Miksi naiset 50+ ovat aina jotenkin tätimäisiä?
Mikä sen tekee ja miten sen voi välttää?
Esim mies voi olla tosi trendikäs ja charmantti jos on heittänyt 60-veenä päälleen tyylikkään t-paidan, farkut ja on pitänyt vartalon kunnossa ja vaikka kasvattanut trendihipsterparran. On ns bas ass -look ja hauska.
Mutta kuvittele naiselle sama lookki samassa iässä. Toki ilman partaa heh. Mutta tulos on silloin tätimäinen vaikka mitä tekisi. Miksi? Jos otetaan kliseet pois läskeistä ja kananpersetukasta, jos se 60-vee nainen olisi suht hoikka ja hiukset väh. polkkamitassa, niin ei auttaisi että päällä on Makian kiva t-paita ja Bossin farkut - näky olisi tätimäinen. Mikä sen tekee, mikä on se syvin syy? Tissit, lanteet? Mutta ne ovat nuoremmillakin.
Toivon hyvää keskustelua :)
Kommentit (136)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sen tekee ja miten sen voi välttää?
Esim mies voi olla tosi trendikäs ja charmantti jos on heittänyt 60-veenä päälleen tyylikkään t-paidan, farkut ja on pitänyt vartalon kunnossa ja vaikka kasvattanut trendihipsterparran. On ns bas ass -look ja hauska.
Mutta kuvittele naiselle sama lookki samassa iässä. Toki ilman partaa heh. Mutta tulos on silloin tätimäinen vaikka mitä tekisi. Miksi? Jos otetaan kliseet pois läskeistä ja kananpersetukasta, jos se 60-vee nainen olisi suht hoikka ja hiukset väh. polkkamitassa, niin ei auttaisi että päällä on Makian kiva t-paita ja Bossin farkut - näky olisi tätimäinen. Mikä sen tekee, mikä on se syvin syy? Tissit, lanteet? Mutta ne ovat nuoremmillakin.
Toivon hyvää keskustelua :)
Mistä lähtien t-paita on ollut tyylikäs, kesätyövaate se on.
T-paita nyt on tyylikäs kesällä jos se on laadukas, paksuhko ja istuva.
Samasta syystä kuin samanikäiset miehet ovat setämäisiä. Ikääntyminen näkyy, ja saa näkyäkin. Nyt keski-ikää lähestyvien miesten odotettavissa oleva elinikä on noin 72, naisilla 80 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko AP koskaan lukejanut, millaisen prosessin ihmiskeho käy läpi vanhetessaan? Rasva lisääntyy, solujen nestepitoisuus vähentyy, lihakset alkavat surkastua jos niitä ei pidä yllä, naissukuhormonien toiminta tyrehtyy ja niin poispäin. Kyllä myös se mitä ihon alla alkaa tapahtua alkaa näkyä ulospäin.
Joo mutta miksi se tekee naiset tätimäisilsi muttei välttämättä miestä? (Jos mies pitää itsestään huolta)
Niin, tässä on kyllä aika suuri arvoitus, miksi harvemmin miehistä tulee tätimäisiä. Onhan niitäkin kyllä.
Mark Levengood on kyllä tätimäisempi kuin minä.
Menopaussi. Siitä ei puhuta tarpeeksi esimerkiksi koulussa.
Naisen hedelmällisyyden päättyminen on minusta näkyvämpää ja äkillisempää kuin miesten, itse vähän järkytyin kun oireet alkoivat, esim. viikset alkoivat kasvaa, mutta hormonikorvaushoito auttoi jonkun verrran. Tällaista biologia vain on, huolimatta siitä, että media esittää ikuisen nuoruuden ihanteena. AP, sinäkin vanhenet. Joku päivä olet samanlainen kuin muutkin 60-vuotiaat, ja silloin osaat olla onnellinen siitä, että olet terve ja elossa, sinulla on ystäviä ja perhettä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä sen tekee, mikä on se syvin syy? Tissit, lanteet?
Niin, naisilla nyt sattuu olemaan "tissit, lanteet". Tästä avauksesta tuli mieleen joskus yli 10 vuotta sitten kirjoitellut homomies, joka todella inhosi naisia ja joka asiassa onnistui kääntämään asian siihen, miten ällöttävä naisvartalo on. Olikohan se just tämä palstakin, missä hän vaikutti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko AP koskaan lukejanut, millaisen prosessin ihmiskeho käy läpi vanhetessaan? Rasva lisääntyy, solujen nestepitoisuus vähentyy, lihakset alkavat surkastua jos niitä ei pidä yllä, naissukuhormonien toiminta tyrehtyy ja niin poispäin. Kyllä myös se mitä ihon alla alkaa tapahtua alkaa näkyä ulospäin.
Joo mutta miksi se tekee naiset tätimäisilsi muttei välttämättä miestä? (Jos mies pitää itsestään huolta)
Niin, siis kuinka tyhmä ap voi olla :D Ehkä ne estrogeenijämät vesistössä ja salaa syötetty soija on syynä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt täällä tartuttiin siihen että miehilläkin hiusraja menee ja on mahaa. Joo, on. Mutta pointti ei ole se vaan se, että otetaan joku oikeasti tyylikäs ja hauskannnäköinen 60-v mies, hän on kivannäköinen eikä setämäinen. Sitten vastaavilla ominaisuuksilla hyvännäköinen 60-vee nainen. Vaikka olisi ne nuorekkaat kledjut, on nainen silti tätimäinen, puhumattakaan jos kn jakkupukuleidi. MIKÄ tämän eron tekee kahden yhtä hyvännäköisen ihmisen välillä? Ei nyt mietitä peruspirkkoja ja peruspenttejä, vaan hakekaa noihin nyt mielikuvaesimerkkejä vaikka ulkomailta.
No jos halutaan esimerkkejä ulkomailta, Hollywood ja muotimaailma on täynnä viisikymppisiä ei-tätimäisiä naisia. Jennifer Aniston, 48. Sharon Stone, 58. Maria Grazia Chiuri, 52. Anna Wintour, 67.
Mä olen 50+ täti- ihminen, ihan tavallinen. Lapsenlapsiakin on jo kolme. Ei haittaa tädittely tippaakaan ja lapsenlapsille olen tietysti mummo.
Missäköhän kuplassa ap:n kaltaiset ihmiset elää? Joku mystinen "For ever young"- kupla :)
Säälittäviä ovat mielestäni ihmiset, jotka eivät osaa ikääntyä, aivan kuin kehitys olisi jotenkin pysähtynyt ja siinä kuvitellussa nuoruudessa roikutaan kynsin ja hampain.
Mitäs ap ajattelit itse olla tuossa iässä?
Miehellä kaljuuntumista ei pelasta mikään.
Todella ääliömäistä verrata joitain Hollywoodin tähtiä tavalliseen suomalaiseen ikääntyvään naiseen. Kirurgin veitsen alla he ovat käyneet useamman kertaa ja aikaa itsensä hoitamiseen on yllin kyllin. Hitto jos tässä voisikin keskittyä esim. treeneihin ja kosmetologilla käynteihin. Olisi varmaan olemus erinäköinen. Ei kuitenkaan anna myöden aika eivätkä rahat. Viimeinen niitti ovat yleensä sairaudet, joiden vaikutus kehoon on sellainen, että mitään et mahda. Ei auta vaikka päällään seisoisit.
Maailma ja ihmisten arvot ovat sairaita. Ulkonäköpaineet koskettavat jo ihan tavallisissa ammateissa työskenteleviä. Ei se oma pärstäkään videoneuvottelukamerassa ilahduta, mutta tärkeämpää on kuitenkin se, mitä osaan ja taidan.
Vierailija kirjoitti:
Minusta ne Dressman-mainosten harmaat laihat pitkät sedät joilla tukka mukamas huolettoman pörröisen charmantisti aseteltu ja sellainen sängen ja parran välimuoto ovat kamalia.
Suomalaiset setämäiset, kaljuuntuvat, norppamaiset viisikymppiset ovat paljon mukavampia katsella, parralla tai ilman. Jos sellaisella sattuu olemaan ystävällinen luonne ja supliikki hallussa niin vau :).
Dressman-äijät loukkaantuivat ja alapeukuttivat tätä...
Taas jotain vanhempien miesten glorifointia ja vanhempien naisten lyttäämistä. AP haluaa pitää sitkeät harhaiset myytit elossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tasavertaiset ulkonäöllisesti. Miksi nainen on tätimäinen, mies ei?
Nainen
https://goo.gl/images/43LwY0Ensinnäkin, radom kuvat. Toiseksi, kyllä tuossa miehessäkin setämäisyyttä löytyy.
kyllä, mauno koivisto fibat tuli jostain.
Mulle tuli mieleen sen meemi, jossa aasialainen mies huutaa yleisöstä "GAYYYYY".
Vierailija kirjoitti:
Mitäs ap ajattelit itse olla tuossa iässä?
Epätoivoinen? ;D
En jaksa lukea koko viestiketjua läpi. Mutta mitä minun silmäni näkevät, 50+ naiset AINA muka tätimäisiä!!!!!
Olen 50+ nainen, kohta täytän 52. Enkä kyllä ole tätimäinen, eikä myöskään kukaan 50+ ystävistäni. Tuskin koskaan tulemme olemaankaan. Olemme erittäin nuorekkaita ja aikaamme seuraavia pukeutumisessa, hiustyyleissä, meikeissä ym. Jokainen omalla persoonallisella tyylillä tietysti, ei mitään nuorison pissistyyliä seuraillen.
Tätimäisyys kumpuaa sisältä elämänasenteesta jne. Samoin vaatetuksesta ja hiustyylistä. Ylipaino vanhentaa ihmisiä, jopa lapsia. Ovat kuin pikku-ukkoja tai mummoja, entäs kun 50+ on lihava?
Joku rimpula 50 -kymppinen mies on naamastaan ryppyinen ja haisee tupakalle, yäk.
Hah. Mä olen ollut tätimäinen ja vähän pullukka jo kolmekymppisestä. Ei haittaa ketään jota asia koskettaa, ei mua, miestä tai lapsiamme.
Norppamainen-sana tiivistää käsitykseni suomalaisesta miehestä. :D