Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi eläkeläiset saa eläkettä tuhansia euroja kuukaudessa ja ajavat uusilla autoilla mutta työtön 590 euroa/kk ja ajaa autonromulla

Vierailija
24.03.2024 |

Mihin eläkeläinen tarvii uusia autoja ja tuhansien eurojen eläkkeitä kuukaudessa kun makaavat joutilaina kotona ja käyvät tuliterällä autolla ruokakaupassa?

Työläinen joutuu ajamaan vanhalla autonromulla ja sillä pitäisi kulkea työmatkat ja kuskata lapsia ja kituuttelemaan työttömänä 590 euron tuella.

Kun pitäisi olla toisinpäin että työläinen voisi ajaa työmatkat ja kuskata lapsia joilla elämä edessä turvallisesti uusilla autoilla ja vanhukset voisi ajaa autonromuilla kun niillä on elämä takana.

Kommentit (211)

Vierailija
1/211 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvätuloiset eläkeläiset ovat maksaneet suurista palkoistaan suuret eläkemaksut tosin kuin se pienipalkkainen työläinen.

Vierailija
2/211 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä voisi eläke olla enemmänkin. Eipä ne tasaisesti tai reilusti jakaudu eläkkeetkään. Joku saa 60000e ja joku 1000e.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/211 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti sitä pösilö. Mitä olet tehnyt autosi eteen? Toisten veroilla maksettu.

Vierailija
4/211 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jää eläkkeelle jos kateeksi käy, mikä estää? 

Vierailija
5/211 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin makaa kuin petaa . Pitkä työura takana. Ehkä hyvä koulutus ja katkoton työputki eläkeikään asti.  Siitä saakin palkita.

Vierailija
6/211 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kun heität tälläsen niin saat monen ängyrän eläkeläisen vihat niskoillesi.

Itse pääsen eläkkeelle joskus 68 veenä, lapseni todennäkösesti 73 vuotiaina. 

Eiköhän tässä just nyt nauti viiminen sukupolvi korkeista eläkkeistä.

Vierailija
7/211 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 28-vuotisen työurani aikana ansainnut bruttona 1,4M€. Työnantajani on siis maksanut eläkemaksuja 350.000€ ja minä itse noin 100.000€. Tästä hyvästä eläkekarttumani on nyt 53-vuotiaana noin 2200€/kk.

Paljonko työtön aloittaja on maksanut eläkemaksuja?

Vierailija
8/211 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis työtön vai työläinen? Otsikko ja teksti ei täsmää. 

Vierailija
9/211 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläke on itse töitä tekemällä ansaittu.

Vierailija
10/211 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mediaanieläke on n. 1700 euroa. Puolet eläkeläisistä saa eläkettä alle tuon summan. 

Vierailija
11/211 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa katkera aloitus. Mutta joo, ihan siksi, että nämä eläkeläiset ovat itse tienanneet eläkkeensä työnteolla. Eläkevakuutusyhtiö ja salkunhoitaja siellä sijoittaa ne rahat vuosikymmeniksi ja katso, eläke on kertynyt. 

Vierailija
12/211 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta, nämä nykyiset eläkeläiset ovat saaneet eläkkeensä PALJON paremmilla ehdoilla.

Ei tulevaisuudessa tuollaisia eläkkeitä ole monella.

JA lisäksi päässeet paljon aiemmin eläkkeellä.

Vierailija
13/211 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan eläkettä  yli 4 000 €/kk, josta lisäeläkettä 1 600 € - verot. Maksoin lisäeläkettä 100 €/kk. Toiset ostivat samalla rahalla kennelin kaljaa viikonlopuksi. Elämä on valintoja.

M 65 v

Vierailija
14/211 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä luopui autosta. Ei ole varaa pitää autoa. Ikänsä teki duunarin töitä, n. 40v. ajan. Nettoeläke on 1000e. Tunnen monia jotka saa alle 1000e. Hekin olleet kauan työelämässä.

Vierailija
15/211 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläke on itse töitä tekemällä ansaittu.

Tuhannen euron eläkkeen saa vaikka ei olisi päivääkään tehnyt töitä. Tuohon päälle vielä eläkkeensaajan asumistuki, joka on huomattavasti suurempi kuin tavallinen. 

Vierailija
16/211 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olet ääliö.

Eläkeläishaitari on laaja, siihen mahtuu monenlaista varallisuutta.

Ota huomioon, että eläkeläisellä on usein pitkän ajan kuluessa kartutettua omaisuutta. Se uusi auto ei ole ostettu viime kuun eläkkeestä, noin kärjistettynä.

Minäkin olen eläkkeellä, ollut jo 33 vuotta eli nuoresta asti. Autoni on 20-vuotias Skoda. Eläkkeeni on kohtuullisen hyvä, mutta kustannan sillä myös syrjäytyneen aikuisen lapseni elämän. Nyt entistä enemmän, kun ruoan ja asumisen hinta on noussut, ja hallitus on heikentänyt hänen tukiaan. Säästöön ei jää, eikä varaa hankkia uudempaa autoa.

Mummeli
17/211 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, että vanhus, joka teki pitkän työuran, niin joutaisi nyt ajamaan jollakin romulla joka jättää tielle jonnekin metsätaipaleelle. Noin kirjoittelee ihminen, joka makoilee sohvalla, eikä tee työtä elättääkseen itsensä, vaan odottelee tukia. Itselläni on auto VW, mutta ei uusi, enkä saa tuhansia eläkettä, mutta pärjään hyvin, enkä odota mitään asumis- ym. tukia. Aloin työn teon vieraalla, kun olin 13 v. joten nautin nyt elämästäni hyvällä omalla tunnolla, en ole kenellekään mitään velkaa.

moi

Vierailija
18/211 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas maksanut vuosikymmeniä lisäeläkettä vakuutuksena. Nyt kun sen saisi (65v), niin ero ja kaikki turhaa.

Lisäeläke meneekin asumiseen ja elämiseen.Olisin ilman sitä oikeutettu ilmeisesti toimeentulotukeen.

En olisi uskonut näin käyvän vielä elämän loppumetreillä. No ainakin olen omavarainen. 

Vierailija
19/211 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolilta päivin jo noin kännissä.

Vierailija
20/211 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeassahan AP isossa kuvassa on ja samaan aikaan on myös totta, että osa eläkeläisistä kuitenkin kituuttaa hyvin pienillä eläkkeillä. Ei pidä suuttua siitä, että totuus lyödään pöydälle.