Argh! Pakko avautua miehen tavoista
Tilanne; ostan jotain edullista juustoa; molemmat käyttää "tasasesti". Edullista juustoa on vielä jäljellä, kun päätän ostaa jotain kalliimpaa juustoa, leppäsavua tai jotain. Mies tekee eväät; aukasee uuden juuston. "Hei käytettäis se arkijuusto loppuun". -Sitä on huono höylätä, voit murustella siitä vaikka palasia ku teet itelles lämppäreitä (lämpösiä voileipiä). Muutaman päivän kuluttua tajuan, että oon ite syönyt muutaman siivun uudesta juustosta, kun mies on hotkinut siitä 95%. Sama toistuu kaikessa; leivät mitä ostan, kinkut, makkarat (ei mitään jauhomakkaroita), yhtäkkiä huomaan että hei, taas ne kaikki on syöty, ja jättänyt yhden kinkkusiivun mulle. Makkarapaketista piti tehdä makkarasoppaa, mutta mies veti kylmänä "pikkunälkäänsä" 3 makkaraa. Ostin jauhelihaa, piti tehdä makaronilaatikkoa. Hän alko sitä paistamaan, kunnes havahduin "hei, piti tehä laatikkoo siitä!". Mutta annoin olla, aattelin että kai sen vois syödä ihan paistettuna makaronilaatikon kanssa. Mies ei ite ottanut lisukkeita, joten jauhelihasta katos 300g. Keitin itelleni makaronia joukkoon, kunnes haistoin kuinka vahvasti oli maustanut lihan. Valkosipulia, juustokuminaa, chiliä, pippuria.. oli kauhee nälkä, mutta en pystyny syömään kun valkosipulin haju pelkästään löi vasten kasvoja, hel*etin pahaa oli. Mies söi onnessaan sen mun ruuan, "vähä ehkä liikaa tuli sitä ja sitä maustetta". Kauppaan olis 20min matka, joten ei napannu lähtee ajeleen, vaikka jääkaappi tyhjä. Ikinä ei ilmota, jos joku elintarvike on loppumassa; kun palaan kaupasta ja alan tekeen välipalaa, huomaan että kaikki syöty. Tällä hetkellä mä ostan ruuat, kun mies odottelee ensimmäistä tiliä töistä. Monta kertaa ylimaustaa ruuan, ja suuttuu kun en pysty syömään ja teen jonkun leivän. Silloin harvoin kun mies jotain ostaa, hän muistaa heti mainita "älä sit syö näitä ku otan evääks". Anteeksi avautuminen, oli vaan pakko purkautua :D
Kommentit (291)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, näitä yhden leikkelesiivun/keksin/paahtoleipäsiivun jättäjiä on, kun "Enhän mä kaikkea syönyt!" Ei tuossa ole kuin keskustelun paikka, vaikka siitä saatkin mahdollisesti nillittäjän maineen. Ei raukka vaan tajua, ettei se jääkaappi itse evästä sinne kasvata (mikä siinä noin muuten ihan normaaliälyisillä ihmisillä voikin olla niin vaikeaa).
Ja sitten on näitä akkoja jotka käyvät kaupassa ja ostavat naurettavia, ämmämäisiä määriä ruokaa ja sitten itkevät, että jos joku onkin syöty, kun "Siitä 200 grammasta juustoa piti riittää meille kahdelle kuukaudeksi". Sylettää tuollaiset eukot, joilla ei ole mitään ymmärrystä minkään määrien päälle kun itse piipertävät ja sitten vittuilevat päälle, jos nälkäänsä on jonkun syönyt loppuun! Tuollaiset muijat pitäisi pistää kaupassakäyntikurssille, jottei hommat menisi aina pelleilyksi.
t. iso mies 36v
Kuulostat juuri sellaiselta mieheltä, joka syö oman lapsensa ruuat ahneuksissaan. Jos joku nainen olisi niin vähämielinen idiootti, että tuollaisen sian kanssa lapsia tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet ovat laiskoja. Kuka nyt oikeaa ruokaa viitsisi laittaa, kun mahan voi kätevästi täyttää leikkeleellä.
Miehet ovat laiskoja? Palstamammat makaa palstalla aamusta iltaan, eivätkä osaa edes kananmunaa keittää muilta palstamammoilta siitä kysymättä.
Millä palstalla moinen meno?
Vierailija kirjoitti:
Kauheeta miesten mollaamista. Kyllä minun mieheni ainakin ymmärtää hyvin, että jääkaapista ei voi mitään lihoja syödä vaan yhdessä sovitaan mitä tehdään ruuaksi ja syödään sitten koko perheen kesken. Enemmänhän hän syö ja välillä ruoka ei riitä seuraavaksi päiväksi vaikka piti, mutta siihen pitää vain sopeutua. Meillä on myös lapsia ja poika syö välillä myös kuin hevonen :) Sitä se yhteiselo on.
Ei täällä sinun miestäsi ole mollattu, vaan niitä jotka syövät kaikki lihan yms.
Sellainen miesvihaketju, jälleen kerran. Eiköhän näitäkin räksyttäjiä se haukkumansa mies kuitenkin pääosin elätä, jos on aikaa maata av-palstalla keskellä päivää. Tai sitten miesten maksama ja rakentama yhteiskunta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin tulen nillittämään miehestä tänne. Olen miettinyt, kuinka ihmeessä saisin piilotettua kahvimaitoni niin, ettei se rohmu joisi sitä! En juo maitoa muuten ollenkaan, mutta kahvia en mustana juo. Yksi purkki riittäisi minulle päiväkausiksi, mutta mies juo sen AINA. Jättää sentään välillä pienet säälittävät kahvilirut purkin pohjalle. Tulee aika helkutin kalliiksi mun kahvin juominen, jos joudun sitä varten ostamaan yhden purkin päivässä miehen lotkittavaksi.
Osta kauramaitoa!
Tai pkt maitojauhetta. Mun mielestä hyvää kahvin kanssa ja helppo viedä työpaikallekin pussissa laukussa, josta annostelee mukiin. Kukaan ei pääse anastamaan.
Ehkä kannattaisi suunnitella ruokalistat ja ostokset yhdessä, että jääkaapissa olisi ruokaa molempien oikeaan ruokanälkään ja tietäisi sitten mitä sieltä voi muuten käyttää ja mikä taas on tarkoitettu ruoanlaittoon. Kyllä kahden aikuisen pitäisi pystyä sopimaan tuollaisista asioista ilman, että kukaan näkee nälkää tai myöskään syö toisenkin osuuden kaikesta...
Voi v*ttu mitä tekstiä!! Aika raskasta luettavaa, kun et osaa edes kirjoittaa kunnolla!!! :D Koeta pärjätä elämässä kaikesta huolimatta, ime vaikka juustoa aikasi kuluksi! :)
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kannattaisi suunnitella ruokalistat ja ostokset yhdessä, että jääkaapissa olisi ruokaa molempien oikeaan ruokanälkään ja tietäisi sitten mitä sieltä voi muuten käyttää ja mikä taas on tarkoitettu ruoanlaittoon. Kyllä kahden aikuisen pitäisi pystyä sopimaan tuollaisista asioista ilman, että kukaan näkee nälkää tai myöskään syö toisenkin osuuden kaikesta...
Tämä on suorastaan nerokas ratkaisu! Vielä voisi lisätä perään, että vuorotellen käydään kaupassa. Hommat menee aina pieleen, kun aletaan miettiä: "Minä voin hoitaa tämän syystä x, ja sitten tuo voidaan sopia näin ja tuo noin ja kyllä se toinen varmaan sanomattakin ymmärtää että hän sitten tekee asian y..."
Vaimo ostaa ruokaa niin paljon että jääkaappi täynnä.
Pakastin ihan pursuaa ruokaa.
Päätin juuri etten osta ruokaa kahteen kuukauteen. Ostakoon ihan rauhassa. Minun ei ole pakko syödä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet ovat laiskoja. Kuka nyt oikeaa ruokaa viitsisi laittaa, kun mahan voi kätevästi täyttää leikkeleellä.
Miehet ovat laiskoja? Palstamammat makaa palstalla aamusta iltaan, eivätkä osaa edes kananmunaa keittää muilta palstamammoilta siitä kysymättä.
Oli aika jolloin toinen meistä oli työtön ja toinen opiskeli. Aika montakin vuotta, kun näin oli vuoronperään. Miehen piti aina saada sitä kalleinta, hyvää kermajuustoa. Oli kuitenkin niin laiska, ettei jaksanut edes leipää nälkäänsä voidella, vaan veisteli siitä kalliista juustota siivuja kaiket päivät. puoli kiloa päivässä veteli pelkkää kallista juustoa. Laiskuuttaan. En minä tiedä onko KAIKKI miehet laiskoja, mutta aika monta vastaavaa on tullut vastaan.
Itse ainakin teen heti suhteen alussa selväksi, että molemmat ostaa kaiken itse. Mutta olen pääaayt muutenkin minun suhteissa helpolla, koska kumppanini syövät muutenkin aivan eri ruokaa kuin itse.
Ja taas osaan arvostaa entistä enemmän miestäni. Kiitos tästä!
Naisella tää olis ahmimishäiriö, miehellä normaalia käytöstä.
(Ei oikeasti ole, mutta kun perusmiehen tapojahan ei sovi a: kritisoida tai b: muuttaa.)
Meillä oli tota samaa ongelmaa. Siis että mies söi jääkaapista ruokia miettimättä riittääkö niitä toisille vai ei. Tosin mies kyllä itse osti ruokaa ja hänen ruokiaan sai muutkin syödä. Mutta tuo muiden huomioonottamisen puute oli välillä aika ärsyttävää. Itse kun on tottunut siihen että muutkin huomioidaan ja vähän katsotaan mitä voi syödä, niin olihan elo kanssa välillä hankalaa.
Lapset on sittemmin koulineet miehen, ne sanoo isälleen niin kuuluvasti ja selvästi asiat että mieskin on tajunnut. Minun sanomanani ei tuntunut menevän jakoon. Muutaman kerran tuo on joutunut hakemaan syömänsä jutut kaupasta tilallekin kun lapset on pistäneet kovan kovaa vastaan. Eli enää ei juurikaan syö ruokia tai raaka-aineita jääkaapista vaan osaa kysyä haluaako joku muukin ja voiko tätä ottaa.
Ja mies oli oppinut tuon jääkaapin tyhjäksi syömisen kotoaan. Ainoana lapsena hänen ei tarvinnut muita ajatella. Lisäksi äitinsä on hössöttöjä, jonka elämäntehtävä on pitää huolta pojastaan ja miehestään. Eli kantoi jääkaapin täyteen kerta toisensa jälkeen ja salli miesten tehdä ja syödä mitä haluavat.
Vierailija kirjoitti:
Sanoppa! Osti oikein sipsiä ja dippiä, ite ehdotti että katotaan leffaa. Meni reilu tunti, kun kysyin etyä katotaanko vai ei. Mies oli vetänyt koko sipsipussin, ei siis ainuttakaan jäljellä o.O Mietin vaan että kiva, kiitos... aina muutenkin ruuan kanssa; teen ruokaa, vaikka riisiä, kanafileitä ja kasviksia. Kanafileitä on vaikka 6, otan ite ensin yhden, mies ottaa 2. Ok, on paljon isompi ja mä oon pieniruokasempi. Seuraavana päivänä saatan lämmittää itelleni yhden kanafileen, ja fileitä on sen jälkeen jäljellä 2. Tottakai mies ottaa molemmat. Tää kun toistuu kaiken ruuan kanssa aina, ja mä kustannan muutenkin suurimman osan ruuista, niin ärsyttää se ajatus, että syön 1/3-1/4, jos sitäkään! Ja välillä tekee pelkkää lihaa, jolloin ei ota mitään lisukkeita, kuten ton jauhelihan kanssa... jos jotain ostaa, niin yleensä itelleen. Sitte hakee korikaupalla kaljaa, ja mä kiukkuan että olis voinu ostaa jotain fiksumpaaki, jos sitä rahaa ei kerran oo. Huoh! Monta kertaa avaa jonkun ruokakermapurkin, ja käyttää siitä muutaman ruokalusikallisen. Reilu viikko myöhemmin ku sille olis käyttöä, niin en viitti käyttää kun en tie kauanko ollu avattuna. Mies ei ite muista, mutta vastaus on aina "hyvää se vielä on". Ku pyydän tuomaan kaupasta perunoita, ostaa pienen valmispussin, jossa perunat peukalonpään kokosia. Kiva kuoria.. ja puolet niistä osittain mätiä, monta kertaa sanonu että ota irtoperunoita että saa valita. Aaaaargh!!!!!!
Miksi sinä palvelet tuota ukkoa? Kuoritko sinä sille potutkin valmiiksi? Ei saatana mitä touhua tuollainen. Ja vielä omilla rahoillasi elätät tuollaista syöttilästä. Osta tästä lähin vain itsellesi ruokaa, pidä vaikka parvekkeella niitä. Tai parempi ehdotus; eroa tuosta MT-potilaasta. M35
Vierailija kirjoitti:
Kauheeta miesten mollaamista. Kyllä minun mieheni ainakin ymmärtää hyvin, että jääkaapista ei voi mitään lihoja syödä vaan yhdessä sovitaan mitä tehdään ruuaksi ja syödään sitten koko perheen kesken. Enemmänhän hän syö ja välillä ruoka ei riitä seuraavaksi päiväksi vaikka piti, mutta siihen pitää vain sopeutua. Meillä on myös lapsia ja poika syö välillä myös kuin hevonen :) Sitä se yhteiselo on.
No eihän sulla ongelmaa olekaan jos miehes kerran ymmärtää. Kyse onkin siitä, että mies ei ymmärrä vaan tosiaan syö ne seuraavan päivän ruuan raaka-aineet. Ja siinä sivussa leikkeleet, juustot ja leivät. Eli kaapit on tyhjiä kun pitäis laittaa ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin tulen nillittämään miehestä tänne. Olen miettinyt, kuinka ihmeessä saisin piilotettua kahvimaitoni niin, ettei se rohmu joisi sitä! En juo maitoa muuten ollenkaan, mutta kahvia en mustana juo. Yksi purkki riittäisi minulle päiväkausiksi, mutta mies juo sen AINA. Jättää sentään välillä pienet säälittävät kahvilirut purkin pohjalle. Tulee aika helkutin kalliiksi mun kahvin juominen, jos joudun sitä varten ostamaan yhden purkin päivässä miehen lotkittavaksi.
Myrkytä se maito kerran. Luulisi oppivan. Ja yksi kerta voi riittää. M35
Mun mies on pieni 65kg ja vähäruokaisempi kuin minä joten meillä ei tällaista ongelmaa ole. Mutta monia muita ongelmia kyllä, joista en jaksaisi edes kaikkea tähän näpytellä. :-D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi kuin ihmetellä, kuinka vaikeaa elämä voi joillekin olla. Minun kanssani ei äijä montaa kertaa ahmisi jääkaappia tyhjäksi ennen kuin ärähtäisin niin, että menisi viesti perille.
Aivan, minun kanssani ei kukaan nainen hyppisi nenille vaan olisin herran eli minun nuhteessani :P
Jos feministille antaa pikkusormen, se vie koko käden.
Tästä viestistä ilmenee, että sinä et ole parisuhteessa. Ainakaan oikean naisen kanssa. M35
Saan syödäkseni kunnolla, kun ei ole sellaista asuinkumppania joka hotkii kaikki minun ruokani ja haukkuu ruokaa paskaksi. Sinua taas ei saa kukaan elätettyä kunnialla, vaikka tekisi töitä vuorotta. Tuollaiset ahneet siat söisivät varmaan koko maailman jos voisivat.