Tiesittekö että jos kaupassa vartia pysäyttää sinut ja pyytää lupaa tutkia sinut saat lain mukaan sanoa ei ja ainoa asia minkä hän voi tehdä on soittaa poliisit?
Minä en ainakaan harhaluuloisten vartijoiden edessä ala nuoleskelemaan, vaan pistän soittamaan poliisit ja ihmettelemään ajan hukkaansa ihan itse.
Kommentit (178)
Nämä ohjeet on tarkoitettu siis henkilöille, jotka kirjoittavat "vartia" ja "ajan hukka". Me muut voimme hajaantua.
Vierailija kirjoitti:
Antero Vartia?
Heh heh
-ap
Vierailija kirjoitti:
Nämä ohjeet on tarkoitettu siis henkilöille, jotka kirjoittavat "vartia" ja "ajan hukka". Me muut voimme hajaantua.
Ja "aijotko"
Tiedän mutta ei ole aikaa eikä kiinnostusta moiseen pelleilyyn.
Ei oo tavallisten ihmisten normiongelma vaan epäilyttävien huumehörhöstelijöiden yms. En tunne YHTÄKÄÄN ihmistä, jota olisi koskaan aiheetta epäilty myymälävarkaudesta.
Tiedän vartijoiden oikeudet, en tiedä mitä tekisin jos vartia tulee kohdalle.
En tiedä mikä on vartia.
Eipä ole vartijat ikinä halunneet tutkia minua kun en ole mitään tehnytkään.
Ja milloinkohan vartijat ihan noin vaan pysäyttävät ja aikovat tutkia? Ainoat kerrat, jotka tiedän, on kun nämä piippauskoneet piippaavat, ja sehän ei siis ole ihan tosta noin vaan silloin...
Miksi ihmeessä pistää soittamaan poliisit? Se on vartija, jos se ei ole nähnyt minun tekevän mitään rikollista, niin vartijalla ei ole mitään oikeutta koskea minuun. Eli kävelen pois ja jos vartija päällekarkaa, niin hapetan sen ja soitan itse poliisit.
Ei ole koskaan tatkastettu. Tiesin tuon, että vartijan vaateisiin ei tarvitse myöntyä. Jos olisi aikaa, niin vaatisin poliisin paikalle ja samalla suosittelisin katsomaan kamerat uudestaan ja opettelemaan työntekoaan. Siinähän kuluttaisivat aikaa väärään henkilöön. En viitsisi nolostua muista asiakkaista, ei kukaan minua muistaisi.
En ole ikinä joutunut tällaiseen tilanteeseen, mutta jos joutuisin, olisi kyseessä väärinkäsitys joten tietenkin suostuisin.
Onko vartia samanlainen satuolento kuin haltia?
Vierailija kirjoitti:
Ei oo tavallisten ihmisten normiongelma vaan epäilyttävien huumehörhöstelijöiden yms. En tunne YHTÄKÄÄN ihmistä, jota olisi koskaan aiheetta epäilty myymälävarkaudesta.
Mistäs se vartija määrittelee "epämääräisen huumehörhön"?
-ap
Vierailija kirjoitti:
Komppi :)
Ei koske minuakaan nämä epäilyt
Miksikähän minua ei ole koskaan pysäyttänyt vartia eikä edes vartija, vaikka hyvin paljon pyörin kaikenlaisissa kauppakeskuksissa. En tarkoita, että toivoisin pysäytettävän. Pointtina vaan se, että ei tuo ongelma ole kovin yleinen.
"Vartija" ja "aion". Vartijakoulutettuna tiedän jutut. Ja kieliopin.
Irina Vartia? Voisin antaakin tutkia.
Vierailija kirjoitti:
Ja milloinkohan vartijat ihan noin vaan pysäyttävät ja aikovat tutkia? Ainoat kerrat, jotka tiedän, on kun nämä piippauskoneet piippaavat, ja sehän ei siis ole ihan tosta noin vaan silloin...
Mulla itse asiassa on pariinkiin kertaan piipannut ilman syytä. Vartija pyysi kulkemaan porteista uudestaan, eikä piipannut. Ja kerran piippas kirjaston kirjat. Ja joskus olen kuullut että jollain on piilossa ollut tarrahälytin aktivoitunut uudestaan ja se on piipannut. Ollut siis jo ostetussa vaatteessa niin, ettei ole kassalla löytynyt, mennyt uuteen liikkeeseen ja siellä alkanut piippaamaan. Tämän takia otan aina kuitin, kun shoppailen useassa eri kaupassa.
Antero Vartia?