Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiesittekö että jos kaupassa vartia pysäyttää sinut ja pyytää lupaa tutkia sinut saat lain mukaan sanoa ei ja ainoa asia minkä hän voi tehdä on soittaa poliisit?

Vierailija
08.03.2017 |

Minä en ainakaan harhaluuloisten vartijoiden edessä ala nuoleskelemaan, vaan pistän soittamaan poliisit ja ihmettelemään ajan hukkaansa ihan itse.

Tiesittekö että jos kaupassa vartia pysäyttää sinut ja pyytää lupaa tutkia sinut saat lain mukaan sanoa ei ja ainoa asia minkä hän voi tehdä on soittaa poliisit?

Vaihtoehdot

Kommentit (178)

Vierailija
121/178 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hankkikaa elämä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

minkä takia pitää olla niin vajaaälyinen että vänkää vartijaa vastaan jos ei ole mitään tehnyt? turhaan kulutatte poliisien resursseja.

luin ketjun nyt kokonaan ja ihmettelin yhtä asiaa; teitä, jotka tahallaan kuormitatte muiden työpäivää. olette ilmeisesti työttömiä ettekä omaa mitään sosiaalista elämää? suosittelen jotain harrastusta minkä parissa voitte touhuta ja tavata ihmisiä, kuten vapaaehtoistyö.

En minä kuormita muiden työpäivää vaan se vartija joka tekee aiheettoman kiinnioton ja myymäläpäällikkö joka hyväksyy sen.

kyllä kuormitat. vartijat tekevät myös virheitä, niin kuin sinäkin. kaikkien elämä olisi helpompaa jos et olisi tuollainen kusipää.

En ole kusipää vaan kusipää on se vartija joka ei viitsi/halua/osaa tehdä työtään kunnolla. Minä en tee työpaikallani virheitä koska työnantajani ei sitä hyvällä katselisi.

olet kusipää, piste.

Sinähän et mulle pisteitä määrää.

Vierailija
122/178 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

minkä takia pitää olla niin vajaaälyinen että vänkää vartijaa vastaan jos ei ole mitään tehnyt? turhaan kulutatte poliisien resursseja.

luin ketjun nyt kokonaan ja ihmettelin yhtä asiaa; teitä, jotka tahallaan kuormitatte muiden työpäivää. olette ilmeisesti työttömiä ettekä omaa mitään sosiaalista elämää? suosittelen jotain harrastusta minkä parissa voitte touhuta ja tavata ihmisiä, kuten vapaaehtoistyö.

En minä kuormita muiden työpäivää vaan se vartija joka tekee aiheettoman kiinnioton ja myymäläpäällikkö joka hyväksyy sen.

kyllä kuormitat. vartijat tekevät myös virheitä, niin kuin sinäkin. kaikkien elämä olisi helpompaa jos et olisi tuollainen kusipää.

En ole kusipää vaan kusipää on se vartija joka ei viitsi/halua/osaa tehdä työtään kunnolla. Minä en tee työpaikallani virheitä koska työnantajani ei sitä hyvällä katselisi.

Oletko siis virheettömäksi ohjelmoitu androidi? Tosin silloin sinut ohjelmoinut olisi myös ihminen, joka on saattanut tehdä ohjelmointinvirheen.

Mitä teet työksesi? Oletko esim. koneiden kanssa tekemisissä, jolloin virheiden syntymiseen vaikuttaa vain oma tekemisesi, vai työskenteletkö ihmisten parissa, jolloin myös heidän toimintansa vaikuttavat suoritukseesi? Aika ylimieliseltä ainakin vaikutat "MINÄ en tee koskaan virheitä!" joopajoo.

En ole ylimielinen vaan minulla ei ole varaa tehdä työssäni virheitä. Jotkut kolleegani ovat saaneet oikeudessa tuomion virheistään. Minä en halua päätyä syytettyjen penkille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/178 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia pitää olla niin vajaaälyinen ettei pidä oikeuksistaan kiinni?

Eikä poliisi tule paikalle jos ei varkautta ole todettu.

Ai luulet että vartijat vaan päästää menemään jokaisen joka kieltäytyy tarkastuksesta? Haluat siis tukea rikollisuutta kun pidät tuota hyvänä asiana? Just.

En luule vaan tiedän.

Katsos: vartijalla ei ole oikeutta tarkastella yhtikäs mitään varmuuden vuoksi.

Tilanne muuttuu vasta sitten jos vartija on nähnyt varkauden. Ja koska itse en varasta voin olla täysin varma että näin ei ole tapahtunut.

Rikollisuuden tukeminen on omia höpinöitäsi. Paljon tärkeämpi asia tässä on se että ihmisellä on oikeuksia ja niitä todellakin voi käyttää vaikka se ei kaikkia miellyttäisikään.

Vierailija
124/178 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleen haluaisin että sanot ratkaisun tähän: Kuvittele itse olevasi vartija, näet kamerasta että joku laittaa jotakin taskuunsa, tarkkailet ottaako hän sieltä taskusta sen jonkin pois kassalla, no ei ota: Epäilet siis varkautta. No haluat tutkia kassin, mutta tyyppi kieltäytyy ja vetoaa viattomuutensa, kuten tekee jokainen ihminen siinä tilanteessa, oli sitten syyllinen tai ei.

Pitääkö vartijan siis päästä jokainen itseään viattomaksi väittävä pälkähästä ja mikähän virka sillä vartijalla enää sitten edes olisi? Miten voi todeta toisen syyttömyyden jos ei saa katsoa vaikka sinne taskuun tai laukkuun, että erehtyikö vartija ai oliko kyseessä todellakin varkaus?

Jos epäilee varkautta, silloin on soitettava poliisit eikä ruveta esittämään jotain leikkipoliisia. Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää? Vain poliisilla on oikeus tehdä ruumiintarkastus.

No jos kieltäydyt tarkastuksesta  niin kyllähän ne poliisit sitten kutsutaankin. En vain ymmärrä miksi pitää kieltäytyä, jos kerran olet syytön. Kyllä vartijallakin on oikeus tehdä tarkastus jos asiakas siihen suostuu ja minä ainakin suostuisin, en näe mitään syytä olla suostumatta, kun joku sen tarkastuksen kuitenkin tekee, paljon nopeammin tilanteesta pääsee kun antaa vartijan tehdä työnsä.

Koska olen syytön, minun ei tarvitse pelätä poliisia.

Vierailija
125/178 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskomattoman vaikeaksi ihmiset tekee nämäkin asiat :D

Olen viaton! Miten kehtaattekin minua kunnianarvoista ihmistä epäillä jostain rikoksesta. Minulla on oikeus olla näyttämättä yhtään mitään, en näytä koska olen niin saatanan jukuripää ja ylimielinen paska! Lälläslää, kävelen vaan pois.

Minä sivullisena pitäisin sinua rikollisena jo tuollaisen käytöksen vuoksi, ei kukaan rehellinen ihminen vastustaisi niin painokkaasti jotakin laukkuun kurkkaamista, hohhoijjaa. Tulee itseasiassa nytkin mieleen, että taidat oikeasti olla kriminaali joka ei halua paljastua kriminaaliksi. Ei kukaan rehellinen ihminen voi olla tuollainen.

Rehellisellä ihmisellä on varaa pitää kiinni oikeuksistaan. Taidat itse olla oikeasti joku kriminaali kun näytät kassisi etteivät soittaisi poliisia. Taitaa olla haku päällä?

Vierailija
126/178 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei minua lakkaa hämmästyttämästä. viranomaisasenne jonka mukaan oikeuksistaan kiinnipitäminen on epäilyttävää/väärin/muuten vaan ei-toivottavaa.

Totta helvetissä se herättää epäilyksiä. Ymmärrän että joku joka on oikeasti varastanut pitää tiukasti oikeuksistaan kiinni tuollaisessa tilanteessa, ettei saisi syytettä varkaudesta. Rehellisellä ihmisellä taas ei ole mitään syytä pitää oikeuksistaan kiinni, avaa laukkunsa ja jatkaa elämäänsä, todistaa samalla kaikille läsnäoleville viattomuutensa. Toisinsanoen, mitä pahaa rehellisille ihmiselle tapahtuu tuollaisessa tilanteessa, jos ei pidä kiinni "oikeuksistaan"? Ei tapahdu yhtään mitään, siksi on kummallista niin lujasti vastustaa jotakin kassiin katsomista, jos ei ole mitään salattavaa.

Olet väärässä.

Minä olen rehellinen ja pidän oikeuksistani tiukasti kiinni.

Muitten ihmisten mielipiteet eivät kiinnosta.

Vierailija
127/178 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää kantako niitä dildoja mukananne, jos se kassin näyttäminen niin nolottaa.

Ei nolota dildon näyttäminen (enkä sitä ostoksilla kanna mukanani). Ärsyttää vaan nämä leikkipoliisit jotka ei tahdo pysyä lestissään.

Missä lestissä? Miksi sinun pitää todistaa vartijalle, että hän ei ole oikea poliisi? Mitä väliä sillä on sinulle?

Vierailija
128/178 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei minua lakkaa hämmästyttämästä. viranomaisasenne jonka mukaan oikeuksistaan kiinnipitäminen on epäilyttävää/väärin/muuten vaan ei-toivottavaa.

Totta helvetissä se herättää epäilyksiä. Ymmärrän että joku joka on oikeasti varastanut pitää tiukasti oikeuksistaan kiinni tuollaisessa tilanteessa, ettei saisi syytettä varkaudesta. Rehellisellä ihmisellä taas ei ole mitään syytä pitää oikeuksistaan kiinni, avaa laukkunsa ja jatkaa elämäänsä, todistaa samalla kaikille läsnäoleville viattomuutensa. Toisinsanoen, mitä pahaa rehellisille ihmiselle tapahtuu tuollaisessa tilanteessa, jos ei pidä kiinni "oikeuksistaan"? Ei tapahdu yhtään mitään, siksi on kummallista niin lujasti vastustaa jotakin kassiin katsomista, jos ei ole mitään salattavaa.

Rehellisillä ihmisillä on varaa pitää oikeuksistaan kiinni. Sen sijaan jos joku jrikollinen tulee vartijan kiinniottamaksi, hän ei halua poliisia soitettavan paikalle, koska poliisi kysyy henkkarit ja silloin voi paljastua että hän on etsintäkuulutettu rikollinen.

Vierailija
129/178 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

minua ei hetkauta jos vartija tekee vahingossa virheen, todistan sen vääräksi näyttämällä laukun sisällön ja thats it. tunnen oikeuteni ja katson parhaaksi tehdä noin.  sinunkin kannattaisi niellä ylpeytesi. 

Toki teet miten itse parhaaksi katsot.

Niin teen minäkin. Ylpeyttäni en tosin ikinä niele.

No sieltähän se todellinen syy tulikin. Eli oikea syy on se, että sinulla on niin huono itsetunto, että koet sen romahtavan siitä, että vartija kurkkaa laukkuusi. Jos on hyvä itsetunto, niin se kestää kyllä sen ylpeyden nielemisenkin aina sillointällöin.

Heh, pikku amatööripsykologi meni jälleen kerran metsään ja pitkälle....

Ihan samalla tavalla minä voisin dignosoida sinut auktoriteettiuskoiseksi nöyräksi veronmaksajaksi joka kiltisti tottelee kaikkia viranomaisten oikkuja. Eli tyypilliseksi suomalaiseksi lampaaksi.

Vierailija
130/178 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

olet kusipää, piste.

psykoosit tulille :) jäärä mikä jäärä.

Vierailija
131/178 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nolota dildon näyttäminen (enkä sitä ostoksilla kanna mukanani). Ärsyttää vaan nämä leikkipoliisit jotka ei tahdo pysyä lestissään.

Missä lestissä? Miksi sinun pitää todistaa vartijalle, että hän ei ole oikea poliisi? Mitä väliä sillä on sinulle?

Jos vartijat ottisiavat itselleen poliisin oikeudet ihan omin lupinensa, tämä maailma olisi paljon turvattomampi paikka elää.

Vierailija
132/178 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä lestissä pysymisen vaatimus on ihan yhtä naurettavaa, kuin niillä asiakkailla, jotka ovat aina vaatimassa pomoa paikalle, kun riviaspa ei ole asiakkaan kanssa samaa mieltä. Eikö näitä meuhkaajia yhtään nolota, kun se esimies tulee sitten sanomaan sen saman asian kuin se riviaspa jo sanoi? :D Onko se sitten jotenkin vähemmän nöyryyttävää kuulla se sama asia esimieheltä? Tai onko se vähemmän nöyryyttävää joutua poliisin kuin vartijan tarkastamaksi? Minä en näe siinä mitään eroa, pikemminkin päinvastoin.

Vierailija
133/178 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

olet kusipää, piste.

psykoosit tulille :) jäärä mikä jäärä.

Itse olet jäärä. Eikä sulla ole edes mitään kunnon argumenttia niin kirjoitit tuon "olet  kusipää, piste".

Vierailija
134/178 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet väärässä.

Täh? Sinua ei kiinnosta pidetäänkö sinua rikollisena vai ei, mutta silti loukkaannut vartijan virheestä suunnattomasti ja haluat vain periaatteen vuoksi pitää kiinni oikeudestasi? Juuri kaltaistesi ihmisten toiminta tukee rikollisuutta, siinä missä sinä rehellisenä ihmisenä voit ihan silkkaa kusipäisyyttäsi kieltäytyä laukun näyttämisestä, niin voi se rikolline kieltäytyä näyttämästä jottei saataisi riittäviä todisteita poliisien kutsumiseen.

Silmissäni olet rikollinen, jos näen sinut kaupassa painan kasvosi mieleeni ja jatkossa tarkkailen sinua hyvin tiivisti jotta näkisin varkautesi niin varmasti, että ne poliisit voidaan kutsua paikalle ja  vaikka minä voin suorittaa kiinniottosi. Vihaan näpistelijöitä.

Vierailija
135/178 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vartijat ottisiavat itselleen poliisin oikeudet ihan omin lupinensa, tämä maailma olisi paljon turvattomampi paikka elää.

Okei. Miten tämä liittyy käsilaukun näyttämiseen? Ihanko tosissasi sinä väität, että maailmasta on turvattomampi paikka, jos ihmiset näyttävät käsilaukkuja vartijalle?

Vierailija
136/178 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä lestissä pysymisen vaatimus on ihan yhtä naurettavaa, kuin niillä asiakkailla, jotka ovat aina vaatimassa pomoa paikalle, kun riviaspa ei ole asiakkaan kanssa samaa mieltä. Eikö näitä meuhkaajia yhtään nolota, kun se esimies tulee sitten sanomaan sen saman asian kuin se riviaspa jo sanoi? :D Onko se sitten jotenkin vähemmän nöyryyttävää kuulla se sama asia esimieheltä? Tai onko se vähemmän nöyryyttävää joutua poliisin kuin vartijan tarkastamaksi? Minä en näe siinä mitään eroa, pikemminkin päinvastoin.

Asiakas ei ylitä valtuuksiaan jos kieltäytyy tarkastuksesta toisin kuin vartija joka sitä tarkistusta vaatii. Myymäläpäällikölläkään ei ole oikeutta tehdä tarkastusta.

Vierailija
137/178 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei. Miten tämä liittyy käsilaukun näyttämiseen? Ihanko tosissasi sinä väität, että maailmasta on turvattomampi paikka, jos ihmiset näyttävät käsilaukkuja vartijalle?

Jos antaa yhdessä asiassa periksi, kohta joutuu antamaan toisessakin jne. Minä pidän oikeuksistani kiinni ja kannattaisi muidenkin.

Vierailija
138/178 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

minua ei hetkauta jos vartija tekee vahingossa virheen, todistan sen vääräksi näyttämällä laukun sisällön ja thats it. tunnen oikeuteni ja katson parhaaksi tehdä noin.  sinunkin kannattaisi niellä ylpeytesi. 

Toki teet miten itse parhaaksi katsot.
Niin teen minäkin. Ylpeyttäni en tosin ikinä niele.

No sieltähän se todellinen syy tulikin. Eli oikea syy on se, että sinulla on niin huono itsetunto, että koet sen romahtavan siitä, että vartija kurkkaa laukkuusi. Jos on hyvä itsetunto, niin se kestää kyllä sen ylpeyden nielemisenkin aina sillointällöin.

Heh, pikku amatööripsykologi meni jälleen kerran metsään ja pitkälle....
Ihan samalla tavalla minä voisin dignosoida sinut auktoriteettiuskoiseksi nöyräksi veronmaksajaksi joka kiltisti tottelee kaikkia viranomaisten oikkuja. Eli tyypilliseksi suomalaiseksi lampaaksi.

Enemmänhän sinä niitä auktoriteetteja kumarrat, kun vaadit sen poliisin paikalle, että asia menee pykälien mukaan. :D

Vierailija
139/178 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet väärässä.

Täh? Sinua ei kiinnosta pidetäänkö sinua rikollisena vai ei, mutta silti loukkaannut vartijan virheestä suunnattomasti ja haluat vain periaatteen vuoksi pitää kiinni oikeudestasi? Juuri kaltaistesi ihmisten toiminta tukee rikollisuutta, siinä missä sinä rehellisenä ihmisenä voit ihan silkkaa kusipäisyyttäsi kieltäytyä laukun näyttämisestä, niin voi se rikolline kieltäytyä näyttämästä jottei saataisi riittäviä todisteita poliisien kutsumiseen.

Silmissäni olet rikollinen, jos näen sinut kaupassa painan kasvosi mieleeni ja jatkossa tarkkailen sinua hyvin tiivisti jotta näkisin varkautesi niin varmasti, että ne poliisit voidaan kutsua paikalle ja  vaikka minä voin suorittaa kiinniottosi. Vihaan näpistelijöitä.

Siinäpä sulle on ajanvietettä kun kyttäilet rehellisiä ihmisiä kaupassa.

Vierailija
140/178 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan oikeus.

Järkeäkin  saa käyttää: Ei välttämättä kannata kävellä autojen alle edes suojatiellä, vaikka siihen oliskin oikeus. Eikä välttämättä kannata tukkia liikennettä pysähtymällä keskelle tietä, vaikka siihen oliskin oikeus. Ei välttämättä kannata hypätä katolta, vaikka siihen oliskin oikeus. Ei ole pakko tervehtiä ja hymyillä muille ihmisille, sinulla on siihen OIKEUS. Pitää vaan sitten muistaa, että ne samat oikeudet koskee muitakin ihmisiä.

Sitten olis myös kiva, että nämä "minulla on oikeus"-ihmiset pitäisivät samalla energialla kiinni myös velvollisuuksistaan, eli eivät rikkoisi lakia tai sääntöjä koska heillä EI ole oikeutta siihen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän