Touhula päiväkodeissa taas laiminlyöty lapsia
https://www.tehylehti.fi/fi/uutiset/yksityinen-paivakoti-laiminlyo-laps…
Yksi tuttu kertoi että Espoossa Villa Kapteenissa ihan sama meiniki, tuttavansa siellä töissä, ei vakituisena ja pomot pistää työntekijöille varoituksia jos joku paljastaa jotain vanhemmille eli ne pakottaa työntekijöitä hiljaiseksi ongelmista. Ihan samat ongelmat Espoossa kuin Turussa. Vantaalta olen kuullut samaa yhdestä yksiköstä, kaikki päiväkodin johtajat sairaslomilla tai lähtevät pois muutaman kuukauden kuluttua. Huolestuttaa jos päiväkodit on menossa enenevissä määrin yksityisiksi ja taso on tämä.
Kommentit (504)
Tää ei koske Touhulaa vaam erästä toista ketjua. Olen kaksi kertaa löytänyt keskusta-alueelta kadulta viisivuotiaan, joka oli "hukattu" kadulle kun oli menty päiväkodista leikkipuistoon. Samaten kerran lapset löytyivät keskenään luistelemasta 20 asteen pakkasesta, kun se ainoa ope oli lähtenyt tenttiin ja vienyt avaimen mukanaan. Toisella kertaa epäpätevä sijainen oli yksin pihalla koko neljä tuntia vastuussa 25 lapsesta. Kun päiväohjelmassa luki "ulkoiluretki".
Olkaa tarkkoina!
Minä tein lopulta kantelun kunn ko paikka ei muuten uskonut.
T. Naapurissa asuva
En suosittele touhulaa hoitopaikkana enkä työpaikkana.
Ja nähtävästi kukaan ei haluakkaan töihin jos kerta on epäpäteviä tuolla turussa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkaveri sai varoituksen kun kertoi vanhemmille, että sinä päivänä oli liian vähän henkilökuntaa.. henkilökuntaa on ollu liian vähän senkin jälkeen, mutta kukaan ei uskalla sanoa ääneen. Itseasiassa Touhulassa on erittäin harvoin riittävästi ja lain mukaan päteviä töissä.. mutta aina se saadaan näyttämään johtajan paperilla hyvältä.
Onkohan se oikea irtisanomisen aihe ?
Ei irtisanottu. Varoitus tuli epäluottamuksellisesta käytöksestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkaveri sai varoituksen kun kertoi vanhemmille, että sinä päivänä oli liian vähän henkilökuntaa.. henkilökuntaa on ollu liian vähän senkin jälkeen, mutta kukaan ei uskalla sanoa ääneen. Itseasiassa Touhulassa on erittäin harvoin riittävästi ja lain mukaan päteviä töissä.. mutta aina se saadaan näyttämään johtajan paperilla hyvältä.
Onkohan se oikea irtisanomisen aihe ?
Ei irtisanottu. Varoitus tuli epäluottamuksellisesta käytöksestä.
Eli siis siihen olisi myös vedottu jos olisi irtisanottu. Huhhuh mitä touhua!
Mites nämä muut yksityiset päikyt, esim. Pilke? Oma lapsi Pilkkeessä pienten puolella enkä ole ollut kovin tyytyväinen. Vai onko tavallista että lapsella ei ole omahoitajaa, ei tehdä kasvun kansiota, ei ole kertaakaan käyty päiväkodin ulkopuolella missään retkellä tms.
Olin itse nuorena päiväkodissa harjoittelussa ja em. asiat olivat ihan peruskauraa. Eikö näitä nykyään enää tehdä?
Tätä nyt halutaan. Julkista sektoria pienemmäksi, lapset paveluseteleillä yksityisiin päiväkoteihin, jossa hoito ja henkilökunta on minimaalista ja rahat omistajien taskuihin. Valvonta kuntien taholta olematonta. Oikea kokoomuksen märkä päiväuni. Ikinä en lastani veisi yksityiseen päiväkotiin.
Itsellä kokemusta toisesta ketjusta Espoossa. Hoitajat vaihtuivat ja johtajakin 2 vuoden aikana 3 kertaa. Olisi pitänyt vaihtaa päiväkotia jo aiemmin, mutta oltiin sinisilmäisiä kaikenmaailman selityksille. Pitäisi järjestää jokin yleinen boikotti näitä firmoja kohtaan. Lapsilla ei pitäisi tehdä bisnestä.
Vierailija kirjoitti:
Mites nämä muut yksityiset päikyt, esim. Pilke? Oma lapsi Pilkkeessä pienten puolella enkä ole ollut kovin tyytyväinen. Vai onko tavallista että lapsella ei ole omahoitajaa, ei tehdä kasvun kansiota, ei ole kertaakaan käyty päiväkodin ulkopuolella missään retkellä tms.
Olin itse nuorena päiväkodissa harjoittelussa ja em. asiat olivat ihan peruskauraa. Eikö näitä nykyään enää tehdä?
Kunnallisella tehdään ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu kunnasta, omahoitajia ei kaikkialla ole. Mutta varhaiskasvatussuunnitelmat kyllä tehdään ja retkeillään edes siinä lähi metsässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin vähän ajattelinkin. Tilatkin ovat lapsilla todella vaatimattomat, samoin lelut ym. Johtaja vaihtunut useasti ym. Kurjaa :(
Vierailija kirjoitti:
Itsellä kokemusta toisesta ketjusta Espoossa. Hoitajat vaihtuivat ja johtajakin 2 vuoden aikana 3 kertaa. Olisi pitänyt vaihtaa päiväkotia jo aiemmin, mutta oltiin sinisilmäisiä kaikenmaailman selityksille. Pitäisi järjestää jokin yleinen boikotti näitä firmoja kohtaan. Lapsilla ei pitäisi tehdä bisnestä.
Aika pelottavaa jos vaihtuu noin tiuhaan. Mikä siellä vikana
Vierailija kirjoitti:
Keravan Touhula on loistava!
Kyllä keravallakin vaihtuu väki tiuhaan ja pomot vaihtuu. Pk ollu auki 2,5v ja nyt jo 3. Johtaja
Me saatiin aikoinaan Helsingistä kunnallinen pk-paikka ja kun käytiin tutustumassa, siellä ei ollut yhtään vakituista työntekijää, eikä niistä tapaamistamme olisi kukaan ollut enää töissä kun lapsen hoito olisi alkanut....ei otettu.
Ihan kamala juttu! Asumme Turussa ja lapseni on yksityisessä päiväkodissa. Luojan kiitos ei touhulassa, vaikka mies juuri tuota päiväkotia ehdotti, kun puntaroimme vaihtoehtoja.
Olen itse entinen lto. Ja senkin takia kuristaa kurkkua tällainen. Voi niitä lapsiparkoja, jotka ovat tuolla. Ja pahalta tuntuu myös henkilökunnan puolesta. En usko, että heistä kovin moni on kokenut työtään arvokkaaksi ja antoisaksi tuolla.
Onkohan muuallakin Suomessa Touhula-päiväkodeissa yhtä kurja meininki? Oulussakin on monta ketjun päiväkotia, vasta tuli aluemme kahdesta Touhulasta mainos, jossa kerrottiin vapaista hoitopaikoista, vaikka heti!
Vierailija kirjoitti:
Onkohan muuallakin Suomessa Touhula-päiväkodeissa yhtä kurja meininki? Oulussakin on monta ketjun päiväkotia, vasta tuli aluemme kahdesta Touhulasta mainos, jossa kerrottiin vapaista hoitopaikoista, vaikka heti!
Kertoo varmasti. Hyviin paikkoihin saa jonottaa. Touhuloissa lähes poikkeuksetta tilaa aina!
Joo, kunnallisissa on kautta linjan koulutetumpi henkilökunta ja valvonta pelaa. Yksityisissä päiväkodeissa on juuri se ongelma ettei ne asiakkaat (=pienet lapset) osaa valittaa ja vakituinen henkilökunta ei uskalla tuoda julki epäkohtia. Näissä on jatkuvasti jotain laiminlyöntejä, esim. pihan leikkivälineitä on todettu vaarallisiksi, ruokaa ei ole riittävästi tai se on laadultaan heikkoa. Pienten lasten turvallisuudesta tingitään jotta omistajat saisi voittoa. En ymmärrä millainen vanhempi laittaa oman lapsensa tuollaiseen paikkaan päivä toisensa perään.
Olemme jonossa takaisin kunnalliseen. Kertoo yksityisen Touhulan tasosta paljon. Espoossa asumme.