikkaajia, jotka koittavat vain pärjätä. Ei ole mielestäni hyvä työpaikka, eikä hyvä paikka lapsillekaan tätä kautta. Ei hommaa voi olla niin vaikeaa järjestää siten että olisi toimiva työympäristö ja näin myös lapsilla parempi olla.
Ei kannata mennä töihin, eikä varsinkaan jättää lapsiaan hoitoon, valitettavasti. :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole työntekijä joten en tiedä palkanmaksusta
Sijaiset saa palkkansa yleensä myöhässä. Tuntilaisille palkka pitäisi maksaa 2 krt/ kk, mutta toulassa kerran kuussa. Tää lukee tessissä.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäistä kertaa tuli tuon tohulan työpaikkahaun avoimessa nettirekryssä vastaan kohta "saatko palkkatukea, onko Sanssikorttia".
Siis onko nuo henkilöt etusijalla jotka saa palkkatukea, yleensä nuo asiat selvitetään vasta työhaastattelussa kun on katsottu pätevin.
Kyllä, touhula haluaa rekrytoida mahdollisimman halvalla. Ja näin taas säästetään...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, touhula haluaa rekrytoida mahdollisimman halvalla. Ja näin taas säästetään...
Ei se pätevyys vaan ohjailtavuus. Ottavat ne ketkä "tekevät mitä tahansa", epätoivoisia työkkärin asiakkaita.
Kukaan itseään kunnioittava lto tai lhei ole touhulassa 5vuotta pidempään, osa lähtee jo ennen sitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinne haetaan työntekijöitä ja harkitaan tässä,....
Ryhmähaastattelumeininki....... ei kuulosta kyllä yleensä hyvältä.
Sisäänottovaiheessa kannattaisi panostaa yksilöhaastatteluihin hoitoalalla, nähdä se vaiva.
Ihan kivat tulot: https://m.kauppalehti.fi/uutiset/paivakoti-kasvatti-miljonaareja-lasten…