Miksi naiset 50+ ovat aina jotenkin tätimäisiä?
Mikä sen tekee ja miten sen voi välttää?
Esim mies voi olla tosi trendikäs ja charmantti jos on heittänyt 60-veenä päälleen tyylikkään t-paidan, farkut ja on pitänyt vartalon kunnossa ja vaikka kasvattanut trendihipsterparran. On ns bas ass -look ja hauska.
Mutta kuvittele naiselle sama lookki samassa iässä. Toki ilman partaa heh. Mutta tulos on silloin tätimäinen vaikka mitä tekisi. Miksi? Jos otetaan kliseet pois läskeistä ja kananpersetukasta, jos se 60-vee nainen olisi suht hoikka ja hiukset väh. polkkamitassa, niin ei auttaisi että päällä on Makian kiva t-paita ja Bossin farkut - näky olisi tätimäinen. Mikä sen tekee, mikä on se syvin syy? Tissit, lanteet? Mutta ne ovat nuoremmillakin.
Toivon hyvää keskustelua :)
Kommentit (136)
Vierailija kirjoitti:
Otetaan parempia kuvia:
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/564x/3b/a7/80/3ba780fa221f97a159f3…
T Ä T I M Ä I N E N
Vierailija kirjoitti:
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/6c/03/84/6c03841e8252187…
Tämä todistaa väitteeni jälleen. Nainen kaunis ku mikä, mutta tätimäinen. Mikä sen tekee? Onko ikä ainoa selitys? Mutta mikä siinä iässä sen tekee?
Vierailija kirjoitti:
Mikä sen tekee ja miten sen voi välttää?
Esim mies voi olla tosi trendikäs ja charmantti jos on heittänyt 60-veenä päälleen tyylikkään t-paidan, farkut ja on pitänyt vartalon kunnossa ja vaikka kasvattanut trendihipsterparran. On ns bas ass -look ja hauska.
Mutta kuvittele naiselle sama lookki samassa iässä. Toki ilman partaa heh. Mutta tulos on silloin tätimäinen vaikka mitä tekisi. Miksi? Jos otetaan kliseet pois läskeistä ja kananpersetukasta, jos se 60-vee nainen olisi suht hoikka ja hiukset väh. polkkamitassa, niin ei auttaisi että päällä on Makian kiva t-paita ja Bossin farkut - näky olisi tätimäinen. Mikä sen tekee, mikä on se syvin syy? Tissit, lanteet? Mutta ne ovat nuoremmillakin.
Toivon hyvää keskustelua :)
60- vuotias mies voi olla charmantti ellei yritä olla nuorempi kuin on. Kuvailemaasi 60- vuotiasta miestä en katsoisi kahta kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otetaan parempia kuvia:
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/564x/3b/a7/80/3ba780fa221f97a159f3…
T Ä T I M Ä I N E N
Ei kyllä tippaakaan enempää kuin tuo linkattu mies oli setämäinen. Sulla on nyt asennelasit silmillä. Naisen vaatteet olivat ehkä tätityyliä ja sille kohderyhmälle, mutta olemus kaikkea muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tasavertaiset ulkonäöllisesti. Miksi nainen on tätimäinen, mies ei?
Nainen
https://goo.gl/images/43LwY0Ensinnäkin, radom kuvat. Toiseksi, kyllä tuossa miehessäkin setämäisyyttä löytyy.
kyllä, mauno koivisto fibat tuli jostain.
Miehet harmaantuu niin aikaisin että laitetaan nelikymmpisiä miehiä pareiksi itseään 10-20 vuotiaiden naisten kanssa ja sitten vertaillaan lopputulosta. Kuten ap tuossa yllä teki.
Missä viipyy kuvat 60+ miehistä jotka ei ole setämäisiä (eikä filmitähtiä)?
Vierailija kirjoitti:
Nainen
https://goo.gl/images/43LwY0
Sinä kysyt, miksi nainen on tätimäinen ja mies ei (ole tätimäinen). No mietitäänpä.
laihat +50 miehet on kuin kuivia kapakaloja, kyllä ikä näkyy. ja saakin näkyä.
Vierailija kirjoitti:
Nainen
https://goo.gl/images/43LwY0
Keski-ikäinen nainen ja vanha mies. Ei todellakaan tasavertaiset ulkonäöllisesti.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas toivon ettei naiset lähtis tämän vihamongerin aamurunkkuun mukaan ollenkaan.
Olen samaa mieltä.
Olen 50+ nainen ja jos olen jonkun mielestä tätimäinen tai mummomainen, ei haittaa. Mieheni (samaa ikäluokkaa) on setämäinen. Nuoruus on mennyt ja nyt on lasteni aika kukoistaa.😊
Mua huvittaa joskus mainoksissa kun otetaan harmaantunut 40-50 vee mies ja laitetaan se esittämään jotain fucking pappaa mainokseen lapsenlapsensa kanssa :D. Ja tokihan näin voi olla että nelikymppinen mies on isoisä, mutta ja tiedän yhden tällaisen alle 40 vee harmaantuneen itsekin, mutta kornia se silti on kun tämmöinen selittää että isoisä sitä ja tätä, ja koko homman pointti on vain taas kerran poistaa oikeus näyttää ikäiseltään.
Haluan pukeutua omaa persoonaani esille tuovasti ja tärkeä osa sitä on, että olen jo paljon elämää nähnyt - 50 v.
Milloin oi milloin me naiset lopetamme toistemme dissauksen? Naiset ovat äärimmäisen armottomia toisilleen. Luuletteko te tätimäisyyden todistelijat, että tekee hyvää koko naiseudellemme lähestyä aihetta naisen ikääntyminen kriittisen vähättelevästi, pilkaten ja suorastaan aggressiivisesti?
Tuo "miten voi välttyä" - entä jos määrätyssä iässä, erinäisen prosessin läpikäyneenä ei erityisesti edes HALUA olla jotain muuta kuin on eli vanheneva nainen, siis täti ja mummo. Minä en ainakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko AP koskaan lukejanut, millaisen prosessin ihmiskeho käy läpi vanhetessaan? Rasva lisääntyy, solujen nestepitoisuus vähentyy, lihakset alkavat surkastua jos niitä ei pidä yllä, naissukuhormonien toiminta tyrehtyy ja niin poispäin. Kyllä myös se mitä ihon alla alkaa tapahtua alkaa näkyä ulospäin.
Joo mutta miksi se tekee naiset tätimäisilsi muttei välttämättä miestä? (Jos mies pitää itsestään huolta)
Et voi kerta kaikkiaan tehdä mitään yleistyksiä naisista tai miehistä.
Jokainen on yksilö. Olen tavannut luonnostaan tosi nuorekkaita naisia, ovat 60 v, mutta kävisivät reilusti nuoremmasta. Samoin jotkut miehet näyttävät nelikymppisenä eläkeläisiltä.
Geeneistä se johtuu, kuka säilyy nuorekkaana.
Minusta ne Dressman-mainosten harmaat laihat pitkät sedät joilla tukka mukamas huolettoman pörröisen charmantisti aseteltu ja sellainen sängen ja parran välimuoto ovat kamalia.
Suomalaiset setämäiset, kaljuuntuvat, norppamaiset viisikymppiset ovat paljon mukavampia katsella, parralla tai ilman. Jos sellaisella sattuu olemaan ystävällinen luonne ja supliikki hallussa niin vau :).
Vierailija kirjoitti:
Milloin oi milloin me naiset lopetamme toistemme dissauksen? Naiset ovat äärimmäisen armottomia toisilleen. Luuletteko te tätimäisyyden todistelijat, että tekee hyvää koko naiseudellemme lähestyä aihetta naisen ikääntyminen kriittisen vähättelevästi, pilkaten ja suorastaan aggressiivisesti?
Tuo "miten voi välttyä" - entä jos määrätyssä iässä, erinäisen prosessin läpikäyneenä ei erityisesti edes HALUA olla jotain muuta kuin on eli vanheneva nainen, siis täti ja mummo. Minä en ainakaan.
Minä en ole ainakaan tässä ketjussa havainnut naisten erityisesti vähättelevän naisia. Tietyt kirjoittajat ovat tavoitelleet ironiaa.
Miksi alle 30-vuotiasta sanotaan tädiksi? Siis ihan aikuisetkin ihmiset sanovat.
Miksi, miksi...? No siksi, koska naisen elämänkaari on ihan erilainen kuin miehen ja nainen käy läpi ihan erilaisen prosessin.
Olkaamme vähän armollisempia toisillemme, siskot! Te jotka nyt vänkäätte täällä tätä tätimäisyysasiaa, olette vielä niin nuoria ettette tiedä, mitä sieltä vielä on tulossa. Teillekin.