Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tällainen oli oma elämäni taloudellisesti epäsuhdassa parisuhteessa

Vierailija
14.03.2017 |

http://www.vauva.fi/keskustelu/2814325/onko-tosiaan-niin-etta-nykyajan-…

Tuli tästä keskustelusta mieleen millaisessa tilanteessa elin kilteyttäni ja nuoruuttani.
Löysin miehen, joka oli ihan valtavan ihana - siis kaikkien muiden paitsi itseni mielestä ja mielipide fakkiintui entisestään yhteenmuuton myötä. Mies oli kovempituloisempi kuin itse olin, ja omalla kohdallani tuloihin ei ollut tulossa aikoihin muutoksia. Sain osa-aikaisia töitä ja kävin työn ohella iltalukion kursseilla päästäkseni jatko-opiskelemaan. Mies oli valinnut asunnon meidän kummankin puolesta ja totta kai sijainti oli sellaisessa paikassa, että bussit kulkivat harvoin tai todella huonosti ylipäätään, ottoautomaattia ei ollut missään mutta kauppa sentään oli nurkan takana.
Mies piti tiukasti kiinni siitä, että puolet tienaamastani summasta menivät vuokraan. Jouduin siihen päälle maksamaan bussikortin, mikä oli siihen aikaan hävyttömän kallis (85e), koska kuntarajat nostivat hintaa. Siihen päälle maksoin koulukirjat, koska vanhoja painoksia ei kannattanut ostaa (kokeiltiin pari kurssia, meni ihan metsään koska toisilla oli uudet painokset ja itsellä vanhat). Halusin huolehtia itsestäni ja sisustaa kotia, mutta miehen mielestä emme tarvinneet yksien verhojen, mattojen yms. juttujen lisäksi yhtään mitään ja kaikki meikkaaminen sun muu oli aivan turhaa. Hänelle riitti sänky ja tietokone. Ostelin siis kotiin kaikkea uutta pienillä tuloillani aina kun pystyin. Usein vuokran lisäksi maksoin miehelle velkaa satasen lisää.
Lasketaas:
850 e käteen verojen jälkeen
400 e vuokraan
100e velka miehelle lyhennyksenä
= 500e miehen tilille, jäljelle jäi 350e,
josta vähennetään 85e seutulippu
100 e kirjat
n määrä rahaa ruokaan ja kulutustarvikkeisiin
= jäljelle jää hyvä jos mitään. Kun tähän tilanteeseen päädyttiin, mies suomi rahankäyttöäni mutta ei ottanut huomioon, miten kallista eläminen oli hänen itsensä aiheuttamana. Olin ennen osa-aikaselle sopimukselle tippumista mennyt hankkimaan rakennekynnet ja se oli rahallisesti aika kova menoerä. Olisin ne pystynyt maksamaan sillä hinnalla, minkä mies vaati velkojen kuittaamiseksi.
Jatkuu..

Kommentit (135)

Vierailija
1/135 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai kypsyin rahatilanteen pienuuteen. Sen sijaan mikään järkipuhe ei mennyt perille, vaan mies alkoi piirtämään mulle kaavioita miten mun pitää käyttää rahaa järkevämmin. Sen sijaan parannusehdotukseni erilleen muutosta, jotta saisin normaalit tuet pienen palkkani lisäksi sekä asunnon järkevämmältä sijainnilta hankkiminen olivat kuulemma naisellisuudessaan harvinaisen typeriä ideoita. Asunnon vaihto lähemmäksi keskustaa ja parempia kulkuyhteyksiä ei tullut kyseeseen, koska miehen ajopelit kuulemma kärsisivät ja se olisi vain kamalaa. Lisäksi mulla oli vain joku ohimenevä vaihe, jonka ohimenoa mies siis kovasti odotteli.

Ennen pitkää tajusin, että mies teki musta tahallaan köyhän, etten pääse muuttamaan pois. Sen lisäksi hän manipuloi vielä äitini ja muun perheeni minua vastaan, jolloin lähtemisestä keskusteleminenkin kävi vielä ahtaammaksi. Kukaan ei voinut käsittää miten hienoa miestä olin jättämässä ja sainpa kerran soiton isäpuoleltanikin miten mun pitäisi nyt ottaa se mies takaisin ja unohtaa kaikki sellaiset puheet.

Parisuhde oli muutenkin sitä, että ainoa joka taloustöitä teki, olin minä. Mies saattoi liottaa pyykkejä koneessa kolme vuorokautta putkeen ja itse koulu- ja työnpäivän jälkeen kun tulin kotiin, ripustelin niitä kahdelta yöllä. Jos mulla oli seuraavana päivänä sanakoe tai muu tentti, mies ei suostunut tekemään ruokaa tai vaihtamaan kissanhiekkoja koska "kumpaakin en tee! sun on pakko osallistua!" ja niin jäi kokeisiin lukemiset.

Samaan aikaan mun olisi pitänyt jaksaa kuin ihmeotus se kaikki. Nousta aamulla sinne töihin, vaikka olin edellisenä iltana kotiutunut vasta puolenyön aikaan. Sanomattakin selvää, että kaikki pitivät minua äärimmäisen laiskana. En voinut olla väsynyt, jos työpäiväni alkoi 11:00 päivällä, koska sainhan nukkua pitkään.

Hän ei ottanut huomioon, että kuljin bussilla, joten matka saattoi kestää tunninkin suuntaansa. Siitä lähtin kouluun bussilla, ja pääsin kotiin vasta myöhään illalla kulkuyhteyksistä johtuen koska mies ei suostunut hakemaan. Sinä aikana kun hän istui kotona, itse seisoin 45 minuuttia keskustassa odottamassa jatkoyhteyttä kotiin. Aamulla heräsin tekemään tehtävät ja esseet, jos jaksoin nousta ja olin tosi väsynyt suurimman osan ajasta. Eli toisinaan mulla ei ollut aikaa muuhun kuin nukkumiseen. Kun lopulta ehdotin, että luovuttaisin työni ja lähtisin vain opiskelemaan, se oli miehelle hirvittävä kauhistus. Todennäköisesti olisin ammattikoululaisena opintorahan ja lainan turvin tullut paremmin toimeen, ja olisin valmistunut jopa ammattiin josta olisin tienannut paremmat summat, mutta ei.

Tuon kaiken puurtamisen keskellä harmitti suunnattomasti kuunnella, kun työttömänä makaava kaverini tienasi sossusta vuokrineen päivineen 1800 euroa kuussa. Harmittaa muuten näin jälkeen päin todella paljon etten uskonut itseäni ja annoin kohdella itseäni kuin ajopuuta. Joten kaikille naisille tiedoksi, olkaa terveellä tavalla itsekkäitä ja lakatkaa uskomasta itseänne tyhmempiä miehiä, koska todellisuudessa he eivät mahda teille yhtään mitään.  

Vierailija
2/135 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ihan koko tilitystä jaksanut lukea, mutta itsehän sinä tuohon suostuit. Eikö yhtään aikaisemmin soinut hälytyskellot? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/135 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No toivottavasti olet ottanut onkeesi. Seuraavalla kerralla tiedät varoa ja osaat pitää puoliasi paremmin?

Vierailija
4/135 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo miesten talousmanipulaatiojutut pitäisi opettaa kaikille tytöille jo pienenä!!

Ne on niin yleisiä, ja tytöt tietää kyllä jo nuorena ettei esim lyömistä pidä hyväksyä, mutta kuka kertoo ettei köyhdyttämistä pidä hyväksyä. Köyhdyttäminen ja sen naisen loukuttaminen köyhyyden kautta on yleisempää kuin suora väkivalta.

Esim kuka opettaa tyttärelleen ettei juoksevia kuluja saa suostua maksamaan samalla, kun mies kerryttää varallisuuttaan. Kukaan ei kerro tuosta ja naiset suostuu tuohonkin uudestaan ja uudestaan.

Suojelkaa tyttöjänne!!!

Vierailija
5/135 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos antaa toisen kohdella itseään noin, niin sitten voi katsoa peiliin. 

Vierailija
6/135 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo miesten talousmanipulaatiojutut pitäisi opettaa kaikille tytöille jo pienenä!!

Ne on niin yleisiä, ja tytöt tietää kyllä jo nuorena ettei esim lyömistä pidä hyväksyä, mutta kuka kertoo ettei köyhdyttämistä pidä hyväksyä. Köyhdyttäminen ja sen naisen loukuttaminen köyhyyden kautta on yleisempää kuin suora väkivalta.

Esim kuka opettaa tyttärelleen ettei juoksevia kuluja saa suostua maksamaan samalla, kun mies kerryttää varallisuuttaan. Kukaan ei kerro tuosta ja naiset suostuu tuohonkin uudestaan ja uudestaan.

Suojelkaa tyttöjänne!!!

Oman pään käyttäminen kiellettyä? 

Vierailija
7/135 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt ihan koko tilitystä jaksanut lukea, mutta itsehän sinä tuohon suostuit. Eikö yhtään aikaisemmin soinut hälytyskellot? 

Tuosta ei kukaan varoita, ja ap perhekin yritti pakottaa sitä yhteen miehen kanssa, joka käytti taloudellista väkivaltaa.

Ei ole ap syytä, että on syntynyt yhteiskuntaan naisena, jossa naisten päälle paskotaan taloudellisesti ja se on kaikille normaalia.

Vierailija
8/135 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suojelkaa tyttöjänne!!!

Ja poikia pitää varoittaa friendzone ilmiöstä ja seksin vaaroista. Siis jos joku tyttö sanoo käyttävänsä ehkäisyä, niin se saattaa olla täyttä soopaa ja sen jälkeen tuleekin kalliiksi.

Vierailija
9/135 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuosta ei kukaan varoita, ja ap perhekin yritti pakottaa sitä yhteen miehen kanssa, joka käytti taloudellista väkivaltaa.

Ei ole ap syytä, että on syntynyt yhteiskuntaan naisena, jossa naisten päälle paskotaan taloudellisesti ja se on kaikille normaalia.

Voi ristus mitä sössötystä taas. Aina täällä mollataan miehiä, mutta ei naisetkaan kovin fiksuja näköjään ole.

Vierailija
10/135 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suojelkaa tyttöjänne!!!

Miten käytät omaa päätä, kun sulle valehdellaan jo lapsena miehistä ja koko yhteiskunta pitää naisten köyhdyttämistä normaalina.

Tuo pitää muuttaa sukupolvien kautta kertomalla naisille jo lapsina mistä tuossa on kyse, eikä täyttää tyttöjen päätä romanttisella hömpällä ja aktiivisesti estää niitä tietämästä miesten hyväksikäyttötapoja.

Vierailija
11/135 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis vielä teroituksena: kouluni sijaitsi toisessa kunnassa, koska oman kaupunkini koulu oli maksullinen. Lukukausimaksu oli 50 e ja kurssit maksoivat saman verran sekä siihen päälle kirjat, joten oli halvempaa ja taloudellisesti kannattavampaa käydä toisella paikkakunnalla koulua. 

Matka kotoa töihin kesti 40min - 60 min. Töistä kouluun meni aikaa saman verran, ellei kauemmin ja vaihdoista joskus rippui matkan kesto. Aamulla kun nousin 10:15 bussiin, riippui bussikuskista olinko töissä 11:00 vai myöhemmin. Kolmen aikaan lähdin kouluun, joka alkoi puoli viideltä. Koulu saattoi päättyä joko puoli kymmeneltä tai joskus kymmeneltä, ja olin kotona perillä 23:00 - 00:00 riippuen kulkuyhteyksistä. Vuorokaudesta siis loppuivat tunnit kesken, kun huolehdin koulusta, töistä ja siihen päälle kotitöistä joita mies ei muka ehtinyt tehdä ja hänestä ne olivat ihan hurjan helppoja joten mitä oikeinvalitin. Hänen isänsä antoi neuvon että siivoisimme yhdessä viikonloppuisin, koska onhan se kauhistus laittaa mies yksin siivoamaan jälkensä. 

Parisuhde tuon miehen kanssa oli muutenkin sitä, että kaikki olisi pitänyt hyväksyttää hänen kauttaan. Satunnainen tupakointini harmitti häntä erityisesti, eikä miestä haitannut nöyryyttää minua koko kansan nähden juhlissa ottamalla kovaäänisesti savuke pois suunpielestäni ja nostamalla minut kaikkien näkyviin sen takia. Yleensä pistin hanttiin ja menin muualle polttaakseni savukkeen loppuun. Tuo on asia, joka kertoo aika paljon parisuhteen tilasta. 

Mies ei ikinä halunnut tutustua kavereihini tai halunnut muutenkaan sosiaalista elämää. Siinä kohtaa kun laskin nähneeni 50 elokuvaa, totesin olevani liian nuori elääkseni olohuoneessa koko nuoruuttani. se oli miehelle kauhistus, koska mun olisi pitänyt tyytyä elämään kotona ja hän odotti koska rauhotun että suostun tekemään hänen kanssaan lapsia. 

Luojan kiitos emme ehtineet sinne asti. 

kaikki mielipiteeni olivat turhia, olin lapsellinen ja mies vain odotti aikuistumistani. Hän arvosteli minua huumorin varjolla ja heitti läppää ominaisuuksistani. Odottelin aikuistumistani myös itse, koska olinhan vasta 21-vuotias. 

Vierailija
12/135 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suojelkaa tyttöjänne!!!

Ja poikia pitää varoittaa friendzone ilmiöstä ja seksin vaaroista. Siis jos joku tyttö sanoo käyttävänsä ehkäisyä, niin se saattaa olla täyttä soopaa ja sen jälkeen tuleekin kalliiksi.

Niin tietenkin pitää. Mutta en tykkää siitä, että jokaiseen naisiin liittyvää ketjuun pitää tulla vetämään miesten ongelma red herring ja ohjataan keskustelu miesten ongelmiin. Se on vaiennuskeino, jotta yhteiskunnassa ei puhuta naisten ongelmista, mieti sitä, kun seuraavan kerran haluat taas ohjata keskustelun itseesi.

Sen takia onkin kehitteillä esim se miesten ehkäisygeeli.

Huomaatteko muuten, että yhteiskunnan taholta molemmat manipulaatiot, eli oops pregnancy ja tuo naisten köyhdyttäminen tähtäävät samaan.

Vierailija
13/135 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suojelkaa tyttöjänne!!!

Kukaan ei esimerkiksi mulle opettanut vastaavaa ja oikeastaan huonot taloustaidot tulivat äidinmaidossa. Mies kerrytti varallisuuttaan kaiken aikaa ja löysin muutoin jälkeen hänen tiliotteitaan ja tiedot osakesalkuista. Hän oli itse mainostanut olevansa suurin piirtein köyhä, mutta onko ihme jos siirtää rahansa osaketilille saman tien.. 

Vierailija
14/135 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöhöpöä.

Parisuhteessa miehen rahat=naisen rahat.

Miksi naiset muuten jahtaisivat rikkaita miehiä?

Vierailija
15/135 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta rahaongelmalta.

Elämä pitää järjestää siten että se on molempien kannalta optimoitu.

Vierailija
16/135 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli siis vielä teroituksena: kouluni sijaitsi toisessa kunnassa, koska oman kaupunkini koulu oli maksullinen. Lukukausimaksu oli 50 e ja kurssit maksoivat saman verran sekä siihen päälle kirjat, joten oli halvempaa ja taloudellisesti kannattavampaa käydä toisella paikkakunnalla koulua. 

Matka kotoa töihin kesti 40min - 60 min. Töistä kouluun meni aikaa saman verran, ellei kauemmin ja vaihdoista joskus rippui matkan kesto. Aamulla kun nousin 10:15 bussiin, riippui bussikuskista olinko töissä 11:00 vai myöhemmin. Kolmen aikaan lähdin kouluun, joka alkoi puoli viideltä. Koulu saattoi päättyä joko puoli kymmeneltä tai joskus kymmeneltä, ja olin kotona perillä 23:00 - 00:00 riippuen kulkuyhteyksistä. Vuorokaudesta siis loppuivat tunnit kesken, kun huolehdin koulusta, töistä ja siihen päälle kotitöistä joita mies ei muka ehtinyt tehdä ja hänestä ne olivat ihan hurjan helppoja joten mitä oikeinvalitin. Hänen isänsä antoi neuvon että siivoisimme yhdessä viikonloppuisin, koska onhan se kauhistus laittaa mies yksin siivoamaan jälkensä. 

Parisuhde tuon miehen kanssa oli muutenkin sitä, että kaikki olisi pitänyt hyväksyttää hänen kauttaan. Satunnainen tupakointini harmitti häntä erityisesti, eikä miestä haitannut nöyryyttää minua koko kansan nähden juhlissa ottamalla kovaäänisesti savuke pois suunpielestäni ja nostamalla minut kaikkien näkyviin sen takia. Yleensä pistin hanttiin ja menin muualle polttaakseni savukkeen loppuun. Tuo on asia, joka kertoo aika paljon parisuhteen tilasta. 

Mies ei ikinä halunnut tutustua kavereihini tai halunnut muutenkaan sosiaalista elämää. Siinä kohtaa kun laskin nähneeni 50 elokuvaa, totesin olevani liian nuori elääkseni olohuoneessa koko nuoruuttani. se oli miehelle kauhistus, koska mun olisi pitänyt tyytyä elämään kotona ja hän odotti koska rauhotun että suostun tekemään hänen kanssaan lapsia. 

Luojan kiitos emme ehtineet sinne asti. 

kaikki mielipiteeni olivat turhia, olin lapsellinen ja mies vain odotti aikuistumistani. Hän arvosteli minua huumorin varjolla ja heitti läppää ominaisuuksistani. Odottelin aikuistumistani myös itse, koska olinhan vasta 21-vuotias. 

Yhteenveto: sinua harmittaa oma tyhmyytesi. Koita nyt vähitellen päästä asian yli. Ei ole mitenkään harvinaista, että joku laittaa omat aivot narikkaan ja tekee kuten tyhmä puoliso sanoo (=apina autopilotilla). Nyt olet toivottavasti viisampi?

Vierailija
17/135 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja eksien kanssa vasta onkin hankalaa. Lapset eivät kuulemma tarvi uusia luistimia, suksia ym välineitä koska koulustahan voi lainata. Ei tule mieleen että ne muksut haluaisivat käydä hiihtämässä ihan vapaa-ajallakin. Ja sitten minä ostan yksin, koska mielestäni lapsilla on oikeus saada harrastaa. Uusia vaatteitakaan ei kuulemma tarvi. Vanhat, polvista hajonneet käyvät ihan hyvin. No minun mielstä ei, ja taas käyn ostamassa. Onneksi lähistöllämme on mahtavia kirppareita, joista voin tehdä edullisia löytöjä. Vitamiinejakaan ei lapsille tarvitse syöttää. Minusta kuitenkin D-vitamiini on ehdoton, ja yhdelle alati sairastelevalle lapsellemme myös on ihan jees saada vähän ceetä ja kalaöljyjäkin. Puhumattakaan atooppiselle iholle tarkoitettuja voiteita. Mutta kun miehen mielestä pärjää ilmankin, niin taas minä sitten ostan.

Elareita ei tarvitse maksaa, koska lapset ovat fifty/fifty. Tosin miehellä on kolme kertaa parempi palkka ja toinen aikuinen jakamassa kulut. Mä olen yksin ja kituutan matalapalkka-alalla. Jos kuulostan katkeralta niin sitähän toki olenkin. Miksen olisi, kun joudun vastaamaan lähes kaikista kuluista yksin ja tiukkaa on koko ajan. Toisella olisi varaa, mutta kun ei tarvii niin ei. Mutta vitamiinit, rasvat, urheiluvälineet ym kyllä kulkee kodista toiseen ja niitä käytetään, kun niitä kerran on.

Vierailija
18/135 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaas nyt huomioon että tätä kirjoittaa kolmikymppinen, joka on kokenut tämän parikymppisenä. Mä arvasin, että tähän ketjuun vastaavat kaikki idiootit, mutta ottakaa huomioon, että olin laman ajan lapsi jonka vanhemmilla oli päihdeongelmaa ja kaatunut yritys, jonka velkoja makseltiin hartaasti. Sen lisäksi en saanut tukea keneltäkään vaikka omat hälytyskellot soivat lujaa taustalla: tiesin kaiken aikaa, ettei asioiden kuulu näin mennä. Kun yritin hakea tukea äidiltäni, siis ihmiseltä johon lapsen pitäisi pystyä luottamaan kuin kallioon, äiti asettuikin sokeasti miehen puolelle eikä edes kuunnellut kun yritin kertoa talousahdingostani. Olinhan vasta 21-vuotias kun muutimme yhteen, ja olin 25, kun muutimme erilleen vihdoin ja viimein. Mies ei kerta kaikkiaan ollut kykenevä ottamaan näkökantojani huomioon ja hän oli niin hallitseva, että mitään omaa tahtoa oli äärimmäisen vaikea toteuttaa. Kun kävin psykologilla purkamassa päätäni, niin eihän se psykologi voinut muuta kuin auttaa ymmärtämään oma tilanteeni mutta eihän se voinut tuoliltaan nousta auttamaan asunnon etsimisessä ja rahojen keräämisessä että pääsisin muuttamaan pois. Sossu tai mikään taho ei auttanut myöskään. Kun kerrankin olin saanut rahaa kasaan, niin iso lääkärilasku yllätti. 

Onko ihan oikeasti kohtuullista, että 4500 euroa kuussa tienaava kyykyttää pienipalkkaisempaa puolisoaan? Ei ole. Ei myöskään ole kohtuullista jälkiviisastella, että mitäs läksit. Tässähän juuri kerron, miten otin onkeeni enkä enää ikinä suostu vastaavaan myllyyn. Tämä on kaikille niille, jotka juuri elävät tällaisessa tilanteessa. Kun painostus on suuri kotona ja lapsuuden perheessä, niin siinä on niin isossa ristipaineessa, ettei itsekään enää tiedä mikä on totta ja mikä ei. 

Vierailija
19/135 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suojelkaa tyttöjänne!!!

Kukaan ei esimerkiksi mulle opettanut vastaavaa ja oikeastaan huonot taloustaidot tulivat äidinmaidossa. Mies kerrytti varallisuuttaan kaiken aikaa ja löysin muutoin jälkeen hänen tiliotteitaan ja tiedot osakesalkuista. Hän oli itse mainostanut olevansa suurin piirtein köyhä, mutta onko ihme jos siirtää rahansa osaketilille saman tien.. 

Tämä on niin yleistä. Olen pahoillani puolestasi.

Ruotsissa jo opetetaan tytöille ettei juoksevia kuluja saa koskaan alkaa maksamaan miehen kerryttäessä varallisuuttaan.

Suomessa naiset ovat mielestäni huonossa tilanteessa verrattuna muihin maihin, suostutaan maksamaan juoksevat kulut, hoidetaan yksin lapset, naisen työnantaja maksaa lapsikulut, talot, mökit ja veneet menee miesten nimiin, naisen suostuvat avioehtoihin, koska haluavat todistella jotain, lopputuloksena täällä on lähiöt täynnä köyhiä yh-naisia, eikä se ole missään tapauksessa niide syytä, monet on jo tosi nuorina tehneet lapsia talousmanipuloivien miesten kanssa, jotka imi ne kuiviin.

Vierailija
20/135 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suojelkaa tyttöjänne!!!

Miten käytät omaa päätä, kun sulle valehdellaan jo lapsena miehistä ja koko yhteiskunta pitää naisten köyhdyttämistä normaalina.

Tuo pitää muuttaa sukupolvien kautta kertomalla naisille jo lapsina mistä tuossa on kyse, eikä täyttää tyttöjen päätä romanttisella hömpällä ja aktiivisesti estää niitä tietämästä miesten hyväksikäyttötapoja.

Itse olen syntynyt 70-luvulla jolloin tasa-arvo todella alkoi valtamaan alaa ja äitini oli näitä radikaalinaisia, jotka erosivat miehistään säilyttääkseen irrallisuutensa ja itsenäisyytensä miehistä. Monta tupakansavuista iltaa olen kuunnellut, kuinka naisia mittaa samat mittarit kuin miehiäkin, kuinka naisella on oma tili, omat rahat ja oma taloudellinen vastuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä