Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et kassalle mennessä ota maksuvälinettä esille silloin kun kassa lyö ostoksia

Vierailija
08.03.2017 |

vaan alat kaivamaan sitä ja mahdollista etukorttia rahapussista vasta kun kassa sanonut loppusumman? Ja minkä takia säilytät korttia rahapussissa erillisessä rahakorttisuojassa? Hidas!

Kommentit (106)

Vierailija
81/106 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että tekisin mahdollisimman monelle kiusaa. Yleensä jätän pari pussia punnitsematta ja revin hintalapun vaatteesta, jotta myyjä joutuu juoksemaan. Sit kun on maksun aika, läväytän tiskille kolikkokasan ja käsken laskea siitä. Poustun kassalta ja tietysti jätän ostoskärryn siihen kassan eteen tukkeeksi. Lisäksi järjestän tavarat pussiin tarkkaan. Jos eivät sovi, puran tavatat ja pakkaan uudelleen.

Mullon aikaa, olenhan elämäntapatyötön loisija 😜

Vierailija
82/106 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nopein tapa toimia:

1. käytä se kanta-asiakaskortti koneessa, kun ensimmäinen tuote on luettu

2. siirry pakkaamaan ostoksiasi

3. kun n. kymmenen viimeistä ostosta on tulossa kassalle, nin siirry maksupäätteelle ja ota maksukortti valmiiksi.

Tämän on vuosien harjoittelun tuoma lopputulos :D

Bravo! Juuri näin helppoa!

Mutku mutkuihmiset haluaa oikeuksia mutkuilla. Mutku mulla on oikeus raahata kuparinvaluttamo kaupan kassalle että saan painaa 5 sentin kolikoita. Oikeutta niiku mutku.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/106 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole älykkyydestä, iästä, koulutustasosta tms kiinni vaan luonteesta. Toiset luonteet on taipuvaisempia mokomaan niuhottamiseen ja pikkuhitleröintiin kuin sinä toiset on rennompia eivätkä niin piittaa muiden asioista, mutta mitäpä tuosta. 

Elä ja anna toistenkin elää..

On siinä hieman älykkyydestäkin kiinni, jos raahustaa pakkauspuuhistaa siihen maksupäätteelle vasta siinä kohtaa kun kassa kertoo loppusumman. Ja tietysti siinä vaiheessa ryhdytään etsimään kukkaroa käsilaukusta. Ja ne kortit on toki piilotettu niiden miljoonien turhien korttien ja valokuvien sekaan. Ja tietenkin molempia kortteja etsitään vuorotellen. 

Tuollaiset jahkailun ja hidastelun voi tulkita jo henkilökohtaiseksi kettuiluksi.

Vierailija
84/106 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nopein tapa toimia:

1. käytä se kanta-asiakaskortti koneessa, kun ensimmäinen tuote on luettu

2. siirry pakkaamaan ostoksiasi

3. kun n. kymmenen viimeistä ostosta on tulossa kassalle, nin siirry maksupäätteelle ja ota maksukortti valmiiksi.

Tämän on vuosien harjoittelun tuoma lopputulos :D

Jätä kohta 2 pois, jos et osaa. Tuotteiden pakkaaminen tulee lopettaa vähintään ennen kuin 5 tuotetta on jäljellä. Ei kun seuraavan asiakkaan tuotteita olisi jo luettu 5 kpl. Vituttaa ja ärsyttää sellaiset molopääakat (yleensä ne ovat naisia) joilla ei ole mitään matemaattisia taitoja ja sitten ainoastaan itse voitetaan siellä pakkaamassa ja muut häviävät. LOPETA SE PAKKAAMINEN AJOISSA. MIELUMMIN PAKKAA OMALLA AJALLASI ÄLÄKÄ KÄYTÄ MEIDÄN MUIDEN AIKAA SIIHEN. kUN VIIMEINEN TUOTE KILAHTAA OHI KASSAN, NIIN KORTIN TÄYTYY JO MENNÄ KONEESEEN MAKSUUN. SILLOIN SINUN EI KUULU SEISOA A) ALKON EDESSÄ B) JAUHAMASSA JOREN KANSSA PASKAA C) PAKKAUSLINJASTON PÄÄSSÄ

Mieluiten noin surkeita ohjeita ei kuulu jakaa.

Sinkkumies

Vierailija
85/106 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole älykkyydestä, iästä, koulutustasosta tms kiinni vaan luonteesta. Toiset luonteet on taipuvaisempia mokomaan niuhottamiseen ja pikkuhitleröintiin kuin sinä toiset on rennompia eivätkä niin piittaa muiden asioista, mutta mitäpä tuosta. 

Öö? Muiden asioita. Tämä ihminenhän käyttää MUIDEN aikaa. 

Sinkkumies

Kuka teidän käskee tunkea kauppaan juuri silloin kun minä olen siellä. Menkää sellaisena aikana ettei tarvi sietää muita ihmisiä jos ette kestä normaalia elämää.

Ok kultu, anteeksi virheeni.

Sinkkumies

Ei se mitään. Mammoilla on tänään vähän känkkäränkkä niin niiden pitää päästä mäkättämään paha olo pihalle.

Vierailija
86/106 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, mistä mä tiedän, kuinka paljon mun pitää sieltä kolikko-kukkarosta koivertaa, ennen kuin se summa on sanottu!

Käteinen pitäisi kyllä kieltää lailla.

Vierailija
87/106 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kävelen suoraan kassalle, jolla ei ole jonoa ja mulla on vain pari ostosta, nin en yksinkertaisesti ehdi kaivaa lompakkoa.

Onko se sinulla anaalissa jemmassa vai?

Vierailija
88/106 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä siitä, että törkeimmät naiset pakkaavat vielä tuotteita kun kassa seisoo odottamassa jo maksua ja vielä vain pitää pakata pari tuotetta. Koko jono seisoo odottamassa, mutta oma hanuri on näille "pakkaajille" tärkeimpää.

Sinkkumies

Vierailija
89/106 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän mua ärsyttää ne jakarit, jotka menevät kärry täynnä tavaraa itsepalvelukassalle. Niitten kassojen idea on se, että ne asiakkaat pääsevät nopeasti, jotka ostavat vain muutamaan tuotteen, mutta eipä se toimi kun niihin mennään isojen kärryjen kanssa vaikka isoa tavaramäärää ostaessa oikea paikka olisi kassa.

Kassatädit piippaa kamoja niin hitaasti että järki meinaa mennä. Pyöritellään pakettia ja etsitään viivakoodia mikä yleensä on paketin pohjassa tai kyljessä. Kysellään pienistä pusseista, jaaritellaan loppusummaa hitaasti, kysellään etukorttien perään ja heti perään todetaan, ai sä laitoitki sen jo. Ei sitä mummoilua jaksa jos ei ole mummo.

Vierailija
90/106 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menen pakkaamaan tavaroita siksi aikaa kun kassa käsittelee ostoksia. Tulen ajoissa ennen loppusummaa takaisin, ja maksan tasarahalla. Jos jättäisin rahat maksutasolle kesken ostosten ja lähtisin pakkaamaan, joku huonossa lykyssä veisi rahat.

Vai tasarahalla? No siinähän sitä aikaa sitten kuluukin mukavasti kolikoita etsiskellessä :D

Vierailija
91/106 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, mistä mä tiedän, kuinka paljon mun pitää sieltä kolikko-kukkarosta koivertaa, ennen kuin se summa on sanottu!

Toivottavasti käteisen käyttö kielletään pian, niin kuin on jo ehdoteltukin. Ne jotka ansaitsee elantonsa katumuusikkoina voi ihan omalla ajallaan käydä automaatilla tallettamassa ne kolikot.

Henkilö joka maksaa kolikoilla voi kyllä kaivaa ne roponsa esiin siinä kassan nakutellessa. Usein kolikoilla ei isoja ostoja tehdä joten ostajalla on käsitys maksaako ostos minkä verran.

Kassalla tulee olla näyttö mistä näkee ostoksien hinnat. Nythän sitä piilotellaan vain kassan puolella. (kusetukset menevät paremmin läpi) Näin tasarahan kaivaminen helpottuu. Lisäksi virheistä ei tarvitse enää ilmoittaa jälkikäteen vaan ne näkee suoraan näytöltä.

Sinkkumies

Tottakai miinustatte kun kassatytöt pelkäätte bonuksienne perään.

Vierailija
92/106 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä ainakaan meidän lähikaupassa niillä naisilla, jotka hommaa kassalla hidastavat, ole aikomustakaan mennä etukäteen mitään pakkaamaan. Ehei!

(Ja kyllä, ovat aina nimenomaan naisia)

Siellä sitä pönötetään kassajonossa, kun myyjä piippaa tavaraa kassakoneen ohi.

Sitten kun myyjä ilmoittaa ostosten loppusumman, aletaan vasta avata sitä käsilaukkua!

Miten siihen maksuun ei tosiaan voi varautua - ei se ainakaan yllätyksenä voi aikuiselle ihmiselle tulla, että nyt pitää hei maksaakin nämä ostokset.

Tosiaan, sitten ruvetaan vasta avaamaan käsilaukkua, penkomaan sitä, etsitään sitä kukkaroa!

Jumalauta kun jo hiki kohoaa otsalle siellä jonon perällä ja rupeaa raivostuttamaan.

Sitten kun hidastelija lopulta löytää sen lompakkonsa, ruvetaan etsimään sieltä sopivaa maksuvälinettä.

Kysytään vielä varmuuden vuoksi se loppusummakin uudestaan.

Ja sitten lasketaan jotain 20- tai 10-sentisiä siihen myyjän eteen yksi kerrallaan, vaikka nopeampaa olisi vaan lasauttaa se koko kasa hiluja siihen tiskille ja sanoa myyjälle että laske siitä.

Ja todellakin, sitten kun itse maksutapahtuma on suoritettu, niin tottakai sitten pitää vielä seistä siinä maksupäätteen kohdalla tien tukkona seuraavat kaksi minuuttia tunkemassa sitä kuittia lompakkoon ja lompakkoa sinne käsilaukkuun!

Ja jonossa jo tunnelma käy lämpimänä.

Mutta ei, ei siinä vielä ole tokikaan kaikki. Sitten kun tämä muista mitään piittaamaton, itsekeskeinen rouvashenkilö lopulta saa sen käsilaukkunsa kiinni ja pääsee siirtymään vähän eteenpäin, että seuraavakin maksaja pystyy aikansa odoteltuaan edes työntämään sen maksukorttinsa sinne lukijaan, niin sittenhän sitä vasta kulutetaankin aikaa, kun mennään vielä tämän jälkeen pakkaamaan ne hemmetin ostokset.

Juu, eivät kaikki todellakaan pakkaa niitä siinä myyjän manööverien aikana.

Kiitos teille, jotka pakkaatte niin, tai ostatte niin vähän tavaraa, että saatte ne nopeasti kassiin!

Vierailija
93/106 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On siinä hieman älykkyydestäkin kiinni, jos raahustaa pakkauspuuhistaa siihen maksupäätteelle vasta siinä kohtaa kun kassa kertoo loppusumman. Ja tietysti siinä vaiheessa ryhdytään etsimään kukkaroa käsilaukusta. Ja ne kortit on toki piilotettu niiden miljoonien turhien korttien ja valokuvien sekaan. Ja tietenkin molempia kortteja etsitään vuorotellen. 

Tuollaiset jahkailun ja hidastelun voi tulkita jo henkilökohtaiseksi kettuiluksi.

No sanotaan näin sinun mieliksesi, että tomppeleita ovat. Niin mitäs sitten? Minun maailmaani mahtuu myös vähän tollommat, ei oo niin kiire, että rupeisin muiden oikeutta olla itsensä ja elää elämäänsä rajoittamaan. Ylipäänsä en sekaannu muiden asioihin ja hyvin on mennyt ja kaupassakin oon pärjänny. Mitä kukin arvostaa sen hän hankkii, eli ehkä sun ois aika siirtyä käyttämään jotain stressittömämpää kauppapalvelua..

Vierailija
94/106 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on teillä kiire, jos menee noin tunteisiin tämä. Voisiko joku kertoa, minne on noin kiire ja reagoitteko samalla tavalla myös esim. parin euron ostokset kolikoilla maksaviin vanhuksiin tai lapsiin kaupassa?

Ja miten hirveän kauan siihen (anteeksi vaan, muka menee, että kaivaa rahapussista kortin, kun siirtyy ostoksia pakkaamasta maksupäätteelle? Mulla menee ehkä pari sekuntia siihen, että saan sen kortin esiin lompakosta ja toiset siihen, että saa tunnusluvun näppäiltyä. Koko tämä toimenpide on kestänyt satavarmasti yhteensä alle puoli minuuttia. 

Joskus en vaan jaksa ymmärtää tätä ainaista hoppua ja mukakiirettä. Jos on oikeasti elämä puolesta minuutista kiinni, niin voi syyttää vaan itseään, jos ei ole jättänyt omiin tekemisiin riittävästi aikaa.

Vierailija
95/106 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kauppa asiassa olen kyllä minäminä-tyyppi. Teen ostokset, maksan yms. niin kuin parhaaksi tunnen. En viivyttele tahallani, mutta otan kyllä sen ajan kun tarvitsen. Olen aika monta kertaa elämässäni käynyt kaupassa ja luulen, että se sujuu suht normaalisti. 

Joillakin se ei tunnu sujuvan. En tiennyt, että joillakin menee tavallinen maksaminen ja pakkaaminen yms. ihon alle, mutta vielä vähemmän tiesin, että jotkut kyylää mitä toiset ostavat. 

Vierailija
96/106 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on teillä kiire, jos menee noin tunteisiin tämä. Voisiko joku kertoa, minne on noin kiire ja reagoitteko samalla tavalla myös esim. parin euron ostokset kolikoilla maksaviin vanhuksiin tai lapsiin kaupassa?

Ja miten hirveän kauan siihen (anteeksi vaan, muka menee, että kaivaa rahapussista kortin, kun siirtyy ostoksia pakkaamasta maksupäätteelle? Mulla menee ehkä pari sekuntia siihen, että saan sen kortin esiin lompakosta ja toiset siihen, että saa tunnusluvun näppäiltyä. Koko tämä toimenpide on kestänyt satavarmasti yhteensä alle puoli minuuttia. 

Joskus en vaan jaksa ymmärtää tätä ainaista hoppua ja mukakiirettä. Jos on oikeasti elämä puolesta minuutista kiinni, niin voi syyttää vaan itseään, jos ei ole jättänyt omiin tekemisiin riittävästi aikaa.

No elämää voi viettää muuallakin kuin kassajonossa. Ja keskimääri ihmiset maksaa sulavasti mutta sitten on näitä. .meidänkin kaupassa käy yksi hieno rouva joka on todella hidas. Sekä liikkeiltään että aivoiltaan. Lisäksi olen huomannut että nämä hitaat o todella itsekeskeisiä.

Vierailija
97/106 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos teille, jotka pakkaatte niin, tai ostatte niin  ---vähän--  tavaraa, että saatte ne nopeasti kassiin!

Lisää rajoituksia, niinpä niin..

Kerropa nyt minullekin kuinka saan kaupassa asioida, kun tarkoituksena on ostaa kahdeksanhenkiselle perheelle ruokaa. Yleensä siis asioin sillä tavalla, että menen kerran tai kaksi kertaa viikossa kauppaan ja ladon kärryt täyteen. Sitten menen kassalle valiten rennosti jonkun jonon, en siis syöksyile esim. tyhjälle kassalle, kun näen sellaisen aukeavan, vaan katson onko joku ollut jo kauemmin jonossa. 

Päästän yhden kaljan hakijat tai lounastavat työmiehet edelleni, ihan hyvää hyvyyttäni, heillä ei ole minusta mitään oikeutta ohitella minua . Hihnalle laitan tavaraa sitä mukaa, kun siinä tilaa on. Ja sitten kun tavarat joskus viimein loppuvat menen pakkaamaan. Kun kassa on melkein valmis, etsin lompakon ja menen maksamaan. Kun hän sanoo summan otan lompakosta joko käteistä tai kortin. Kun olen saanut vaihtorahat menen takaisin pakkaamaan ja yleensä saan pakkaamisen valmiiksi samaan aikaan kuin kaksi sijaa taaempana jonossa ollut. Eli siinäkin saattaa tulla odottelua, että minun puoleni kassatilasta vapautuu taas käyttöön. 

Ja kuule minua ei hetkauta nuoret eikä vanhat, tyhmät eikä mukaniinnokkelat, ei ilkeät eikä ystävällisetkään, se ei ole minun kauppani, eikä muut voi mitenkään käyttää minun aikaani, vaan ihan itse sen käytän ja valitsen, missä milloinkin olen. Jotain rajaa nyt toverit. 

Vierailija
98/106 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä ainakaan meidän lähikaupassa niillä naisilla, jotka hommaa kassalla hidastavat, ole aikomustakaan mennä etukäteen mitään pakkaamaan. Ehei!

(Ja kyllä, ovat aina nimenomaan naisia)

Siellä sitä pönötetään kassajonossa, kun myyjä piippaa tavaraa kassakoneen ohi.

Sitten kun myyjä ilmoittaa ostosten loppusumman, aletaan vasta avata sitä käsilaukkua!

Miten siihen maksuun ei tosiaan voi varautua - ei se ainakaan yllätyksenä voi aikuiselle ihmiselle tulla, että nyt pitää hei maksaakin nämä ostokset.

Tosiaan, sitten ruvetaan vasta avaamaan käsilaukkua, penkomaan sitä, etsitään sitä kukkaroa!

Jumalauta kun jo hiki kohoaa otsalle siellä jonon perällä ja rupeaa raivostuttamaan.

Sitten kun hidastelija lopulta löytää sen lompakkonsa, ruvetaan etsimään sieltä sopivaa maksuvälinettä.

Kysytään vielä varmuuden vuoksi se loppusummakin uudestaan.

Ja sitten lasketaan jotain 20- tai 10-sentisiä siihen myyjän eteen yksi kerrallaan, vaikka nopeampaa olisi vaan lasauttaa se koko kasa hiluja siihen tiskille ja sanoa myyjälle että laske siitä.

Ja todellakin, sitten kun itse maksutapahtuma on suoritettu, niin tottakai sitten pitää vielä seistä siinä maksupäätteen kohdalla tien tukkona seuraavat kaksi minuuttia tunkemassa sitä kuittia lompakkoon ja lompakkoa sinne käsilaukkuun!

Ja jonossa jo tunnelma käy lämpimänä.

Mutta ei, ei siinä vielä ole tokikaan kaikki. Sitten kun tämä muista mitään piittaamaton, itsekeskeinen rouvashenkilö lopulta saa sen käsilaukkunsa kiinni ja pääsee siirtymään vähän eteenpäin, että seuraavakin maksaja pystyy aikansa odoteltuaan edes työntämään sen maksukorttinsa sinne lukijaan, niin sittenhän sitä vasta kulutetaankin aikaa, kun mennään vielä tämän jälkeen pakkaamaan ne hemmetin ostokset.

Juu, eivät kaikki todellakaan pakkaa niitä siinä myyjän manööverien aikana.

Kiitos teille, jotka pakkaatte niin, tai ostatte niin vähän tavaraa, että saatte ne nopeasti kassiin!

Tällaisia on nähty. Joskus jopa ko. asiakas muistaa, että ai niin, veikkaukset, ei ole veikkauskassalla, mutta eihän se haittaa, kassan hommahan se on kipittää toiselle kassalle ja tutkia onko voittoja ja huudella otatko Jokeria, jne jne.

Vierailija
99/106 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmän mua ärsyttää ne jakarit, jotka menevät kärry täynnä tavaraa itsepalvelukassalle. Niitten kassojen idea on se, että ne asiakkaat pääsevät nopeasti, jotka ostavat vain muutamaan tuotteen, mutta eipä se toimi kun niihin mennään isojen kärryjen kanssa vaikka isoa tavaramäärää ostaessa oikea paikka olisi kassa.

Kassatädit piippaa kamoja niin hitaasti että järki meinaa mennä. Pyöritellään pakettia ja etsitään viivakoodia mikä yleensä on paketin pohjassa tai kyljessä. Kysellään pienistä pusseista, jaaritellaan loppusummaa hitaasti, kysellään etukorttien perään ja heti perään todetaan, ai sä laitoitki sen jo. Ei sitä mummoilua jaksa jos ei ole mummo.

Olen samaa mieltä, eivätkä tosiaan osaa käyttää käsiään - toinen käsi ohjaisi jo koodattua tuotetta ja toinen käsi olisi ohjaamassa uutta tuotetta.

Ei osata, ei, vaan molemmin käsin pitää pyöritellä ja etsiä viivakoodia, vaikka hiiva palasta olisi kysymys.

Vaikka asiakas kaivaisi korttinsa ja syöttäisi kassalukijaan, niin tuskin siinä montaa sekuntia säästetään aikaa.

Ihmeellinen asenne Suomessa, kun vika on aina asiakkaassa ja asiakkaita voidaan vuolaasti haukkua ja arvostella, miksi ihmeessä he eivät laita lappua ovelle "kauppa suljettu "

Vierailija
100/106 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sanotaan näin sinun mieliksesi, että tomppeleita ovat. Niin mitäs sitten? Minun maailmaani mahtuu myös vähän tollommat, ei oo niin kiire, että rupeisin muiden oikeutta olla itsensä ja elää elämäänsä rajoittamaan. Ylipäänsä en sekaannu muiden asioihin ja hyvin on mennyt ja kaupassakin oon pärjänny. Mitä kukin arvostaa sen hän hankkii, eli ehkä sun ois aika siirtyä käyttämään jotain stressittömämpää kauppapalvelua..

Voisitko vähän perustella alapeukutustasi ja kertoa, mitä ajattelit niille tollommille tehdä? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi