Argh! Pakko avautua miehen tavoista
Tilanne; ostan jotain edullista juustoa; molemmat käyttää "tasasesti". Edullista juustoa on vielä jäljellä, kun päätän ostaa jotain kalliimpaa juustoa, leppäsavua tai jotain. Mies tekee eväät; aukasee uuden juuston. "Hei käytettäis se arkijuusto loppuun". -Sitä on huono höylätä, voit murustella siitä vaikka palasia ku teet itelles lämppäreitä (lämpösiä voileipiä). Muutaman päivän kuluttua tajuan, että oon ite syönyt muutaman siivun uudesta juustosta, kun mies on hotkinut siitä 95%. Sama toistuu kaikessa; leivät mitä ostan, kinkut, makkarat (ei mitään jauhomakkaroita), yhtäkkiä huomaan että hei, taas ne kaikki on syöty, ja jättänyt yhden kinkkusiivun mulle. Makkarapaketista piti tehdä makkarasoppaa, mutta mies veti kylmänä "pikkunälkäänsä" 3 makkaraa. Ostin jauhelihaa, piti tehdä makaronilaatikkoa. Hän alko sitä paistamaan, kunnes havahduin "hei, piti tehä laatikkoo siitä!". Mutta annoin olla, aattelin että kai sen vois syödä ihan paistettuna makaronilaatikon kanssa. Mies ei ite ottanut lisukkeita, joten jauhelihasta katos 300g. Keitin itelleni makaronia joukkoon, kunnes haistoin kuinka vahvasti oli maustanut lihan. Valkosipulia, juustokuminaa, chiliä, pippuria.. oli kauhee nälkä, mutta en pystyny syömään kun valkosipulin haju pelkästään löi vasten kasvoja, hel*etin pahaa oli. Mies söi onnessaan sen mun ruuan, "vähä ehkä liikaa tuli sitä ja sitä maustetta". Kauppaan olis 20min matka, joten ei napannu lähtee ajeleen, vaikka jääkaappi tyhjä. Ikinä ei ilmota, jos joku elintarvike on loppumassa; kun palaan kaupasta ja alan tekeen välipalaa, huomaan että kaikki syöty. Tällä hetkellä mä ostan ruuat, kun mies odottelee ensimmäistä tiliä töistä. Monta kertaa ylimaustaa ruuan, ja suuttuu kun en pysty syömään ja teen jonkun leivän. Silloin harvoin kun mies jotain ostaa, hän muistaa heti mainita "älä sit syö näitä ku otan evääks". Anteeksi avautuminen, oli vaan pakko purkautua :D
Kommentit (291)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meneekö sun kaikki aika netissä vai miksi et saa mitään aikaan?
Vastasitko nyt väärään ketjuun, vai millä tavalla mun teksti liittyy siihen, etten saa mitään aikaan? :D
Ap
Olen eri, mutta haukut miestäsi av-palstalla ja makaat kotona työttömänä. Melkoinen saavutus.
Juu, hoidan talon, ostokset, siivoukset, lämmittämiset yms. Onhan sitä enemmän aikaa nyt työttömänä, mutta tämäkin työttömyys kestää enää muutaman viikon. Jos katotaan edellistä kolmea vuotta, niin jouduin tekemään silti lähes täysin yksin nuo asiat, samalla kun olin töissä ja mies oli työttömänä kotona. Mutta paskaakos mä teille selittelen, kunhan vaan tulin ärtyneenä tänne purkautuun noista tavoista, jotka tosin ei mielestäni oo liitännäisiä siihen, että makaanko vaan päivät pitkät vai en :p
Montako orkkua sait ketjun miesvihakommenteista? Tietäähän mies, että et arvosta häntä laisinkaan?
Mitä itse sait äskeisestä? Mies tässä ei arvosta kuin omaa napaansa.
Ei ap
Saattehan te naisetkin äitiyspakkauksen, älkää valittako turhasta. Tai mä haluan äitiyspakkausta vastaavan summan rahaa kans!
Onpa ihmeellisen itsekkäitä ihmisiä olemassa.. Meillä päätetään yhdessä mitä ruokaa tehdään ja lisäksi jokainen ottaa mitä välipaloja haluaa. Jos haluaa syödä jostain syystä toisen välipaloja kysyy sitä ja toinen yleensä antaa luvan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muun muassa näiden syiden tähden, minä en enää koskaan ikinä tule muuttamaan miehen kanssa yksiin. Mikään ei vedä vertoja puhtaalle siistille kodille joka on järjestyksessä sinne tultaessa. Jääkaapille joka on siisti ja puhdas ja täynnä sitä hyvää ruokaa jota itselleni olen hommannut kaupasta palkalani. Wc on puhdas ja roiskeeton pöntön kansi on aina alhaalla kun pytty vedetään. Suihkussa ei ole paskaa kusta ja karvoja. Pyyhkeet ovat kuivia ja puhtaita eivät mytyssä lattialla. Löydän puhtaat vatteeni siististi paikoiltaan enkä mytättynä ties minne. Tavarat ja astiat keittiössä ovat siistejä ja hyvin järjestyksessä. Saan katsella televisiostani mitä haluan, sohvilla ei ole ruokatahroja ja paskaa. Paskaisia vaatteita ja likaisia alushousuja nurkissa. Ei tarvitse kompastella työkaluihin ja kuntolaitteisiin puntteihin joita ei koskaan käytetä mutta joita on pakko säilyttää keskellä kulkuväylää ..jos vaika joskus tarvisi. Kukaan ei rahaa kotiini olutta ja epämääräisiä ystäviään juopottelemaan. Tai hommaa lemmikkejä jotka lankeavat minun hoidettavakseni.
Kenenkään jälkikasvu ei hypi silmilleni "ole ämmä hiljaa , äiti sanoi ettei sinua kuulu totella" viikon välein...
Ostan kaupasta sitä mitä tarvitsen silloin kun tarvitsen ja kukaan ei tuomitse.
Muistuttakaapa muijat miksi edes muka tarvitsen miestä?
Ihanaa miesvihayleistämistä. En ole vielä miehenä koskaan paskonut suihkuun. Sinulta kuitenkin valuu kuvottavia eritteitä alapäästäsi jatkuvasti.
Juuri todistit kommentillasi miehet ääliöiksi. Siinä sinulle yleistämistä misogynisti.
Vierailija kirjoitti:
Saattehan te naisetkin äitiyspakkauksen, älkää valittako turhasta. Tai mä haluan äitiyspakkausta vastaavan summan rahaa kans!
Sinähän saat, kunhan olet raskaana ja Suomen kansalainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän vaikea tulla raskaaksi. Olen mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän vaikea tulla raskaaksi. Olen mies.
Haluat varmasti myös käydä gynekologilla kun naisetkin saa?
Vierailija kirjoitti:
Mä luulin että se äitiyspakkaus on lapselle! Tuliko sieltä paljonkin äidille uusia vaatteita ja käyttötavaraa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastasitko nyt väärään ketjuun, vai millä tavalla mun teksti liittyy siihen, etten saa mitään aikaan? :D
Ap
Olen eri, mutta haukut miestäsi av-palstalla ja makaat kotona työttömänä. Melkoinen saavutus.
Se ukko on ollut töissä niin vähän aikaa, ettei ole edes ekaa palkkaa vielä saanut. Joten noi puheet siitä, että ap elätyttää itsensä miehellä on aika liioiteltuja. Ei se mies ole ap:ta palkastaan elättänyt kun ei ole vielä ensimmäistä palkkaa saanut. Sitä ennen mies on ilmeisesti ollut työtön. Eli maannut kotona työttömänä. Luuseri siis, eikö vaan. Vai onko miehellä isompi oikeus maata työttömänä kotona?
Vierailija kirjoitti:
Miten kukaan pystyy syömään kokonaisen sipsipussin kerralla?
Ohis, mutta hyvin pystyn vaikka kaksi. Olen pienikokoinen nainen. Eihän ne edes täytä.
Se on jännä kun joku valittaa yhden (1) miehen käytöksestä, alkaa heti miesvihaulina. Samaan aikaan jos joku valittaa yhden (1), tai noin neljänkymmenen (40, case Axl) naisen käytöksestä, KUKAAN ei mainitse sanallakaan naisvihaa.
Ilmeisesti palstamiesten mielestä 1 mies = kaikki miehet. Tosin ihmettelen miten miehiä edes voidaan heidän mielestään jakaa kilttimiehiin ja jännämiehiin, kun kerran yksi on sama kuin kaikki. Ehkä tämä on sitä palstamiehen logiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Joo niistä vastasyntyneen kokoisista bodyista onkin mulle ihan hirveästi hyötyä. Yhtään vaatetta ei tarvi ostaa lapselle enää ikinä. Jos äitiyspakkausta ei sais sä varmaan valittaisit, että miks pitää ostaa joku haalari
Merkkaa ruuat tussilla tai post-it-lapuilla. Näin minä teen. Yksi teineistä pistelee muuten poskeensa kaiken mitä löytyy, lihoista tms. sentään tajuaa että ne on koko perheen ateriaa varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin epäilen, että tämmöiset ihmiset eivät koskaan tule olemaan pitkässä parisuhteessa. Aivan käsittämätöntä paskaa. Ei ole kertaakaan tarvinnut alkaa laskemaan 20 yhteisen vuoden aikana " nää on mun ruokia ja nää on sun ruokia." Ja olemme muuttaneet yhteen 19 vuotiaina.
Sinä olet todella onnekas, jos et ole ikinä joutunut laskemaan, paljonko ruokaa voi ostaa että rahaa jää laskuihin. Sinulle kai on käsittämätöntä paskaa, että joku voi ihan oikeasti olla niin huolissaan rahan riittämisestä että ruokaa ei uskalla ostaa tarpeeksi edes nälkäänsä. Kyllä se valitettavasti on ihan mahdollista.
Sulla on järjestys ärseellään.Ensin maksetaan kaikki laskut, sitten vasta ostetaan ruokaa. Jos laskuihin menee liikaa rahaa,pitää miettiä voiko karsia lehtitilauksen tai jotain pois tai kilpailuttaa liittymät ja vakuutukset.
Eli sinä ihan tosiaan et tajua. Vilkaisepa googlesta, paljonko on vaikka työmarkkinatuki. Ja paljonko maksaa asuminen. Lehtitilaus, ei helvetti! Olen nyt, ensi kertaa elämässäni, tilanteessa että voisin tilata lehden. Olen 34-vuotias. Ja sitten joku besserwisser kuvittelee, että osaa tällä palstalla ratkaista viidessä minuutissa ongelmat, joita olen pyöritellyt 15 vuotta.
Lehtitilaus! Uskomatonta typeryyttä.
Kyllä minä ihan tosissani tajuan koska olen elänyt minituloilla ja järjestys oli silloinkin kuvailemani kaltainen. Ensin asumismenot ja laskut, sitten ruoka ja muut tarpeelliset, joihin jäi 200 euroa kuussa. Koskaan emme syöneet eineksiä tai nähneet nälkää joten kumpi tässä typerä on?
Et sinä tajua, kun hölötät jotain lehtitilauksista. Jos sinulla on varaa lehteen tai kuvittelet että joku ei älyä olla ostamatta lehteä kun rahaa ei ole, sinä et ole ikinä ollut vaikeassa tilanteessa. Siksi et kykene ymmärtämään. Minimitulo on ihan eri asia kuin esim. työmarkkinatuki. Eikä ole sinun ansiosi että et ole ikinä ollut köyhä. Sinulla vain on käynyt tuuri.
Valaisetko missä postauksessasi kerroit eläväsi työmarkkinatuella ennen kuin aloit minulle rähjäämään? Nii-i, et missään. Miten minä siis voisin tietää miksi sinulla on niin tiukkaa koska et tuonut sitä esiin aiemmin?
Minä olen elänyt peruspäivärahalla joka lienee saman suuruinen kuin työmarkkinatuki.Eli tiedän mitä on elää minimituloilla ja samalla käyttää rahaa järkevästi. Olen ollut köyhä ja jopa täysin tuloton vuoden verran enkä ole tilannut kotiin lehtiä yli 20 vuoteen. Sain sen 200 euroa kuussa riittämään 2 hlön ruokiin tekemällä aivan kaiken itse ja ostamalla punalappuisia ruokia. Olen myös itse ollut köyhimpinä aikoina välillä syömättä jotta lapset saisivat ruokaa. Ja se etten enää ole köyhä, on ihan kokonaan omaa ansiotani. Sinun tilanteesi on ihan omaa syytäsi, joten älä rähjää minulle.Ihan omasta kokemuksestani siis annoin neuvoja joten puolivillainen analyysisi oli kilometrejä pielessä.
Asumismenot ja laskut maksetaan ensin ja sitten lopuilla rahoilla ostetaan sitä ruokaa.Eli ei eineksiä, kaljaa tai tupakkaa vaan raaka-aineita joista sitä ruokaa tehdään.
No vaikka siinä kaksi kommenttia sitten. Laitas nyt pikkuisen jäitä hattuun, lue kommenttini ja älä syyttele minua rähjäämisestä kun sinä tässä olet se riehuja. Palaa asiaan kun olet lukenut ja rauhoittunut. En nyt vaivautunut lukemaan kommenttiasi alkua pitemmälle, kun et näköjään kiukultasi osaa enää ajatella.
Voit muuten googlata sen työmarkkinatuen, josta mainitsin siinä samassa kommentissani mitä et vaivautunut lukemaan ennen kuin alot riehua. Ei ole sama kuin peruspäiväraha. Ei lähelläkään.
Olisiko muuten mitenkään mahdollista että et yrittäisi päteä kun itse et ole joutunut elämässäsi mitään vaikeaa kokemaan?
Työmarkkinatuen määrä
Työmarkkinatuki on 32,40 e/pv, ja sitä maksetaan 5 päivältä viikossa (myös arkipyhiltä).. Lähde.kela.fi
Peruspäivärahan määrä
Peruspäiväraha on 32,40 e/pv, ja sitä maksetaan 5 päivältä viikossa (myös arkipyhiltä). Lähde:Kela.fi.
Eli sama summa. Joten ihan puhut palturia siitä että pp-raha ois suurempi kuin työmarkkinatuki. Toki jos itse olet asiasi sössinyt kieltäymällä työkkärin toimenpiteistä niin omapahan on häpeäsi.
Ehkä sunkin ois kannattanu a) lukea se mun postaus loppuun ennen kuin aloit riehumaan ja väittämään etten minä ole ollut köyhä b) tutustua Kelan sivuihin ennen kuin selitit reiän omaan päähäsi.
Kuten sanoin, olen jopa ollut kokonaan tuloton ja elänyt vuosia köyhyysrajan alapuolella. Nyt olen vakitöissä ja omistan kivan asunnon pk-seudulla.Olen myös asunut alle 10m2 asunnossa jossa oli torakoita. Ei ollut jääkaappia, kylpyhuonetta eikä omaa vessaa vaan sen löyti käytävältä ja se piti jakaa kerroksen muiden asukkaiden kanssa. Kokeilepa riehuja asua sellaisessa ja tule sitten vasta kitisemään etten tiedä vaikeuksista mitään.Sä et pärjäisi niissä olosuhteissa kahta viikkoa.
Tällähän ylläolevalla ei ole mitään tekemistä ketjun alkuperäisen aiheen kanssa mutta annan yhden neuvon kahvimaitoa vailla olevalle: Korvaa se maito kerran apteekin magnesiamaidolla niin mies ei toiste koske purkkiin. Aiheuttaa nimittäin ihan kivan ripulin.
Nyt poistun ketjusta, jotta tuo työmarkkinatukea saava ei lisäpahoita mieltään siitä että joku on osannut venyttää sitä kelan rahaa pitemmälle kuin hän.
Menee jo naurettavaksi itsekehuksi. Eikä tuota usko erkkikään. Saati että liittyis ketjuun millään tavalla. Menkää muualle vänkäämään.
ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kukaan pystyy syömään kokonaisen sipsipussin kerralla?
Ohis, mutta hyvin pystyn vaikka kaksi. Olen pienikokoinen nainen. Eihän ne edes täytä.
Saan suolamyrkytyksen pelkästä ajatuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Juu, hoidan talon, ostokset, siivoukset, lämmittämiset yms. Onhan sitä enemmän aikaa nyt työttömänä, mutta tämäkin työttömyys kestää enää muutaman viikon. Jos katotaan edellistä kolmea vuotta, niin jouduin tekemään silti lähes täysin yksin nuo asiat, samalla kun olin töissä ja mies oli työttömänä kotona. Mutta paskaakos mä teille selittelen, kunhan vaan tulin ärtyneenä tänne purkautuun noista tavoista, jotka tosin ei mielestäni oo liitännäisiä siihen, että makaanko vaan päivät pitkät vai en :p
Montako orkkua sait ketjun miesvihakommenteista? Tietäähän mies, että et arvosta häntä laisinkaan?
Mitä itse sait äskeisestä? Mies tässä ei arvosta kuin omaa napaansa.
Ei ap
Et vastannut kysymyksiini.
Tuttua juttua. Mun mies sairastui masennukseen vuosien yhteiselon jälkeen. Hoitoon ei ole oikein hakeutunut ja "hoitaa" itseään syömällä hyvää eli oikein kunnon lohtusyömistä. Vetää kaapista pelkät herkut ja mulle ja lapsille jää vain kasvikset, perunat, riisit, pastat ja leivät. Kaikki proteiinipitoinen, rasvainen ja/tai makea häviää ilman että muut ehtii sitä nähdäkään. Lapsetkin jo toteaa aina jääkaapilla, että iskä on syönyt taas kaikki juustot ja makkarat. Saattaa vetää niitä kokonaiset paketit kerralla.
Muistan myös vuosia sitten, kun kilahdin appiukolle. Oltiin pöydässäja kaikilla oli omat annokset edessä. Appiukko lotasi omansa silmänräpäyksessä ja alkoi sitten syödä lapseni lautaselta lihapullia. Kun puutu tuohon, niin naureskeli vaan että olis hän potut jättänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, näitä yhden leikkelesiivun/keksin/paahtoleipäsiivun jättäjiä on, kun "Enhän mä kaikkea syönyt!" Ei tuossa ole kuin keskustelun paikka, vaikka siitä saatkin mahdollisesti nillittäjän maineen. Ei raukka vaan tajua, ettei se jääkaappi itse evästä sinne kasvata (mikä siinä noin muuten ihan normaaliälyisillä ihmisillä voikin olla niin vaikeaa).
Ja sitten on näitä akkoja jotka käyvät kaupassa ja ostavat naurettavia, ämmämäisiä määriä ruokaa ja sitten itkevät, että jos joku onkin syöty, kun "Siitä 200 grammasta juustoa piti riittää meille kahdelle kuukaudeksi". Sylettää tuollaiset eukot, joilla ei ole mitään ymmärrystä minkään määrien päälle kun itse piipertävät ja sitten vittuilevat päälle, jos nälkäänsä on jonkun syönyt loppuun! Tuollaiset muijat pitäisi pistää kaupassakäyntikurssille, jottei hommat menisi aina pelleilyksi.
t. iso mies 36v
Tai sitten miesten pitää opetella myös käymään kaupassa, niin saavat tarvitsemansa määrät ilman valitusta. Eikä ruokalaskuja voi jakaa muodikkaasti 50 - 50 jos oikeasti kuluttaa paljon toista enemmän.
Meillä ruokaa hankitaan kulutuksen mukaan, molemmat käyvät kaupassa, eikä kukaan jää nälkäiseksi. Epäselvissä tapauksissa jokainen osaa kysyä, eikä kenenkään herkut katoa minnekkään. Kaupassa maksaa se, jolla on rahaa ja sen mukaan ostetaan mihin on varaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on jännä kun joku valittaa yhden (1) miehen käytöksestä, alkaa heti miesvihaulina. Samaan aikaan jos joku valittaa yhden (1), tai noin neljänkymmenen (40, case Axl) naisen käytöksestä, KUKAAN ei mainitse sanallakaan naisvihaa.
Ilmeisesti palstamiesten mielestä 1 mies = kaikki miehet. Tosin ihmettelen miten miehiä edes voidaan heidän mielestään jakaa kilttimiehiin ja jännämiehiin, kun kerran yksi on sama kuin kaikki. Ehkä tämä on sitä palstamiehen logiikkaa.Axl on yksittäistapaus, palstan miesviha megalomaanista vihapuhetta.
Sinä puhut nyt aidasta, minä pellosta. Kyse ei ole Axlista, vaan niistä hänen tapauksensa naisista, joita surutta haukuttiin ja syyllistettiin. Näiden naisten (ja siellä välissä kaikkien naisten rinnastamista näihin) haukkumista voisi myös kutsua megalomaaniseksi naisvihaksi yhtä hyvällä syyllä. Emme myöskään puhu koko palstasta, vaan tästä nimenomaisesta ketjusta, jossa naiset (pääasiassa) avautuvat yksittäisestä miehestä, omasta puolisostaan. He eivät rinnasta tätä yhtä miestä kaikiksi miehiksi, toisin kuin miesvihaulisijat.
Työmarkkinatuen määrä
Työmarkkinatuki on 32,40 e/pv, ja sitä maksetaan 5 päivältä viikossa (myös arkipyhiltä).. Lähde.kela.fi
Peruspäivärahan määrä
Peruspäiväraha on 32,40 e/pv, ja sitä maksetaan 5 päivältä viikossa (myös arkipyhiltä). Lähde:Kela.fi.
Eli sama summa. Joten ihan puhut palturia siitä että pp-raha ois suurempi kuin työmarkkinatuki. Toki jos itse olet asiasi sössinyt kieltäymällä työkkärin toimenpiteistä niin omapahan on häpeäsi.
Ehkä sunkin ois kannattanu a) lukea se mun postaus loppuun ennen kuin aloit riehumaan ja väittämään etten minä ole ollut köyhä b) tutustua Kelan sivuihin ennen kuin selitit reiän omaan päähäsi.
Kuten sanoin, olen jopa ollut kokonaan tuloton ja elänyt vuosia köyhyysrajan alapuolella. Nyt olen vakitöissä ja omistan kivan asunnon pk-seudulla.Olen myös asunut alle 10m2 asunnossa jossa oli torakoita. Ei ollut jääkaappia, kylpyhuonetta eikä omaa vessaa vaan sen löyti käytävältä ja se piti jakaa kerroksen muiden asukkaiden kanssa. Kokeilepa riehuja asua sellaisessa ja tule sitten vasta kitisemään etten tiedä vaikeuksista mitään.Sä et pärjäisi niissä olosuhteissa kahta viikkoa.
Tällähän ylläolevalla ei ole mitään tekemistä ketjun alkuperäisen aiheen kanssa mutta annan yhden neuvon kahvimaitoa vailla olevalle: Korvaa se maito kerran apteekin magnesiamaidolla niin mies ei toiste koske purkkiin. Aiheuttaa nimittäin ihan kivan ripulin.
Nyt poistun ketjusta, jotta tuo työmarkkinatukea saava ei lisäpahoita mieltään siitä että joku on osannut venyttää sitä kelan rahaa pitemmälle kuin hän.