Miksi et kassalle mennessä ota maksuvälinettä esille silloin kun kassa lyö ostoksia
vaan alat kaivamaan sitä ja mahdollista etukorttia rahapussista vasta kun kassa sanonut loppusumman? Ja minkä takia säilytät korttia rahapussissa erillisessä rahakorttisuojassa? Hidas!
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ruokakaupassa nii häiritse korttien esille ottaminen mutta postissa??? MIKSI ihmiset ottaa ne henkkarit ja saapumisilmotuksen esille vasta pyydettäessä ku hakevat pakettia? Varsinki ne henkkarit on jotenki hemmetin hankalat tajuta ottaa esille vaikka ne kummiski pyydetää joka kerta. Aina ne on silti jossai kassin pohjalla vaikka pakettia haetaan. Mulla on aina kaikki tarvittava kädessä jo ennen jonoon menoa että voin ihan vaan ojentaa kassalle kaikki mitä pitää.
Henkkarit kaivan vasta tiskillä esiin, koska vasta siinä on laskutila, jossa lompakon voi kaivaa repusta.
Minulle postissa käyminen ei ole niin pyhä toimitus, että lähtisin varta vasten vain henkkari kourassa pelkästään postiin. Samalla matkalla hoidan kaupassakäynnin ja muut asioinnit. Postiin mennessä saattaa olla jo aika monta kassia ja pusseloa sen repun lisäksi käsissä, lisäksi vielä pipo ja hansikkaat. Siinä ei todellakaan hiki päässä kaivella henkkareita tai maksukortteja ilman laskutilaa odotellessa.
Just tollasten kassialmojen takia siel postissa kestää aina se jonottaminen :D siin ajassa ku sä kaivelet sieltä monista kasseistas sitä henkkaria ois se postihenkilö saanu annettua paketin ainaki neljälle sellaselle jolla ne kaikki tarvittavat on ojennettavissa ollu samantien.
Vierailija kirjoitti:
Miksei myös voi laittaa sitä korttia jo ennakkoon siihen laitteeseen?
Koska monessa paikassa sitä ei saa laittaa laitteeseen ennen kuin kassa ilmoittaa loppusumman.
Otanpas! Äläpä kuule valehtele siellä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ruokakaupassa nii häiritse korttien esille ottaminen mutta postissa??? MIKSI ihmiset ottaa ne henkkarit ja saapumisilmotuksen esille vasta pyydettäessä ku hakevat pakettia? Varsinki ne henkkarit on jotenki hemmetin hankalat tajuta ottaa esille vaikka ne kummiski pyydetää joka kerta. Aina ne on silti jossai kassin pohjalla vaikka pakettia haetaan. Mulla on aina kaikki tarvittava kädessä jo ennen jonoon menoa että voin ihan vaan ojentaa kassalle kaikki mitä pitää.
Henkkarit kaivan vasta tiskillä esiin, koska vasta siinä on laskutila, jossa lompakon voi kaivaa repusta.
Minulle postissa käyminen ei ole niin pyhä toimitus, että lähtisin varta vasten vain henkkari kourassa pelkästään postiin. Samalla matkalla hoidan kaupassakäynnin ja muut asioinnit. Postiin mennessä saattaa olla jo aika monta kassia ja pusseloa sen repun lisäksi käsissä, lisäksi vielä pipo ja hansikkaat. Siinä ei todellakaan hiki päässä kaivella henkkareita tai maksukortteja ilman laskutilaa odotellessa.
Just tollasten kassialmojen takia siel postissa kestää aina se jonottaminen :D siin ajassa ku sä kaivelet sieltä monista kasseistas sitä henkkaria ois se postihenkilö saanu annettua paketin ainaki neljälle sellaselle jolla ne kaikki tarvittavat on ojennettavissa ollu samantien.
Ei pidä paikkaansa. Joudun aina henkkarien kaivamisen jälkeen aina odottelemaan että kassahenkilö tulee sen paketin kanssa.
Vika on siis päässäsi. Mikset tilaa SmartPostiin? No koska sitten et voisi valittaa muista Postin asiakkaista.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Miksikähän niihin ip-kassoihin ei laiteta selvää rajoitusta. Monissa paikoissa on jonkinlainen kyltti, että "tarkoitettu vähäisille ostoksille" tjsp. Mutta kun jonkun mielestä se 234 tuotetta on vähäinen ostos. Voisi olla selkeästi vaikka max. 7 ostosta (hatusta nyt tuon numeron tempaisin, mutta älysitte kai idean). Kaikkihan sitä eivät uskoisi, mutta eikö ne kassalaitteet voisi sitten ohjelmoida siten, etteivät enää sitä kahdeksatta tuotetta hyväksyisi.
Eihän niitä itsepalvelukassoja ole tarkoitettu nimenomaan vähille ostoksille. Kyllä sinne saa mennä kuka tahansa, jos vain kamat mahtuvat siihen laskutilaan. Jokaisessa kaupassa, jossa noita kassoja on, niitä on vähintään kuusi kappaletta. Menen usein niille, koska niissä ei ole ketään tai on korkeintaan 1-2 muuta asiakasta suurimpina ruuhka-aikoinakaan. Ihmiset mieluummin kiukuttelevat jonossa kuin menevät itse lykkimään tavaroita punaviivan eteen. Minua ei huvita jonottaa paitsi silloin, jos on tarkoitus maksaa käteisellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap. ostaa vain yhden makaronipaketin ja tonnikalapurkin aina kerrallaan, eikä tajunnut että joillakin voi olla useampia ostoksia pakattavana jolloin on tyhmää seisoskella tyhjän panttina kassaflikan edessä seteli kämmenellä.
Sekö on tosiaan niin vaikeaa, että tulee takaisin pakkaamasta niitä ostoksia juuri sopivasti silloin kun kassa vetää viimeisiä lävitse? Ei helvetti, ihmiset ovat kyllä yksinkertaisia.
Onko se nyt niin vaikeaa odottaa se minuutti tai kaksi kauemmin siinä kassajonossa? Ei helvetti, ihmiset on kyllä kärsimättömiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun mä meen postiin, kaivelen tarvittavat asiat jossain vapaalla pakkauspöydällä ja sitten vasta menen tiskille. Helpotan samalla omaa käyntiä, kun ei tarvii paniikissa tai kädetä täynnä tavaraa penkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmän mua ärsyttää ne jakarit, jotka menevät kärry täynnä tavaraa itsepalvelukassalle. Niitten kassojen idea on se, että ne asiakkaat pääsevät nopeasti, jotka ostavat vain muutamaan tuotteen, mutta eipä se toimi kun niihin mennään isojen kärryjen kanssa vaikka isoa tavaramäärää ostaessa oikea paikka olisi kassa.
Samaa mieltä. Miksikähän niihin ip-kassoihin ei laiteta selvää rajoitusta. Monissa paikoissa on jonkinlainen kyltti, että "tarkoitettu vähäisille ostoksille" tjsp. Mutta kun jonkun mielestä se 234 tuotetta on vähäinen ostos. Voisi olla selkeästi vaikka max. 7 ostosta (hatusta nyt tuon numeron tempaisin, mutta älysitte kai idean). Kaikkihan sitä eivät uskoisi, mutta eikö ne kassalaitteet voisi sitten ohjelmoida siten, etteivät enää sitä kahdeksatta tuotetta hyväksyisi.
Niissä ei ole rajoitusta, koska ne on itsepalvelukassoja eikä pikakassoja. Ymmärrät kai eron vai pitääkö se vääntää rautalangasta?
Mitä ihmettä se kenellekään kuluu? Ja itsepalvelukassat on kaikille eikä mitään pikakassoja.
Vierailija kirjoitti:
No, mistä mä tiedän, kuinka paljon mun pitää sieltä kolikko-kukkarosta koivertaa, ennen kuin se summa on sanottu!
Toivottavasti käteisen käyttö kielletään pian, niin kuin on jo ehdoteltukin. Ne jotka ansaitsee elantonsa katumuusikkoina voi ihan omalla ajallaan käydä automaatilla tallettamassa ne kolikot.
Tulkaa mussuttamaan mammarit siellä kassalla. Mä nöyryytän teitä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa. Joudun aina henkkarien kaivamisen jälkeen aina odottelemaan että kassahenkilö tulee sen paketin kanssa.
Vika on siis päässäsi. Mikset tilaa SmartPostiin? No koska sitten et voisi valittaa muista Postin asiakkaista.
Mitä sä et nyt ymmärtäny :D sillä aikaa ku sun paketinhaussa kestää ja kestää koska et oo saanu kaivettua niitä henkkareita ja muita esille heti näytettäväks postitäti palvelee neljä ihmistä joilla ne kaikki tarvittavat on esillä. Joutuuha se hakee ne niiden muidenki paketit. Saa vaan nopeemmin haettua ne paketit ku on kaikki dokumentit esillä.
Ei ole pakettiautomaattia lähellä urpo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän niitä itsepalvelukassoja ole tarkoitettu nimenomaan vähille ostoksille. Kyllä sinne saa mennä kuka tahansa, jos vain kamat mahtuvat siihen laskutilaan. Jokaisessa kaupassa, jossa noita kassoja on, niitä on vähintään kuusi kappaletta. Menen usein niille, koska niissä ei ole ketään tai on korkeintaan 1-2 muuta asiakasta suurimpina ruuhka-aikoinakaan. Ihmiset mieluummin kiukuttelevat jonossa kuin menevät itse lykkimään tavaroita punaviivan eteen. Minua ei huvita jonottaa paitsi silloin, jos on tarkoitus maksaa käteisellä.
Onpas tarkoitettu. Ainakin tuossa minun naapurissani olevassa marketissa on siinä itsepalvelukassan edessä juuri tuollainen kyltti. Miksi siinä sellainen kyltti olisi, jos se kerran ei olisi tarkoitus? Mutta ei tosiaan ole sitten määritelty mitä sillä vähäisillä ostoksilla tarkoitetaan.
Toivottavasti AP pääsee minun taakseni kassajonoon kärsivällisyysharjoituksiin.
Olen asunut maailmalla parikymmentä vuotta enkä Suomessa käydessäni oikein muista että hedelmät ja vihannekset, jostain hemmetin leivistä puhumattakaan, pitää punnita itse. Tai että muovikasseista pitää maksaa ja ne ostokset pitää sulloa niihin kasseihin itse.
Oh well, naureskelen kämmeilleni ja jutustelen kevyttä smalltalkia kassaneidin kanssa joista monet ymmärtävät ulkomaalaisen ongelmia ja soittavat jonkun reippaasti puntaroimaan niitä rehuja ja pullia. Sitten maksetaan oudolla kortilla jota pitää vähän suostutella toimimaan.
Niin, ja sitten pitää vielä tulla takaisin ostamaan se muovikassi ja kaivaa jostain taskusta sopivassa valuutassa olevia kolikkoja sen maksamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmän mua ärsyttää ne jakarit, jotka menevät kärry täynnä tavaraa itsepalvelukassalle. Niitten kassojen idea on se, että ne asiakkaat pääsevät nopeasti, jotka ostavat vain muutamaan tuotteen, mutta eipä se toimi kun niihin mennään isojen kärryjen kanssa vaikka isoa tavaramäärää ostaessa oikea paikka olisi kassa.
Monessa paikassa kyllä lukee, että max. 20 tuotetta tai "vain koriasiakkaille".
Miksi ihmeessä mä sen kortin nyt tuossa vaiheessa esille ottaisin kun kassa on vielä vaiheessa? En mä nyt teistä muista tiedä, mutta ei mulla ainakaan maksukortin esille ottamiseen mene sekuntia-paria kauempaa.
Lataan tavaroita hihnalle yleensä siinä vaiheessa, kun kassa alkaa "lyödä" ostoksia.
Näytä näkee myös automaatilla - kauhee jono ja ku oma vuoro tulee, niin sitten vasta aletaan miettiä, että hitto missä se lompakko nyt on, otetaan kuitti ulos ja aletaan lukea sitä siinä automaatin edessä, eikä anneta seuraavalle tilaa.
Ottakaa ne kortit valmiiksi esille. Ihan oikeasti. Terveisin, entinen kassa.
Jos kävelen suoraan kassalle, jolla ei ole jonoa ja mulla on vain pari ostosta, nin en yksinkertaisesti ehdi kaivaa lompakkoa.